Transportul în lumeEuropaCehia / Česká republikaPraga

 

Topic: Ştiri, noutăți, perspective

25 posts, 2556 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Ştiri, noutăți, perspective DanCld

Tramvai in Praga. Bine, nu mai circula de mult  :lol:

tramvai_praga.jpg (154.19 KB; downloaded 6369 times)

 


Ştiri, noutăți, perspective Dominatrix

Nu mai circula de prin 2000 - 2001. Pana atunci a fost folosit in orasul Plzeň ca vagon polizor, dupa retragerea din circulatie la mijlocul anilor '80. Cum municipalitatea din Plzeň nu s-a aratat interesata de reconstructia lui, vagonul a fost vandut la Praga (adica de fapt inapoiat, fiindca la Plzeň a fost trimis second-hand prin anii '70) unde a fost cosmetizat si folosit ca vagon-cafenea in Piata Wenceslas.

 


Re: CEHIA - PRAGA telvanni

# cafe-tram-urile din Praga
Le-am vazut si eu.
Sunt pe bulevardul din fata Muzeului National, zona se numeste "Wenceslas Square", undeva intre statiile de metrou MUZEUM si MUSTEK.
Coordonate:  50° 4'55.25"N,  14°25'35.68"E

 


Re: CEHIA - PRAGA bercenicity

Clipul promis





Impresia generala este ca esti mai degraba in Germania decat intr-o tara fost comunista: in fiecare statie indicatoare cu liniile care trec prin statie + orele la care trec + daca sunt accesibile carucioarelor (indiferent daca sunt T3-uri LF, KT8D5-uri LF, 14T-uri sau 15T-uri). In statiile mai rasarite sunt afisaje electronice cu timpul estimat de asteptare.

La ce pante sunt in Prage, tramvaiele au toate osiile motorizate. Marea majoritate a Tatrelor sunt chopperizate. Vatmani vitezomani... sau, mai bine zis, merg cu o viteza asa cum ar trebui :)... desi, poate e doar impresia mea, cand ma vedeau cu camera mergeau cu o viteza mai "legala"  :oops:

Calea de rulare cea mai proasta se simte cam cum e cea medie din Bucuresti: sina in dale de beton, dar cu profil I, nu OT: linia nu e franta, dar este un pic valuroasa. Vezi cum se comporta 15-T-ul pe linie proasta aici viewtopic.php?f=100&p=95470#p95470

Sistemul de tarifare este la timp si integrat cu metroul: fara turnicheti la accesul in statii, doar validatoare si numaratoare de calatori infrarosii.

La primul meu contact cu un metrou facut pe tipar sovietic, in afara de faptul ca liniile sunt trasate mai cu cap (fara curbe stranse sau bucle), si statiile au vestibulul si intrarea mai prietenoase si mai bine intretinute, plus afisajele electronice din trenuri, nu am fost foarte impresionat: vagoane mai inguste, mai zgomotoase, trenuri mai scurte (5 vagoane - 100m), calea de rulare mai proasta/suspensii mai tari. Chiar si vagoanele noi nu au pasaje de intercomunicatie intre vagoane (am fost rasfatat cu Bombardiere in Bucuresti  :oops: ). Per total pare eficient, dar parca un pic subdimensionat...

Cea mai lunga scare rulanta (87m) in cea mai adanca statie din Praga - Náměstí Míru (68.8m). Prima data, in alta statie, daca nu ma tineam de mana curenta ma adunau cu farasul...




mai e cazul sa ne plangem de Unirii 2 sau Universitate?  :twisted:

 


Re: CEHIA - PRAGA Dominatrix

Legat de orare, sunt foarte bine monitorizate si in general respectate de vatmani. Probabil ca ai observat ca la intervale regulate de-a lungul unui traseu, odata cu anuntul statiei urmatoare, se anunta: Příští zastávka kontrolní bod. Adica "Urmatoarea statie - punct de control". In aceste statii vatmanul este obligat sa isi verifice consola GPS din cabina, si in cazul in care are inaintare fata de orarul stabilit, trebuie sa stationeze in statia respectiva pana la expirarea timpului suplimentar. In caz de nerespectare a orarului, penalitatile sunt urmatoarele:
Prima abatere - avertizare scrisa
A doua abatere: 250 Kč
A treia abatere: 500Kč
A patra abatere: 1000Kč
Pentru patru abateri in oricare 6 luni consecutive, reducere cu 25% a salariului timp de un an.
O noua abatere in cursul anului cu salariul diminuat atrage dupa sine concedierea.

 


Re: CEHIA - PRAGA bercenicity

In afara de Příští zastávka si eventual un nume cu nămeți sau most sau ceva scurt restul era zgomot de fond  :oops:  :D Mi-a si luat ceva pana sa ma prind ca inainte de o statie anuntul este "Nume_statie. Statia urmatoare A_doua." Un pic altfel fata de practica bucuresteana.

Ce mi-a mai placut, tot legat de orare era ca si pentru liniile deviate erau afisate, pe hartie galbena, fata de albul normal. Cat am stat sa ma uit la un orar cel mai mult un tramvai a intarziat cca 5 minute, la un interval de 15-20.
Alt lucru, intervalele de succedare erau submultipli de o ora, adica 4, 6, 7.5, 8 (exceptie, doar la ore de varf), 10, 12, 15, 20. Nu  intervale de 9, 17, 67, 98, etc minute, facute ca atata face tramvaiul cursa

 


Re: CEHIA - PRAGA Dominatrix

Practica cu anuntarea modificarilor de trasee si a orarelor pentru liniile deviate pe fond galben este standard in toata Cehia.
Legat de anunturi, doar la Praga si Ostrava se anunta statia urmatoare in acest mod. Dezavantajul este ca daca mergi doar o statie sau te urci de la capat de linie, nu stii care este statia urmatoare, cel putin teoretic (cu exceptia vehiculelor cu afisaj interior) decat in momentul cand ajungi in ea. La Brno, Liberec, Plzeň si Most, practica este cea "clasica": adica la plecare din statie se anunta: Příští zastávka: statia_urmatoare si din nou acelasi nume la sosirea in statie. Nu stiu exact cum se procedeaza la Olomouc.
Legat de orare, la Praga, orarele la tramvaie si autobuze au fost modificate pe cat posibil pe tipar "clock-face frequency", ca urmare a Masterplanului de Transport realizat la comanda Bancii Mondiale in 2006. Citat de acolo:

The timetable might vary according to the time of the day, day of the week, month and season, but there is a trade-off between simplicity for the users, information needs, and efficiency in the use of resources.
Simple, regular clock-face frequency services are, in general, much easier for the user to understand and consequently are more effective in growing passenger demand. A passenger does not usually care about the timetable if the headway of departure is shorter than ten minutes, but he / she has to adjust trip planning according to the timetable when the frequency is longer. Not having to care about the timetable is preferable for passengers; however, such a frequent supply may well not be realistic for the whole network in small and medium-sized cities due to efficiency reasons, but is limited to selected corridors with overlapping lines.


Asta ar trebui sa bage la cap si autoritatile de la noi...dar de ce sa incurajam folosirea transportului public cand avem mult mai putina bataie de cap daca o descurajam? :(

P.S. Felicitari pentru filmare. Observ ca in afara de vagoane Tatra T3M (cu subtipul T3M-DVC) si Tatra KT8D5 nemodernizate, ai "capturat" tot parcul de tramvaie al DPP. :)

 


Re: CEHIA - PRAGA Aron

4 bucati au ajuns in Kharkov....3 x T3SUCS, 1 X T3SU....acuma nu stiu daca au fost cumparrate sau donate..





sursa: http://gortransport.kharkov.ua/photobase/12805/

 


Re: CEHIA - PRAGA Dominatrix

Cumparate, cu garantie pe doi ani. Dupa ce li s-a facut echivalentul la ceea ce noi numim RG.

 


Ştiri, noutăți, perspective Icsilviu

Arhitectura pe cheiul Vltavei poate fi și modernă. În imagine Casa Dansatoare:
DSC_6006.JPG (993.67 KB; downloaded 4895 times)

 


Re: Cehia - Praga Robert24

Transportul public din Praga va avea o noua identitate vizuala uniforma.

https://www.czechdesign.cz/temata-a-rub ... ativeworks














Tramvaiele Tatra vechi vor ramane totusi rosii:


 


Re: Cehia - Praga cris_m

Stai... Nu aveau deja? Mie asa mi s-a parut anul trecut. :think:

 


Cehia - Praga Andrei Andraș

Aveau deja. Se vede în pozele de mai sus, cea roș-albastră. Ce a prezentat Robert este viitoarea schemă de vopsire ce va fi aplicată pe vehicule în următorii 15 ani.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Cehia - Praga GPS

Au fost revopsite primele două vehicule în schema Pid.


















Sursa foto: https://zdopravy.cz/do-prazskych-ulic-vy ... y-81917/

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Praga  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420769 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use