Topic: Vederi vechi din istoria transportului în București
462 posts, 158533 views
📖 Pagination options
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Poze STB-ITB
rosetti61
Da, mai toate placile de traseu din epoca Dac, sau IK4, Ep/V3A aveau tipul asta de scriere, cu linia in caroiajul ei.
Intr-una din fotografiile de mai sus, cea cu statia de autobuz, indicatorul era scris cu galben pe fond rosu, nu stiu facultativele cum erau ceva albastru/alb/galben. Din 1940 incepe inlocuirea acestora cu unele pe care scrie si numele statiei - modelul ce s-a pastrat pana astazi, cu scris rosu pe fond alb/crem.
Da, mai toate placile de traseu din epoca Dac, sau IK4, Ep/V3A aveau tipul asta de scriere, cu linia in caroiajul ei.
Intr-una din fotografiile de mai sus, cea cu statia de autobuz, indicatorul era scris cu galben pe fond rosu, nu stiu facultativele cum erau ceva albastru/alb/galben. Din 1940 incepe inlocuirea acestora cu unele pe care scrie si numele statiei - modelul ce s-a pastrat pana astazi, cu scris rosu pe fond alb/crem.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Poze STB-ITB
1689
La inceput, cind a fost introdus modelul asta de placi de traseu, erau din tabla si textul era stantat.
Ulterior au fost inlocuite cu placi din melaminat, iar textul era scris cu sabloane.
Spre final se ajunsese sa fie scrise de mina cu pensula pe ce se gasea (placaj vopsit, melaminat etc.) - cum e cea din poza.
rosetti61 wrote:
Da, mai toate placile de traseu din epoca Dac, sau IK4, Ep/V3A aveau tipul asta de scriere, cu linia in caroiajul ei.
[...].
La inceput, cind a fost introdus modelul asta de placi de traseu, erau din tabla si textul era stantat.
Ulterior au fost inlocuite cu placi din melaminat, iar textul era scris cu sabloane.
Spre final se ajunsese sa fie scrise de mina cu pensula pe ce se gasea (placaj vopsit, melaminat etc.) - cum e cea din poza.
- oache81
-
Posted:
-
Re: Poze STB-ITB
oache81
Intersectia Buzesti cu Calea Grivitei?
Pe aici ocoleau tramvaiele cand se construia Pasajul Victoria. (erau 5 statii parca pana la Grigore Alexandrescu in loc de 1 cat e acuma).Stiu ca traversa Ana Ipatescu si o lua pe Strada Frumoasa si tot asa pe stradute pana iesea in Iancu de Hunedoara trecand pe langa spital.
De 2 ori eram intr-un tramvai care a deraiat in intersectia Dr Felix cu Titulescu.
Cred ca erau mai mult de 15 linii care treceau pe aici, eu mergeam des cu 27 care mergea de la Gara pana la capatul unde acum e metroul Anghel Saligny (desi mult timp s-a lucrat la M3, terminata dupa revolutia si uneori intorcea inainte de capat in bucla de la statuia de pe Camil Ressu)
3 mergea la Herastrau (cam pe traseul lui 42 de acum, insa era ceva mai des nu la o ora jumate ca acum, stiu ca l-am luat sa ajungem la Romexpo ca venea Ceausescu in vizita si ne-a dus cu scoala cu pancarte), mai erau celebrele 6 si 10, 27 si cam atat tin minte.
macheta218 wrote:
Temă pentru acasă: Recunoașteți locația! Indiciu "borcanul" era post de macagiu...
Intersectia Buzesti cu Calea Grivitei?
rosetti61 wrote:
Cand erau tramvaie pe dr. Felix - liniile vireaza spre str. dr. Sergiu, cele doua Tatre din spate pot fi pe 3 si/sau 20 (au fost Tatra si pe 20 pana in 1986, cand s-a revenit la EP/V3A dupa scurtarea liniei la Parvan. Foto din ianuarie 1986.
Pe aici ocoleau tramvaiele cand se construia Pasajul Victoria. (erau 5 statii parca pana la Grigore Alexandrescu in loc de 1 cat e acuma).Stiu ca traversa Ana Ipatescu si o lua pe Strada Frumoasa si tot asa pe stradute pana iesea in Iancu de Hunedoara trecand pe langa spital.
De 2 ori eram intr-un tramvai care a deraiat in intersectia Dr Felix cu Titulescu.
Cred ca erau mai mult de 15 linii care treceau pe aici, eu mergeam des cu 27 care mergea de la Gara pana la capatul unde acum e metroul Anghel Saligny (desi mult timp s-a lucrat la M3, terminata dupa revolutia si uneori intorcea inainte de capat in bucla de la statuia de pe Camil Ressu)
3 mergea la Herastrau (cam pe traseul lui 42 de acum, insa era ceva mai des nu la o ora jumate ca acum, stiu ca l-am luat sa ajungem la Romexpo ca venea Ceausescu in vizita si ne-a dus cu scoala cu pancarte), mai erau celebrele 6 si 10, 27 si cam atat tin minte.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Poze STB-ITB
andrei11
Nope,NICIODATĂ nici tramvaiele nici troleibuzele n-au circulat prin Piața Victoriei până la construirea pasajului. A, poate în era Capitalistă de dinainte de 1947, dar după așa cum am spus niciodată.
Nope,NICIODATĂ nici tramvaiele nici troleibuzele n-au circulat prin Piața Victoriei până la construirea pasajului. A, poate în era Capitalistă de dinainte de 1947, dar după așa cum am spus niciodată.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Poze STB-ITB
rosetti61
Transportul electric ocoiea piata Victoriei - 81 vira strans din Titulescu si intra pe 1 mai - Monetariei - Kiseleff (de la infiintarea lui in 1949 si pana in 1956 - anul prelungirii la Gara si imediat in Cotroceni - a intors prin fata Muzeului Antipa cu revenire in Kiseleff prin Monetariei), 82, 83 si restul din Lascar Catargiu si apoi prin spatele Guvernului. Tramvaieie prin Clopotarii Vechi - Gr. Alexandrescu - dr. Sergiu - dr. Felix (1951).
Perioada de varf cu multe linii prin piata Sevastopol a fost in 1986, cand treceau liniile 3, 4, 6, 10, 13, 20, 24, 25, 26, 27, 34, 35, 45, 46, 49.
Inainte de 1947 au fost numai tramvaiele prin Piata Victoriei (3, 19, 20 si 26 cu varianta 26 barat, redenumita mai apoi in 27*, troleibuzele de la inceput au avut interzis in piata, fiind infiintare dupa instaurarea puterii populare si dupa trasarea in linii mari a proiectului de sistematizare a pietei Victoriei, care prevedea ca transportul electric sa se desfasoare pe rute ocolitoare prin noi piete de tranzit.
*din cauza liniei duble de pe Titulescu, data in folosinta in 1935, cand s-a decis ca unele vagoane sa-si continue drumul pe Titulescu (atunci Basarab) cu intoarcere pe la Gara si apoi pe Buzesti iar o parte sa continue traseul normal spre Gara si apoi mai departe pe Grivitei cu revenire prin Titulescu (ca 1 si 10 de azi dar la o scara mai mica, sau ca 47-48 din anii 90 in Drumul Taberei)
Transportul electric ocoiea piata Victoriei - 81 vira strans din Titulescu si intra pe 1 mai - Monetariei - Kiseleff (de la infiintarea lui in 1949 si pana in 1956 - anul prelungirii la Gara si imediat in Cotroceni - a intors prin fata Muzeului Antipa cu revenire in Kiseleff prin Monetariei), 82, 83 si restul din Lascar Catargiu si apoi prin spatele Guvernului. Tramvaieie prin Clopotarii Vechi - Gr. Alexandrescu - dr. Sergiu - dr. Felix (1951).
Perioada de varf cu multe linii prin piata Sevastopol a fost in 1986, cand treceau liniile 3, 4, 6, 10, 13, 20, 24, 25, 26, 27, 34, 35, 45, 46, 49.
Inainte de 1947 au fost numai tramvaiele prin Piata Victoriei (3, 19, 20 si 26 cu varianta 26 barat, redenumita mai apoi in 27*, troleibuzele de la inceput au avut interzis in piata, fiind infiintare dupa instaurarea puterii populare si dupa trasarea in linii mari a proiectului de sistematizare a pietei Victoriei, care prevedea ca transportul electric sa se desfasoare pe rute ocolitoare prin noi piete de tranzit.
*din cauza liniei duble de pe Titulescu, data in folosinta in 1935, cand s-a decis ca unele vagoane sa-si continue drumul pe Titulescu (atunci Basarab) cu intoarcere pe la Gara si apoi pe Buzesti iar o parte sa continue traseul normal spre Gara si apoi mai departe pe Grivitei cu revenire prin Titulescu (ca 1 si 10 de azi dar la o scara mai mica, sau ca 47-48 din anii 90 in Drumul Taberei)
- oache81
-
Posted:
-
Re: Poze STB-ITB
oache81
M-am exprimat gresit ca ocoleau Piata din cauza ca se construia pasajul, vroiam sa zic ca faceai foarte multe statii fata de una cat e acuma.
Prima data cand am mers pe acolo aveam vreo 4 ani adica prin 85 si mi-am spart capu la gradinita si m-a dus asistenta cu tramvaiu sa ma coasa la spitalul Grigore Alexandrescu.
Poate am mers si inainte da eram prea mic sa tin minte.
Nu stiu in ce an au dat drumul la tramvai prin pasaj, dar tin minte ca in piata Victoriei era foarte multa verdeata inainte de pasaj si erau niste brazi imensi pe care ii impodobeau de sarbatori (chiar pe vremea lu Ceausescu).
Deasemenea blocurile din piata nu existau niciunul si au fost gata abia dupa revolutie unele chiar prin 95 insa nu stiu ce era in locul lor, daca erau case sau teren liber.
In locul la America House sau cum se numeste cladirea de sticla era un bloc in constructie la care ajunsesera la etajul 2-3 cam asa si l-au lasat neterminat mult timp si pe urma l-au demolat de tot.
M-am exprimat gresit ca ocoleau Piata din cauza ca se construia pasajul, vroiam sa zic ca faceai foarte multe statii fata de una cat e acuma.
Prima data cand am mers pe acolo aveam vreo 4 ani adica prin 85 si mi-am spart capu la gradinita si m-a dus asistenta cu tramvaiu sa ma coasa la spitalul Grigore Alexandrescu.
Poate am mers si inainte da eram prea mic sa tin minte.
Nu stiu in ce an au dat drumul la tramvai prin pasaj, dar tin minte ca in piata Victoriei era foarte multa verdeata inainte de pasaj si erau niste brazi imensi pe care ii impodobeau de sarbatori (chiar pe vremea lu Ceausescu).
Deasemenea blocurile din piata nu existau niciunul si au fost gata abia dupa revolutie unele chiar prin 95 insa nu stiu ce era in locul lor, daca erau case sau teren liber.
In locul la America House sau cum se numeste cladirea de sticla era un bloc in constructie la care ajunsesera la etajul 2-3 cam asa si l-au lasat neterminat mult timp si pe urma l-au demolat de tot.
- ClaudiuL
-
Posted:
-
Re: Poze STB-ITB
ClaudiuL
@Oache81 : Tramvaiul 21 nu a trecut niciodata prin Buzesti
Intersectia Buzesti cu Calea Grivitei?
@Oache81 : Tramvaiul 21 nu a trecut niciodata prin Buzesti
- rosetti61
-
Posted:
-
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Poze STB-ITB
TibiV
Userul Harry de la "benzinari" a postat astazi urmatoarele poze:
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=386.msg216341#msg216341
Gabi23 wrote:
La pas pe Calea Victoriei - 02.09.2018 (6).JPG
Userul Harry de la "benzinari" a postat astazi urmatoarele poze:
Harry wrote:
In 1941, in capitala se demareaza un amplu proces de extindere a retelei de tramvai. Willy Pragher a fost prezent pe santier si a surprins imagini inedite.
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=386.msg216341#msg216341
- rosetti61
-
Posted:
-
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Poze STB-ITB
nokia2110
Tramvaiele au trecut prin P-ţa Victoriei până în 1951!
andrei11 wrote:
Nope,NICIODATĂ nici tramvaiele nici troleibuzele n-au circulat prin Piața Victoriei până la construirea pasajului. A, poate în era Capitalistă de dinainte de 1947, dar după așa cum am spus niciodată.
Tramvaiele au trecut prin P-ţa Victoriei până în 1951!
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Poze STB-ITB
shoppy
De pe LinkedIn, București, Zona Romancierilor Dr. Taberei, 1980.
De pe LinkedIn, București, Zona Romancierilor Dr. Taberei, 1980.
1a1bfc2f-458f-4da7-a35a-83952a1ed661-original.jpeg (40.65 KB; downloaded 3828 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
andrei11
Linia e 24...Traseul ?
O lua cumva pe str Ștefan Mihăileanu ? ( Denumirea actuală a străzii ). Se văd în dreapta și puțin din linia de pe actualul Pache / actualul 55.
Foto din 1944 e făcută se pare fix de pe linia actuală a lui 14, înainte să se întâlnească cu linia ( actuală ) 55.
Linia e 24...Traseul ?
URSS.jpg (233.65 KB; downloaded 3547 times)
24.jpg (227.9 KB; downloaded 3544 times)
- Costin
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
Costin
Putin mai in fata, aici.
In poza originala, linia care face stanga intra pe actualul Pache.
Putin mai in fata, aici.
Screenshot_20190113-091914_Earth.jpg (1.4 MB; downloaded 3539 times)
In poza originala, linia care face stanga intra pe actualul Pache.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Istoria transportului în comun din București şi Ilfov
•
Choose destination