MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Discuții diverse despre Metrorex

5424 posts, 1052107 views
 
Go to page:  1  ... 282 283 284 285 286 287 288  ... 388
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii diverse despre Metrorex misterr

Am revenit în anii '90, am avut pe M2 unul care „colinda” și se bîțîia cu o căciulă în mînă! Cînd a văzut că nu-i dă nimeni nimic a renunțat și a coborît. Tot e ceva, dacă tot nu mai e pază în vagon să-l întrebe de sănătate...

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre Metrorex sab

subway guru wrote:
E foarte problematic sa faci modificari structurale in zona de iesire de sub pasaj spre Buzesti

Acum, cu ditamai diafragma, probabil ca este dificil sa faci modificari. Eu ma refeream la inaugurare, ca nu inteleg cum s-a putut face asa ceva. Trebuia gasita alta solutie structurala ATUNCI, care sa permita mai multe scari, mai ales ca importanta statiei crestea odata cu mutarea pe M1, implicit crestea si fluxul de calatori. Iar rezultatele...le simtim azi.
Pana si solutia corespondentei construita recent trebuia sa fie pusa inca de atunci, dar bine ca s-a facut si acum.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex subway guru

Taman matale ar trebui sa fi primul care sa stie ca magistrala a carmit-o spre Buzesti pe nepusa masa...
:o

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre Metrorex sab

Stiu, insa oricum s-ar fi produs "carmirea", statia nu ar fi trebuit sa fie asa, cu asa putine scari.  Dar pe noi nu prea ne intereseaza corespondentele si "amanuntele" astea..Parerea mea... Deja sunt prea multe exemple in acest sens care au iesit prost ca sa fie simple intamplari (Unirii, Victoriei, Dristor). Pana si proiectul initial de la Eroilor se prefigura a fi din aceeasi categorie, noroc ca s-a modificat din mers. Chiar si Universitate se prefigureaza a fi un esec daca datele problemei nu se schimba fundamental.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex abc_XC

Revenind putin la statia Piata Victoriei de pe M1. Din perspectiva unui simplu calator, consider ca in aceasta stiatie de metrou lucrurile s-ar putea imbunatati putin daca calatorii nu ar mai stationa in dreptul scarii fixe. Nu am putut intelege niciodata de ce oamenii se opresc in acel spatiu stramt dintre peron si scara fixa si asteapta trenul, unii lipiti de marginea peronului si altii lipiti de scara. In zona respectiva se creeaza un adevarat dop, deoarece se ajunge la situatia in care calatorii care coboara de la M2 sunt nevoiti sa circule in sir indian, unul cate unul, pentru a ajunge in capatul peronului dinspre Gara de Nord. Oricum spatiul e ingust, oamenii care stationeaza il reduc la jumatate si se creeaza blocaje.
Problema mare la statia Piata Victoriei M1 consta in aglomerarea excesiva o capatului dinspre Stefan cel Mare si accesul relativ dificil spre capatul dinspre Gara de Nord, care este liber mai tot timpul. Pentru a diminua aceasta problema eu as incerca urmatoarea varianta: in capatul peronului dinspre Gara de Nord exista 2 scari rulante, ambele pentru urcare, daca s-ar inversa sensul unei scari rulante, consider ca o parte semnificativa din calatorii M2 care vin din zona Pipera si schimba la Piata Victoriei, nu ar mai cobora pe scarile fixe, astfel ei nu s-ar mai intersecta direct cu fluxul de calatori care vine de la M2 din directia Berceni si s-ar asigura si o dispersare mai buna a calatorilor la nivelul peronului de la Piata Victoriei M1.
Piata Victoriei.jpg (40.65 KB; downloaded 1207 times)

O schema, nu foarte reusita, dar sper sa sintetizeze tot ce am spus. Sageata rosie e scara rulanta care consider ca ar fi cel mai potrivit sa fie inversata.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex andrei11

Corectă observația.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre Metrorex sab

Cine circula frecvent pe la Piata Victoriei stie ca aceasta masura ar fi imposibil de pus in practica. "Evacuarea" calatorilor din statia M1 se face in proportie de 90% prin scarile rulante situate la extreme, in timp ce incarcarea se realizeaza preponderent pe scara fixa. Si asa, cu doua scari rulante in zona catre GdN, timpul de evacuare a calatorilor unui tren este de cateva minute si se creaza blocaje in dreptul celor doua scari rulante. Nu ai cum sa cobori din tren cateodata... Daca sosesc ambele trenuri, este si mai grav. Cum ar fi oare cu o singura scara rulanta in acea zona :?:
Masura interzicerii stationarii in zona scarii fixe ar fi una buna, dar este imposibil de pus in practica. In  mod natural majoritatea oamenilor au tendinta sa nu parcurga distante inutile, deci se opresc dupa ce si-au atins scopul si au ajuns pe peron. Am coborat, m-am oprit, de ce sa mai mai parcurg cca 100m pana in celalalt capat ?
Singura masura ar fi construirea unor scari noi in curba de iesire catre GdN, dar inteleg ca solutia structurala adoptata cand s-a modificat proiectul si s-a iesit pe sub Buzesti face aproape imposibil acest lucru.
Deci vom ramane vesnic in filmul actual. De vina este cel care a gandit incarcarea AMBELOR statii de la Victoriei pe la un singur capat.  Pe de alta parte, daca ne uitam pe schita, nici macar varianta initiala nu pare sa fi avut foarte multe scari. Ceea ce pentru o statie de corespondenta este o eroare fundamentala .  Este posibil ca cele doua scari care sunt figurate catre GdN sa fi fost de fapt doua GRUPURI de scari, iar acum avem un singur grup de rulante .  Dar, oricum, este un proiect gresit fundamental din start, un model pentru viitor de "ASA NU". Asta cu atata mai mult cu cat ai creat posibilitatea ca unii calatori (de ex cei din statiile Eroilor-Basarab) sa poata ajunge pe M2 la Victoriei dintr-o singura schimbare, ceea ce in varianta initiala nu puteau, singura varianta de schimb M1-M2 era la Unirii.
Victoriei.png (708.83 KB; downloaded 1198 times)

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex abc_XC

Tocmai din cauza faptului ca oamenii nu prefera sa mearga prea mult pe jos, scara rulanta de care vorbesc nu are un flux consistent de calatori. Este folosita preponderent de calatorii aflati in ultimul vagon respectiv primul vagon, in functie de trenul la care ne referim. Am observat in fiecare seara cum calatorii inca fac coada la cealalta scara rulanta iar aici toata lumea e sus. Iar dimineata, daca vii dispre Gara de Nord si te pozitionezi strategic la ultimul vagon poti castiga pana la 1 minut.  
Sunt de acord ca timpul pentru urcare ar creste, insa nu stiu care aspect e mai deranjant, imbulzeala spre Stefan cel Mare sau asteptarea spre Gara de Nord.
Urcarea se realizeaza in mare parte pe scarile rulante, deoarece seara,cand vine un tren de la Pipera nu mai ai loc pe unde sa urci pe scara fixa.
O alta masura pentru scaderea aglomeratiei de pe peron fara sa spargem beton ar fi si cresterea frecventei pe M1, dar lipsa trenurilor si alte caracteristici ale retelei ne impiedica sa facem si asta.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex ByOnu

Totusi, ne opreste ceva sa nu facem niste guri de acces pentru statia M1 si in zona Mihalache / Buzesti?

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre Metrorex sab

Cred ca de la Mihalache catre actualul pasaj pietonal sau catre statia M1 este imposibil, pentru ca trebuie subtraversat pasajul rutier.
Pentru Buzesti cred ca obstacolul este diafragma de care vorbea guru.
Singura varianta viabila ar fi accesul care se vede si in schita de mai sus ca nu s-a mai facut, anume cel de la Calea Victoriei. Chiar nu inteleg de ce nu se face...
Si ar mai fi unul, subtraversarea bd Aviatorilor la statia M2, in oglinda fata de cel existent (la guvern). Acolo stai la semafor de iti vine rau. Doar de aici, din statia M2 s-ar putea face un pasaj pietonal (lung, este adevarat..) catre Mihalache fara sa dai in pasajul rutier. Dar Metrorex nu este interesata de pasaje, cum nu este nici de cel de la Unirii.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex andrei11

Colegul#abc_XC are dreptate, sunt 3 accese din vestibulul stației M 1 la peron ( și viceversa ), două la capetele peronului ( scări rulante ) și unul la mijlocul peronului ( scări fixe ).
Toate accesele ar trebui să fie dublu sens ( urcare / coborâre ).

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex subway guru

@sab
La Calea Victoriei s-a impotrivit Securitatea.
Idem la Gradinita.
Ca privire generala, la vremea aia era cam pustiu in Piata Victoriei la suprafata din punct de vedere circulatie pietonala, stiu bine pentru ca am copilarit prin zona, ba chiar mergeam pe acolo zilnic catre liceu, cand era vreme frumoasa. ;)

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex ByOnu

Pai bine, dar concret, in afara de Tineretului unde ne chinuim de 3-4 ani pentru doua guri amarate unde avem deja subtraversarea realizata, mai este ceva pe teava in ceea ce priveste suplimentarea numarului de guri de acces?

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre Metrorex sab

S-o fi impotrivit Securitatea, dar suntem la 30 de ani de cand Securitatea nu mai este (cel putin teoretic). Iar noi, in astia 30 ani, in afara de statia Gorjului si un acces la Tineretului nu am facut nimic sa indreptam erorile trecutului la metrou...
@ByOnu. Raspuns simplu si final NU. Pentru ca Metrorex nu este interesata de asa ceva. La Tineretului a fost un complex de imprejurari, nu au avut unde sa amplaseze liftul in accesul existent. Si s-a fortat astfel dechiderea noului acces.

 


Go to page:  1  ... 282 283 284 285 286 287 288  ... 388
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419374 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use