Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Discuții despre transportul local din București (partea I)

6215 posts, 1325435 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 266 267 268 269 270 271 272  ... 444
 
 

📖 Pagination options
  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB V2A

Linia 698 a fost scrisă pe plăcuțele din stațiile lui 362 de pe Calea Victoriei.

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB aztec

1689 wrote:
Revin la "Pipera, dragostea mea".

Poate cineva sa-mi spuna ce alternativa (decenta) de teansport in comun are un tinar corporatist care si-a bagat banii intr-un confort I sporit in Drumul Taberei si ponteaza zilnic in Cyber City ?



Nu stiu exact unde e cyber city..dar spre Pipera nu ai wxtrem de multe variante sa nu includa metroul. Restul sunt moarte, put si nu le ingroapa nimeni...
In principiu depinde de ora..
1.Ceva pana la 41. 41 pana la Crangasi, schimbare Victoriei si...Pipera.
2. X68pana in centru si metroul de la Universitate sau Romana.
3. Ceva pana la Eroilor (x68 ) si metroul cu schimbare la Unirii sau Victoriei daca il iei invers.
4. Troleu sau ceva pana la metrou Politehnica si ..continuare Unirii. Pipera.
Cea mai sigura ca tp e cu 41. Restul sunt relative. Doar aglomeratia e constanta.
Varianta 5. De viitor . Metroul pana la Eroilor cu schimbare spre Unirii cu schimbare spre Pipera.
Mai asteptam. Cu noroc putin. Dar daca aveam noroc...
Din pacate totul e relativ...

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB WAYNEN

Ce mai trebuie făcut(după părerea mea) pentru cele două noi linii RATB.

Linia 698 aș renumerota-o în 361 și aș prelungi-o până la ,,Complex Băneasa",pe Bulevardul Aviatorilor,Șoseaua Kiseleff,Piața Presei Libere și Șoseaua București - Ploiești,iar spre ,,Universitatea Creștină Dimitrie Cantemir" aș modifica traseu de la intersecția Calea Victoriei/Bulevardul Regina Elisabeta prin Calea Victoriei,Bulevardul Națiunile Unite,de unde ar intra pe Bulevardul Libertății.
Aș mai introduce o stație pe linia 781 ,,Calea 13 Septembrie",comun cu liniile de troleibuz 91 și 96,ca să se creeze o legătură cu liniile 122,173,226 și 385.Dinstanța dintre stațiile ,,Pod Eroilor" și ,,Tăcerii" justifică acest lucru.
Bucharest bus route 361.png (874.78 KB; downloaded 2576 times)

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB rosetti61

S-au terminat indicativele sau ce. Avem linie speciala 3xx dar linii normale 6xx, prin definitie 6xx au fost gandite ca linii speciale, temporare. In intervalul special pentru tramvaie ITB a intrat inca din anii 80 cu linii normale - 50, 51 (nu naveta din Mlitari ci Nuferilor - Republica), 55 dupa aia a urmat 52 si cam atat.

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB alchimistul

Sa vezi acum discutii cauzate de gaselnita 781 pe care il vor prefera "enoriasii" dubelor, dar evident "moca". Asta daca va veni la intervale decente. Nu stiu cum ii vor obliga pe unii sa plateasca, doar daca pun taxator la usa 1 pe modelul lui 471. Nici pe 783 sau 780 nu plateste toata lumea, deci ma astept ca si aici va fi la fel

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB Nicu24

Nici eu nu vad sa fie mare afacere cu acest express 781 ,ma mira faptul că mai au autobuze bune de traseu pentru el si pentru celălat număr de autobuz nou infiintat .
Asta e asa ca vada lumea ce gânditori sunt ei si ce sar ei în ajutorul călătorilor având în vedere noua forma juridică a societății de transport.
Ani de zile și-au bătut joc de călători cu intervale de tot râsul pe toate liniile...

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB alchimistul

Eu vad oportuna o prelungire a lui 139 pe N . D. Cocea pana la intersectia cu Tiparnitei. Pentru asta e nevoie de o peticire a strazii si de infiintarea unui terminal. E o zona in care transportul public e total absent

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB V2A

Orarul liniei 698:
698_0.pdf
698_0.pdf (68 KB; downloaded 176 times)

698_50.pdf
698_50.pdf (68.15 KB; downloaded 175 times)

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB Victor92

Iar ultimul tur din 781 se retrage de la IFA Magurele spre Titan la ora 23:20 (teoretic) ...

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB cris_m

De mai bine de 2 saptamani avem liniile express 780 si 783 exploatate de autobaza Titan. O decizie discutabila, mai ales din prisma retragerii/accesului catre terminale (Piata Unirii, respectiv Gara Basarab), lucru confirmat si de soferii cu care am discutat. In data de 3 septembrie, am mers sa verific situatia din linia 780. 2 din cele 4 vehicule aveau afisaj functional, celelelalte avandu-le defecte. Curatenia din vehicule este mult sub ce ofereau in trecut autobazele Floreasca si Pipera (dupa mine cele mai curate). Printre vehiculele liniei 780 s-au numarat: 4765 (afisaj defect), 4822 (idem), 4833 si 4954 (afisaje functionale). Ca o alta mentiune, linia 696 foloseste inutil 2 masini, din care una stationeaza cam 20-25 de minute (4618 si 6278 in ziua respectiva)

















Tot in aceeasi zi, am urmarit situatia si in linia 105 unde autobaza Ferentari a preluat cateva ture. Evident, afisajele nu erau setate cel putin la 2 masini, 6231 si 6274.







 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB Victor92

@cris_m: Autobuze curate mai sunt si la Militari ...

Nu stiu daca ati observat, dar incepand de joi, 13 Septembrie 2018, linia 185 are un interval mult mai bun in cursul saptamanii.
4 autobuze sunt de luni pana vineri, iar in weekend 2 ture in intervalul 6-19.

Este o decizie buna din mai multe motive:
- dezvoltarea imobiliara de la capatul Drumului Cooperativei, respectiv spre Bragadiru;
- oamenii care se duc la cimitir atat in cursul saptamanii, cat si in weekend.

Linia 185 pare a fi cuplata cu 268 in turatie (autobuzele care erau repartizate de la Militari in 105 - cele 4 ture - au migrat de la 1 Septembrie 2018 in 268).
Linia 185 Ghencea.jpg (152.6 KB; downloaded 3363 times)
Linia 185 Cimitir.jpg (123.92 KB; downloaded 3357 times)

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB 1689

TibiV wrote:
:bere:


Asteptati, ca n-am adus in discutie parcul de tramvaie.

Aici e o situatie care frizeaza absurdul: avem parc, nu sintem capabili sa-l tinem in functiune, inventam trasee inutile si cu frecvente deplorabile dupa care venim si declaram ca jumatate de parc nu e necesar.

Senzatia pe care o am e ca majoritatea traseelor sint facute doar pentru a plimba niste tramvaie cit mai goale ca sa nu se vada ca vin cu o frecventa de 10-15-20 de minute si astfel sa justifice desfiintarea.

Exemplul pe care il consider cel mai bun pentru a ilustra incompetenta (sau reaua intentie): linia 16.

Se da: o zona industriala in nordul capitalei cu densitate mare de potentiali calatori in intervalul 8:00 -10:00 si 17:00-19:30. Cererea de transport este distribuita (aproape) de-a lungul si latul Bucurestiului (poate, mai putin Berceni si axa M2).
Ce face RA... pardon ! STB ?
Opereaza o linie de tramvai care leaga zona asta industriala cu Sf. Vineri (deci, teoretic, unde ajunge si M2).
Si pe unde ? Pai prin zone cu maxima densitate locativa. De exemplu Strada Viitorului. Sau Strada Vasile Lascar.
Si cum propune o frecventa atractiva ? Pai foarte simplu: dimineata la 6, cind pleaca muncitorii la uzina, la 11-12 minute. La 8:30, la un sfert de ora. La fel, la inchiderea programului, 14 minute (teoretic).

Asta in timp ce declaram ca avem parc de tramvaie excedentar. Si asta in conditiile in care avem legatura de pe Lizeanu pe Stefan cel Mare si bucla de intoarcere la Banu Manta (doar un exemplu).

Dar nu. Noi plimbam aer la sfert de ora intre Pipera si Sf. Vineri pe la Piata Galati - sa nu trezim vatmanii.

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB barbuandrei

1. Autobaza Ferentari a preluat toate turele in 105.
2. Liniile express sunt la Titan, chiar daca accesul si retragerea dureaza mai mult, deoarece la Titan vor veni cele 30 Otokar articulate. Acestea vor fi introduse, in primul rand, pe aceste linii.
3. La fiecare garaj, pentru cine nu stia, repartizarea lunara a soferilor se face pe "grupuri". Un grup este format dintr-un numar de 3-4 linii, in care repartizezi echipajele (titulari cum mai sunt ei numiti). Bineinteles ca soferii "titulari" intr-un anumit "grup", pot avea si alte ture din alte linii in turatie. La Militari, unul dintre grupuri este 173+185+268, in trecut fiind 105+173+185.

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB Costin

1689 wrote:
TibiV wrote:
:bere:


Asteptati, ca n-am adus in discutie parcul de tramvaie.

Aici e o situatie care frizeaza absurdul: avem parc, nu sintem capabili sa-l tinem in functiune, inventam trasee inutile si cu frecvente deplorabile dupa care venim si declaram ca jumatate de parc nu e necesar.

Senzatia pe care o am e ca majoritatea traseelor sint facute doar pentru a plimba niste tramvaie cit mai goale ca sa nu se vada ca vin cu o frecventa de 10-15-20 de minute si astfel sa justifice desfiintarea.

Exemplul pe care il consider cel mai bun pentru a ilustra incompetenta (sau reaua intentie): linia 16.

Se da: o zona industriala in nordul capitalei cu densitate mare de potentiali calatori in intervalul 8:00 -10:00 si 17:00-19:30. Cererea de transport este distribuita (aproape) de-a lungul si latul Bucurestiului (poate, mai putin Berceni si axa M2).
Ce face RA... pardon ! STB ?
Opereaza o linie de tramvai care leaga zona asta industriala cu Sf. Vineri (deci, teoretic, unde ajunge si M2).
Si pe unde ? Pai prin zone cu maxima densitate locativa. De exemplu Strada Viitorului. Sau Strada Vasile Lascar.
Si cum propune o frecventa atractiva ? Pai foarte simplu: dimineata la 6, cind pleaca muncitorii la uzina, la 11-12 minute. La 8:30, la un sfert de ora. La fel, la inchiderea programului, 14 minute (teoretic).

Asta in timp ce declaram ca avem parc de tramvaie excedentar. Si asta in conditiile in care avem legatura de pe Lizeanu pe Stefan cel Mare si bucla de intoarcere la Banu Manta (doar un exemplu).

Dar nu. Noi plimbam aer la sfert de ora intre Pipera si Sf. Vineri pe la Piata Galati - sa nu trezim vatmanii.


Aici e mai complicat putin, o sa abordez strict subiectul liniei 16. In primul rand, pentru corectitudine, zona nu mai e demult industriala ci exclusiv de birouri. Asta conteaza cel mai mult pentru ca orele de varf sunt altele (nicidecum dimineata la 6 - e pustiu!), aproximativ 8.30 - 10.30 si 16.30 - 18.30. In aceste intervale aglomeratia este maxima (sa o consideram 100%), dar o schimbare majora (fata de o zona industriala) este ca intre aceste intervale de maxima aglomeratie este, in continuare, foarte aglomerat (cam 75% - probabil cei care se deplaseaza in interes de serviciu, curieri/livrari etc).

Acum ca am lamurit specificul zonei, sa vedem ce-i cu tramvaiele. Aici sunt de acord ca frecventa este o problema majora (desi, chiar si asa, la ore de varf sunt pline; intre orele de varf, nu prea, dar oricum atunci vin prea prost ca sa fie atractive). Ai identificat corect necesitatea legaturilor cu cartierele mai mult decat cu centru (ca dovada, 36 e plin cam pe intreg traseul, pe cand 16 se cam goleste prin Tei, pana in Stefan cel Mare). Doar ca nu pe acolo trebuie duse. Maica Domnului si Viitorului sunt efectiv blocate la ore de varf, nu poti face o crestere de parc fara sa ajungi sa ai jumatate din parc blocat pe strazile astea. E nevoie de tramvai pe Doamna Ghica (legaturi cu Colentina, Pantelimon) si dus mai departe spre Titan (N. Grigorescu) si apoi si mai departe spre Berceni (strapungerea Grigorescu - Vitan Barzesti).

Morala este ca zona asta are niste probleme mari, cu solutii complexe (nu se pot rezolva din pix cu majorarea parcului). In rest, absolut de acord ca facem risipa de tramvaie pe niste trasee ineficiente.

 


Go to page:  1  ... 266 267 268 269 270 271 272  ... 444
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420556 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use