Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovIstoria metroului bucureștean - IEMB/Metrorex

 

Topic: Proiecte uitate, proiecte abandonate

256 posts, 111425 views
 
Go to page:  1  ... 13 14 15 16 17 18 19
 
 

📖 Pagination options
  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Despre retea (infrastructura, caracteristici, etc) sab

freyutz wrote:
In zona de pe M1 a legaturii am ajuns

Apropo, acolo sunt 2 linii, linia de legatura si o linie de garare ? Deci in capatul dinspre GdN.

 


Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate andrei11

Tragi cu pusca, nu ia foc. Ea, pusca.
Si daca acolo in sectiunea E nu avem un tunel de legatura intre M 1 si M 3 ci pur si simplu o a treia linie. Cum exista de exemplu la D 2 ( Bine, aici sunt 4 linii in paralel la un moment dat ) sau la A.S. ( si aici sunt la un moment dat 3 linii in paralel ), etc.
Pentru ca :
Depoul lui M 3 din Pantelimon ar fi fost imens si nu cred ca a fost proiectat numai pentru minimagistrala M 3 de cateva statii ( implicit de cateva metrouri ). Vreau sa spun ca se afla in prospectiuni statia Antilopa, respectiv sa fi avut acces in depou si metrourile de pe M 1.
Din relatari exista o amorsa in depoul Pantelimon care se indreapta spre sos Pantelimon.
Ca sa fiu mai clar, legatura intre magistrale s-ar fi facut in cadrul depoului Pantelimon.
9-5-2015 1-12-52 PM.png (422.67 KB; downloaded 6699 times)
9-5-2015 1-28-57 PM.png (49.71 KB; downloaded 6678 times)

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate sab

Hmmm, nu prea cred ca ar fi pus o linie de garare la mijlocul interstatiei .La GdN nu era aceeasi situatie ca la D2/AS, pentru ca aveam ditamai remiza cu 4 linii dupa statie. Mai exact 2 remize suprapuse de 4 linii. Nu avea rost o linie intre statii, pentru ca nu exista posibilitatea sa vina metroul si fie liniile din statie ocupate. Trenul venea, coborau calatorii si se retragea in remiza, lasand linia libera. Este ca la Republica/Industriilor, unde nu avem linie de stationare inainte de statie. Si nici nu exista posbilitatea sa nu ai unde sa stationezi un tren la GdN, aveai 4 linii in remiza. La D2/AS nu ai aceasta posbilitate, de aceea exista acele linii.
Daca ceva se intampla si trebuiau sa bage un tren de pe M1 pe M3 sau invers, trebuia sa existe o posibilitate. Si nu tocmai in Pantelimon, era prea departe si nesigura legatura de acolo (nesigura in sensul daca se va face sau nu) . La GdN trebuia sa existe o mare flexibilitate, gandeste-te ca aveau punct terminus nu mai putin de trei magistrale.
Si sa nu uitam ca atunci magistralele se proiectau corect, unde se intalneau era si o linie de legatura. Iar unde era in plan sa apara ceva sau daca nu in plan, macar ceva sanse mici pe viitor (cum este la Eroilor), se lasa o amorsa.
Singura exceptie este la Grigorescu, unde se stia clar ca trebuia sa fie ceva in perspectiva (nu neaparat ce avem acum), s-a facut un macaz, dar nu s-a lasat nicio amorsa, lucru  pe care eu nu mi-l explic.
Acum se proiecteaza magistrale cu linie tehnologica "din doi in doi", adica daca vrei sa introduci un tren de pe M2 pe M5 trebuie sa-l plimbi putin pe M1.

Sectiunea E este putin ciudata. Daca scara la care este facuta schita este corecta, atunci cele doua sensuri ale M1 aveau latimi diferite.

 


Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate andrei11

Idem si la M 3, si in plus la M 3 nu avem nici perete despartitor. Si sectiunea E "e la mijloc" deci daca acolo e linie de legatura M 1 / M 3 cota liniei respective ar trebui sa fie undeva la mijloc, decipeste cota lui M 1 si sub cota lui M 3.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate sab

Nu, pentru ca proiectantii de atunci erau foarte inteligenti. Au facut linia tehnologica doar "jongland" cu adancimea celor doua niveluri ale galeriei suspendate, spatiul nefiind unul foarte generos acolo. Aveam cea mai scurta interstatie.
Daca unesti M3 sectiunea F cu M1 sectiunea D (din pacate, alte sectiuni mai apropiate de capetele liniei tehnologice nu exista...), ar rezulta o linie tehnologica aproape in plan.  :!: ;)
De aceea spun eu ca toate indiciile conduc la faptul ca linia era una de la M3 catre M1 (asta intr-un fel se leaga si de ce spui tu, ca trebuiau sa aduca trenuri din Depoul Pantelimon pe M1, inclusiv partea pe care este facuta este cea care trebuie pentru a aduce trenurile, daca o faceau pe partea cealalta sau de la M1 la M3 era cam "peste mana"..).
Iar amorsa pe care o vedem acum pe M1 este ramasita vechii linii tehnologice, dupa parerea mea. Nu prea are ce sa fie altceva.

M3 nu are de ce sa aiba perete despartitor, nu mai este nimic deasupra ei. Este ca la M2 Romana-Universitate, galerie dubla fara perete. In schimb M1 trebuia sa tina M3 "in carca", de aceea are perete despartitor. Cel mai probabil erau si niste macazuri acolo pe M3 , poate tocmai pentru a facilita accesul la linia tehnologica fara sa se mai treaca prin statie si remiza (cam cum sunt si acum la intrarea in statia GdN1), de aceea nu avem perete despartitor pe M3 in sectiunea F.
andrei11 wrote:
exista o amorsa in depoul Pantelimon care se indreapta spre sos Pantelimon..

Pai nu asa era normal sa fie, daca M3 trebuia sa vina pe sub sos Pantelimon ? Se stie ca depoul a fost facut in avans, iar faptul ca M3 n-a mai ajuns acolo este alta poveste, dar este normala amorsa aceea. Ulterior s-a facut alta intrare in depou, cea actuala, dinspre Antilopa.
linia tehnologica M3-M1.png (137.71 KB; downloaded 6924 times)

 


Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate andrei11

# misterr, articolul tau a fost mutat unde îi era locul, adica la Liniile industiale  din cartierul Militari. :(

 


Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate misterr

Misterioasele casete de la metrou, posibile parcări subterane, lăsate de izbeliște

Piața Unirii, Piața Universității și Piața Victoriei dispun de patru spații imense, în subsol, construite odată cu metroul și lăsate în paragină. Deși ideea amenajării unor parcări subterane în acestea a apărut acum mai bine de cinci ani, în prezent, reprezentanții Primăriei Capitalei nu s-au mai arătat interesați de ele, și fac planuri pentru alte parcări subterane, construite de la zero. Nu se știe care a fost scopul inițial al casetelor.


dscf2165_01560900.jpg (230.81 KB; downloaded 6287 times)



dscf2166_06206100.jpg (187.05 KB; downloaded 6287 times)



dscf2182_16096500.jpg (182.31 KB; downloaded 6291 times)



În 2010, viceprimarul general de atunci al Capitalei, Victor Iovici, susținea că administrația locală este la curent cu existența acestor spații: „Da, ştim de existenţa lor. Acum facem nişte studii să vedem cum le folosim”.

"După ce va încheia un acord cu cei de la Metrorex, vom lua în considerare toate spaţiile subterane de la metrou ce ar putea fi transformate în parcări", preciza pentru B365.ro și Ion Dedu, directorul Direcţiei de Transport din cadrul Primăriei Capitalei.

Până în prezent, Primăria Capitalei nu a dorit să preia spațiile, în vederea unei eventuale transformări a acestora în parcări, având în vedere traficul aglomerat din zonele în care se află.

Într-un răspuns la solicitarea B365.ro, reprezentanții Metrorex susțin că Primăria Generală nu a mai făcut solicitări către companie, pentru preluarea spațiilor.

„Metrorex nu a mai primit solicitări din partea Primăriei Municipiului București, referitoare la spațiile existente în subteran, care ar putea fi amenajate ca parcari”, se arată în răspunsul Metrorex.

În schimb, Primăria Capitalei a demarat procedurile preliminare pentru începerea lucrărilor de construcție la trei noi parcări subterane. Acestea ar urma să fie construite pe strada Edgar Quinet (zona Universității de Arhitectură București), la Piața Walter Mărăcineanu (lângă Parcul Cișmigiu) și la Gara de Nord, sub parcul din fața gării.

Cele patru spaţii au fost construite la staţiile de metrou cu scopul de a le transforma ulterior în galerii comerciale sau chiar parcări, spuneau, acum cinci ani, reprezentanţii Primăriei Capitalei. Timp de aproximativ 30 de ani, însă, nimeni nu le-a utilizat.

Reprezentanţii Metrorex au o altă variantă, susținând că acestea nu au fost gândite ca spaţii comerciale sau industriale. Angajaţii de la metrou se referă la aceste casete drept „hăuri". Scopul lor iniţial rămâne enigmatic.

De altfel, şi localizarea lor exactă a fost greu de stabilit, până şi pentru angajaţii de la metrou. Accesul într-una din casete subterane, care stă ascunsă sub Piaţa Victoriei, se face printr-o uşă care se deschide din staţia Victoriei 1. E vorba de un spaţiu imens şi întunecat aflat chiar deasupra liniei de metrou ce duce spre Piaţa Aviatorilor.

Certitudinea este una singură, însă. Spațiile sunt în continuare nefolosite, în timp ce Capitala nu dispune, în zona centrală, de suficiente locuri de parcare.

 


Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate aztec

Pun exact aceasi postare din urma cu 6 ANI..pe alt forum.
Subiectul apare ciclic...in preajma alegerilor.
Deci imi aduc aminte de el din 2003, apoi de cateva ori .. deci si prin 2010.. sio 2015..
Se lasa la uitat subiectul si prin 1018-2019 il luam de nou..


........................
Deci
27 Oct 2009
Prin 2003, Adrian Nastase face o vizita fulger la metrou in zona Pietii Victoriei. Ca si o contrapartida la propunerile primarului de atunci de a face parcari subterane in diverse zone.

"Adrian Nastase - Prim Ministru:
"Daca putem valorifica spatiile subterane din vecinatatea statiei de metrou Piata Victoriei, fara a periclita securitatea metroului si a constructiilor adiacent si în cazul în care costurile necesare investitiei nu sunt foarte mari, atunci putem începe lucrarile de amenajare a parcarii în cel mult 30 de zile""


si raspunsul

Traian Basescu - Primarul General al Capitalei:
"Sub Piata Victoriei este o galerie rezultata în urma lucrarilor de metrou, sapaturile fiind facute nu prin tunel ci la suprafata. De aceea aceasta galerie nu poate suporta mai mult de 100 - 120 de locuri de parcare. În schimb la 500 m departare de Piata Victoriei ar putea fi facut un parking subteran de 2000 de locuri, cu legatura la Gara de Nord si la transportul public".

Am in cap imaginile, destul de vag, dar stirea o stiu cu exactitate
cateva repere si imagini gasite pe net, oricum data pare a fi 2003-05-27

"Vizita premierului Adrian Nastase la doua spatii subterane ale Metrorex, situate in Piata Victoriei, la iesirile din Iancu de Hunedoara si Aviatorilor, care vor fi transformate in parcari."
watermark.jpg (20.06 KB; downloaded 6266 times)

 


Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate TibiV

Mamăăăă.... :D
Pe cine avem noi în primul rând, ascultând atent premierul de atunci ?
Pe dom' general Gabi ?
Doar unele feţe se schimbă, altele nu... :D

 


Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate aztec

Ca mi-am adus aminte..
In 2008 aparea pe pagina primariei, pe sitele Min Transporturilor  pana si in monitorul oficial
Au fost lansate de către Primăria Municipiului Bucuresti proiectele „Revitalizare urbană si reorganizarea spatiilor subterane aferente metroului pe traseul Piata Victoriei - Piata Unirii”

O sa incerc sa sap sa vad daca mai gasesc vre-o informatie.. stiu ca s-a mai discutat

 


Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate TibiV

Da, zarvă mare şi pe vremea lui Bombonel, după aia uitare, iar zarvă mare in 2008, iar uitare...
Dar chiar Monitorul Oficial ?
Asta nu o ştiam...

 


Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate Vlahul

nokia2110 wrote:
2 bucăţi din acel plan la scara 1:20.000 (poate reuşeşte să lipească cineva).

Buna ziua. Imi puteti spune sursa acestei lucrari?

 


Re: Proiecte uitate, proiecte abandonate nokia2110

"Memoriu tehnico-economic asupra construcţiei metroului în oraşul Bucureşti" (1953) - chestie de uz intern.

 


Re: Proiecte uitate, proiecte abandonate andrei11

O  variantă ( teoretică - la nivel de schiță ) a traseului fostei magistrale M 3 ( GdN 1 - Pantelimon / Dristor 2 / Mihai Bravu - 3 variante de cap de traseu-  ).
Aici este vorba de traseul GdN 1 - Mihai Bravu ( M 3 ). Stația Mihai Bravu ( M 3 ) fiind altă stație decât actuala stație Mihai Bravu ( M1 ).  Probabil paralelă cu aceasta.
Precizez trei lucruri :
1) A nu se confunda actuala magistrală M 3 ( Militari - A.S. ) cu vechea magistrală M 3 ( GdN 1 - Pantelimon / D 2)
2) Aici va fi vorba de vechea magistrală M 3.
3) Adresa de unde a fost luată harta.
4-30-2020 1-00-35 AM.jpg (85.26 KB; downloaded 3576 times)

Vor urma unele lămuriri. Evident discuția este de dragul discuției, sau poate nu...( Viitoarea M 8 ?  Mai știi ? ) Ideile revoluționare de multe ori au avut drept punct de plecare o intuiție absurdă...

 


Go to page:  1  ... 13 14 15 16 17 18 19
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria metroului bucureștean - IEMB/Metrorex  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419369 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use