Topic: Discuții despre transportul local din București (partea I)
6215 posts, 1336742 views
📖 Pagination options
- Trole
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB
Trole
De ce nu a funcționat prelungirea traseului 21?
O să fac aici o scurtă prezentare.
Înainte de toate o să menționez că, dată fiind intenția precizată în PMUD de creare a unei axe de transport între cartierele Colentina și Alexandrei, principalul traseu care trebuie orientat către Sf. Vineri este 21. De altfel, practica a confirmat necesitatea modificării, prin ponderea utilizatorilor de pe noua variantă de traseu.
Motivul principal al eșecului este lipsa unei viziuni mai ample asupra problemei. În fapt, modificarea punctului terminus al liniei 21 trebuia să vină la pachet cu mai multe măsuri.
1. Crearea spațiului de garare în terminalul Sf. Vineri prin:
- menținerea liniei 16 la Sf. Gheorghe. (Se păstra și varianta de buclă de avarie pentru linia 21.)
- eliminarea dualității între liniile 40 și 56 prin reconfigurarea traseului liniei 40
- înființarea unei stații de coborâre pentru linia 21 pe str. Sf. Vineri, înainte de intrarea în intersecția cu Bd. Corneliu Coposu (complementar cu modificarea circulației auto – a se vedea pct. 3)
2. Îmbunătățirea conectivității la terminalul Sf. Vineri
- modificarea traseului liniei 117 în ambele sensuri pe Bd. Corneliu Coposu (direct prin fața magazinului Unirea, apoi cu trecere prin terminalul Sf. Vineri și întoarcere similară liniei 605, sau prin continuarea pe Bd. Corneliu Coposu și întoarcere pe str. Matei Basarab și Bd. Mircea Vodă)
- modificarea unuia dintre traseele 116 sau 313 în mod similar cu cel al liniei 117
- modificarea parcursului liniei 312 sau 323, în sensul creării unui traseu nou pe Bd. Mircea Vodă către Timpuri Noi, ca și continuare a liniei 21
3. Reducerea traficului auto pe tronsoanele comune cu linia de tramvai
- interzicerea accesului auto pe sensul spre Sf. Vineri, începând cu intersecția Calea Moșilor / str. Radu Calomfirescu, în condițiile introducerii sensului unic pe Bd. Hristo Botev către Bd. Corneliu Coposu, începând (cel puțin) de la intersecția cu str. Radu Calomfirescu.
4. Luarea de măsuri complementare
- crearea unui minim confort pentru utilizatori, prin montarea de adăposturi contra intemperiilor în stațiile noi de pe traseu
- montarea de stâlpișori pentru împiedicarea staționării autovehiculelor în zone care fac imposibilă deplasarea tramvaielor
De ce nu a funcționat prelungirea traseului 21?
O să fac aici o scurtă prezentare.
Înainte de toate o să menționez că, dată fiind intenția precizată în PMUD de creare a unei axe de transport între cartierele Colentina și Alexandrei, principalul traseu care trebuie orientat către Sf. Vineri este 21. De altfel, practica a confirmat necesitatea modificării, prin ponderea utilizatorilor de pe noua variantă de traseu.
Motivul principal al eșecului este lipsa unei viziuni mai ample asupra problemei. În fapt, modificarea punctului terminus al liniei 21 trebuia să vină la pachet cu mai multe măsuri.
1. Crearea spațiului de garare în terminalul Sf. Vineri prin:
- menținerea liniei 16 la Sf. Gheorghe. (Se păstra și varianta de buclă de avarie pentru linia 21.)
- eliminarea dualității între liniile 40 și 56 prin reconfigurarea traseului liniei 40
- înființarea unei stații de coborâre pentru linia 21 pe str. Sf. Vineri, înainte de intrarea în intersecția cu Bd. Corneliu Coposu (complementar cu modificarea circulației auto – a se vedea pct. 3)
2. Îmbunătățirea conectivității la terminalul Sf. Vineri
- modificarea traseului liniei 117 în ambele sensuri pe Bd. Corneliu Coposu (direct prin fața magazinului Unirea, apoi cu trecere prin terminalul Sf. Vineri și întoarcere similară liniei 605, sau prin continuarea pe Bd. Corneliu Coposu și întoarcere pe str. Matei Basarab și Bd. Mircea Vodă)
- modificarea unuia dintre traseele 116 sau 313 în mod similar cu cel al liniei 117
- modificarea parcursului liniei 312 sau 323, în sensul creării unui traseu nou pe Bd. Mircea Vodă către Timpuri Noi, ca și continuare a liniei 21
3. Reducerea traficului auto pe tronsoanele comune cu linia de tramvai
- interzicerea accesului auto pe sensul spre Sf. Vineri, începând cu intersecția Calea Moșilor / str. Radu Calomfirescu, în condițiile introducerii sensului unic pe Bd. Hristo Botev către Bd. Corneliu Coposu, începând (cel puțin) de la intersecția cu str. Radu Calomfirescu.
4. Luarea de măsuri complementare
- crearea unui minim confort pentru utilizatori, prin montarea de adăposturi contra intemperiilor în stațiile noi de pe traseu
- montarea de stâlpișori pentru împiedicarea staționării autovehiculelor în zone care fac imposibilă deplasarea tramvaielor
- alexxd_31
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB
alexxd_31
Dupa parerea mea axe de transport între cartierele Colentina și Alexandrei este doar o utopie.
Cati oameni ar utiliza acest traseu. Exista vreun studiu?
O sa se realizeze aceasta axa cand o sa apara M7.
Dupa parerea mea axe de transport între cartierele Colentina și Alexandrei este doar o utopie.
Cati oameni ar utiliza acest traseu. Exista vreun studiu?
O sa se realizeze aceasta axa cand o sa apara M7.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB
Puss in Boots
O linie de metrou nu exclude din start transportul de suprafata. Plus ca pana apare M-ul X acolo eu zic ca am putea rezolva mai simplu anumite probleme sau conexiuni in transportul din Bucuresti. M7 se va rezolva in cat? 20-30 de ani? Chiar trebuie sa asteptam atat sa avem anumite legaturi facute?
O linie de metrou nu exclude din start transportul de suprafata. Plus ca pana apare M-ul X acolo eu zic ca am putea rezolva mai simplu anumite probleme sau conexiuni in transportul din Bucuresti. M7 se va rezolva in cat? 20-30 de ani? Chiar trebuie sa asteptam atat sa avem anumite legaturi facute?
- alexxd_31
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB
alexxd_31
Eu pe unde am mai umblat prin lumea asta nu prea am vazut un terminal gen Sf. Vineri sau Sf. Gheorge unde sa stationeze vehiculele in plin centru al orasului. Stationau la terminalul din periferie. Asa cum este capatul de la Sf vineri (pt 116, 313) sau la Lahovari trebuie facut pentru toate vehiculele care ajung in centru, inclusiv pentru tramvaie (Un mare cerc care sa inconjoare Piata Unirii astfel sa existe cateva statii unde sa se poata face schimbul de pasageri).
Eu pe unde am mai umblat prin lumea asta nu prea am vazut un terminal gen Sf. Vineri sau Sf. Gheorge unde sa stationeze vehiculele in plin centru al orasului. Stationau la terminalul din periferie. Asa cum este capatul de la Sf vineri (pt 116, 313) sau la Lahovari trebuie facut pentru toate vehiculele care ajung in centru, inclusiv pentru tramvaie (Un mare cerc care sa inconjoare Piata Unirii astfel sa existe cateva statii unde sa se poata face schimbul de pasageri).
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB
Puss in Boots
Nu vad ce e rau ca tramvaiele stationeaza la Sf. Gheorghe sau la sf.Vineri. Nu incurca cu nimic pe nimeni. Sa nu mai fie tramvaie in centru? Momentan n-avem alte variante. Capatul de la sf Vineri de exemplu s-ar putea ocoli sau folosi la minimum daca s-ar crea legatura cu rondul lui 32.
Terminalul cel mai bun ar fi in centrul pietei Unirii, facut si de trecere dar si ca rond la nevoie (si nu numai).
Nu vad ce e rau ca tramvaiele stationeaza la Sf. Gheorghe sau la sf.Vineri. Nu incurca cu nimic pe nimeni. Sa nu mai fie tramvaie in centru? Momentan n-avem alte variante. Capatul de la sf Vineri de exemplu s-ar putea ocoli sau folosi la minimum daca s-ar crea legatura cu rondul lui 32.
Terminalul cel mai bun ar fi in centrul pietei Unirii, facut si de trecere dar si ca rond la nevoie (si nu numai).
- alexxd_31
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB
alexxd_31
Nu sunt pentru desfintarea tramvaiului si a transpotului electric in centru. Din pacate la 30 de ani de la revolutie Bulevardul Unirii nu este traversat de tramvai sau troleu. Atasez o schita rudimentara in care este trasat cu rosu traseul tramvaiului cum l-as vedea eu.
Nu sunt pentru desfintarea tramvaiului si a transpotului electric in centru. Din pacate la 30 de ani de la revolutie Bulevardul Unirii nu este traversat de tramvai sau troleu. Atasez o schita rudimentara in care este trasat cu rosu traseul tramvaiului cum l-as vedea eu.
Capture.JPG (371.07 KB; downloaded 1966 times)
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB
WT_fan06
Inutil de complex şi ar încurca mai mult decât descurca după părerea mea... era o hartă despre cum ar trebui legate liniile în Unirii, parcă era şi un topic pe tema asta; nu ma găsesc nici una nici alta...
Inutil de complex şi ar încurca mai mult decât descurca după părerea mea... era o hartă despre cum ar trebui legate liniile în Unirii, parcă era şi un topic pe tema asta; nu ma găsesc nici una nici alta...
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB
TibiV
Discuţia s-a purtat pe larg prin 2015, s-au lămurit toate detaliile, de la minimizarea conflictelor de trafic la legătura cu metroul.
Soluţia corectă este chiar elegantă...
Doar că noi nu lucrăm nici unul la PMB... Și nici unul nu este blondă....
Discuţia s-a purtat pe larg prin 2015, s-au lămurit toate detaliile, de la minimizarea conflictelor de trafic la legătura cu metroul.
Soluţia corectă este chiar elegantă...
Doar că noi nu lucrăm nici unul la PMB... Și nici unul nu este blondă....
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB
WT_fan06
Mersi, V2A!
Mă refeream la aceast desen, singurul care are o şansă după părerea mea.
viewtopic.php?f=16&t=73&start=266#p198305
Gata am închis off-topic-ul.
Mersi, V2A!
Mă refeream la aceast desen, singurul care are o şansă după părerea mea.
viewtopic.php?f=16&t=73&start=266#p198305
Gata am închis off-topic-ul.
- Celestin Draganescu
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB
Celestin Draganescu
Axa de transport Alexandria-Colentina este dovedita ca fiind o necesitate si nu neaparat pe intreaga sa distanta.
M7... ei bine asta este o utopie. Sa vedem noi M5 intai.
Axa de transport Alexandria-Colentina este dovedita ca fiind o necesitate si nu neaparat pe intreaga sa distanta.
M7... ei bine asta este o utopie. Sa vedem noi M5 intai.
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB
Victor92
Incepand de astazi, 01 Noiembrie 2018, in locul autobuzelor etajate avem linia 361 pe acelasi traseu. Parcul este format din 4 autobuze de la Autobaza Nordului.
4106 - Linia 361 - Palatul CEC - 01 Noiembrie 2018
Incepand de astazi, 01 Noiembrie 2018, in locul autobuzelor etajate avem linia 361 pe acelasi traseu. Parcul este format din 4 autobuze de la Autobaza Nordului.
4106 - Linia 361 - Palatul CEC - 01 Noiembrie 2018
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB
rosetti61
Parca era Piata Unirii - Complex Baneasa.
Parca era Piata Unirii - Complex Baneasa.
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB
Victor92
@rosetti61: Traseul respectiv a fost acum cativa ani in luna Decembrie ...
@rosetti61: Traseul respectiv a fost acum cativa ani in luna Decembrie ...
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov
•
Choose destination