Transportul feroviar în RomâniaPrezentări și discuții - material rulantRame electrice și automotoare

 

Topic: Automotoarele diesel X 72500 (ex SNCF)

71 posts, 39082 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Automotoarele diesel X 72500 (ex SNCF) BodoMinea

Am fost surprins să aflu de această achiziție a Regio Călători (ex. RegioTrans).

Ramele SNCF Class X 72500 reprezintă o serie de automotoare diesel produse de Alstom pentru operatorul național francez în perioada 1997-2002. Ele sunt folosite pentru trenuri regionale și InterCity. Au fost produse într-o variantă cu două vagoane, ambele motorizate și alta, cea achiziționată de Regio Călători cu trei vagoane, respectiv un vagon intermediar nemotorizat. A doua variantă este mai puțin numeroasă, fiind construite 15 din care operatorul român a luat două din câte am înțeles. Din cealaltă variantă s-au făcut 90.







Imagini din Curtici (automotoarele au destinația MARUB, Brașov) postate pe forum de Utilizator anonim, preluate de la Apetraritei Silviu în grupul de Facebook „FEROVIARI-intre profesie si pasiune

Trenurile au o viteză maximă constructivă de 160 km/h și se pot cupla. Fiecare vagon motor (cele terminale) este echipat cu 2 motoare MAN care dezvoltă un total de 800 cai putere, aducând puterea totală de tracțiune la 1600 cai putere (1200kW), cu transmisie hidromecanică Voith. Fiecare vehicul dispune și de un generator auxiliar Perkins/Mecalte pentru serviciile din salon, respectiv lumină, aer condiționat, acționarea ușilor, etc, instalația având 181 cai putere (135 kW).

În legătură cu postul de conducere, s-a aplicat modelul TGV cu un scaun central și pupitru computerizat, punând la dispoziție instrumente de diagnoză în timp real a problemelor automotorului. Totuși, au existat probleme cu aceste trenuri - o primă actualizare a venit imediat după lansarea modelului și a vizat îmbunătățiri la softul calculatorului și diferite sisteme de siguranță), iar o a doua a introdus aproape 200 de modificări asupra sistemelor automotorului, vizând așezarea cabinei interioare, serviciile pasagerilor și aspectul. Cu toate acestea, după 4 ani de serviciu comercial, Alstom și SNCF încă mai lucrau la soluții, existând încă probleme cu generatoarele și sistemele de acționare a ușilor. Aceste probleme și altele, care au impus de-a lungul anilor limitarea vitezei de operare comercială la 120km/h, împreună cu introducerea unor serii noi de trenuri au determinat conducerea SNCF să caseze treptat această clasă.







Nu am găsit informații despre capacitatea pe care o au aceste rame.
Imaginile și informațiile sunt preluate în parte de pe Wikipedia.

O pată nouă de culoare prin peisajul feroviar... să sperăm că le merge bine cu autorizarea și le pot pune în circulație în siguranță. Din câte am auzit ar dori să le introducă în relația Brașov - Iași, distanță pentru care mi se pare acceptabile condițiile prezentate. Spor la treabă, Regio Călători!

 


Re: Automotoare diesel X 72500 (ex SNCF) ale Regio Călători Beaver_27

Chiar au ceva cu automotoarele franceze cei de la Regio Calatori. Lăsând gluma de-o parte, chiar par niște automotoare bune, în sfârșit ceva de calitate în România.

 


Re: Automotoare diesel X 72500 (ex SNCF) ale Regio Călători Andrei Andraș

De menționat este faptul că fac parte dintr-un lot de 60 de automotoare.

 


Re: Automotoare diesel X 72500 (ex SNCF) ale Regio Călători bercenicity

BodoMinea wrote:
Nu am găsit informații despre capacitatea pe care o au aceste rame.

Varianta 2 vagoane: clasa I: 22, clasa II: 128
Varianta 3 vagoane: clasa I: 22, clasa II: 206
https://fr.wikipedia.org/wiki/X_72500

 


Re: Automotoare diesel X 72500 (ex SNCF) ale Regio Călători BodoMinea

bercenicity wrote:
BodoMinea wrote:
Nu am găsit informații despre capacitatea pe care o au aceste rame.

Varianta 2 vagoane: clasa I: 22, clasa II: 128
Varianta 3 vagoane: clasa I: 22, clasa II: 206
https://fr.wikipedia.org/wiki/X_72500


Mersi, pe site-ul în franceză nu am intrat pentru că nu mă pasionează. Una peste alta, mai avem niște imagini cu sursa pe poză de pe Facebook cu aceste două unități în tranzit.
FB_IMG_1533707003278.jpg (105.34 KB; downloaded 9862 times)

FB_IMG_1533707000874.jpg (99.08 KB; downloaded 9796 times)

FB_IMG_1533706997777.jpg (91.43 KB; downloaded 9829 times)

Mai multe informații și păreri de la Jurnal Feroviar: https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 4159144282

 


Re: Automotoare diesel X 72500 (ex SNCF) ale Regio Călători punmeister

Deci gata cu tigaile la Regio Calatori? :P

 


Re: Automotoare diesel X 72500 (ex SNCF) ale Regio Călători shoppy

Eu propun sa ne vedem de tigaile noastre, in special de cele de la Metrorex, mai ales ca nici macar nu se intrevede un viitor fara ele.

Arata foarte bine, si daca au facut serviciu la SNCF in numar atat de mare sigur sunt de calitate(ca de altfel tot ce s-a luat din Franta). De ce nu o fi putut si Astra sa cumpere tot asa ceva?

 


Re: Automotoare diesel X 72500 (ex SNCF) ale Regio Călători Linia 43

Totusi ,conform economica ,destinatar ar fi Ferotrans ,nu Regio Calatori:

Contactat de către Economica.net, un reprezentant al Regio Călători a negat însă că a cumpărat acele trenuri.

http://www.economica.net/trenuri-mister ... z5Nf5Hhnyr

 


Re: Automotoare diesel X 72500 (ex SNCF) ale Regio Călători Andrei98

Poate ei nu vor sa anunte de achizitia facuta pana nu sunt autorizate, oricum automotoarele sunt la Brasov.

 


Re: Automotoare diesel X 72500 (ex SNCF) ale Regio Călători shoppy

Important este sa se omologheze si sa circule, si nu se poate sa aiba probleme cu ceva care circula de ani buni si in multe exemplare in Franta.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Regio Călători (RC / RGC) (ex Regiotrans / RT) Utilizator anonim

Primele automotoare X 72500 sunt deja branduite in Brasov si echipate pentru operarea pe CF de la noi, posibil sa le vedem la drum in curând.

 


Re: Regio Călători (RC / RGC) (ex Regiotrans / RT) BodoMinea

Automotoarele fac teste pe diferite rute în jurul Brașovului. Au primit adaptările necesare pentru a circula pe rețeaua feroviară din România. Să vedem care-i ocazia specială... Centenarul... Noul mers de tren...?

Doar e luna sărbătorilor decembrie :D
x72.jpg (1.49 MB; downloaded 10993 times)

Oricum, o surpriză plăcută din partea Regio Călători.

 


Re: Automotoare diesel X 72500 (ex SNCF) ale Regio Călători BodoMinea




Au primit INDUSI, branding-ul operatorului și afișe în română. Efectuează probe pe lângă Brașov. Cel mai probabil le vom vedea în acțiune în scurt timp.

 


Re: Regio Călători (RC / RGC) (ex Regiotrans / RT) WT_fan06

Mă gândesc că vor deschide rute regionale noi pe porțiuni neelectrificate, nu?
Sper că nu le vedem pe Bucureşti-Braşov!

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Rame electrice și automotoare  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419427 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use