Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviare

 

Topic: Știri feroviare din România

1277 posts, 404762 views
 
Go to page:  1  ... 70 71 72 73 74 75 76  ... 92
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri feroviare din Romania shoppy

Problema este ca primul articol vorbeste doar de IC4, ori numindu-l direct, ori referindu-se la osii care nu exista la IC2, unii s-ar putea sa se agate de asta, tocmai de aceea m-am simtit obligat sa mentionez.
Am vazut si eu mai multe poze cu taierea ramelor, se vad putine posturi de conducere in ele, sunt si unele la care se vad 4 sau mai multe capete intermediare, de aici unii s-ar putea agata de ideea ca danezii au taiat toate IC4 si niciun IC2, deci cu IC4 este clar dar cu IC2 mai sunt sanse la o viteza mai mica pe linii secundare.
Pana la urma, inginereste, orice problema se poate rezolva daca se cheltuiesc destui bani(ca nu este si comercial fezabil este alta). Acuma ca in republica bananiera problemele se baga sub pres ca lasa ca merge si asa, asta este discutie interminabila, eu nu ma bag, pana la urma doar timpul ne va spune daca acei oameni de la AFER s-au compromis sau nu intelectual.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Știri feroviare din România Utilizator anonim

Reguli dure pentru operatorii feroviari: Parlamentul European dă dreptul călătorilor să primească până la 100% din valoarea biletului în caz de întârzieri ale trenurilor iar prevederea se aplică și în România din anul 2019

Actualizările drepturilor călătorilor în transportul feroviar votate de Comisia Europeană vor include rate mai mari de compensare pentru întârzieri și o mai bună asistență pentru persoanele cu mobilitate redusă. Deputații europeni au sprijinit modificările aduse regulilor din 2009 care vizează asigurarea unei asistențe mai bune pentru persoanele cu mobilitate redusă, un acces mai bun pentru bicicliști și proceduri mai clare de tratare a reclamațiilor. În plus, companiile feroviare ar trebui să îmbunătățească informațiile oferite pasagerilor cu privire la drepturile lor și să sporească compensația plătită navetiștilor în caz de întârziere. România este scutită temporar de aceste reguli, care vor fi aplicabile din data de 3 decembrie 2019, fără a mai exista posibilitatea unei derogări.

Deputații europeni au majorat compensația pentru întârzieri mai mari de o oră, de la 25% la 50% din prețul biletului. Pasagerii au acest drept la despăgubiri în plus față de menținerea dreptului de a continua călătoria sau de a fi redirecționați. Pasagerii vor avea dreptul la 75% din prețul biletului pentru o întârziere de o oră și treizeci de minute și 100% din prețul biletului pentru întârzieri mai mari de două ore.

http://newsby.marianandrei.com/reguli-o ... iari-2019/

 


Re: Știri feroviare din România andrei11

Se spune ceva și de condiții excepționale ? Zăpadă / viscol / alunecări de teren / lipsă tensiune din cauze naturale / furtună cu cădere de arbori pe linie / accidente cu auto / deraieri / etc ?

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Știri feroviare din România Utilizator anonim

Da, nu conteaza ce se intampla, dupa cum am citat si in articol, nu exista derogari pentru situatii exceptionale.

 


Re: Știri feroviare din România Der Hofmeister

Dupa finantarea productiei catorva locomotive de catre grupul UniCredit prin UniCredit Fleet Management si de catre Raiffeisen Leasing, a venit randul Raiffeisen Bank sa acorde un sprijin solid pentru Softronic in vederea producerii a 6 locomotive destinate operatorului suedez Green Cargo AB. Creditul este acordat in conditii de maxima siguranta, avand garantia Eximbank (implicit, a statului roman).

Raiffeisen Bank acorda Softronic o finantare de 14 milioane euro garantata de EximBank





Raiffeisen Bank va acorda o finantare in valoare de 14 milioane de euro, garantata de EximBank (prin emiterea unor garantii in numele si in contul statului roman), companiei Softronic SRL, din Craiova. Creditul este destinat acoperirii costurilor de productie si livrare pentru sase locomotive electrice, care vor intra in dotarea companiei Green Cargo AB din Suedia.

>> https://www.raiffeisen.ro/despre-noi/media/comunicate-de-presa/2018/raiffeisen-bank-acorda-softronic-o-finantare-de-14-milioane-euro-garantata-de-eximbank/

 


Re: Știri feroviare din România misterr

CFR introduce noi reguli pentru cei care călătoresc cu schiurile sau cu placa

Click pe imagine pentru video:





CFR Călători schimbă regulile. Că tot începe sezonul, au fost introduse restricţii pentru cei care călătoresc cu schiurile sau cu placa. Aceştia au voie gratuit cu un singur echipament de iarnă.

De asemenea, pasagerii nu mai pot să îşi ia bicicletele în vagoanele obişnuite, chiar dacă le demontează, iar locurile special amenajate sunt insuficiente.

Legal, un pasager are voie să îşi ia la el echipamentul de schi, însă regulamentul CFR prevede că aveţi voie să călătoriţi cu schiuri sau alte echipamente de iarnă gratuit în trenurile CFR.

Dar atenţie, numai la clasa a II-a.

De altfel, acelaşi regulament interzice să aveţi două echipamente de schi pe acelaşi bilet. Cei care nu ţin cont de aceste lucruri sunt buni de plată.

Adrian Vlaicu, reprezentant CFR Călători: “Va emite un bilet de bagaj voluminos pentru al doilea echipament care este o taxă modica. Începând de la un leu pe kilogram până la 100 de kilometri şi de la 1.5 lei pe kg de la 150 de kilometri.”

Cu alte cuvinte, o să daţi în jur de 10 lei pentru o placă pe ruta Bucureşti - Braşov.

Bicicliştii au probleme şi mai mari. Mai nou, bicicletele care nu pot fi pliate din construcţie sunt acceptate doar în vagoanele cu locuri speciale. Din păcate, există doar 19 din 850.

Este o măsură abuzivă, spun cei vizaţi.

Mihai Denes, reprezentantul Asociaţiei Adevăraţii Veloprieteni: “Suntem de acord să plătim o taxă suplimentară. Se poate demonta, se pot scoate roțile, se poate întoarce ghidonul şi atunci devine un mic colet”.

Adrian Vlaicu, reprezentant CFR Călători: “Publicul călător a solicitat la CFR acest lucru.”

La fel de adevărat este că, în unele cazuri, oamenii primesc informaţii contradictorii. De exemplu, deşi de la casă aflăm că un anumit tren are vagon pentru biciclete, “nașul” are o altă variantă.

Greşit, sar cei de CFR Călători, potrivit cărora vagonul a fost în componenţa trenului atât la dus, cât şi la întors, însă informaţia nu ar fi ajuns şi la conductor.

De altfel, singurul vagon doar pentru biciclişti care putea fi folosit şi de cei care practică sporturile de iarnă a fost transformat între timp în vagon-bar.

 


Re: Știri feroviare din România andrei11

Adrian Vlaicu, reprezentant CFR Călători: “Publicul călător a solicitat la CFR acest lucru.”

Exprimare academică !  :bere:
Corect :
“Publicul călător a solicitat CFR - ului  acest lucru.”

 


Re: Știri feroviare din România shoppy

Cretinismul CFR Calatori continua:
- acum 6 luni, la inceputul verii, CFR Calatori nu a inceput revizia vagoanelor de calatori din cauza cererii mare preconizata pentru vacantele de vara argumentand ca scaderea numarului de vagoane disponibile va determina calatorii sa se orienteze catre alte mijloace de transport
(adica sa vedeti si voi ce pomana ne face CFR Calatori ca plimba calatorii cu vagoane mizere sau scadente la revizie si astfel reduce traficul de pe sosele, merita sa le ridicam statuie in centru orasului si sa o si pazim sa nu se **** ciorile pe ea)
- revizia vagoanelor se amana cu 6 luni
(oare cat de genial trebuie sa fii in folosirea calendarului ca sa iti daiseama ca peste 6 luni vin alte vacante?)
- zilele acestea a aparut un nou comunicat conform caruia CFR Calatori nu a inceput revizia vagoanelor de calatori din cauza cererii mare preconizata pentru vacantele si sarbatorile de iarna argumentand ca scaderea numarului de vagoane disponibile va determina calatorii sa se orienteze catre alte mijloace de transport
(ce surpriza)
- revizia vagoanelor se amana cu 6 luni
(oare cat de destept trebuie sa fie cineva ca sa prevada cam ce se va intampla peste 6 luni...)

- din calculele CFR Calatori reiese ca doar 10% dintre vagoane ar trebuie trecute prin procesul de revizie
(da sigur)
- sindicatul CFR Calatori contrazice declaratia si spune ca cifra reala este undeva la peste 50%
(oare cine are dreptate...)

(RockFM (+ comentarii de la mine))

 


Re: Știri feroviare din România PTMZ

Conform unui comunicat oficial CFR Călători, de luni, 14 ianuarie, va opera pe secția Sărmășag - Săcuieni Bihor, ce a fost abandonată de IRC din acest an. Vor exista 2 perechi de trenuri, pe rutele Jibou - Marghita, respectiv Jibou - Săcuieni Bihor. Poate avem noroc și ajung la Oradea curând. Iată informația oficială, preluată de pe linkul:
https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/de-luni-cfr-calatori-va-circula-pe-sectia-sacuieni-bihor-sarmasag/
CFR Călători informează că începând de luni, 14 ianuarie 2019, va opera pe secţia Săcuieni Bihor – Sărmășag cu 4 trenuri pentru asigurarea serviciului public de transport feroviar de pasageri.

Măsura vine ca urmare a încetării activității de circulație a trenurilor de călători pe această secție de către operatorul privat care activează în zonă.

Cele 4 trenuri care vor asigura transportul publicul călător din zonă, format în majoritate din elevi navetiști, vor circula în regim Regio, permanent, astfel:

R 4062 Jibou (plecare 03:05) – Marghita (sosire 06:10)
R 4061 Marghita (plecare 06:20) – Măgura Şimleului (sosire 07:35/plecare 07:38) – Jibou (sosire 09:43)
R 4064 Jibou (plecare 12:33) – Măgura Şimleului (sosire 14:30/plecare 14:33) – Săcuieni Bihor (sosire 16:22)
R 4063 Săcuieni Bihor (plecare 17:36) – Jibou (sosire 21:27)

 


Re: Știri feroviare din România PTMZ

Vinerea trecută, câțiva călători fără loc pe scaun la R 4046 au protestat în gara din Baia Mare. Articolul se găsește mai jos. Am găsit un articol mai detaliat pe "Someșeanul", dar n-am putut copia textul sau linkul.
https://www.europafm.ro/republica-fantastica-romania-tren-blocat-de-calatori-in-gara-baia-mare/
Scandal mare, la finalul săptămânii trecute, în Gara Baia Mare. Un tren a fost blocat de călători, care s-au așezat pe șine și nu i-au permis plecarea.

Trenul care avea doar un vagon cu o capacitate de 80 de călători ar fi trebuit să preia 130 de pasageri, câte bilete fuseseră vândute.

Oamenii s-au așezat în fața trenului și nu au plecat până când responsabilii CFR au adus încă un vagon. Abia după circa 35 de minute trenul a putut pleca din stație fiind nevoie și de intervenția oamenilor legii. De remarcat totuși că, în loc să rezolve problema pe care singur a creat-o, CFR a chemat jandarmeria si politia.

CFR a căutat să explice că trenul are mai multe vagoane de regulă, doar că vineri unele “se aflau în revizie” și astfel se explică diferența dintre biletele vândute și locurile efective din tren, potrivit vasildale.ro, care oferă și înregistrări video cu întregul incident.

 


Re: Știri feroviare din România PTMZ

Directorul Regionalei CFR Constanța, acuzat de înlocuirea personalului avizat cu paznici pe timpul nopții. Articolul se găsește aici:
https://www.jurnalistii.ro/acuzatii-grave-la-adresa-unui-director-al-unei-regionale-cfr-acarii-si-impiegatii-inlocuiti-cu-agenti-de-paza/amp/
Preşedintele Sindicatului Mişcarea Feroviară, Gheorghe Chiţu, susţine că îl va chema în instanţă pe directorul Regionalei CFR Constanţa Dorin Maer pentru că a modificat niște regulamente fără a avea acordul ministerului Transporturilor.




De asemenea, Maer a scos de pe secţiile Medgidia-Negru Vodă şi Slobozia – Ţăndărei acarii şi impiegaţii din tura de noapte, pe care i-a înlocuit cu agenţii unei firme private de pază.

„Îl voi chema în instanţă sută la sută (n.r. pe directorul Regionalei CFR Constanţa). Mă voi consulta zilele acestea cu avocaţii şi o să îi cer să retragă decizia prin care a înlocuit din tura de noapte acarii şi impiegaţii de mişcare de pe secţiile Medgidia -Negru Vodă şi Slobozia Ţândărei cu agenţi de pază ai unei firme private, plata salariilor oamenilor din această perioadă plus daune. A mai fost o situaţie similară la Regionala Galaţi, dar, după discuţii cu Sindicatul, s-a renunţat la ideea de a-i înlocui pe acari şi impiegaţii din tura de noapte cu agenţi de pază. Instrucţiile trebuiau să fie modificate prin Ordin de ministru ori agentul de pază nu este autorizat să se ocupe de treburile acarilor şi impiegaţilor. Nu poţi să predai Gara unui agent de pază. Este o situaţie aberantă”, a declarat, pentru Jurnalistii.ro, Gheorghe Chiţu.

Potrivit acestuia, prin decizia luată de conducerea Regionalei CFR Constanţa, de a-i înlocui pe acarii şi impiegaţii din tura de noapte cu agenţi de pază, nu se face economie la buget.

„Nu se face mare economie, poate o jumătate de salariu. S-a ajuns în situaţia aberantă în care acarii şi impiegaţii din tura de noapte s-au dus să se angajeze la firma de pază. Este un ordin aberant care a trecut peste Ordinul ministrului. S-a dat o telegramă pe 27 decembrie în acest sens, iar decizia s-a pus în aplicare la Regionala CFR Constanţa la începutul acestei luni. Lipsind Ordinul de ministru, nu ştim cum se face modul de predare/primire între acar/împiegat  şi agentul de pază. Vom vedea cine va plăti pentru această eroare”, a adăugat Gheorghe Chiţu.

Acesta a mai spus că numai Instanţa va reglementa situaţia ordinului emis de directorul Regionalei CFR Constanţa.

Până la momentul publicării acestui material, directorul Regionalei CFR Constanța nu a putu fi contactat.

 


Re: Știri feroviare din România PTMZ

CFR organizează licitație pentru modernizarea a 90 de vagoane. Articolul se găsește aici:
https://www.libertatea.ro/stiri/cfr-calatori-modernizeaza-90-de-vagoane-de-tren-2516489/amp
CFR Călători va contracta servicii de modernizare pentru 90 de vagoane, pentru o valoare totală de cel mult 45 milioane euro. Compania feroviară națională folosește zilnic aproximativ 750 de vagoane, dar tot ar mai avea nevoie de încă 300. Lipsa acestora se resimte cel mai mult la orele de vârf și la sfârșit de săptămână.

Licitația anunțată de către operatorul național de transport feroviar de pasageri vizează contractarea de servicii de reparaţie tip RG cu modernizare a vagoanelor de călători seria 2049 varianta I și este împărțită în două loturi:

Lot 1 – Servicii de reparaţie tip RG cu modernizare a vagoanelor de călători seria 2049 varianta I în serie nouă 2049. Pentru primul lot contractul este estimat la o valoare între 23,8 milioane lei (5 milioane euro) și 192,78 milioane lei (41,2 milioane euro).
Lot 2 – Servicii de reparaţie tip RG cu modernizare a vagoanelor de călători seria 2049 varianta I în serie nouă 8449. Pentru cel de-al doilea lot, contractul de reparații este estimat la o valoare între 4,7 milioane lei (1 milion euro) și 21,15 milioane lei (4,5 milioane euro).
Astfel, vor fi modernizate 90 de vagoane, iar valoarea totală estimată a contractelor pentru cele două loturi se situează între minim 28,5 milioane lei (6 milioane euro) și maxim 213,93 milioane lei (45,67 milioane lei). Achiziția implică încheierea unui acord-cadru.


Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 26 februarie 2019, iar ofertele depuse trebuie să fie valabile până la 26 mai 2019.

 


Re: Știri feroviare din România PTMZ

După Metrorex și CE Oltenia, și CFR cere măriri salariale, pe lângă alte condiții. Articolul se găsește aici:
https://www.g4media.ro/curg-cererile-de-cresteri-salariale-dupa-metrorex-si-mineri-a-venit-randul-cfr-istilor-sa-ceara-marire-de-50.html
Sindicatul Transportatorilor Feroviari cer guvernului mărirea cu 50% a salariilor și anunță un miting de protest pe 4 aprilie, potrivit unui comunicat. Cererile de creștere masivă a salariului vin pe fondul negocierilor cu succes ale sindicatelor din alte companii de stat, precum Metrorex și Complexul Energetic Oltenia.

Astfel, salariații de la metroul bucureștean au primit o creștere cu 20% a veniturilor, iar minerii vor avea bonusuri de 700 de lei lunar și vouchere de vacanță de 1.450 de lei.

CFR-iștii mai cer și şi acordarea compensaţiilor reale operatorilor de transport feroviar de călători, astfel încât CFR Călători să nu mai înregistreze în mod artificial pierderi.

În plus, sindicaliștii CFR cer guvernului numirea unui ministru al transporturilor ”competent”, dar și accelerarea investiţiilor guvernamentale în infrastructura feroviară pentru eliminarea restricţiilor de viteză care gâtuiesc traficul feroviar din România şi care ne fac de râsul lumii în Uniunea Europeană.

 


Re: Știri feroviare din România shoppy

Pai cand vad cum cresc salariile la altii si sare inflatia evident ca acuma o sa faca greve toti, si o sa se promita si alte cresteri, si asa inflatia o sa creasca si mai mult, daca suntem condusi de  :evil: ...

 


Go to page:  1  ... 70 71 72 73 74 75 76  ... 92
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419376 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use