Transportul feroviar în RomâniaPrezentări și discuții - material rulantLocomotive electrice

 

Topic: Locomotive clasa 480 (Softronic TransMontana)

673 posts, 303290 views
 
Go to page:  1  ... 25 26 27 28 29 30 31  ... 49
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Locomotive clasa 480 (Softronic TransMontana) Utilizator anonim

Minim 6 anul viitor.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Locomotive clasa 480 (Softronic TransMontana) Utilizator anonim

LEMA 037 a inceput azi probele, traseul traditional, Cernele - Filiasi - Cernele.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Locomotive clasa 480 (Softronic TransMontana) Utilizator anonim

Green Cargo Suedia și SSAB semnează un nou acord pe 5 ani în urma achiziției a primelor 16 locomotive Softronic Transmontana

SSAB oferă un nou contract Green Cargo în care operatorul feroviar se ocupă cu principalele fluxuri de laminate din oțel și produse finite între uzinele SSAB în Luleå, Borlänge și Oxelösund. Noul acord, care intră în vigoare din ianuarie 2020 și se extinde cel puțin 5 ani în viitor, acoperă trenurile navetă de oțel între Luleå și Borlänge, cele dintre Borlänge și Oxelösund și servicii de schimb incluse între fabricile SSAB din Borlänge și Oxelösund. Volumele se ridică la aproximativ 3 milioane de tone pe an.

Unul dintre punctele forte în realizarea unei sisteme mai eficiente și fiabile sunt primele 16 noi locomotive Transmontana în care Green Cargo investește. Datorită locomotivelor cu o capacitate mare de tracțiune, aceeași cantitate de plăci de oțel sunt transportate cu 200 mai puține trenuri pe an, comparativ cu sistemul actual, crescând eficiența costurilor considerabil în timp ce infrastructura încărcată în prezent este folosită mai eficient de Green Cargo.

În plus, creșterea fiabilității și calității transportului stă la baza celor 16 noi locomotive cu șase axe potrivite pentru transporturi foarte grele. Locomotivele au, în plus, pe lângă o tracțiune superioară, o serie de adaptări tehnice ale climei noastre nordice și sunt echipate cu regenerarea energiei în timpul frânării pentru a oferi un consum mai eficient de energie electrică și pentru a reduce impactul asupra mediului.


http://mobilitate.eu/green-cargo-ssab-lema/

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Locomotive clasa 480 (Softronic TransMontana) Utilizator anonim

Si de asemenea, doua imagini cu 016 si 037 despre care povesteam zilele trecute. Imaginile vin de la Softronic.  ;)

016.jpg (190.43 KB; downloaded 4096 times)


037.jpg (249.83 KB; downloaded 4086 times)

 


Re: Locomotive clasa 480 (Softronic TransMontana) WT_fan06

Mă bucur nespus de mult să aud că Softronic reușește să vândă, însă am două întrebări:

1) Dacă locomotivele sunt atât de performante precum spune Green Cargo, iar Softronic și-a demonstrat competența, de ce nu se avântă mai mulți operatori să le comande? Locomotiva e "de nișă", dar sigur există transporturi de mare tonaj și în alte țări...

2) Cum de infrastructura suedeză "suportă" locomotivele acestea? Auzisem pe forum cum că acestea ar "mânca" din șină la noi, dar nu prea am înțeles...

 


Re: Locomotive clasa 480 (Softronic TransMontana) Robert

Nu sunt autorizate să meargă în alte țări, de exemplu și dacă ar vrea un operator din Austria să cumpere CoCo, nu ar avea voie...Așa mențin supremația la BoBo

 


Re: Locomotive clasa 480 (Softronic TransMontana) andrei11

Teoretic vorbind profilul roții trebuie să se "pupe" cu profilul șinei. Dacă se pupă e ok, dacă nu avem o problemă. Probabil că la ei se potrivesc profilurile, la noi nu. Mi-am dat și eu cu părerea, nu sunt fan CF și adiacente ( locomotive, vagoane, linii, automatizări,bariere, macaze, etc ).

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Locomotive clasa 480 (Softronic TransMontana) Utilizator anonim

Momentan Softronic este inca la începutul productiei, avand o capacitate mica, ei cel mai mult au scos 10 locomotive in anul 2014 si doresc ca începând cu 2019 sa scoata 12-14 pe an, iar comenzi sunt, DB, E-P Rail, LTE, CER inca mai au unitati comandate la acestia. Posibil 2019-2020 sa fie o perioada aglomerata, mai ales cu comanda pentru Green Cargo, care in timp are vrea sa cumpere mai multe zeci de masini. Si plus ca in alte tari momentan este inca mitul ala ca formatul CoCo distruge linia, ceea ce este partial real, dar economic per total este fals. Sunt sigur ca in timp se vor deschide caile ferate din Europa către CoCo din nou, de exemplu in Austria pot merge pana la Viena, dar LTE incearca sa obtina aviz pentru mai multe linii.

Infrastructura suedeza si orice infrastructura suporta CoCo, poate sa fie linii cu curbe și geografie in anumite zone, nu doar in Suedia, care sa nu suporte anumite tipuri de locomotive, dar nu cred. LEMA este o locomotiva de putere si forta, ca exemplu ce se intampla la CFR Calatori cu 001 care uneori are 3 vagoane este o „crima” feroviara.  :lol:

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Locomotive clasa 480 (Softronic TransMontana) Utilizator anonim

Robert wrote:
Nu sunt autorizate să meargă în alte țări, de exemplu și dacă ar vrea un operator din Austria să cumpere CoCo, nu ar avea voie...Așa mențin supremația la BoBo


Gresit, LEMA ale LTE Austria au ajuns pana in apropiere de Viena, momentan nu circula prea des acolo pentru ca fac serviciu in special in Ungaria si Romania, unde operatorul are deficit de locomotive.

BoBo de orice tip sunt perfecte pentru trenurile de calatori, dar la marfa daca vrei sa faci treaba ai nevoie de locomotive de putere. Un exemplu vine chiar din Suedia unde au cumparat in 2008 16 locomotive Bombardier Traxx pentru tractiunea trenurilor grele de otel, unde au inceput sa opereze LEMA acum. Rezultatul a fost catastrofal, locomotivele patinau si aveau probleme cu electronica din cauza conditiilor din nordul Suediei, in final revenindu-se la vechile RCuri care opereaza si acum, iar Traxxurile au fost trimise in sudul tarii pentru a trage trenuri mai usoare. Iar in 2010 au inceput tot cu Bombardier modernizarea RCurilor, care a dat rezultate mai bune decat noile Traxx, pana la începerea testelor cu mai multe tipuri de locomotive, inclusiv LEMA, 019 operand mai mult timp in Suedia, fiind si botezata „Scufita Rosie”, iar rezultatul final a fost ca a venit peste toate locomotivele testate, la fel, pretul a fost unul foarte bun, ca sa nu mai discutam de tehnologia partial suedeza ramasa pe LEMA, care a ajutat personalul Green Cargo pe partea de mentenanta si operare, fiind asemanator cu cel al RCurilor.

Pe tema asta se povesteste destul de mult si pe siteurile de specialitate de afara: http://4rail.net/reference_sweden_locom ... _D8c#gc_re

Nu m-as lua dupa tot felul de pafaristi locali.  :lol:

 


Re: Locomotive clasa 480 (Softronic TransMontana) shoppy

Un CoCo modern nu deripeaza prisma, unul cu boghiuri si sasiu proiectat acum 50 de ani da.
Locomotiva este de nisa
- nu poate sa circule pe coridor de 200km/h
- este potrivita doar pentru marfare grele, in multe sistemele feroviare moderne nu se permit marfare grele decat in situatii speciale, asa ca este ineficient ca un operator dintr-un asemenea sistem sa aiba locomotive eficiente doar pentru marfarele grele, drept dovada chiar asta este si situatia

In Suedia avem linii grele de munte cu viteze mici si trafic redus de calatori. (Ca Bombardier a dat chix este vina lor, nu face oricine peste noapte o locomotiva de marfare grele pe linii si conditii grele.)
In Ungaria traficul de calatori nu este mare lucru pentru ca distantele sunt mici, traficul de calatori de tranzit nu este mare lucru iar relieful este plat.
In republica bananiera oamenii isi iau cazane si stau blocati in trafic iar la CF privati sunt singurii care platesc TUI deci fac ce vor ei chiar daca marfarele grele distrug liniile si produc intarzieri pentru trenurile de calatori; iar Calatori si Marfa in loc sa vanda EA-urile nefolosite ei le taie doar de-ai :evil: .
Practic daca nu exista situatia asta speciala din republica bananiera in care sistemul feroviar este condus de privati iar Calatori si Marfa taie locomotive perfect utilizabile de catre privati, nu mai producea nimeni in ziua de azi boghiuri si sasiuri de acum 50 de ani.
Cand o sa ajunga sa circule o locomotiva produsa la noi prin Franta, Germania, Elvetia, Austria(dincolo de Viena), atunci o sa fie o realizare.

 


Re: Locomotive clasa 480 (Softronic TransMontana) WT_fan06

Mulțumesc pentru răspunsuri; sincer nu mă aşteptam să pornesc atâtea discuții, dar am aflat multe lucruri.

Ce nu înțeleg eu - este adevărat că suedezii au luat această locomotivă doar pentru simplul fapt că ştiu să o întrețină, modelul fiind asemănător cu cel ASEA?

Care mai exact e problema boghiurilor şi a şasiului? Da, design-ul este unul vechi, dar au luat o tehnologie dovedită şi au adus-o în prezent, că măcar despre LEMA putem spune că e modernă, nu? Aşa au făcut toți. Uitați-vă cum au evoluat automotoarele electrice Z ale francezilor din 1900 şi până acum.

Revenind la discuție, ce e în neregulă cu şasiul? Îmi vine greu să cred că unii capabili precum Softronic ar mai produce aşa ceva dacă ar şti că nu e sustenabil. Nu?

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Locomotive clasa 480 (Softronic TransMontana) Utilizator anonim

Au luat-o pentru ca le ofera tot ce au nevoie, nu neaparat pentru ca are ceva similar cu RCurile lor.
Nu e nicio problema cu sasiul, cine a zis ca e o problema, si ca e din anii 60 la fel, nu vad unde e problema, daca ai un proiect sau produs fiabil nu vad ce ce sa nu il utilizezi si 100 de ani...

Intre timp una calda din Softronic, LEMA 037 aproape gata de drum.

037 (2).jpg (272.2 KB; downloaded 3943 times)


037 (3).jpg (234.37 KB; downloaded 3942 times)

 


Re: Locomotive clasa 480 (Softronic TransMontana) George

Mie îmi plac locomotivele astea şi sunt foarte mândru că, din cenuşa industriei naţionale, a apărut o chestiune precum Softronic.
De bine, de rău, avem un operator cargo foarte serios - DB - care şi-a făcut o flotă nou-nouţă de locomotive....româneşti, ceea ce îmi place în mod deosebit.
Fiind conştient şi de minusuri, prefer să văd plusurile acestei locomotive şi ale Softronic, în general.

 


Re: Locomotive clasa 480 (Softronic TransMontana) punmeister

George wrote:
De bine, de rău, avem un operator cargo foarte serios - DB - care şi-a făcut o flotă nou-nouţă de locomotive....româneşti, ceea ce îmi place în mod deosebit.

Si in curand Green Cargo Suedia :mrgreen:

 


Go to page:  1  ... 25 26 27 28 29 30 31  ... 49
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Locomotive electrice  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419387 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use