Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor

132 posts, 68036 views
 
Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10
 
 

📖 Pagination options
Re: Politica, istorie, natiuni, curente de gandire Adrian Rosca

Zonele protejate au fost aprobate printr-o HCGMB, care evident ca poate fi modificata printr-o hotarare similara, daca interesul public decide.
Stiu cazul zonei protejate Bazilescu in care s-au blocat toate autorizatiile de construire sau demolare. Evident ca s-a vrut ca sa nu se mai construiasca celebrele bloculete de catre clanul Stoica (si nu numai), dar rezultatul a fost ca s-a blocat absolut tot. Poate tineti minte ruinele de langa Zarea care nu se puteau da jos din cauza ca erau in zona protejata. Asta vrem?

 


Re: Politica, istorie, natiuni, curente de gandire andrei11

# ByOnu iar nu suntem acordați  :lol: . Ok, dacă e zonă protejată ar trebui să existe niște reglementări clare cu privire (  cel puțin ) la aspectul exterior al caselor ( blocurilor ) respective. Dacă nu ești în stare să asiguri  cel puțin aspectul exterior poate îți cauți sălaș prin alte locuri...
Întrebare directă, dacă e zonă protejată ce caută o astfel de clădire aici ?
10-21-2018 8-59-35 PM.jpg (184.1 KB; downloaded 6100 times)

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor Speedy

Revin si eu la acest subiect, dupa ce am postat aici in ianuarie 2014. Dupa aproape 5 ani, nu s-a intamplat nimic. Casele vechi si darapanate sunt si mai vechi, si mai darapanate.
In schimb cele locuite, sunt intretinute sau partial reparate.
Nu inteleg de ce toate sunt considerate demne de a fi daramate, si nici de ce zona asta ar trebui sa arate ca Beverly Hills, sau West Hollywood, altfel doar buldozerul e o solutie.
Din pacate, foarte multi din cei care scrieti aici, cunoasteti zona doar de pe street view, si nu cunoasteti nici orasul Bucuresti prea bine, ca daca istoria locului ar fi cunoscuta, poate si aceasta insula de Bucuresti preinterbelic (daca imi e permis termenul) ar primi mai multa ingaduinta.
Ceea ce s-a intamplat in anii 80, nu a avut scopul fluidizarii traficului, sau modernizarii orasului; asta vrem sa vedem noi acum. Care trafic in anii 80? Cine conducea pe Victoria Socialismului? Cei cu 1B la masina?
Atunci s-a daramat pentru ca omul nou multilateral dezvoltat nu trebuia sa isi bata capul sa inteleaga ca in anii de dinainte, oamenii aveau case cu etaj, cu curti, cu porti de fier forjat, omul nou trebuia sa fie multumit cu cele 2 camere primite repartitie prin Drumul Taberei, Mlitari, Berceni, Balta Alba...
Domnilor, Bucurestiul exista si inainte de comunism, comunismul l-a distrus, i-a daramat cartiere, i-a distrus identitatea, pe care nici azi nu reusim sa o regasim.
Unde v-ati dori sa locuiti? Ce alegeti dintre P+4 din Drumul Taberei, Moghioros , sau cartierul Primaverii conceput de Octav Doicescu pentru functionarii Primariei Bucuresti? (azi un cartier ultraexclusivist cu preturi cu multe zerouri, locuit de protipendada).
Ambele zone au avut aceeasi menire, sa gazduiasca functionari, clasa medie.
Un alt aspect, pe care nimeni nu il sesizeaza este lipsa de implicare a PS3 pentru aceasta zona. Inafara de Casa Eliad, alte investitii notabile ale primariei lipsesc cu desavarsire. O aleea pavata in fata unei scari de bloc prin Titan provoaca mai multa emotie in comparatie cu orice referitor la Calea Calarasilor.

Cladirea din imagine a fost constuita pe locul fostului restaurant Sighisoara, un local apreciat si cu o oarecare istorie in spate. Probabil a primit aprobare tocmai pentru ca are acel spatiu in fata care permite o largire ulterioara.
Este cel mai bun exemplu de cum poate aceasta zona sa se schimbe (in bine sau in rau, depinde pe cine intrebi). O cladire noua ia locul unei cladiri vechi fara nicio perspectiva de renovare sau valorificare.
Nu e treaba autoritatilor sa darame case, sa evacueze oameni pentru ca fatada e scorojita si tabla ruginita. Autoritatile concep planuri, platesc studii si urmaresc ca aceste planuri sa fie respectate.
Ulterior, cine decide sa investeasca in zona (oamenii foarte bogati care abia asteapta sa faca ceva), cumpara fiecare casa si zona se transforma.
Altfel, istoria se va repeta, vine un nene de la primarie, insotit de alt nene cu ochi albastrii si iti spune ca trebuie sa pleci, ca s-a decis ca acolo trebuie altceva. Scurt si la obiect.

Piata Eudoxiu Hurmuzachi ( fosta Muncii/ fosta Bariera Vergului), are cineva idee de ce se numea Bariera?  acolo se termina orasul Bucuresti cand casele de pe Calea Calarasilor (astea strambe, vechi si urate) erau construite. Acolo era periferia, nu era zona centrala de azi.

Un exemplu si o intrebare pentru cei dornici de fluidizari si demolari (ca se pare ca asta inteleg prin dezvoltare), la intersectia strazii Fetitelor cu Calea Calarasilor e casa in care a locuit pictorul/arhitectul Marcel Iancu.
Daca se face aceasta largire, aceasta casa va fi daramata.

Despre Marcel Iancu se pot scrie multe, fac doar precizarea ca la Tel Aviv exista un muzeu dedicat lui Marcel Iancu, la Bucuresti reusim doar sa daramam casa in care a locuit. Dau doar acest exemplu, desi in Bucuresti poate fi multiplicat de sute de ori. Alte popoare isi pastreaza trecutul cu mai multa atentie si infinit mai mult respect, caci pana la urma de respect e vorba aici.

Cred ca inainte de orice lama de buldozer, trebuie mai intai un condei de sociolog.
Si dupa aceasta analiza, trebuie decis, daca zona trebuie conservata asa cum e, sau trecuta la capitolul “a fost odata..”
Cautati pe net informatii despre Casa Poporului, si o sa gasiti mai multe informatii despre Cartierul Uranus; in mentalul colectiv a ramas ideea daramarii mai mult decat “maretia si grandoarea” actualei constructii megalomanice.

Pt Andrei11 intrebare directa: ai o lista pregatita cu salasuri?  
Sau tu esti in Bucuresti de pe vremea lui Bucur si ai fost vecin cu el?

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor andrei11

Pentru Speedy :
1) Nu înțeleg ce este cu listă sălașelor. Adică nu înțeleg la ce te referi.
2) Și acum ( cel puțin ) patru surprize neplăcute ( pentru tine ):
a) Stau în București din anul 1960 ( de când m-am născut ). Fac parte din categoria persoanelor care NU au avut rude la țară ( mai sunt și din ăștia ).
b) Am prins pe viu Piața Muncii ( cea veche ), adică cea din poza atașată.
c) Am prins Cartierul Balta Albă înainte de construcție ( era câmp ) și în timpul construcției.
d) Bunicul meu a prins perioada în care Gara de Nord era în pădure.
______________
Pentru mine concluzia e clară, Calea Călărașilor ( artera veche ) trebuie rasă de pe suprafața pământului, e numai infecție acolo și absolut nimic valoros. Numai promiscuitate.
________________
Dacă autoritățile o declară pe bune zonă istorică trebuie renovată total. Clădirile bune păstrate / renovate clădirile care sunt în pragul prăbușirii demolate și reconstruite identic.
_________________
Dar rămân la prima părere, dat jos absolut tot. Evident NU demolat tot cartierul,ci numai strada.
________________
Hai să nu încurcăm lucrurile, să nu băgăm în aceeași oală Uranusul cu Calea Călăraților.
Apropo de Uranus, îmi pare rău de unii dintre voi, eu am văzut destule meciuri de fotbal în nocturnă acolo. Taică-miu mi-a povestit că pe lângă Republicii se ducea deseori la meciuri și pe fostul Venus.
_________________
Și în final despre  pictorul/arhitectul Marcel Iancu.
Nu mă pot pronunța asupra personalității celui în cauză, dacă pictura sa este sau nu valoroasă, națională sau universală, dar dacă se dorește deschiderea unui muzeu în casa unde a locuit, nimic mai simplu, ras absolut totul de acolo - așa cum am mai spus și recontruită casa unde a locuit "puțin mai încolo". Aveți o boală unii dintre voi ca să păstrați varul original al clădirii, că vezi Doamne,dacă nu e varul original absolut totul este un fals. Drept exemplu îți dau Cetatea Neamț. Știu și varianta veche, cea unde practic nu mai era nimic, și varianta nouă, după reconstrucție. Care ți se pare mai expresivă ? Să mă uit la un zid de 30 cm înălțime unde să mi se spună că a fost Sala Tronului sau Sala Tronului reconstruită ? A, era să-mi scape din vedere, Sala Tronului reconstruită n-are gemurile din 1500. Ei și ?  Interesează pe cineva din ce an sunt geamurile, cărămizile, scaunele ?
Încă ceva, inainte să termin. Napoleon Bonaparte a băgat tunurile în Paris să reconstruiască noua capitală a Franței. Era cumva comunist ? Și Hitler a făcut praf Berlinul după 12 ani din momentul în care a preluat puterea. Tot comunist era ?
10-31-2018 1-26-08 PM.jpg (62.9 KB; downloaded 5935 times)

PS : Știu Calea Călărașilor din observație directă , circul pe acolo chiar de destule ori ( auto / STB / la pas ).

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor Speedy

Andrei, ma bucur ca esti bucurestean , si eu sunt,  3 bunici din cei 4 erau nascuti in Bucuresti, nu cred ca e cazul sa facem mare caz din treaba asta, in nici un caz nu e nevoie de majuscule.
Daca unora ar trebui sa le fie jena ca au rude la tara, ar trebui sa mentionezi pe forum la conditii generale, ca aici e strict pentru bucurestenii get beget;
Cu salasurile m-am referit la ce ai spus tu, citez:

“Dacă nu ești în stare să asiguri cel puțin aspectul exterior poate îți cauți sălaș prin alte locuri...”

Care locuri?...si cine decide ca altcineva trebuie sa plece? Pe ce criterii?

Am incercat sa fiu ironic, pentru ca abordarea e nepotrivita. Daca cineva in 2018 considera ca abordari gen Hitler, Napoleon pot functiona, inseamna ca nu a inteles nimic din cei 29 de ani de la revolutie, si in cazul tau nici din cei 29 de ani pana la revolutie.
Probabil ca si Ceausescu s-o fi crezut vreun Napoleon sau Hitler cand s-a gandit el sa darame tot ce a avut chef. Ca un om intreg la minte, nu darama din manaie proletara.
Napoleon a daramat si a creat bulevardele pentru ca doar asa putea inabusi foarte rapid desele rascoale. Strazile inguste erau adevarate baricade. Cat despre Hitler..e nepotrivita orice fel de comparatie, mai lipsea sa il evoci si pe Stalin…
Mai fac o singura mentiune la trecut, anume dizidentul batut pana la deces in beciurle securitatii, dl Gheorge Ursu. Putina lume a fost interesata sa afle si motivele pentru care acest domn a ajuns in situatia de a fi dizident.
Dumnealui era un inginer constructor, care dupa cutremurul din 1977, participase la evaluarea riscului seismic pentru cladiri din centrul Bucurestiului, si ulterior a verificat asa zisele reparatii cerute se Ceausescu si platite cu banii din ajutorul international pe care RSR il primise.
Practic tov Ceausescu a deturnat banii, cladirile in cauza au primit o spoiala de luat ochii, iar dl Ursu trebuia sa semneze receptia pretinsei lucrari.
Refuzand, a devenit indezirabil pentru sistem, continuarea fiind cunoscuta.
Cam asa se lucra pe atunci, dar banuiesc ca tu stii mai bine.
Nu vreau sa aduc in discutie bisericile daramate, parte din trecutul/istoria noastra umila. Si acolo tot despre fluidizari si largiri de bulevarde o fi fost vorba, dar nu si-a dat nimeni seama.
Probabil ca te intrebi de ce imi pierd timp sa imi argumentez parerea, contrazicandu-te; pentru ca am copilarit la Hala Traian, familia mea sta in zona din anii 40; iar cand vine cineva ca tine si foloseste termenii pe care tu ii folosesti, suna ca o sentinta. Casa in care am copilarit urma sa fie “sistematizata” in martie 1990.
Asta este principala cauza pentru care zona a decazut, zona urma sa fie “sistematizata”, dar ramand pe loc, in casele odata cochete, s-au aciuat diversi oportunisti.
Nici cartierul Dudesti nu a fost daramat, doar i s-a trasat o artera flancata de blocuri prin mijloc si strazi precum Popa Nan au ramas sectionate.
Ma bucur ca ai prins constructia cartierelor dormitor, si ca bunicul tau a prins Gara de Nord la inceputuri; imi pare rau sa constat ca ai inteles prea putin din toate aceste experiente.
Eu nu cred ca Bucurestiul poate fi salvat de autoritati, oricare ar fi ele, ci doar de oamenii care ii dau viata, fie ca s-au nascut aici, fie ca s-au mutat cu job-ul, depinde de fiecare individ sa inteleaga ca orasul asta ii e casa; si ca putinul spatiu verde e de fapt gradina fiecaruia.
Daca reusim sa salvam si bruma de originalitate care a mai ramas, ne-am putea considera norocosi. Nu de surogati e nevoie, ca banuiesc ca acum nu bei tot nechzol sau alvorada. Autenticitatea e cea care conteaza. Lumea se duce la Luvru stiind ca acolo vede ceva original, altfel si-ar tipari ceva de pe net, nu s-ar mai deplasa pana la Paris.

Si felul cum Bucurestiul e organizat, favorizeaza haosul urbanistic existent, iar sectorul 3 e exemplul cel mai viu; nu se poate ca acceasi primarie sa gestioneze zone vechi de la 1890 pana la 1940, concomitent cu cartiere dormitor din anii 60-70, blocurile anilor 80 si…ce avem acum, sticla si metal, cladiri inalte.
Ar trebui sa urmam exemplu Parisului, unde Arondismentul 1, e off limits pentru constructii noi, renovarile facandu-se in conditii foarte stricte.
Si acolo acum 40 de ani, era promiscuitate, dar in loc de buldozer, si-au folosit inteligenta.
Referitor la Marcel Iancu, e mai cunoscut pentru activitatea sa ca arhitect (in special art-deco), in Bucurestiul interbelic:

http://viabucuresti.ro/pe-urmele-lui-ma ... -evreiesc/

Poza cu piata Muncii e din anii 70-80, blocul de pe diagonal exista si azi.
Unde ai gasit poza asta, sigur gasesti si poze cu Calea Calarasilor, care in anii 70-80 era mult mai cocheta.
Nu e vina strict a locuitorilor, ca niste autoritati si-au batut joc, e vina acelorasi locuitorilor ca nu se implica, si asteapta aceleasi pomeni, sau un tatuc sa vina sa ne indrume ca pe o turma.

Nu doresc sa polemizam pe tema asta, care din cate stiu, nu e o tema oficiala in cadrul PMB, e doar o discutie; dar cei care citesc, sa inteleaga ca exista si alte puncte de vedere.
M-as bucura sa vad proiecte de revitalizare a zonei, nu doar discutii despre ce si cat trebuie daramat. Calea Calarasilor, exact portiunea care “trebuie rasă de pe suprafața pământului”, face parte din mai multe zone protejate, care necesita cateva avize in plus cand se solicita autorizatia de constructie. de la Ministerul Culturii si de la Directia Monumentelor Istorice.
Asta e tot din punct de vedere legal, dar aceste avize dupa cum arata si pozele cu strada Agricultori sunt ignorate.
Nu ai raspuns la o intrebare, preferi Drumul Taberei/Moghiros sau Primaverii? Ca banuiesc ca sti istoria celor 2 zone care initial serveau aceeasi categorie sociala.

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor Adrian Rosca

Stati calmi, oricum nu o sa se faca nimic. Doar Marele Cutremur ar putea sa schimbe ceva.

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor andrei11

Eu m-am născut în bloc, în Piața Iancului, mă simt bine în 40 mp. ( Atunci se făceau alte calcule, 40 mp reprezintă suprafața celor 3 camere, fără holuri, baie, bucătărie, cămară ). Și ca să fie totul  limpede, la vremea aceea am fost 5 și după aceea 6 oameni în cele 3 camere ( semidecomandate ). Sper că ți-am răspuns la întrebare.  ;)

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor 1.cremsnit

@Speedy

Nu te descuraja... Nu esti singurul care gandeste asa. D-aia au fost niste multi oameni cu ceva mai multa pregatire decat tot forumul asta pus la un loc care au emis Carta de la Venetia, prin anii '60.  Ca sa nu mai zic de preocuparea francezilor fata de restaurare care a aparut pe vremea cand pe aici ne gandeam la momentul cand mai apar turcii navala.

Atitudinile de genul "jos porcaria", "pe MINE nu ma intereseaza x" isi au radacina intr-o minunata schingiuire, o alienare a omului de mediul construit. Cand te nasti si cresti intr-un oras in care istoria este daramata cu buldozerul, scuipata (metaforic vorbind sau.. poate chiar pe bune?), blamata pentru raul prezentului, e greu sa ajungi la maturitate si sa ai alta atitudine fata de cadrul construit si fata de COMUNITATE. De mediul inconjurator nu mai zic.. Lipsa de respect fata de mediu e crancena. Natura devine ceva mistic...

Ce lipseste crunt Romaniei este educatia - pe toate planurile: de la educatie economica, la cultura generala, la educatie civica, educatie de mediu si pana la educatie de arhitectura si trai in comunitate. Cand ai sa auzi oameni care bubuie muzica la 12 noaptea in casa (e casa mea, fac ce vreau), cand ai sa auzi oameni care zic "jos infectia" fara macar sa investeasca mai mult de 30 sec de gandire pe marginea subiectului dezbatut, cand ai sa vezi cum fiecare isi anvelopeaza dupa cum il taie capul fatada, cand ai sa vezi cum atatia oameni desfac pereti in apartamente fara expertiza, cand ai sa vezi cum fiecare isi tranteste tabla pe roti pe trotuar fara ca macar o secunda se fi gandit inainte sa o cumpere ca n-are unde sa o parcheze si ca acum ii incurca pe altii nevinovati, cand ai sa.. etc., ai sa realizezi probabil cat de absenta le este fix educatia asta de arhitectura si trai in comunitate.

In capsula noastra de bloc, am fost redusi la niste simple organisme individuale, ucigand orice urma de "comunitate". Eul > celalalt.

Noroc ca nu e totul chiar asa sumbru si se mai poate face totusi ceva... Astia micii de la ARCEN am vazut ca tot trambitau ca fac un inventar al caselor din zona Caii Calarasi, lucru de apreciat. Slava cerului, mai sunt destui cu nitica viziune care ar putea sa faca ceva fain pentru zona aia si sa nu ajunga inca o hazna precum a ajuns Buzesti. Apropos, ziceau ca refac Hala Matache.... Refacuta a ramas.

Momentan, ne luptam cu lipsa de educatie a multor oameni care sunt si foarte vocali + autoritati nu doar incompetente, ci de-a dreptul criminale. Mi-e sila sa-ti spun ce ***** manca arhitectul sef de acum referitor la ororile de pe Luica si Turnu Magurele...

Exista si exemple de autoritati ok: vezi restaurarile de la Iasi (zeci de imobile au fost restaurate din 2009 si pana azi, iar in prezent primaria a mai bagat in restaurare inca 3 imobile; bijuteria ramane Palatul Culturii si toata axa Stefan cel Mare - Copou, aceasta veritabila inima a orasului), vezi Oradea si mai slabut la Cluj. Unde e vointa, iata ca se poate...

Din nou.. Concentreaza-te nu pe hate-ul sau ignoranta aruncate de unii pe aici sau pe televizoare sau mai stiu eu pe unde.. Concentreaza-te pe oamenii care chiar fac lucrurile sa se miste si sa iasa bine si ajuta cand si unde poti! :)

@Andrei11, daca ai de gand sa fi malitios in vreun fel, mai bine te faci ca nu vezi ce am scris.

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor andrei11

Respect toate părerile, indiferent dacă nu sunt de acord cu ele. Dacă zona ar fi întreținută chiar n-aș fi împotriva conservării ei. Da' ce facem cu clădirile moderne construite sau lăsate  de izbeliște în așa zisă << zonă protejată >> ? La Intersecția Traian cu Călărași e un bloc de vreo 7 etaje părăsit de vreo 15 - 20 ani  la nivel de structură de rezistență.

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor Speedy

Salutare Cremsnit si Andrei 11,

Daca mi-as fi schimbat parerea la un moment dat, plecam de mult din tara definitv; cum probabil multi au facut-o scarbiti de ceea ce ai descris tu. Sunt total de acord.
De aceea am si pus intrebarea cu Drumul Taberei vs Primaverii, e unul din multele exemple ale decaderii societatii si al standardului de viata.
Ca sa ramanem in topicul initial, problema largirii acestei artere, vor  trebui identificate si motivele;
Eu va pot enumera cateva motive contra ( va rog cu motivele pro, altele decat cele de estetica)
- construitrea metroului Universitate Pantelimon, care desi nu are inca un orizont temporal, acest lucru e mai probabil decat largirea Caii Calarasilor, odata cu metroul, tramvaiele care acum circula pe Traian, Calea Calarasilor si Coposu, vor fi si mai goale decat sunt azi, vor deveni inutile. Probabil ca incepand de pe la Iancului, tramvaiele se vor goli, chiar si cateva trolebuze.
- lipsa unei institutii in zona, care necesita access facil. PS3 s-a mutat la Dristor, spitalul Caritas nu mai exista; Piata Hala Traian are o parcare destul de generoasa. Practic aceasta largire ar fi necesara, doar pentru tranzitare, o problema care poate fi rezolvata si altfel decat cu buldozerul,
- O data Calea Calarasilor largita, insemana ca si pe Traian trebuie facut acelasi lucru, daca se merge pe acelasi principiu, sa se conecteze Ferdinant/Foisorul de Foc, cu proiectul Esplanada/Cartierul Justitiei.

Fac o paralela, azi am trecut in plimbare pe strada Lanariei, Piata 11 iunie, strada Mitropolitul Nifon, nu mai trecusem pe acolo de vreo  10 ani, si am constatat cu mare placere ca foarte multe case vechi au fost renovate, unele pastrand stilul initial, altele nu; imbucurator e faptul ca sunt locuite si intretinute, zona e cat se poate de vie, si acolo urma o "sistematizare" totala, daca era dupa cizmar.
@Andrei,
Zona nu va fi intretinuta de vreo institutie, nu va exista un plan pentru asa ceva, asa cum nici alte zone de case nu au beneficiat.
Singura exceptie, cel putin cunoscuta de mine, e zona Dorobanti capitale, unde incepand cu anii 50, reprezenta cartierul nomenclaturii, mai toate casele fiind reparate si intretinute, pana in 1990 de ICRAL.
ICRAL-ul detinea cam tot fondul locativ confiscat abuziv incepand cu 1947, dar cum nomenclatura a vrut sa stea unde au stat inainte boierii, se repara doar pe acolo.
Cum ar fi aratat Calea Calarasilor, daca intre 1950 si 1990 toate casele/blocurile ar fi fost reparate de stat?

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor andrei11

Părerea mea sinceră este următoarea :
Calea Călărași - ca și tranzit - asigură legătura între Piața Unirii și (Piața Muncii ). Același traseu îl are și B-dul Unirii ( Victoria Socialismului )/ Decebal. Deci lărgirea Căii Călărași nu va îmbunătății tranzitul pentru că mașinile care vor pleca fie pe B-dul Unirii fie pe Călărași de la Piața Unirii se vor întâlni la ( Piața Muncii / Hurmuzachi ).
Tramvaiul 55 care circulă pe la mine prin Piața Iancului și la ora actuală pe tronsonul Iancului - Unirii circulă gol. Este plin până la Iancului, lumea coboară la metrou  aici. Hai să spunem că rămân ceva călători până la Liceul Mihai Viteazul ( venind din Pantelimon ) dar de la Liceu la Unirii sunt numai 5 - 10 persoane în el.
După discuția noastră de acum câteva zile am fost pe acolo în scop de documentare și am avut surpriza să constat că sunt destule case renovate.
___________________
Aici e o mică confuzie pe care mi-o asum, prin Calea Călărași am subînțeles și B-dul Coposu.
__________________
Am fost absolut sincer când am spus că mă simt perfect într-un apartament de bloc construit după normele sovietice, cum am precizat, suprafața celor 3 camere (semidecomandate ) este fix 80 mp. Repet, fără holuri, baie, bucătărie, cămară.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor Mircea G

Speedy wrote:
Salutare Cremsnit si Andrei 11,

........
Singura exceptie, cel putin cunoscuta de mine, e zona Dorobanti capitale, unde incepand cu anii 50, reprezenta cartierul nomenclaturii, mai toate casele fiind reparate si intretinute, pana in 1990 de ICRAL.
ICRAL-ul detinea cam tot fondul locativ confiscat abuziv incepand cu 1947, dar cum nomenclatura a vrut sa stea unde au stat inainte boierii, se repara doar pe acolo.
Cum ar fi aratat Calea Calarasilor, daca intre 1950 si 1990 toate casele/blocurile ar fi fost reparate de stat?

In vremurile trecute TOATE casele erau intretinute de ICRAL dar diferit .
Diferit , in functie de proiectele de investii .
Zona Dorobanti era programata sa ramina de case , deci se bagau bani pe lucrari serioase ...alte zone , unde se preconizau demolari erau tratate mai lejer .
Pe de alta parte , si atunci erau ca si azi o groaza de idioti si nesimtiti care nu cereau interventia ICRAL cind se impunea .
PS.
despre care " boieri " vorbesti in Dorobanti ????

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor Speedy

Salutare
@ Andrei:
Tramvaiul 55 e relativ nou, inainte era doar tramvaiul 5, asa cum si 56 a aparut ca inlocuitor al lui 16.
Nu tramvaiul in sine e problema, ci vagonul foarte lung. Daca cumva nimeresti in spatele a 2 tramvaie, incepand de la bulevardul Carol (liceu Xenopol) pana pe Coposu (Mantuleasa) vei circula cu 25  km/h.
O solutie ar fi ca pe aceste linii sa fie introduse tramvaie cu vagoane mai scurte, cum sunt cele de pe linia 47, 11,8 etc.., si desfintarea statiei de la Sf Stefan/Sihleanu.
Tramvaiele circula goale pentru ca s-a creat capatul de la Sf. Vineri. Faptul ca exista un capat de tramvai la Sf, Gheorghe,  la Sf. Vineri si capatul tramvaiului 32 si47, la inceputul caii Rahovei, nu ajunta cu nimic.
Acolo la Sfanta Vineri, trebuia sa fie un capat de linie comun, pentru toate tramvaiele.
Fusese un topic aici pe forum despre posibile solutii de aducere a tramvaiului 32 la Sfanta Vineri, nimic complicat, doar ca investitia majora in zona a fost cu laserele de la fantani...
Scopul intrebarii mele despre Drumul Taberei vs Primaverii nu se referea la confortul individual, bineinteles ca un apartament spatios satisface nevoile unei familii; scopul era evidentierea diferentei de conceptie. In anii 30, arhitectii planuiau si planificau mult mai generos spatiile. Zona din Primaverii nu fusese destinata celor bogati si foarte bogati; ci clasei medii de functionari.
Dupa 30 de ani, in anii 60-70, clasa medie, capata alt statut. P+4 in Drumul Taberei.

@Mircea G
Partial sunt de acord cu tine, ICRAL teoretic se ocupa de toate cladirile pe care le avea in inventar.
Practic, se ocupa doar de cele unde locatarii aveau o pozitie in ierarhia comunista de atunci (nomenclatura,militie, sau orice pozitie care putea genera avantaje reciproce) sau prin diverse interventii, se obtineau aprobari pentru lucrari.
De mentionat ca nu aveai voie, tu ca locatar sa intervi fara aprobarea ICRAL-ului, pentru fatade, schimbari de acoperis, sau lucrari de subzidire a fundatiei.
Nu intru in detalii, despre cum si atunci se reparau pe hartie, diverse imobile.
Cat despre "boierii" din Dorobanti, am uitat sa pun ghilimelele, ma refeream la familiile instarite, care in perioada interbelica au construit vilele din parcelarea Blank, Bonaparte etc...
Incepand cu  anii 50, tocmai aceste case/vile au fost vanate de noua conducere de partid, care vroia sa preia si statutul fostilor proprietari.
Pe strada Paris, langa ambasada Portugaliei, e un imobil care a apartinut familiei Mociornita; In prezent e ocupat de Reprezentanta Comerciala a Rusiei, desi urmasii familiei Mociornita au cerut retrocedarea, acest imobil nu poate fi retrocedat. De ce? Greu de spus.
E doar un exemplu, sunt sute de astfel de exemple, cand retrocedarile nu s-au facut, sau daca s-au facut au ajuns la diverse matusi Tamara...
----------------------------------------------
Cum ar fi o largire a strazilor Roma si Caderea Bastiliei? Si acolo e un trafic infernal in special dimineata.  Legatura directa Piata Dorobanti cu Piata Romana. Indrazneste cineva sa bage un buldozer pe strada Roma? Indrazneste cineva sa propuna asa un plan?
Nu..pentru ca acolo sunt case frumoase, acolo a fost interes sa fie frumos (e un fapt unanim acceptat) ...pe Calea Calarasilor...Dumnezeu cu mila...
Si acolo e o zona istorica protejata ca si celelalte zone, dar...cine stie cate matusi, unchi, nasi...ai alte rude isi duc traiul zilnic pe acolo; traficul nu mai e o problema.

 


Re: Sectorul 3 cris_m

Primite pe mail-ul asociaitiei de la Aron Dumitru, caruia ii multumim pe aceasta cale. Observati "respectul" pentru pietoni si cum masinile castiga teren incet, dar sigur... (comentariile imi apartin).
P_20200710_102830-1638x921.jpg (387.44 KB; downloaded 4482 times)
P_20200710_103336-1638x921.jpg (528.12 KB; downloaded 4481 times)
P_20200710_103348-1638x921.jpg (494.37 KB; downloaded 4487 times)
20200721_160317.jpg (911.83 KB; downloaded 4485 times)
20200721_160353.jpg (677.56 KB; downloaded 4501 times)

 


Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use