Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport aviaticCompanii aeriene

 

Topic: TAROM [RO/ROT]

58 posts, 23740 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
Re: TAROM [RO/ROT] Chev Celios

Exact. Qatarul si Aeroflotul sunt pline de tranzite de China, iar British-ul de tranzite de USA. De dovedit pana acum au dovedit-o destul de bine Air Canada toata vara. Nu degeaba au anuntat ca la primavara-vara revin.

 


Re: TAROM [RO/ROT] WT_fan06

Şi câte wide-body-uri are TAROM şi câte wide-body-uri au BA şi Qatar? Cred că uitați despre cine vorbiți. Cred că nu ştiți ce înseamnă "maintenance base cost" pentru doar 2 aeronave!

 


Re: TAROM [RO/ROT] Chev Celios

Eu ma refeream la faptul ca clienti pentru cursele de SUA si China ar avea. Iar de la noi Qatarul si BA zboara cu A320/A321 de doua ori pe zi, in fiecare zi.

 


Re: TAROM [RO/ROT] WT_fan06

Problema nu e lipsa cererii, ci faptul că e foarte greu să scoți profit operând doar două aeronave dintr-o familie, mai ales dacă sunt "long-haul".  :roll:

 


Re: TAROM [RO/ROT] PTMZ

TAROM a semnat un contract pentru a închiria timp de 10 ani 9 aeronave ATR 72-600, spre a înlocui ATR-urile folosite în prezent. Un articol de azi pe această temă:
https://www.economica.net/tarom-a-semnat-contractul-pentru-cele-noua-aeronave-de-tip-atr-72-600_178108.html
Tarom a semnat contractul pentru cele nouă aeronave de tip ATR 72-600

Managementul companiei Tarom a semnat contractul de leasing pentru achiziția unui număr de nouă avioane noi - ATR 72-600, cu 72 locuri, care vor fi folosite pentru zboruri regionale (interne și externe) și vor înlocui ATR-urile pe care compania le are în prezent în flotă, a anunțat vineri Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor.

"Tarom este în proces de înnoire a întregii flote și primele 4 avioane ATR 72-600 vor ajunge cel târziu în prima parte a lunii februarie a anului viitor, iar restul aeronavelor vor fi primite pe parcursul anului 2020", au menționat reprezentanții MT.

Contractul de închiriere este semnat pe o perioadă de 10 ani. Noile ATR-uri nu vor genera costuri suplimentare de operare, dar au o capacitate de transport crescută, potrivit MT.

Având în vedere experiență de 20 de ani în operarea acestor tip de aeronave, mentenanța va fi asigurată de către personalul Direcției Tehnice din cadrul Tarom, iar pregătirea echipajelor de zbor și a personalului tehnic se va face cu costuri minime suportate de către fabricant.

"Am văzut că în ultima perioadă, după ce a trecut prin mai multe "turbulențe", compania națională Tarom începe să își revină. De la prima mea discuție cu actualul management al companiei am cerut ca întreaga atenție să fie îndreptată spre rentabilizare. Trebuie să fie închise toate "robinetele" prin care se pierdeau banii ce pot fi folosiți pentru investiții. Fiecare leu care este cheltuit de companie trebuie să contribuie la redresarea ei. Din calitatea mea de ministru au toată susținerea, dar vreau ca eforturile pe care le facem împreună să producă și rezultate. Încheierea acestui contract este în linia obiectivelor asumate de managementul Tarom. Este un pas important în înnoirea flotei, proces pe care îl sprijin și care va continua. Toți cei implicați în activitatea Tarom trebuie să știe că sunt foarte atent la tot ce se întâmplă acolo și voi fi partenerul lor, când vine vorba de dezvoltare", a declarat ministrul Lucian Bode.

Procesul de înnoire a flotei Tarom cu cele 9 avioane a fost demarat încă din această vară, iar livrarea lor ar fi trebuit să înceapă din octombrie 2019.

Aeronavele ATR 72-600 sunt prevăzute cu cele mai moderne echipamente de navigaţie, cabină de pasageri modernizată şi capacitate de depozitare a bagajelor de mână cu mult mărită. Acesta este primul model de avion european capabil de aterizare cu mijloace de bord independente şi de mare precizie, în condiţii de vizibilitate redusă (LPV-200), potrivit Tarom.

 


Re: TAROM [RO/ROT] PTMZ

A ajuns ieri primul ATR, anume YR-ATJ. Un articol pe această temă:
https://www.google.com/amp/s/m.stirileprotv.ro/lbin/amp/index.php%3farticle_id=3846152
Tarom se înnoieşte. Pentru început va schimba aeronavele mici, folosite în cursele interne, pe distanţe scurte.

În total vor fi 9 avioane noi, iar primul, un ATR 72, a aterizat marți pe aeroportul Henri Coandă. Au fost cumpărate în leasing operaţional pe 10 ani şi reprezintă o încercare a companiei naţionale de a face faţă concurenţei pentru a reduce pierderile tot mai mari.

Avionul ATR 72-600 a avut parte de o primire specială pe aeroportul Henri Coandă. După ce a trecut pe sub două jeturi de apă, a intrat în hangarul Tarom sub privirile zecilor de angajaţi şi reprezentanţi din ministerul Transporturilor. Avionul va fi botezat George Valentin Bibescu, în memoria pilotului român din perioada interbelică.

Contractul pentru cea mai nouă achiziţie a operatorului naţional a fost semnat anul trecut. Compania vrea să schimbe toate cele 9 aparate de zbor ATR. Le va da producătorului european în regim de buy back şi primeşte în leasing operaţional aeronave noi.

Avansul a fost de aproape 1 milion de euro, dar suma totală a contractului nu a fost anunţată.

Preţul de listă al avionului depăşeşte, conform site-ului producătorului ATR din Toulouse, Franţa, 22 de milioane de dolari.

Va putea fi folosit pentru curse scurte, în ţară şi în regiunea de sud-est a Europei. Cel mai departe poate să zboare până la Berlin, adică puţin peste 1.500 de kilometri. Viteza de croazieră este de peste 500 de kilometri pe oră.

Cel mai nou avion din flota Tarom, ATR 72, aşa cum îi spune şi numele, are 72 de locuri. Scaunele sunt ergonomice, din noua generaţie, par să fie confortabile. Avem sufficient spaţiu pentru picioare deşi suntem în clasa economic.

Piloţii laudă noile aparate pentru că au tehnologie de ultimă oră şi le promit pasagerilor că zborurile vor fi uşoare.

După contractul cu AirBus, Tarom a mai semnat un contract şi cu Boeing şi aşteaptă 5 aeronave Boeing 737 Max. Din păcate, după ce 2 s-au prăbuşit anul trecut în Etiopia şi Indonezia, Boeing a suspendat producţia pentru stabilirea eventualelor probleme.

Totuşi, conducerea Tarom spera să primească avioanele comandate până la sfârşitul anului 2023. Îngrijorarea Tarom este mare. În ultimii 2 ani a avut pierderi uriaşe de 100 de milioane de dolari.

Ca să nu intre în incapacitate de plată, statul român s-a angajat să-i ofere un ajutor de 150 de milioane de dolari, dar trebuie să fie de acord şi Uniunea Europeană. În acest moment Tarom are în flota 25 de aeronave.

Galeria foto din articol:
62110637.png (222.94 KB; downloaded 3931 times)
62110688.jpg (71.61 KB; downloaded 3932 times)
62110689.jpg (55.44 KB; downloaded 3933 times)
62110690.jpg (29.93 KB; downloaded 3934 times)
62110691.jpg (54.58 KB; downloaded 3935 times)
62110692.jpg (71.42 KB; downloaded 3935 times)

 


Re: TAROM [RO/ROT] TibiV

https://ec.europa.eu/romania/news/20200224_ajutor_de_stat_tarom_ro

Comisia Europeană a aprobat ajutorul de stat pentru TAROM

Comisia Europeană a aprobat, în conformitate cu normele UE privind ajutoarele de stat, planul României de a acorda un împrumut temporar în valoare de aproximativ 36,7 milioane EUR (aproximativ 176 de milioane RON) companiei aeriene de stat TAROM. Prin această măsură se va asigura faptul că serviciile de transport aerian vor continua să fie prestate în mod ordonat, în special pe numeroasele rute pe care TAROM este singurul furnizor, și că pasagerii nu vor fi afectați de perturbări ale traficului aerian, fără a se distorsiona în mod nejustificat concurența pe piața unică.

În februarie 2020, România a notificat Comisiei intenția sa de a acorda TAROM un împrumut pentru salvare în valoare de aproximativ 36,7 milioane EUR (aproximativ 176 de milioane RON). Compania aeriană se confruntă cu un deficit acut de lichidități din cauza creșterii puternice în ultimii ani a costurilor sale de exploatare ca urmare a îmbătrânirii flotei sale. În absența ajutorului, TAROM nu va mai fi în măsură să își îndeplinească obligațiile de plată și să își mențină activitatea.

În temeiul Orientărilor Comisiei privind ajutoarele de stat pentru salvarea și restructurarea întreprinderilor, statele membre pot să sprijine întreprinderile aflate în dificultate, cu condiția, în special, ca măsurile de sprijin public să fie limitate în timp și ca amploare și să contribuie la realizarea unui obiectiv de interes comun. Ajutorul pentru salvare poate fi acordat pentru o perioadă de maximum șase luni, timp în care compania să găsească soluții de ieșire din situația de urgență.

În cazul de față, Comisia a luat în considerare următoarele elemente:

    [li]Împrumutul va acoperi numai lichiditățile de care TAROM a dovedit că are nevoie pentru următoarele șase luni, iar România va efectua o monitorizare strictă a modului în care sunt utilizate fondurile și[/li]
    [li]România s-a angajat să asigure faptul că, după șase luni, împrumutul va fi rambursat integral; în caz contrar TAROM va trebui să prezinte un plan de lichidare sau să efectueze o restructurare cuprinzătoare pentru a deveni viabilă pe termen lung. Comisia va trebui să evalueze și să aprobe această eventuală restructurare.[/li]


Comisia a constatat că măsura va contribui la asigurarea faptului că serviciile de transport aerian vor continua să fie prestate în mod ordonat, în interesul pasagerilor care călătoresc cu avionul, și la menținerea conectivității regionale pe numeroasele rute pe care TAROM este în prezent unicul furnizor. În același timp, condițiile stricte în care se acordă împrumutul și durata sa limitată, de șase luni, vor reduce la minimum denaturarea concurenței pe care sprijinul acordat de stat ar putea să o genereze.

Prin urmare, Comisia a concluzionat că măsura este compatibilă cu normele UE privind ajutoarele de stat.

Versiunea neconfidențială a deciziei va fi disponibilă cu numărul de caz SA.56244 în Registrul ajutoarelor de stat de pe site-ul web al Comisiei dedicat concurențeiCăutați traducerile disponibile pentru linkul precedentEN•••, de îndată ce vor fi soluționate eventualele probleme legate de confidențialitate. Deciziile referitoare la ajutoare de stat nou publicate pe internet și în Jurnalul Oficial apar în buletinul electronic Știri săptămânale privind ajutoarele de stat.

 


Re: TAROM [RO/ROT] PTMZ

Compania TAROM ar putea reveni pe profit, conform planului de restructurare, în anii 2024 - 2025, a anunţat, luni seara, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

„TAROM a primit ajutor de salvare anul trecut, acel ajutor fie ar trebui returnat, dar nu are de unde să returneze şi ar însemna falimentul companiei, fie transformat într-un ajutor de restructurare. Se lucrează intens la un plan de restructurare în scris, dar şi în faptă. Planul implică uniformizarea flotei, ar rămâne cu o flotă un pic mai mică, cam trei sferturi din dimensiunea actuală, şi reducerea personalului, care a început”, a spus Drulă, la Digi 24 citat de Agerpres.

Întrebat dacă anul acesta vor fi vândute avioane din flota TAROM, şeful de la Transporturi a precizat că se vor vinde avioanele vechi, dar vor veni şi altele noi.

„Există o comandă făcută de acum doi ani de cinci Boeing-uri 737 Max, iar pe acest plan care eficientizează partea de costuri prin reducere de personal, ştiţi că TAROM avea o dimensiune ca număr de personal cam dublă faţă de o companie de mărime similară şi deja au plecat voluntar cam 300 – 400 de oameni şi sunt în evaluări finale ceilalţi, prin reducerea direcţiei tehnice, acolo era un centru mare de cost, şi externalizarea acestor servicii”, a subliniat ministrul Transporturilor .

Potrivit sursei citate, planul are mai mulţi paşi, iar în prezent acesta este notificat la Comisia Europeană. „(…) trebuie aprobat de Comisie. Este un pas mare dacă il trecem cu management profesionist şi cu o structură corectă de costuri în sfârşit. Aici iar vorbim de o problemă mult, mult plimbată, ştim că TAROM e dublu, e mare, că are rude – am auzit şi în 2010, şi în 2014, 2016 şi 2018.(…) dar se poate face o companie eficientă, prin uniformizarea flotei. Vor fi două tipuri de aeronave Boeing şi ATR, ceea ce reduce cu mult costurile cu aeronave de tip modern. Şi în acest plan, TAROM ar trebui să revină pe profitabilitate în 2024 – 2025”, a menţionat Cătălin Drulă.

Luna trecută, compania TAROM anunţa, într-un comunicat de presă, că a iniţiat proiectul de restructurare a personalului, durata estimată pentru implementarea măsurii fiind de şase luni, iar reducerea medie anuală a costurilor de personal este estimată la aproximativ 8 milioane de euro.

„Compania TAROM anunţă că a iniţiat proiectul de restructurare a personalului, una dintre componentele esenţiale ale planului de redresare a companiei. Această măsură face parte dintr-un program extins de procedee în baza căruia Comisia Europeană a aprobat Statului Român acordarea unui împrumut de salvare pentru TAROM la începutul anului trecut. Ulterior, compania a prenotificat Comisiei Europene, în data de 24 august 2020, planul de restructurare în vederea obţinerii unui ajutor de stat pentru restructurare pentru următorii 5 ani”, se preciza în comunicat.

Alte măsuri pe termen mediu din planul de restructurare a companiei vizează optimizarea flotei de aeronave, optimizarea comercială şi optimizarea costurilor.

La jumătatea lunii ianuarie, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, susţinea într-o conferinţă de presă că, în 2020, pierderile companiei TAROM s-au ridicat la valoarea de 431 de milioane de lei.

Sursa: Economica

 


Re: TAROM [RO/ROT] PTMZ

TAROM a lansat un anunț prin care intenționează să vândă 14 avioane:
- 4 Airbus A318-111
- 2 ATR 42-500
- 4 Boeing B737-300
- 4 Boeing B737-700
prospecting_market_announcement.pdf
prospecting_market_announcement.pdf (338.32 KB; downloaded 169 times)

Sursa document: Economica.

 


Re: TAROM [RO/ROT] PTMZ

Flota TAROM va fi redusă în următorii ani. În 2024, doar 17 aeronave vor mai purta însemnele companiei aeriane de stat, a declarat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, într-un interviu acordat Digi24. Pe de altă parte, zborurile charter ar putea fi o bună soluție pentru a face profit: numai într-o săptămână au fost 70 de zboruri către Egipt, a dezvăluit ministrul transporturilor.

„Pe partea de uniformizare a flotei vor rămâne cu ATR și Boeing. O să rămână undeva la 17 aeronave cu uniformizare, ceea ce reduce mult costurile. Asta a fost o mare problemă a TAROM: să opereze 3 tipuri de aeronave”, a arătat ministrul transporturilor în interviul pentru Digi24.

În prezent, TAROM are 29 de avioane, după ce în perioada 2017-2020 în flota sa au intrat mai multe aeronave Boeing și ATR, iar șefii transportatorului aerian nu au reușit deocamdată să scape de cele vechi. O parte dintre avioanele actuale vor fi vândute.

Șapte aeronave mici, folosite în cursele interne sau pe distanţe scurte, ar urma să fie predate celor de la ATR, cu care TAROM a semnat un contract pentru achiziția de aeronave noi.

În contextul în care întârzierile din campaniile de vaccinare ale statelor și „aversiunea față de risc” a guvernelor încetinesc redeschiderea rutelor și redresarea transportului aerian, șefii TAROM au decis să renunțe și la unele dintre avioanele noi pe care ar fi trebuit să la achiziționeze. A renunțat, de exemplu, la 2 ATR-uri noi, potrivit unor surse Digi24.

Restructurarea TAROM, discutată la Bruxelles
Forțată de pandemie, dar și de problemele financiare cu care se confruntă din 2008, TAROM a intrat într-un amplu proces de restructurare, care prevede pe lângă reducerea și uniformizarea flotei, și renunțarea la sute de angajați. O parte au plecat deja de bunăvoie, alții vor părăsi compania prin concedieri colective.

În prezent TAROM are undeva la 1.440 de salariați, însă ținta este ca operatorul aeriană să rămână doar 1000 de angajați.

„TAROM are un plan de restructurare care a fost discutat și la Comisia Europeană, care implică și reducerea de personal. E un consultant extern care îi ajută, deci optimizare pe partea de costuri și companie mai suplă și eficientă. TAROM nu a mai fost eficientă de 10-15 ani. Pandemia a fost ultima lovitură, ca să spun așa, pentru această companie. Acest plan este destul de bine pus la punct, implică o injecție de capital din partea statului, și vede compania pe profit în 2024-2025”,  a declarat Cătălin Drulă în interviul pentru Digi24.

Pe lângă măsurile de reducere a costurilor, soluția pentru ca TAROM să supraviețuiască acestei perioade a fost operarea a cât mai multor chartere către destinații însorite și exotice.

„Au luat și niște măsuri - pe partea de creștere de venituri - bune. În primele 5 luni ale anului, din charter au făcut mai mult decât au făcut tot anul trecut. Și anul acesta vor încasa zeci de milioane de euro din chartere. Se zboară din București în multe destinații turistice, zone exotice, poate și privațiunile din perioada de pandemie au dus la asta. Au fost într-o săptămână 70 de zboruri către Egipt și charterele sunt o metodă bună de a face profit, pentru că e garantat, nu ai emoția umplerii avionului”, a explicat Cătălin Drulă.

Sursa: Digi24

 


Re: TAROM [RO/ROT] PTMZ

Compania națională TAROM a publicat pe site-ul propriu un anunț prin care solicită oferte de finanțare pentru achiziția a trei aeronave ATR 72-600. Pentru fiecare avion se caută 19,8 milioane de dolari.

Tranzacția urmează să fie finalizată în trimestrul IV din acest an, mai arată anunțul. Compania TAROM are în flotă patru aeronave de tip ATR 72-600. Primul avion, dintr-un total de nouă, a fost recepționat în februarie 2020, atunci când compania a anunțat că aeronavele sunt achiziţionate în leasing operational, pe o perioadă de 10 ani. Acestea vor fi folosite pentru zboruri regionale (interne și externe) și vor înlocui ATR-urile pe care compania le avea de mai mulți ani în flotă.

Care sunt principalele specificații ale soluțiilor de finanțare:
• valorea leasing: 80-85% x (19,8 milioane dolari x 3 aeronave) sau echivalent în euro;
• valuta leasing: euro sau dolari;
• periaoda de acordare a finanțării să fie de cel puțin 12 ani;
• perioada de intrare în intrare în efectivitate a leasingului: cinci zile de la semnarea contractului;
tipul de dobândă: fixă sau variabilă;
• frecvența plăților: semestrial sau trimestrial;
• se acceptă oferte de leasing financiar sau operațional;
• TAROM nu dispune de garanție guvernamentală;
• se acceptă garantori externi;
• oferta financiară va conține obligatoriu toate costurile totale și anuale detaliate pe elemente.
Ofertele pot fi depuse la sediul TAROM sau prin email până la data de 20 august 2021.

TAROM a decis în 2019 închirierea în regim de leasing operațional a nouă aeronave ATR 72-600. În primele trei luni ale anului trecut, patru aeronave au intrat în flota companiei.

TAROM a încheiat 2020 cu o pierdere netă de 439,8 milioane de lei.

Sursa: Economica

 


Re: TAROM [RO/ROT] orex

Mihăiţă Ursu, specialist în ţiglă metalică, a revenit în Consiliul de Administraţie TAROM. În aşteptarea ajutorului de Covid, Compania „rezistă” din zboruri charter
Pilotul Cătălin Prunariu numit în această vară la „manşa” Tarom rezistă, deocamdată, la conducerea Companiei. Ministerul Transporturilor, prin Adunarea Generală a Acţionarilor a operat o singură modificare în conducerea transportatorului aerian naţional şi anume numirea inginerului Mihăiţă Ursu în Consiliul de Administraţie. Mandatul este provizoriu, pe o durată de 4 luni cu posibilitatea de prelungire cu şase luni.
Mihăiţă Ursu, inginer geodez şi specialist în vânzări de ţiglă metalică (vezi aici CV) l-a înlocuit, astfel, pe bancherul Costin Ţîră, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, responsabil de domeniul feroviar şi promovat de USR. Singurul vot împotrivă în AGA a venit din partea Societăţii de Investiţii Financiare Muntenia SA (deţine 0,08 % acţiuni) în timp ce Statul Român, prin Ministerul Transporturilor, deține 97,22%.
Ursu mai ocupat atât funcţia de administrator, cât şi de director general al Tarom, fiind numit CEO pe un mandat interimar în vara anului 2020, în mandatul lui Nicolae Bode şi demis anul acesta în iunie în mandatul fostului ministru Cătălin Drulă.
Astfel, de ieri, noul Consiliu de Administraţie de la Tarom este format din şase membri:
George Rotaru – Preşedinte  – mandatat din data de 20.03.2021
Felix Lucreţiu Pătrăşcanu – mandatat din data de 10.09.2021 (CO fondator FAN Curier)
Cristian Secoşan – mandatat din data de 17.03.2021
Florin Voicu– mandatat din data de 20.07.2021
Mihăiţă Ursu– mandatat din data de 21.09.2021
Alexandru Moglan– mandatat din data de 20.07.2021
Cătălin Bunea– mandatat din data de 17.07.2021
Remuneraţia brută lunară pentru membrii Consiliului de Administratie este de 12.500 RON (n.r. Moglan, expert la Oracle şi Bunea, copilot la Ryanair rămân în CA deşi au fost numiţi cu sprijinul USR).
Compania Tarom, cu datorii istorice de 700 milioane lei, aşteaptă o decizie a Comisiei Europene pentru aprobarea „ajutorului de covid” de 38 milioane lei şi nu este exclus ca anunţul să fie făcut chiar la venirea Ursulei Von der Leyen, pe 27 septembrie. Ministerul Transporturilor propunea tot în vară şi un ajutor de stat de 150 – 200 de milioane euro, de asemenea supus aprobării CE. În continuare, operatorul de stat înregistrează un număr record de zboruri – charter, zeci de curse săptămânale cu încasări de milioane de euro.

PS
S-a dus ea ALITALIA, pe ”copca”, definitiv! :rofl:

 


Re: TAROM [RO/ROT] orex

„Urmărim pas cu pas, ca să citez din clasici în viață, planul de restructurare de la Tarom” / „Situația este gravă”
Aplicarea Planului de Restructurare la Tarom este principala soluție pentru salvarea operatorului aerian național, măsurile fiind convenite și cu Comisia Europeană de la care se așteaptă aprobarea ajutorului de stat, spune ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, care spune că urmărește planul de restructurare „pas cu pas”, citând „clasici în viață”.
Planul de Restructurare de la Tarom nu înseamnă neapărat disponibilizări, ci în primul rând eficientizări de rute sau reduceri de costuri cum ar fi cele cu mentenanța aeronavelor.
Grindeanu a vorbit la Călărași și despre compania românească Blue Air care a primit un împrumut de peste 300 de milioane de lei pentru redresare și de la care se așteaptă soluții (n.r eficientizare).
Măsurile pentru redresarea Tarom sunt cuprinse și în PNRR, a explicat Grindeanu: „Ieri am avut o discuție cu Directorul General (n.r Mihăiță Ursu) care s-a angajat că toate etapele Planului de restructurare vor fi atinse. Această chestiune este absolut necesară la Tarom ca să nu ajungem în situația altor companii care au fost desființate. Important pentru 2022 este să urmărim pas cu pas, ca să citez din clasici în viață, acest plan de restructurare și eficientizare. Asta nu înseamnă doar să disponibilizezi cum poate greșit s-ar înțelege. Deocamdată situația este mai gravă, este o companie națională, lupta pe piață este destul de aprigă, eu vreau să-i ajut, asta e principala țintă pe 2022 să se îndeplinească acest plan” .

 


Re: TAROM [RO/ROT] orex

Fostul șef al Aeroportului Timișoara, consilier județean PSD, pus administrator la Tarom / Ce alte numiri a mai făcut Grindeanu
Ministerul Transporturilor a numit trei noi administratori la Tarom, unul dintre aceștia fiind Daniel Idolu, consilier județean PSD și fost director al Aeroportului Timișoara.  În Consiliul de Administrație Tarom au mai intrat Mirel Alexandru Marcu, care a fost membru CA la Nuclearelectrica între 2018 și 2019, și Ruxandra Trandafir, consilier superior în Ministerul Transporturilor și șef de serviciu economic.

Adunarea Generală a Acționarilor nu a mai prelungit mandatul lui Felix Pătrășcanu, fondator Fan Curier, decizia fiind de facto a ministrului Transporturilor. Felix Pătrășcanu a fost numit administrator Tarom în septembrie 2021, în mandatul lui Cătălin Drulă.

Daniel Idolu a fost consilier județean PSD în 2014 și Director General al Aeroportului Timișoara din 2015 până în mai 2020, când a fost revocat din funcție și înlocuit cu Dorel Grădinaru, fost șef al Inspectoratului General de Aviație din MAI. Idolu a contestat decizia Ministerului Transporturilor, iar instanța i-a dat dreptate și a obligat Ministerul Transporturilor să-i plătească drepturile salariale.

Componența Consiliului de Administrație Tarom:

George Rotaru – Presedinte – mandatat din data de 20.03.2021
Mirel Alexandru Marcu – mandatat din data de 10.01.2022
Anca Boagiu – mandatată din data de 27.10.2021
Mihăiţă Ursu – mandatat din data de 21.09.2021
Iuliana Bârcă – mandatată din data de 27.10.2021
Iulian-Daniel Idolu – mandat din data de 06.01.2022
Valentina Ruxandra Trandafir – mandată din data de 06.01.2022
Remunerația brută lunară pentru membrii Consiliului de Administrație este de 12.500 lei.

Un alt membru PSD pus șef la Transporturi este Ion Simu, numit luna trecută director general CFR Infrastructură. De asemenea, Lucian Taropa, prieten de familie cu ministrul Sorin Grindeanu a ajuns în Consiliul de Administrație al Autorității Aeronautice Civile.

 


Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Companii aeriene  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420793 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use