Topic: Automotoarele diesel X 72500 (ex SNCF)
72 posts, 43188 views
📖 Pagination options
- BodoMinea
-
Posted:
-
Automotoarele diesel X 72500 (ex SNCF)
BodoMinea
Am fost surprins să aflu de această achiziție a Regio Călători (ex. RegioTrans).
Ramele SNCF Class X 72500 reprezintă o serie de automotoare diesel produse de Alstom pentru operatorul național francez în perioada 1997-2002. Ele sunt folosite pentru trenuri regionale și InterCity. Au fost produse într-o variantă cu două vagoane, ambele motorizate și alta, cea achiziționată de Regio Călători cu trei vagoane, respectiv un vagon intermediar nemotorizat. A doua variantă este mai puțin numeroasă, fiind construite 15 din care operatorul român a luat două din câte am înțeles. Din cealaltă variantă s-au făcut 90.
Imagini din Curtici (automotoarele au destinația MARUB, Brașov) postate pe forum de Utilizator anonim, preluate de la Apetraritei Silviu în grupul de Facebook „FEROVIARI-intre profesie si pasiune”
Trenurile au o viteză maximă constructivă de 160 km/h și se pot cupla. Fiecare vagon motor (cele terminale) este echipat cu 2 motoare MAN care dezvoltă un total de 800 cai putere, aducând puterea totală de tracțiune la 1600 cai putere (1200kW), cu transmisie hidromecanică Voith. Fiecare vehicul dispune și de un generator auxiliar Perkins/Mecalte pentru serviciile din salon, respectiv lumină, aer condiționat, acționarea ușilor, etc, instalația având 181 cai putere (135 kW).
În legătură cu postul de conducere, s-a aplicat modelul TGV cu un scaun central și pupitru computerizat, punând la dispoziție instrumente de diagnoză în timp real a problemelor automotorului. Totuși, au existat probleme cu aceste trenuri - o primă actualizare a venit imediat după lansarea modelului și a vizat îmbunătățiri la softul calculatorului și diferite sisteme de siguranță), iar o a doua a introdus aproape 200 de modificări asupra sistemelor automotorului, vizând așezarea cabinei interioare, serviciile pasagerilor și aspectul. Cu toate acestea, după 4 ani de serviciu comercial, Alstom și SNCF încă mai lucrau la soluții, existând încă probleme cu generatoarele și sistemele de acționare a ușilor. Aceste probleme și altele, care au impus de-a lungul anilor limitarea vitezei de operare comercială la 120km/h, împreună cu introducerea unor serii noi de trenuri au determinat conducerea SNCF să caseze treptat această clasă.
Nu am găsit informații despre capacitatea pe care o au aceste rame.
Imaginile și informațiile sunt preluate în parte de pe Wikipedia.
O pată nouă de culoare prin peisajul feroviar... să sperăm că le merge bine cu autorizarea și le pot pune în circulație în siguranță. Din câte am auzit ar dori să le introducă în relația Brașov - Iași, distanță pentru care mi se pare acceptabile condițiile prezentate. Spor la treabă, Regio Călători!
Am fost surprins să aflu de această achiziție a Regio Călători (ex. RegioTrans).
Ramele SNCF Class X 72500 reprezintă o serie de automotoare diesel produse de Alstom pentru operatorul național francez în perioada 1997-2002. Ele sunt folosite pentru trenuri regionale și InterCity. Au fost produse într-o variantă cu două vagoane, ambele motorizate și alta, cea achiziționată de Regio Călători cu trei vagoane, respectiv un vagon intermediar nemotorizat. A doua variantă este mai puțin numeroasă, fiind construite 15 din care operatorul român a luat două din câte am înțeles. Din cealaltă variantă s-au făcut 90.
Imagini din Curtici (automotoarele au destinația MARUB, Brașov) postate pe forum de Utilizator anonim, preluate de la Apetraritei Silviu în grupul de Facebook „FEROVIARI-intre profesie si pasiune”
Trenurile au o viteză maximă constructivă de 160 km/h și se pot cupla. Fiecare vagon motor (cele terminale) este echipat cu 2 motoare MAN care dezvoltă un total de 800 cai putere, aducând puterea totală de tracțiune la 1600 cai putere (1200kW), cu transmisie hidromecanică Voith. Fiecare vehicul dispune și de un generator auxiliar Perkins/Mecalte pentru serviciile din salon, respectiv lumină, aer condiționat, acționarea ușilor, etc, instalația având 181 cai putere (135 kW).
În legătură cu postul de conducere, s-a aplicat modelul TGV cu un scaun central și pupitru computerizat, punând la dispoziție instrumente de diagnoză în timp real a problemelor automotorului. Totuși, au existat probleme cu aceste trenuri - o primă actualizare a venit imediat după lansarea modelului și a vizat îmbunătățiri la softul calculatorului și diferite sisteme de siguranță), iar o a doua a introdus aproape 200 de modificări asupra sistemelor automotorului, vizând așezarea cabinei interioare, serviciile pasagerilor și aspectul. Cu toate acestea, după 4 ani de serviciu comercial, Alstom și SNCF încă mai lucrau la soluții, existând încă probleme cu generatoarele și sistemele de acționare a ușilor. Aceste probleme și altele, care au impus de-a lungul anilor limitarea vitezei de operare comercială la 120km/h, împreună cu introducerea unor serii noi de trenuri au determinat conducerea SNCF să caseze treptat această clasă.
Nu am găsit informații despre capacitatea pe care o au aceste rame.
Imaginile și informațiile sunt preluate în parte de pe Wikipedia.
O pată nouă de culoare prin peisajul feroviar... să sperăm că le merge bine cu autorizarea și le pot pune în circulație în siguranță. Din câte am auzit ar dori să le introducă în relația Brașov - Iași, distanță pentru care mi se pare acceptabile condițiile prezentate. Spor la treabă, Regio Călători!
- Beaver_27
-
Posted:
-
Re: Automotoare diesel X 72500 (ex SNCF) ale Regio Călători
Beaver_27
Chiar au ceva cu automotoarele franceze cei de la Regio Calatori. Lăsând gluma de-o parte, chiar par niște automotoare bune, în sfârșit ceva de calitate în România.
Chiar au ceva cu automotoarele franceze cei de la Regio Calatori. Lăsând gluma de-o parte, chiar par niște automotoare bune, în sfârșit ceva de calitate în România.
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Re: Automotoare diesel X 72500 (ex SNCF) ale Regio Călători
Andrei Andraș
De menționat este faptul că fac parte dintr-un lot de 60 de automotoare.
De menționat este faptul că fac parte dintr-un lot de 60 de automotoare.
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Automotoare diesel X 72500 (ex SNCF) ale Regio Călători
bercenicity
Varianta 2 vagoane: clasa I: 22, clasa II: 128
Varianta 3 vagoane: clasa I: 22, clasa II: 206
https://fr.wikipedia.org/wiki/X_72500
BodoMinea wrote:
Nu am găsit informații despre capacitatea pe care o au aceste rame.
Varianta 2 vagoane: clasa I: 22, clasa II: 128
Varianta 3 vagoane: clasa I: 22, clasa II: 206
https://fr.wikipedia.org/wiki/X_72500
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Automotoare diesel X 72500 (ex SNCF) ale Regio Călători
BodoMinea
Mersi, pe site-ul în franceză nu am intrat pentru că nu mă pasionează. Una peste alta, mai avem niște imagini cu sursa pe poză de pe Facebook cu aceste două unități în tranzit.
Mai multe informații și păreri de la Jurnal Feroviar: https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 4159144282
bercenicity wrote:BodoMinea wrote:
Nu am găsit informații despre capacitatea pe care o au aceste rame.
Varianta 2 vagoane: clasa I: 22, clasa II: 128
Varianta 3 vagoane: clasa I: 22, clasa II: 206
https://fr.wikipedia.org/wiki/X_72500
Mersi, pe site-ul în franceză nu am intrat pentru că nu mă pasionează. Una peste alta, mai avem niște imagini cu sursa pe poză de pe Facebook cu aceste două unități în tranzit.
FB_IMG_1533707003278.jpg (105.34 KB; downloaded 10944 times)
FB_IMG_1533707000874.jpg (99.08 KB; downloaded 10872 times)
FB_IMG_1533706997777.jpg (91.43 KB; downloaded 10905 times)
Mai multe informații și păreri de la Jurnal Feroviar: https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 4159144282
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Automotoare diesel X 72500 (ex SNCF) ale Regio Călători
punmeister
Deci gata cu tigaile la Regio Calatori?
Deci gata cu tigaile la Regio Calatori?
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Automotoare diesel X 72500 (ex SNCF) ale Regio Călători
shoppy
Eu propun sa ne vedem de tigaile noastre, in special de cele de la Metrorex, mai ales ca nici macar nu se intrevede un viitor fara ele.
Arata foarte bine, si daca au facut serviciu la SNCF in numar atat de mare sigur sunt de calitate(ca de altfel tot ce s-a luat din Franta). De ce nu o fi putut si Astra sa cumpere tot asa ceva?
Eu propun sa ne vedem de tigaile noastre, in special de cele de la Metrorex, mai ales ca nici macar nu se intrevede un viitor fara ele.
Arata foarte bine, si daca au facut serviciu la SNCF in numar atat de mare sigur sunt de calitate(ca de altfel tot ce s-a luat din Franta). De ce nu o fi putut si Astra sa cumpere tot asa ceva?
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Automotoare diesel X 72500 (ex SNCF) ale Regio Călători
Linia 43
Totusi ,conform economica ,destinatar ar fi Ferotrans ,nu Regio Calatori:
http://www.economica.net/trenuri-mister ... z5Nf5Hhnyr
Totusi ,conform economica ,destinatar ar fi Ferotrans ,nu Regio Calatori:
Contactat de către Economica.net, un reprezentant al Regio Călători a negat însă că a cumpărat acele trenuri.
http://www.economica.net/trenuri-mister ... z5Nf5Hhnyr
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Automotoare diesel X 72500 (ex SNCF) ale Regio Călători
Andrei98
Poate ei nu vor sa anunte de achizitia facuta pana nu sunt autorizate, oricum automotoarele sunt la Brasov.
Poate ei nu vor sa anunte de achizitia facuta pana nu sunt autorizate, oricum automotoarele sunt la Brasov.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Automotoare diesel X 72500 (ex SNCF) ale Regio Călători
shoppy
Important este sa se omologheze si sa circule, si nu se poate sa aiba probleme cu ceva care circula de ani buni si in multe exemplare in Franta.
Important este sa se omologheze si sa circule, si nu se poate sa aiba probleme cu ceva care circula de ani buni si in multe exemplare in Franta.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Regio Călători (RC / RGC) (ex Regiotrans / RT)
Utilizator anonim
Primele automotoare X 72500 sunt deja branduite in Brasov si echipate pentru operarea pe CF de la noi, posibil sa le vedem la drum in curând.
Primele automotoare X 72500 sunt deja branduite in Brasov si echipate pentru operarea pe CF de la noi, posibil sa le vedem la drum in curând.
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Regio Călători (RC / RGC) (ex Regiotrans / RT)
BodoMinea
Automotoarele fac teste pe diferite rute în jurul Brașovului. Au primit adaptările necesare pentru a circula pe rețeaua feroviară din România. Să vedem care-i ocazia specială... Centenarul... Noul mers de tren...?
Doar e luna sărbătorilor decembrie
Oricum, o surpriză plăcută din partea Regio Călători.
Automotoarele fac teste pe diferite rute în jurul Brașovului. Au primit adaptările necesare pentru a circula pe rețeaua feroviară din România. Să vedem care-i ocazia specială... Centenarul... Noul mers de tren...?
Doar e luna sărbătorilor decembrie
x72.jpg (1.49 MB; downloaded 12412 times)
Oricum, o surpriză plăcută din partea Regio Călători.
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Automotoare diesel X 72500 (ex SNCF) ale Regio Călători
BodoMinea
Au primit INDUSI, branding-ul operatorului și afișe în română. Efectuează probe pe lângă Brașov. Cel mai probabil le vom vedea în acțiune în scurt timp.
Au primit INDUSI, branding-ul operatorului și afișe în română. Efectuează probe pe lângă Brașov. Cel mai probabil le vom vedea în acțiune în scurt timp.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Regio Călători (RC / RGC) (ex Regiotrans / RT)
WT_fan06
Mă gândesc că vor deschide rute regionale noi pe porțiuni neelectrificate, nu?
Sper că nu le vedem pe Bucureşti-Braşov!
Mă gândesc că vor deschide rute regionale noi pe porțiuni neelectrificate, nu?
Sper că nu le vedem pe Bucureşti-Braşov!
📖 Pagination options