Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport aviaticAeroporturi

 

Topic: Aeroportul Internațional Henri Coandă/Otopeni [OTP/LROP]

330 posts, 134983 views
 
Go to page:  1  ... 14 15 16 17 18 19 20  ... 24
 
 

📖 Pagination options
Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] florin

Hai să fim serioși, nu se închide OTP, nu mai aruncați prostii d-astea, poate vă preia presa și ne facem de râs.

Acolo capacitatea proiectată a terminalului este depășită de câțiva ani, din păcate Compania Aeroporturi amână construcția unui nou terminal, deși are profituri mari de mulți ani. Investițiile nu mai sunt o prioritate în România de câțiva ani (profitul se varsă mai nou 90% la buget pentru alte cheltuieli), așa că obișnuiți-vă cu aglomerația!

Abia după construcția noului terminal se ia în calcul închiderea celui vechi, o variantă fiind ca terminalul vechi să rămână operațional doar pentru cursele low-cost.

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] TibiV

andrei11 wrote:
[
Mi se pare că nici Heathrow-ul nici London City nu sunt chiar în câmp cum e Otopeniul...
Oricum ambele sunt închise pe timpul nopții. ( 23,00 - 5,00 )

Este mult mai complicat...
Night-time flights at Heathrow are subject to restrictions. Between 23:00 and 04:00, the noisiest aircraft (rated QC/8 and QC/16) cannot be scheduled for operation. In addition, during the night quota period (23:30–06:00) there are four limits:

A limit on the number of flights allowed;
A Quota Count system which limits the total amount of noise permitted, but allows operators to choose to operate fewer noisy aircraft or a greater number of quieter planes
QC/4 aircraft cannot be scheduled for operation.
A voluntary agreement with the airlines that no early morning arrivals will be scheduled to land before 04:30.

https://en.wikipedia.org/wiki/Heathrow_Airport

De exemplu aparatele Boeing 747-400 sunt QC/4 la decolare si QC/2 la aterizare.
Deci un B 747-400 poate ateriza (QC/2) intre 23 si 06, dar nu poate decola (QC/4).

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] Robert24

Terminati cu prostiile ca se inchide OTP.
Nicaieri in lume nu se inchide complet un aeroport. Se pot limita anumite zone, atat.
Cele doua piste (fireste complet reparate) fac fata fara probleme si la un trafic triplu fata de cat are OTP. Intr-adevar trebuie rapid facut ceva cu terminalul, cu locurile de parcare si cu taxi-way-urile.

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] TibiV

Ieri a primit Ionut un raspuns de la Companie cu planurile de reparatii.

Ionut wrote:
Raspunsul primit de la CNAB.
























 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] shoppy

Da, se inchide doar daca scade traficul pe OTP si ceste pe BRV si se redeschide BBU si poate sa preia BBU cel putin 50% din OTP, un fel de niciodata la puterea 4.

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] andrei11

Păi Brașovul câte locuri de parcare aeronave are în plan ?

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] Puss in Boots

BBU este un aeroport subdimensionat. N-are cum sa preia in mod cerebral nici 25% de pe traficul de pe OTP. Eu nu cred. Si chiar daca l-ar prelua, in ce conditii? am fost pe Baneasa de multe ori, nu cred ca l-au marit de cand l-au renovat, vor fi deci aceleasi ghisee, acelasi tunel spre verificare bagaje, aceleasi benzi (sau era doar una?) de preluare bagaje la sosire. Unicul lucru bun la Baneasa e ca esti mult mai in oras, ai mai multe variante RATB si dupa ce ti-ai luat bagajul in 5 min poti sa fii dincolo in statie, daca te misti repede. Si e si 1.30 biletul. Nu depinzi exclusiv de 783 sau de taxi.

Si apoi sa faramitam zborurile asa? OTP, BRV, BBU......pentru ce? si adica la BRV vor fi zboruri preluate cumva de la OTP? ca doar eu sunt nebun sa ma duc sa aterizez la Brasov si sa mai fac 2h pana in Bucuresti cu trenul sau o viata cu masina daca prind si vreo sarbatoare si o zi cand toti pleaca spre casa :lol:  

Unica solutie logica e sa se mareasca OTP atat cat se poate (si pare a fi destul camp, ar fi loc) si creata infrastructura pentru a-l deservi.

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] zapacitu

BBU are nevoie de o cladire terminal reconstruita (de minim 4 ori mai mare), are nevoie de un taxiway pe toata lungimea si o "linie" de parcare pe latura sudica, cu rampe. Si brusc va avea o capacitate FOARTE mare, chiar deranjant de mare pentru cei care si-au construit vile "la capul pistei".

Insa OTP, in forma actuala (cu 2 piste), are suficient loc fizic pentru a creste la dimensiunea unui aeroport de talie mondiala, gen Munchen sau Heathrow. Surprinzator, insa chiar are cam aceeasi suprafata cu ambele. Trebuie doar investit in terminale si transport - atat.

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] TibiV

Guvern a aprobat realizarea unui nou terminal de pasageri la Aeroportul „Henri Coandă” din Otopeni pentru aproape un miliard de euro

Guvernul a aprobat în ședința de miercuri indicatorii tehnico – economici pentru dezvoltarea infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Bucureşti și realizarea unui nou terminal de pasageri.

Zona care va fi dezvoltată se află în estul aeroportului, iar noul terminal de pasageri va fi „modular”, va avea peste 100.000 de metri pătrați și 25 de porți de îmbarcare,anunță Ministerul Transporturilor.

În plus, proiectul prevede realizarea de noi căi de rulare pentru avioane și 56 de locuri de parcare pentru aeronave. Întregul program are o valoare de circa 1 miliard de euro.





https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22676234-guvern-aprobat-indicatorii-tehnco-economici-pentru-nou-terminal-pasageri-aeroportul-interna-ional-henri-coand.htm

Guvernul a aprobat în ședința de miercuri, 29 august a.c. indicatorii tehnico – economici  pentru Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Bucureşti, companie aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor.

Programul prevede investiții în dezvoltarea infrastructurii Aeroportului Internațional Henri Coandă-București și constă, în principal, în construirea unui nou terminal de pasageri, capabil să acomodeze traficul de pasageri existent și prognozat, a unor noi căi de rulare și platforme de staționare pentru aeronave și infrastructura aeroportuară asociată acestora. Totodată, în zona de est se va dezvolta infrastructură nouă de acces la aeroport, dar și alte infrastructuri adiacente activității aeroportuare.

Noul terminal “modular” de pasageri va avea o suprafață totală 100.000 m2, două module de 1.500 pasageri/oră/flux și 25 porţi de îmbarcare. Platforma de staționare aeronave va avea o suprafață de 650.000 m2 și 56 locuri noi de parcare pentru aeronave, vor fi noi căi de rulare pe o suprafață de 266.000 mp și 9 600 de locuri de parcare pentru autoturisme.

Această infrastructură aeroportuară nouă, modernă, care va îngloba cele mai noi tehnologii și va oferi un nivel superior de servicii, va permite consolidarea poziției României pe piața aviatică din zona Europei Centrale și de Est, înscriindu-ne, astfel, în trendul dezvoltărilor infrastructurilor aeroportuare din zonă.

Implementarea Programului strategic va aduce beneficii atât pasagerilor și companiilor aeriene, cât și celorlalți factori implicați, influențați direct sau indirect de extinderea și modernizarea AIHCB (companiile care activează în perimetrul aeroportuar, angajații pe platforma aeroportuară, autoritățile locale și comunitatea locală/regională, mediul de afaceri din vecinătate, persoane care tranzitează zona etc.).

Valoarea obiectivului de investiții „Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internațional Henri Coandă-București” este 4.752.181 mii lei.


http://mt.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/2092-29082018

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] andrei11

:shock:  :o
Harta aia o am eu în calculator de vreo 10 ani pe puțin.
E clar, iarba e la putere în Ro. Probabil că Firea de la ei a luat-o.
Ce sunt cu toate datele astea fanteziste  care vin în cascadă ?

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] punmeister

Poate au avut sedinta de guvern in Amsterdam :lol: :lol: :lol:

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] TibiV

Nu as miza toti banii pe asta...
Mai degraba in Columbia, direct la fermierii ECO.... :lol:

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] zapacitu

Da, asta e "planul". Ideea in sine e absolut antica...

Asta cu aprobarea extinderii e ca autostrada Moldova. O data la cativa ani se trezeste cate unui sa reitereze ideea, in ideea "noi am aprobat, statul paralel ne-a impiedicat". Astept ceva concret, inclusiv un buget realist si o fazare a investitiei ;)

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Aeroportul Otopeni sab

Legătura Capitalei cu Aeroportul Otopeni: De ce se justifică Magistrala 6 de metrou care va costa un miliard de euro, dacă se face și tren direct de zece ori mai ieftin?[/b:3qxjdkjl]


http://m.hotnews.ro/stire/22785905

Aeroportul internațional "Henri Coandă" din Otopeni ar urma să fie legat în anii următori cu o linie de cale ferată direct cu Gara de Nord din Capitală, un proiect despre care Ministerul Transporturilor estimează că va costa sub 100 de milioane de euro. În paralel, însă, autoritățile vor să facă și Magistrala 6 de metrou către Aeroport, un megaproiect de peste 1 miliard de euro. Pentru M6, Ministerul Transporturilor vrea să obțină finanțare nerabursabilă de la Comisia Europeană care s-a arătat inițial reticentă față de acest proiect, dar apoi l-ar fi aprobat.


Prezent la conferința EuroIMPACT , organizată la București de Institutul European din Romania în parteneriat cu HotNews.ro - StartupCafe.ro, Cătălin Costache, Director General la Direcția Generală Organismul Intermediar – Direcția Accesare Fonduri din cadrul Ministerului Transporturilor, a declarat că pe marginea proiectului Magistralei de metrou spre Aeroportul Otopeni a existat un dialog de durată cu Comisia Europeană care și-a manifestat anumite reticențe față de proiect și a întrebat autoritățile române dacă proiectul de peste 1 miliard de euro nu este supradimensionat.

"În opinia noastră nu este supradimensionat. Proiectul are o rată internă de rentabilitate de 11%. Pentru cine știe un pic de infrastructură este foarte mult. Limita este 5%, este aproape dublu. Pentru cine merge în zona nordică a Bucureștiului, cererea este absolut foarte mare, este foarte foarte aglomerat pe zona respectivă", a răspuns Costache.

"Ăsta a fost argumentul principal al nostru. Într-adevăr, a plecat ca o legătură cu aeroportul, dar în esență el este un proiect de transport urban. Are 12 stații până ajunge la aeroport și va asigura o fluență extraordinară între Gara de Nord și Aeroport - o luăm de la Otopeni încoace, centura - unde este un Park&Ride, zona mall-ului Băneasa și de acolo mai departe, zone foarte solicitate", a detaliat oficialul din Ministerul Transporturilor. Harta Magistralei 6 o puteți consulta aici.

Costache a mai precizat că proiectul Magistralei 6 de metrou a fost pregătit cu consultanță finanțată de JICA, banca japoneză de investiții. "Știm că o bancă are niște criterii foarte stricte în momentul în care selectează un proiect, nu e deci chiar așa un proiect de aruncat la gunoi", a spus Costache.

Ministerul Transporturilor a anunțat pe 13 septembrie că proiectul a fost aprobat spre finanțare de către Comisia Europeană.


Stația de metrou care ar putea fi realizată la Aeroportul Otopeni
---

Totuși, cum se justifică proiectul major al unei noi magistrale de metrou care să conecteze Capitala de Metrou în contextul în care Ministerul Transporturilor vrea să realizeze o conexiune directă cu trenul care ar urma să coste mai bine de zece ori mai puțin.  

"În ceea ce privește legătura de tren la aeroport - Este clar, obiectivele nu sunt similare. Amândouă duc la Aeroport, dar trenul este o conexiune expres cu aeroportul, cu toate că și ea are o componentă de oprire în Chitila sau Mogoșoaia", a spus Costache.

"Trenul va reprezenta mai degrabă conexiunea cu aeroportul și are suficientă cerere care să justifice suma care va fi sub 100 de milioane. Proiectul de metrou de circa 1 miliard de euro are tot bazinul nordic până la Aeroport. Cele două proiecte sunt absolut compatibile, fapt dovedit și Planul de Mobilitate Urbană a Bucureștiului", a spus oficialul din Transporturi.

Linia de tren directă la Otopeni, realizată la timp pentru Euro 2020?

Pentru proiectul unei linii de tren până la Aeroportul Otopeni, Ministerul Transporturilor derulează în prezent revizuirea Studiului de Fezabilitate, urmând ca de execuția lucrărilor să se înceapă în 2019.

În august, ministrul Transporturilor Lucian Șova detalia că soluția propusă ține de construirea unui pod feroviar peste DN1 și apoi continuarea liniei, pe piloni, până la etajul 1 al terminalului de pasageri din Aeroportul Otopeni.

"Le-am sugerat celor de la CFR SA să construiască partea de linie ferată în regie proprie (iar pasajul să fie scos la licitaţie), astfel încât înainte de Campionatul European să existe această legătură pe calea ferată. Va fi totul gata înainte de 2020, cu siguranţă", a spus Lucian Şova.

 


Go to page:  1  ... 14 15 16 17 18 19 20  ... 24
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aeroporturi  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use