Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: ARHIVĂ: Știri din București (2015-2020)

1780 posts, 784674 views
 
Go to page:  1  ... 77 78 79 80 81 82 83  ... 128
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri din Bucuresti Valentin

Eu ma bucur sa le vad si pe acestea decat nimic... De aproape 3 ani ma tot gandeam de ce nu delimiteaza linia 1(+10) cu garduri ca la 41(pe atunci nu erau puse cele pe linia 21=) pentru ca era mereu plin si venea rar din cauza ca pierdea timp pe traseu (sa nu mai zic cand erau accidente pe zona Stefan Cel Mare - Dorobanti). Sper doar sa nu se trezeasca niste handicapati sa le rupa ca asa au ei chef(nu e vorba de soferi) si cei de la locala care sunt de obicei prezenti in intersectie sa monitorizeze o perioada , zic asta pentru ca am vazut la un moment dat un handicapat care rupea stalpisori (ca cei din pozele de pe link-ul colegului de mai sus dintre caile de rulare) ca sa-si faca loc sa intre pe o straduta laterala ... (n-a ramas neprins).
Intrebarea vine... de ce nu au putut sa puna toti stalpii drepti?(vorbesc de aceia strambi/inclinati) Probabil aia o sa cada primii...

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Stiri din Bucuresti Tom

RATB va desfășura lucrările pe două tronsoane ale traseului, și anume:
- pe B-dul Timișoara, de la intersecția cu B-dul Vasile Milea, până la intersecția cu str. Răzoare
- pe Șoseaua Viilor, de la intersecția cu str. Constantin Istrati, până la intersecția cu Calea Șerban Vodă.

Citat de la un taximetrist, când a auzit la radio această știre:
De par'că nu erau destul de aglomerate străzile alea.
 :twisted:
Dacă pe Șoseaua Viilor ar interzice parcarea pe prima bandă, ar mai fi cum ar mai fi, altfel chiar e dezastru acolo.

 


Re: Stiri din Bucuresti Puss in Boots

Atata ii duce pe unii capul sa creada ca din cauza tramvaielor se merge greu. Din ce stiu pe soseaua Viilor e interzisa stationarea pe prima banda. Cu semne de circulatie adica nu "de obraz". Deci e treaba Politiei sa-si faca treaba  :D E chiar atat de simplu. Si totusi atat de greu.

 


Re: Stiri din Bucuresti 3mil

Valentin wrote:
Intrebarea vine... de ce nu au putut sa puna toti stalpii drepti?(vorbesc de aceia strambi/inclinati) Probabil aia o sa cada primii...

Pentru ca în respectivele locuri baza (bordura) nu este dreaptă ci este mancata/deformata/uzata.

 


Re: Stiri din Bucuresti Victor92

Gabriela Firea, despre autobuzele Otokar cumpărate de Capitală: „Vor avea culoarea turcoaz, la fel ca tricoul meu. O culoare optimistă”

Cele 400 de autobuze pe care Capitala le cumpără de la firma turcă Otokar cu peste 100 de milioane de euro vor avea culoarea turcoaz, după cum a precizat primarul general Gabriela Firea, într-un material video în care discută despre trafic și infrastructura rutieră la doi ani de la preluarea mandatului. Până la finalul anului circa 100 de autobuze noi ar trebui să ajungă în București, iar informația privind culoarea lor vine în contextul în care în prezent mare parte din parcul auto RATB este format din autobuze Mercedes Citaro și troleibuze Irisbus care au culoarea albe.

În luna iunie Primăria Capitalei a semnat contractul cu turcii de la Otokar pentru 400 de autobuze. Contractul de 100 milioane de euro + TVA prevede ca pânî la sfârșitul acestui an să fie livrate primele 100 de unități, iar restul de 300 de autobuze să fie livrate în 2019. La licitație au mai participat Mercedes și Karsan.

„Un preț corect mai ales că este vorba de autbuze ultramoderne dotate la cele mai înalte standarde. Autobuzele au tot confortul, aer condiționat, sistem de taxare inteligent, sistem GPS care permite localizarea în trafic și furnizarea către călători a informațiilor legate de timpii de așteptare în stație și de parcurgere a traseului. Sunt accesibilizate pentru toate categoriile de pasageri, beneficiază de supraveghere video atât în interior, cât și în exterior”, a precizat Gabriela Firea în video-ul postat pe Facebook.

„Și încă un amânunt, noile autobuze vor avea culoarea turcoaz, la fel ca tricoul meu. O culoare optimistă care sper să fie de bun augur”, a mai spus Firea.

În momentul de față parcul auto al RATB este compus în cea mai mare parte de autbuze Mercedes Citaro și troleibuze Irisbus, ambele de culoare albă.

În parc mai există și modele mai vechi de troleibuze Ikarus care au culoarea turcoaz cu galben.

Contractul cu Otokar a fost semnat de Gabriela Firea pe 5 iunie, după ce contestațiile firmelor Mercedes și Karsan au fost respinse de CNSC.

Potrivit contractului, cele 400 de autobuze au următoarele specificații:

- 320 autobuze de 12 m - 238.000 euro/bucata;
- 50 autobuze - 10,7 - 246.000 euro/bucata;
- 30 autobuze articulate de 18 m - 364.000 euro/bucata.

Conform caietului de sarcini, toate cele 400 de autobuze vor avea  o garanție de opt ani, în acest interval, manoperă completă, inclusiv reviziile, intrând în sarcina furnizorului. Mai mult decât atât, în primii 4 ani, mijloacele de transport în comun vor avea o garanție extinsă, adică inclusiv în ceea privește consumabilele de exploatare (uleiuri, filtre, manoperă de revizie tehnică, întreținere etc).

Sursa: https://www.hotnews.ro/stiri-administra ... timist.htm

 


Re: Stiri din Bucuresti Puss in Boots

Ce era sa zica si ea.... "le luam roz, ca am chilotii de la Victoria's secret" ? Lasand la o parte ce am comentat pe alt topic, mi se pare penibila motivatia. Inca o data ma gandesc ca autobuzele articulate sunt foarte putine....meritau sa fie macar 100. Dar na, sa vedem si astea 30 cum se descurca soferii cu ele. Probabil nu mai sunt asa multi care au prins DAC-urile asa ca nu mai stiu cu ele :D

Imi place ce scrie pe tricoul ei: primar de doar 2 ani (mai corect era "decat" de doi ani  :lol: ). Pe spate noi ar trebui sa ii scriem "cu 2 ani prea mult".

 


Re: Stiri din Bucuresti WT_fan06

Justificarea culorii parcă este desprinsă dintr-o comedie macabră. N-a făcut un spital, n-a făcut o școală, n-a făcut o creșă, n-a făcut o parcare, n-a adus un autobuz, n-a adus un tramvai, n-a făcut o pistă de biciclete, n-a făcut un culoar unic, toate lucrările de infrastructură stagnează, dar noi să fim norocoși. O bătaie de joc la adresa oricui.
Pe spatele tricoului să scrie "stați acasă și la următoarele alegeri, sau nu aveți dreptul să comentați"!

 


Re: Stiri din Bucuresti Puss in Boots

Asta cu alegerile e discutabila. N-a fost UN primar destoinic dupa 90 incoace indiferent de prezenta la urna. E inadmisibil ca in 30 de ani noi inca sa nu avem un minim decent in transportul public cum ar fi benzi unice, indicatoare electronice in statii, grafice respectate, aer conditionat in toate mijloacele, suficiente mijloace de transport la traseu (intretinute) si calea de rulare a tramvaielor integral refacuta. In 30!! de ani. Hai 28. Suna mai bine? Si cate si mai cate la ordinea zilei in Vest si nu de 30 de ani incoace unele din ele, si nu doar acolo. Si s-au perindat toate partidele importante la conducerea capitalei.

 


Re: Stiri din Bucuresti Andrei98

De ce autobuzele de 10,7 metri sunt mai scumpe ca alea de 12 metri?

 


Re: Stiri din Bucuresti punmeister

Pai s-au cumparat doar 50, cum noi am luat 320 de 12m s-a aplicat un discount...

 


  • IK4
  • Posted:
  •  

Re: Stiri din Bucuresti IK4

Andrei98 wrote:
De ce autobuzele de 10,7 metri sunt mai scumpe ca alea de 12 metri?


Pai standard le aveau de 10,8 m dar noi le-am vrut de 10,7. Asa ca le-au mai luat putin la pila (ca sa se incadreze in caietul de sarcini) si au bagat manopera in pret :lol:

 


Re: Stiri din Bucuresti Victor92

Modificări de trasee RATB, cu ocazia ,,B-Fit In The Street”

În vederea desfăşurării evenimentului cultural artistic denumit ,,B-Fit In The Street”, în zilele de 13, 14, 15, 21, 22, 28, 29.07.2018 şi respectiv 04 şi 05.08.2018, între orele 19:00-23:00, se restricţionează traficul rutier astfel:

- între orele 19:00-22:00, se restricţionează traficul rutier pe: Calea Victoriei, între Piaţa George Enescu şi Bd. Regina Elisabeta, precum şi în Piaţa Universităţii;

- între orele 22:00-22:30, se restricţionează traficul rutier în vederea deplasării carelor alegorice, pe traseul: Piaţa George Enescu, Calea Victoriei, Bd. Regina Elisabeta, până la Piaţa Universităţii.

Având în vedere aceste măsuri, Regia Autonomă de Transport Bucureşti va modifica circulaţia mijloacelor de transport din zonă, sub coordonarea agenților de la Brigada Rutieră, astfel:

Liniile 122, 137, 138 şi 268 vor funcţiona, între orele 19:00-22:00, pe traseele de bază între terminalele ,,Cartier Latin”, ,,Carrefour Militari”, ,,Cartier Militari”, respectiv ,,Valea Oltului” şi intersecția Str. Ştirbei Vodă/Str. Luterană/Str. Ion Câmpineanu, apoi pe  Str. Luterană, Str. G-ral Budişteanu, Bd. Dacia, Piaţa Romană, Bd. Gh. Magheru, Bd. Nicolae Bălcescu, Piaţa 21 Decembrie 1989, apoi traseele de bază.

Autobuzele liniilor 122, 137, 138, 268 vor funcţiona, între orele 22:00-22:30, pe traseele de bază între terminalele ,,Cartier Latin”, ,,Carrefour Militari”, ,,Cartier Militari”, respectiv ,,Valea Oltului” şi intersecția Str. Ştirbei Vodă/Str. Luterană/Str. Ion Câmpineanu, apoi pe un traseu modificat pe Str. Luterană, Str. G-ral Budişteanu, Bd. Dacia, Calea Dorobanţilor, Piaţa Lahovari, Str. George Enescu, cu întoarcere prin Bd. Gh. Magheru, Bd. Dacia, Str. Mircea Vulcănescu, Str. Berzei, Str. Ştirbei Vodă, apoi traseele de bază.

Liniile 126, 168, 226 şi 368 vor funcţiona, între orele 19:00-22:30,  pe traseele de bază între terminalele ,,Ghencea”, ,,Cartier Constantin Brâncuşi”, ,,Depoul Alexandria”, respectiv ,,Valea Oltului”, şi intersecția Str. Ştirbei Vodă/Str. Luterană/Str. I. Câmpineanu, apoi pe un traseu modificat pe Str. Luterană, Str. G-ral Budişteanu, Bd. Dacia, Calea Dorobanţilor, Piaţa Lahovari, Str. George Enescu, cu întoarcere prin Bd. Gh. Magheru, Bd. Dacia, Str. Mircea Vulcănescu, apoi traseele de bază.

Linia 300 va funcţiona, între orele 19:00-22:30, pe traseul de bază între ,,Clăbucet” şi ,,Piaţa Romană”, cu întoarcere în rondul de la Piaţa Romană.

Liniile 336 şi 601 vor funcţiona, între orele 22:00-22:30, pe traseele de bază între terminalele ,,Complex Comercial Apusului”, respectiv ,,Semănătoarea”, şi intersecția Bd. Regina Elisabeta/Bd. Schitu Măgureanu, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri pe Bd. Schitu Măgureanu, Splaiul Independenței, Piața Unirii, Bd. I.C.Brătianu, Bd. Carol I, până la ,,Piața Rosetti”.

Linia 362 va funcţiona, între orele 19:00-22:30, pe sens ,,Parcul Carol I”, pe traseul de bază între ,,Piaţa Presei” şi ,,Piaţa Victoriei”, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Lascăr Catargiu, Bd. Gh. Magheru, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. I.C. Brătianu, Piaţa Unirii, Str. Bibescu Vodă, Bd. Regina Maria, Str. 11 Iunie, apoi traseul de bază.

Celălalt sens nu se modifică.

Linia turistică va funcţiona, între orele 19:00-22:30, pe traseul de bază între terminalul „Piaţa Preseiˮ şi Piaţa Victoriei, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Lascăr Catargiu, Bd. Gheorghe Magheru, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. I.C. Brătianu, Str. Halelor, Splaiul Independenţei, Bd. Naţiunile Unite, Bd. Libertăţii, Bd. Unirii, Piaţa Unirii.

Celălalt sens nu se modifică.

Sursa: http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=912

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Stiri din Bucuresti V2A

Modificări de trasee RATB, cu ocazia ,, Zilei Aviației Române şi a Forțelor Aeriene”

Cu ocazia sărbătoririi Zilei Aviației Române şi a Forțelor Aeriene în ziua de 20.07.2018,  între orele 09:30-11:30, se restricţionează traficul rutier pe Bd. Aviatorilor, între ,,Piața Victoriei” şi ,,Piața Charles de Gaulle”.

Având în vedere aceste măsuri, Regia Autonomă de Transport Bucureşti va modifica circulaţia mijloacelor de transport din zonă, sub coordonarea agenților de la Brigada Rutieră, astfel:

Linia 362 va funcţiona pe sensul către terminalul,,Piața Presei”, pe traseul de bază între ,,Parcul Carol” şi Piața Victoriei, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Iancu de Hunedoara, Cal. Dorobanți, ,,Piaţa Charles de Gaulle”, Bd. Constantin Prezan, apoi traseul actual până la ,,Piaţa Presei”.

Sensul Piața Presei - Parcul Carol nu se modifică.

Linia 783 va funcţiona pe sensul către terminalul ,,Aeroportul Henri Coandă”, pe traseul de bază între ,,Piaţa Unirii’’ şi intersecţia Bd. Lascăr Catargiu/Bd. Iancu de Hunedoara (Piața Victoriei), apoi pe un traseu modificat pe Bd. Iancu de Hunedoara, Cal. Dorobanților, Bd. Mareşal Constantin Prezan, apoi traseul de bază.

Sensul Aeroport Henri Coandă - Piața Unirii nu se modifică.

Linia turistică va funcţiona între orele 10:00-10:30, pe traseul de bază între ,,Piața Presei” şi ,,Piața Unirii”, apoi până la finalizarea festivităților, va funcționa numai între ,,Piaţa Unirii’’ şi ,,Piața Victoriei”, pe traseul: Bd. I. C. Brătianu, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. Gheorghe Magheru, Bd. Lascăr Catargiu, Piața Victoriei, cu întoarcere pe Cal. Victoriei, Bd. Națiunile Unite, Piața Constituției, Bd. Unirii.

http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=914

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Stiri din Bucuresti V2A

RATB continuă separarea liniilor 1 și 10 de traficul auto pe porțiunea Șos. Ștefan cel Mare - Bd. Iancu de Hunedoara – Bd. Vasile Milea

Regia Autonomă de Transport București (RATB) a finalizat deja un tronson din lucrările de separare a liniilor 1 și 10 de traficul auto general - între Bd. Timișoara și Șos. Viilor - și continuă acest tip de lucrări pe cel de al doilea tronson - de la Pasajul Obor - până la B-dul Timișoara, pe Șos. Ștefan cel Mare, Bd. Iancu de Hunedoara, Bd. Vasile Milea.

Gardul a fost montat la limita de protecție dintre calea de rulare a tramvaielor și a treia bandă de circulație auto, măsura aducând în mod evident mari beneficii în fluidizarea traficului din oraș. Aceasta, întrucât, pe arterele respective rămân tot trei benzi de circulație, dar, în plus, în cazul apariției ambuteiajelor, vehiculele de urgență (ambulanță, pompieri, poliție, intervenții), precum și autobuzele RATB, vor putea utiliza culoarele proprii de circulație destinate tramvaielor.

Primăria Capitalei, prin RATB, a început, sâmbătă, 7 iulie 2018, lucrările de creare a benzii unice de transport pentru liniile de tramvai 1 și 10, prin montarea de stâlpișori și garduri de separare a liniilor de tramvai de traficul general auto.

Lungimea totală a traseului celor două linii de pe inelul central al orașului este de 21,6 km, din care 19,6 km de traseu va fi delimitat cu gard de protecție, iar circa 2 km cu stâlpi flexibili. Din această lungime, RATB execută lucrări pe 8,16 km, iar pe diferența de traseu, lucrările vor fi realizate de S.C. Compania Municipală Străzi, Poduri și Pasaje București S.A.

Liniile 1 și 10 asigură preluarea călătorilor din sudul orașului (la terminalul Romprim) și transportul acestora pe un traseu circular, care atinge cele mai importante noduri de transport, precum Piața Sudului, Constantin Brâncoveanu, Eroii Revoluției, Str. Viilor, str. Progresului, Răzoare, Pasaj Basarab, Bd. Nicolae Titulescu, Piața Victoriei, Șos. Ștefan cel Mare, Obor, Iancului, Baba Novac, Zona Dristor - Mihai Bravu, Calea Văcărești.

După finalizarea lucrărilor, prin soluția propusă, de instituire a benzii proprii pentru liniile 1 și 10, se obține o viteză sporită de exploatare și o capacitate de transport cu 20% mai mare decât în prezent, aproximativ 2.700 de călători pe oră și sens, așa cum s-a întâmplat în cazul liniei 21, care s-a dovedit un mare succes.

Astfel, printre beneficiile oferite deja de calea proprie a liniei 21 se numără creșterea ritmicității, precum și posibilitatea de realizare a călătoriilor într-un timp mai scurt cu până la 20 de minute. În plus, pe tronsonul aglomerat de pe Șos. Colentina a scăzut cererea de transport pe liniile RATB paralele, ai căror călători au început să prefere tramvaiul. Vehiculele devenite astfel disponibile au fost utilizate pe alte linii, care aveau o cerere mai mare. Totodată, redistribuirea vehiculelor RATB creează efecte benefice pentru traficul general al orașului.

http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=917

 


Go to page:  1  ... 77 78 79 80 81 82 83  ... 128
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use