Infrastructura feroviară din RomâniaMagistrale de cale feratăMagistrala 300

 

Topic: Bucuresti - Ploiesti - Campina (km 0 - km 62 - km 96)

22 posts, 15146 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Re: Bucuresti - Ploiesti - Campina (km 0 - km 62 - km 96) TibiV

Podul feroviar de lângă Câmpina are mari probleme din cauza viiturilor - CFR spune că a luat primele măsuri și promite că va executa lucrări de intervenţie în regim de urgenţă

Presa din Prahova a scris la finalul săptămânii trecute că un pod feroviar de lângă Câmpina, construit în 1909, necesită intervenții urgente, deoarece trei dintre ”picioare” sunt afectate de ploile abundente din ultima perioadă. Practic, apele râului Prahova au erodat pragul de fund în jurul picioarelor podului. Într-un răspuns pentru HotNews.ro, CFR Infrastructură spune că săptămâna trecută a început protejarea picioarelor podului cu traverse din beton, iar în perioada următoare se vor executa mai întâi ”lucrări de intervenţie în regim de urgenţă” și apoi ”lucrări definitive de punere în siguranţă a acestui obiectiv”. Podul este pe magistrala 300 traversată zilnic de aproape 50 de trenuri de călători și câteva zeci de trenuri de marfă.

Publicația Câmpina TV scria vineri că podul feroviar de la Bobolia a fost construit în anul 1909, pe vremea Regelui Carol I, și a fost reabilitat în urmă cu aproape zece ani. Este un pod din beton armat, cu cale dublă de rulare, iar importanța lui este uriașă, fiind pe o magistrală foarte importantă: București - Brașov - Sighișoara - Cluj - Oradea.

Primarul din comuna Poiana Câmpina spunea luni, citat de Mediafax, că apa a săpat la bza pilelor și au apărut degradări la căptușeala de beton, situația fiind „foarte gravă”. “Situația este foarte gravă. În momentul de față sunt mari pericole la pilele șase, șapte și opt. Încă de pe data de 24 iulie ne-am deplasat cu cei de la CFR și s-a constatat că situația s-a agravat foarte rău. A săpat apa la baza pilelor. Deja CFR am înțeles că a luat măsuri ca să se circule doar pe un singur sens. Am înțeles că cei de la CFR au demarat deja procedura de a începe consolidarea acestui pod, ne-au pus în vedere să fim vigilenți să putem să eliberăm cât mai repede și avizul pentru certificatul de urbanism și autorizație de construire”.

Acum o săptămână, reprezentanţi ai CFR şi ai Primăriei Poiana Câmpina au inspectat din nou podul şi au încheiat un proces verbal de calamitate privind degradările apărute la pragul de fund (lucrările realizate pentru regularizarea albiei râului) şi la placa din beton armat aferentă picioarelor podului situate în albia râului Prahova.

După cum reiese din procesul verbal de calamitate, până la executarea unor lucrări definitive la infrastructura afectată, CFR va efectua lucrări provizorii de punere în siguranţă prin descărcarea în albia râului Prahova, în amonte şi aval de picioarele 6, 7 şi 8, a minim 1.500 traverse din beton care să protejeze fundaţia şi să nu permită erodarea şi mai pronunţată a albiei la creşterea vitezei apei, în urma ploilor torenţiale, scria publicația Bună Ziua Brașov.

Ce spune CFR despre podul feroviar situat la km 89+140, sat Bobolia, comuna Poiana Câmpina:

"Fenomenele meteorologice/hidrologice înregistrate în ultima perioadă şi creşterea debitului râului Prahova au afectat pragul de fund al podului situat pe linia CF Bucureşti - Ploieşti Vest - Câmpina (sat Bobolia), la km 89+140. Coborârea talvegului râului Prahova, aval de pod, precum şi debitul apelor au condus la subspălarea pragului de fund şi degradarea dinspre aval spre amonte, în principal în zona deversorului amenajat pentru albia minoră.

Starea tehnică a podului feroviar este verificată periodic de către reprezentanţii Sucursalei Regionale CF Bucureşti, în conformitate cu prevederile instrucţionale de efectuare a reviziei infrastructurii feroviare, primele măsuri împotriva afuierii fiind luate în cursul săptămânii 23-27.07.2018, prin protejarea pilelor, afectate de viiturile puternice, cu traverse din beton, măsură care continuă şi în prezent.

În perioada următoare, după emiterea avizelor şi autorizaţiilor de către autorităţile locale, Sucursala Regională CF Bucureşti va executa, în prima etapă, lucrări de intervenţie în regim de urgenţă, cu surse proprii, pentru punerea în siguranţă a pragului de fund, în vederea stopării fenomenului de degradare a infrastructurii podului, urmând ca în etapa a II-a să fie executate (în baza expertizei tehnice elaborată în ianuarie 2018) şi lucrările definitive de punere în siguranţă a acestui obiectiv, cu fonduri de la bugetul de stat."


Zona Bobolia




https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22596504-podul-feroviar-lng-cmpina-are-mari-probleme-din-cauza-viiturilor-cfr-spune-luat-primele-suri-promite-executa-lucr-interven-regim-urgen.htm

 


Re: Bucuresti - Ploiesti - Campina (km 0 - km 62 - km 96) andrei11

Da, aici au rezolvat problema.  :twisted:  :evil:  :twisted:  :evil:  :twisted:

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Bucuresti - Ploiesti - Campina (km 0 - km 62 - km 96) GPS

Este la granita dintre satul Bobolia din comuna Poiana Campina si satul Banesti din comuna Banesti.

DSC_0154 (2).JPG (250.65 KB; downloaded 4567 times)

DSC_0169.JPG (240.74 KB; downloaded 4564 times)


27.05.2018

 


Re: Bucuresti - Ploiesti - Campina (km 0 - km 62 - km 96) abc_XC

Comunicatul si fotografiile au fost postate pe pagina de Facebook CFR Infrastructura: https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/2189574784410711
Lucrări în zona podului feroviar de la Bobolia
Lucrările pentru punere în siguranţă a pragului de fund şi evitarea degradării podului situat pe linia CF Bucureşti - Ploieşti Vest – Câmpina, la km 89+140 (sat Bobolia), se execută în două etape:

♦ Etapa I
◘ eleborare expertiză şi proiect tehnic (pentru ambele etape de lucrări)
◘ lucrări de realizare a digului de protecţie de pe malul stâng, din aval spre amonte
◘ lucrări de calibrare a albiei şi de deviere a cursului apei pe noua albie
Termen: noiembrie 2018

♦ Etapa a II-a
◘ lucrări de refacere a pragului de fund şi, în funcţie de recomandările expertizei tehnice, alte lucrări pentru punerea în siguranţă a obiectivului

Menţionăm faptul că lucrările sunt finanţate din fonduri proprii ale companiei, iar valoarea financiară a lucrărilor este de 3,7 milioane lei.

Vă reamintim faptul că, urmare fenomenelor meteorologice din luna iulie şi a creşterii debitului râului Prahova a fost afectat pragul de fund al podului, primele măsuri împotriva afuierii, fiind luate de companie în cursul săptămânii 23-27.07.2018, prin protejarea pilelor, afectate de viiturile puternice, cu traverse din beton.
Foto: CFR Infrastructura

Bobolia 1.jpg (173.59 KB; downloaded 4270 times)

Bobolia2.jpg (125.75 KB; downloaded 4270 times)

Bobolia3.jpg (132.65 KB; downloaded 4274 times)

Bobolia4.jpg (109.22 KB; downloaded 4266 times)

Bobolia5.jpg (98.64 KB; downloaded 4269 times)

Bobolia6.jpg (110.65 KB; downloaded 4270 times)

Bobolia7.jpg (162.06 KB; downloaded 4265 times)

 


Restrictii Ploiesti-Bucuresti vlad_ionel.ion

Ce restrictii mai stiti ca mai sunt pe tronsonul Ploiesti Vest-Bucuresti Nord? Vad ca se lucra de zor saptamana trecuta până în  Periș -Buftea  :D

 



Re: Bucuresti - Ploiesti - Campina (km 0 - km 62 - km 96) Dragosdimitrescu

M-am intors cu Softransul pe 28.10.2023 de pe Valea Prahovei si am observat o miscare ciudata a ramei de tren pe drum.
Era o miscare de balans lateral pe sectiunea de dinainte de Crivina, intr-o zona fara schimbatoare de cale, viteza 115km/h.
Apoi la un podul peste Ialomita a avut o miscare de inaltare, ca si cum ar zbura peste linie. Viteza 110km/h. A urmat o franare usoara.

Ati mai experimentat si voi asa ceva?

 


Re: Bucuresti - Ploiesti - Campina (km 0 - km 62 - km 96) shoppy

Nu este rentabil sa tot repari infrastructura pe care EA folosita de CFR Calatori la peste 100km/h o distruge, si asta intr-o tara normala, asa ca ce iese la noi, aia e.

 


Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Magistrala 300  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420675 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use