Regiunile RomânieiCrișanaJudețul Bihor

 

Topic: Știri, noutăti, perspective

187 posts, 74783 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 14
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective cris_m

Ce spuneam la topicul cu lucrările din Piața Unirii, se pare că s-a adeverit...

Trafic reluat în centrul orașului. Luni, 15 august, se redeschid podul Sf. Ladislau și Str. Independenței

Se redeschide circulația în centrul Oradei! De luni, mașinile vor circula din nou pe podul Ladislau și pe Strada Independenței, după 11 luni de interdicție. Muncitorii fac acum pregătirile finale și asfaltează porțiunile de la capetele podului. Ca urmare a reluării traficului vor fi modificate șI sensurile de mers pe unele străzi din centrul orașului.

Din 15 august, pe podul Sfântul Ladislau se va circula în ambele sensuri.

"Am hotărât să redeschidem circulația rutieră luni, deoarece este o zi liberă în care probabil nu va fi foarte aglomerat în trafic. Probabil va exista o perioadă de câteva zile în care se va circula mai greu, deoarece șoferii sunt obișnuiți cu anumite rute", spune Anca Grama, purtătorul de cuvânt al Primăriei Oradea. Odată cu reluarea circulației pe pod este permis accesul mașinilor și pe Strada Independenței.

"Strada Independenței va fi ca înainte de reabilitare, sens unic dinspre 1 Decembrie spre Piața Unirii", susţine subcomisarul Alin Gherman, de la Poliția Rutieră Oradea. Redeschiderea traficului auto în zona Pieței Unirii aduce și alte modificări.

"Accesul din strada Avram Iancu înspre podul Sfântul Ladislau va fi restricționat, nu se va putea accesa direct. Vor trebui şoferii să facă o ocolire pe strada Traian Moșoiu, Piața 1 Decembrie și Independenței pentru a ajunge pe pod", explică Florin Birta, viceprimar al Oradei.

Asta înseamnă că pe strada 1 Decembrie va deveni o arteră cu sens unic, dinspre strada Traian Moșoiu spre Strada Independenței. De asemenea, semaforul dintre Strada Independenței spre Piața Unirii, lângă pod, a fost eliminat.


Sursa: http://www.digi24.ro/Stiri/Regional/Dig...deschid+po

 


Re: Stiri, noutati, perspective cris_m

De la OTL, o notificare privind modificările de trasee după 15 august...

Modificări ale traseelor liniilor de autobuz

Începând din 15 August, ca urmare a reluării traficului pe podul Sfântul Ladislau şi pe Strada Independenţei, liniile de autobuz 10, 12, 14, 20 şi 23 vor circula pe traseele:

Linia 10 – Str. Seleuşului - str. Mareşal Al. Averescu – Piaţa E.Gojdu – Piaţa 1 Decembrie – Piaţa Independenţei – str. T. Vladimirescu – Str. Lăpuşului – Str. Meşteşugarilor – Str. Barcăului – Str. Greierelui – Piaţa Devei – Str. Haţegului – str. Ep. I. Darabant – Str. Măgheranului – Str. Belşugului – str. H. Ibsen – str. O. Densuşianu – str. Ep. I. Darabant – Str.Haţegului – Piaţa Devei - Str. Greierelui – Str. Barcăului – Str. Meşteşugarilor – Str. Lăpuşului – Str. Oneştilor – str. Şt. O. Iosif – bulevardul Decebal – str. I. Maniu – str. T. Moşoiu – Piaţa Cetăţii – str. D. Cantemir – str. Muntele Găina – str. Războieni - Str. Seleuşului.

Se înfiinţează staţie nouă pe strada Iuliu Maniu.

Linia 12 – Str. Ogorului (Kaufland) – Str. Nufărului – Str.Morii – Str. Bumbacului – Str. Seleuşului – str. Războieni – str. Muntele Găina – str. D. Cantemir – Piaţa Cetăţii – Piaţa E. Gojdu – Str. Independenţei – Piaţa Unirii – str. A. Iancu – Str. Sucevei – str. Horea – Piaţa 22 Decembrie – str. Ghe. Costaforu – str. D. Cantemir – str. Muntele Găina – str. Războieni – Str. Seleuşului – Str. Bumbacului – Str. Morii – Str. Nufărului – Str.Ogorului (Kaufland).

Linia 14 – Str. Universităţii – Str. Armatei Române – Str. Sucevei – str. M. Viteazul – Str. Independenţei – str. T. Vladimirescu – str. Al. Cazaban - str. O. Densuşianu – Str. Podului – str. O. Densuşianu – str. Al. Cazaban – str. T. Vladimirescu – Piaţa Unirii – str. A. Iancu - Str. Armatei Române – Str.Universităţii.

Se înfiinţează staţie nouă pe Strada Sucevei pentru asigurarea transbordării la linia 12, pe sensul de deplasare către Nufărul.

Linia 20 – Str. Ogorului – Calea Aradului – str. I. Maniu – str. T. Moşoiu – Piaţa Cetăţii – str. D. Cantemir – str. Muntele Găina – Str. Războieni – Str. Seleuşului - Str. Bumbacului – Str. Morii – Str. Nufărului – str. D. Cantemir - Piaţa Cetăţii – Piaţa E. Gojdu – Piaţa 1 Decembrie – Str. Independenţei – str. T. Vladimirescu – bulevardul Decebal – Calea Aradului – Str. Ogorului.

Pe strada T. Vladimirescu va fi operaţională pentru această linie staţia Bancpost.

Linia 23 – Calea Aradului (Carrefour) – str. Vlădeasa – Calea M. Basarab – Str. Sucevei – str. Horea – Piaţa 22 Decembrie – str. S. Puşcariu – str. D. Cantemir – Piaţa Cetăţii – Piaţa E. Gojdu - Piaţa 1 Decembrie - Str. Independenţei – str. T. Vladimirescu – bulevardul Decebal – str. Vlădeasa – Calea Aradului (Carrefour).

Pe strada T. Vladimirescu va fi operaţională pentru această linie staţia Bancpost.

Începând cu aceeaşi dată linia 14 Centru se desfiinţează.

 


Re: Stiri, noutati, perspective cris_m

Oradea pastreaza traditia Iasului, Bucurestiului, Clujului, de a testa ultimele modele de autobuze in vederea achizitionarii (mai putin Bucurestiul, desigur :roll: ). Articol de pe pagina oficiala de Facebook a OTL Oradea:
OTL Oradea wrote:
Autobuzul electric Solaris Urbino 12

Descris ca extrem de silenţios şi fără emisii poluante, remarcat prin construcţia modernă, dar şi prin costurile scăzute în exploatare, autobuzul electric Solaris Urbino 12, a fost declarat “Autobuzul Anului 2017 în Europa”.

Autobuzul cu podea joasă, lung de 12 metri, cu o capacitate de 30 de locuri pe scaune, este pus la dispoziţia orădenilor, vreme de o săptămână, pe diferite trasee ale liniilor de autobuz, începând de Luni, 6 Martie 2017, de către reprezentanţa Solaris în România, în baza unui parteneriat de colaborare cu Oradea Transport Local.

Cei care vor călători cu acest autobuz, o vor face în mod gratuit pe toată perioada în care autobuzul se va afla în Oradea şi, pentru a-l evalua, invităm orădenii să răspundă la întrebările din chestionarul pe care îl vor putea completa accesând site-ul societăţii (http://www.otlra.ro).

Vă dorim tuturor Călătorie Plăcută !

FB_IMG_1488543686483.jpg (66.45 KB; downloaded 9692 times)

 


Re: Stiri, noutati, perspective Cristy

Poze de pe pagina de Facebook a viceprimarului:
https://www.facebook.com/malanmircea/po...7158604183
Autobuzul electric al anului în Europa circulă o săptămână prin orașul nostru
Începând de astăzi, până sâmbătă, puteți circula gratuit cu autobuzul electric Solaris. Traseul acestuia va fi următorul:
- luni: Linia 17
- marți: Linia 17
- miercuri: Linia 14
- joi: Linia 10
- vineri: Linia 12
- sâmbătă: Linia 19

16997690_384186635270902_1506134131195114494_n.jpg (91.94 KB; downloaded 9644 times)

17098676_384186668604232_2700440131031500852_n.jpg (73.12 KB; downloaded 9642 times)

17156350_384186698604229_4716410971315309249_n.jpg (69.5 KB; downloaded 9643 times)

17155658_384186705270895_2176266512104785285_n.jpg (97.53 KB; downloaded 9647 times)

17155476_384186861937546_2078195565959595625_n.jpg (84.84 KB; downloaded 9651 times)

 


Re: Stiri, noutati, perspective stefan_br

Directorul OTL Oradea va pleca in Abu Dhabi dupa ce activitatea sa la sefia acestei societati a fost apreciata de arabi. Oradea este un oras ce vine din urma destul de tare iar transportul public de acolo este deja de o calitate net superioara fata de multe societati similare din Romania.

http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/...abi-698766

 


Re: Stiri, noutati, perspective Puss in Boots

Vesti bune se pare de la Oradea: http://oradea.ro/fisiere/module_subpagi...t.%203.pdf  se mentioneaza achizitia a 10 tramvaie SH dar si https://www.facebook.com/PrimariaOradea/ despre tramvaie noi pe fonduri europene (min.36 aprox). In conferinta de presa se mentioneaza ca se doreste a fi achizitionata "o flota" adica in jur de 10-20 de tramvaie, primele din bani europeni si restul in ritm de 1-2 pe an pana in 2024 - probabil din bani locali?

Se aminteste si de tramvaiele SH in aceeasi conferinta de presa ca alternativa gasita la recarosarile ratate (350mii eur buget). Cu multumiri celor de la Oradea de pe Skyscrapercity (userii butuc 88 si status).

Probabil va dura ceva sa vina primele tramvaie noi dar eu sincer sper sa fie nr maxim posibil anuntat de primar, si anume 20. Ar fi astfel o flota destul de buna pentru Oradea, gandindu-ma ca si Siemensurile vor avea o varsta pana atunci (iar restul parcului e SH, ingrijit poate dar tot SH se cheama) dar zic ca sunt marfa buna si vor mai avea viata lunga la Oradea.

Pana sa vina tramvaiele noi, Oradea trebuie sa puna la punct orice ii mai lipseste (daca ii mai lipseste ceva) ca sa poata sa primeasca tramvaie de generatie noua. Orice update sau retehnologizare a depourilor care lipseste si reabilitarea segmentelor de linie a caror stare nu e dintre cele mai bune.

 


Re: Stiri, noutati, perspective 19jimmy84

Grevă spontană la societatea de transport local din Oradea

Angajații OTL SA, societatea de transport local din Oradea, au declanșat, marți dimineața, o grevă spontană. Sindicaliștii invocă salariile scăzute.

Conducerea societății a invitat greviștii la negocieri, de rezultat depinzând durata protestului.

"S a declanșat o grevă spontană la 4.30, la ieșirea primelor tramvaie din depou. S-a amplificat apoi și la autobuze. Motivul grevei constă în cererile de natură salarială. Acum dimineața, este dezastru în trafic. Am cerut să se desemneze un lider de sindicat cu care să putem negocia în continuare", a declarat la Realitatea TV Viorel Pop, directorul OTL SA.

Potrivit acestuia, salariul de încadrare al unui vatman pornește de la 2.160 lei, plus bonuri de masă și sporuri de vechime. Conducerea societății le va propune angajaților majorări salariale în linie cu rata inflației.


sursa: https://www.realitatea.net/un-ora-intre...13740.html

 


Re: Stiri, noutati, perspective CA 205

Interviu interesant cu directorul OTL Oradea

Un interviu aparut pe data de 24 noiembrie pe Bihoreanul cu directorul OTL. Se mentioneaza ca dupa ce vor fi cumparate cele 10 tramvaie second-hand , anul viitor vor fi cumparate 5 tramvaie noi.

Interviu cu directorul OTL, Viorel Pop: "Anul viitor vom cumpăra tramvaie noi în Oradea"

La câteva zile după ce a câştigat concursul pentru funcţia de director general al OTL, Viorel Mircea Pop s-a trezit în mijlocul celui mai mare protest al angajaţilor din ultimii ani, unul nelegal, care a blocat, timp de două zile, pe 17 şi 18 octombrie, transportul public în Oradea.

Inginer de meserie, fost director tehnic din 2009, Pop crede că gestul angajaţilor n-a fost corect şi spune că situaţia e în continuare "tensionată". Chiar şi aşa, este optimist că va putea moderniza sistemul de transport şi că anul viitor oraşul va avea chiar şi tramvaie noi-nouţe.

Urmele "îngheţului"

- Supăraţi că primesc prea puţini bani, angajaţii OTL au blocat recent transportul în comun. Le sunt justificate nemulţumirile?

- Nu. În acea perioadă se rediscuta contractul colectiv de muncă. Din 2009, li s-au mărit constant salariile. Salariul brut mediu depăşeşte 2.500 lei, cu toate sporurile. La protest mulţi şi-au fluturat demisiile, dar niciunul nu şi-a depus-o.

- Primarul Ilie Bolojan anunţa un set de măsuri pe care le va lua OTL. Aţi concediat oameni? Va funcţiona societatea cu sincope?

- Organigrama s-a redus cu 24 de persoane, din care 11 pe cale naturală, prin pensionare, iar 13 prin reducerea unor posturi indirect productive. Spre exemplu, din 16 şefi de secţii şi birouri au rămas 8. Vom funcţiona doar cu personalul necesar, vom fi cât mai "slim".

- Veţi modifica graficele de circulaţie, astfel încât să puteţi renunţa şi la o parte din vatmani şi şoferi pentru eficientizarea OTL? Cum vor fi afectaţi orădenii?

- Vom propune Consiliului Local mărirea de la 6 la 7 minute a frecvenţei medii a tramvaielor, asta în afara orelor de vârf. La autobuze, probabil se vor mări timpii de aşteptare cu 2 minute. În ţară, în oraşe de mărimea Oradiei, frecvenţa tramvaielor ajunge şi la 10 minute, iar la autobuze 12-15 minute. Oradea stătea excelent din acest punct de vedere. Acum va sta foarte bine.

Public, deci nerentabil

- Câte tramvaie şi autobuze asigură transportul public în Oradea? Câţi călători sunt? A influenţat greva numărul lor?

- Lucrăm cu 65 de autobuze pe zi, iar în orele de vârf cu 56 de tramvaie. Avem 11.000 de abonaţi, 10.000 elevi, 29.000 pensionari şi circa 10.000 pasageri cu bilete, pe zi. Am avut foarte multe reclamaţii în timpul grevei şi lucrăm să aflăm valoarea reală a pagubei.

- De ce nu se poate OTL susţine financiar? De ce i se alocă, anual, peste 4 milioane euro din bani publici?

- Spre deosebire de privaţi, nu putem circula doar când şi unde e rentabil, ci trebuie să acoperim oraşul. Ăsta e transportul public. Mai sunt şi biletele studenţilor şi ale elevilor, suportate în proporţie de 50% de Ministerul Educaţiei şi de Primărie. Cei mai buni plătitori sunt abonaţii, şi într-un oraş cu 200.000 de locuitori avem doar 11.000.

- Nu puţini orădeni s-au plâns anii trecuţi de frigul din tramvaie şi autobuze. V-aţi pregătit pentru iarnă?

- Pot să vă spun că toate mijloacele de transport care vor ieşi pe trasee iarna aceasta vor avea sisteme de încălzire funcţionale.

Întâi second hand...

- Cum funcţionează sistemul de control după externalizarea acestui serviciu? Primiţi reclamaţii la adresa controlorilor?

- Numărul de procese verbale s-a triplat, controlul e mai eficient. Lunar avem maximum 10 obiecţiuni la adresa controlorilor. Concluzia este că înainte nu se înregistrau toate amenzile. Aveam şi reclamaţii că unii controlori beau cafele şi stau la păcănele...

- În ce stadiu se află construcţia autogării OTL din zona Gării? Cum va influenţa aceasta traficul?

- Noua autogară va opri în zona Gării centrale cursele judeţene care intră în oraş prin zona de Nord, contribuind astfel la decongestionarea traficului, la fel cum s-a întâmplat după inaugurarea autogărilor din Nufărul şi din Decebal. O vom da în funcţiune luna aceasta.

- OTL a fost criticată deoarece cumpără 10 tramvaie second hand modernizate şi nu unele noi. De ce second hand? În ce stadiu este achiziţia?

- Licitaţia va fi atribuită la sfârşitul acestei luni. Vor fi 10 tramvaie cu scaune tapiţate, cu mai multe rezistenţe de încălzire, care au circulat în Europa de Vest. Era necesar să ne îmbunătăţim parcul, iar 10 tramvaie second hand costă circa 350.000 euro, cu transport inclus, în timp ce 10 tramvaie noi costă minimum 17 milioane euro.

…şi apoi noi

- Primarul a anunţat şi achiziţionarea unor tramvaie noi...

- Anul viitor, prin programul de mobilitate RO-HU, ne-am propus achiziţionarea a 5 tramvaie noi. Vrem şi achiziţia altora în următorii ani. Ne dorim tramvaie asemănătoare cu celelalte noi din flotă (n.r. - Siemens) deoarece mentenanţa ar fi unitară şi, deci, mai puţin costisitoare.

- A fost anunţată construirea, tot pe bani europeni, a unei noi linii de tramvai. Cum va influenţa aceasta circulaţia?

- Noua linie va uni Calea Aradului cu Nufărul de-a lungul Peţei şi va deservi centrele comerciale de pe această legătură, viitoarea sală polivalentă, Universitatea, precum şi noile blocuri care se construiesc în zonele Ceyrat şi Atelierelor. Lucrarea este în licitaţie.

- Ce relaţie aţi avut cu fostul director, Csuzi Istvan? Şi ce relaţie aveţi cu primarul Ilie Bolojan?

- Cu fostul director Csuzi am avut o relaţie corectă şi profesională. La fel am şi cu domnul primar. L-am informat la 4.30 dimineaţa de izbucnirea acelei crize. A abordat situaţia prompt şi corect, a şi ieşit între protestatari.

Sursa: http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima- ... 38110.html

 


Re: Stiri, noutati, perspective Puss in Boots

E prima data cand aud de planul de mobilitate RO-HU :) Deci ar fi 5 tramvaie care s-ar dori sa fie aduse prin acest plan, dar presupun ca asta n-ar trebui sa insemne ca nu mai pot fi aduse inca 10 pe fonduri europene luate de Oradea prin "planul RO-RO" :D nu? 15 suna mai bine ca 5. Si s-ar apropia de ce zicea primarul acum ceva timp (mi se pare ca vorbea de 10 tramvaie noi prin fonduri europene si 10 SH). Personal as fi luat si 20 SH-uri bune. Pana vin tramvaiele noi mai e...

 


Re: Stiri, noutati, perspective stefan_br

Bani europeni pentru 10 tramvaie noi

De Cristina Ghilea la 2. aprilie 2018

Executivul a depus spre finanțare proiectul „Modernizarea parcului de tramvaie din Municipiul Oradea – etapa 1”, prin Programul Operaţional Regional 2014-2020, obiectivul specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă. Este un proiect prioritar în cadrul Planului de mobilitate Urbană Durabilă al Municipiului Oradea și în cadrul Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană. Oradea are rezervată suma de 29,36 mil. euro, prin prioritatea de investiții 4.1, care vizează mobilitatea urbană durabilă.

Proiectul pentru achiziția de tramvaie este în valoare totală de 88.846,540.30 lei (19,09 milioane euro la cursul de 4,6533 lei/euro), iar ajutorul financiar nerambursabil este în procent de 98% din valoarea totală a proiectului. Adică 87.069,609.49 lei.

„Acest proiect vizează achiziționarea a 10 tramvaie noi cu o valoare estimată de 1,6 milioane de euro fără TVA/tramvai, adică 7.445,280.00 lei fără TVA. A fost demarată procedura de achiziție publică a tramvaielor, documentația de atribuire fiind înaintată către ANAP în vederea validării”, transmite Primăria.

Obiectivele specifice ale proiectului pentru aceste 10 tramvaie noi sunt, în primul rând, primenirea parcului rulant al OTL SA în beneficiul clienţilor societăţii de transport în comun, şi creșterea numărului de parageri. Executivul estimează că, în urma acestei achiziţii, numărul de pasageri transportați în cadrul sistemelor de transport public de călători ar urma să crească cu 24,20%, respectiv cu 4.397,520 de călătorii pe an.


Articol: http://www.bihon.ro/bani-europeni-pentr ... oi/2015418

 


Re: Stiri, noutati, perspective TibiV

Un interviu foarte lung cu primarul Ilie Bolojan.
Si foarte bun. Omul are o abordare pragmatica.
Din ce stiu eu pana acum s-a tinut de ceea ce a promis.

Merita citit, de la transportul in comun la exproprieri pentru largirea unor strazi, de la termoficare la parcari vs. spatii verzi...
Nu scrie insa nimic despre pomeni si carnavaluri.
Primarul din Oradea a fost la alta scoala de primari decat primarul general din Bucuresti... :(

https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-22425170-video-bilant-ilie-bolojan-primarul-orasului-oradea-2-ani-mandat-nu-vom-cumpara-autobuze-electrice-subventia-energie-termica-eliminata-treptat-pna-2020-vom-extinde-linia-tramvai-7.htm

 


Re: Stiri, noutati, perspective Puss in Boots

Cred ca daca omul face ce-a promis i se poate ierta si un carnaval :D asta sa fie ultima problema... hai Oradea!  :bere:

 


Re: Stiri, noutati, perspective bercenicity

https://www.agendaconstructiilor.ro/fil ... -arad.html
29 Iun 2018 07:51

Municipalitatea din Oradea a atribuit la data de 20 iunie a.c. companiei Mari Vila Constructii - Bucuresti un contract ce presupune executia unor lucrari la liniile de tramvai din localitate, avand o valoare de atribuire de 47.932.513 lei. Astfel, societatea castigatoare va efectua lucrari pentru realizarea legaturii pe cele trei directii a liniilor de tramvai in intersectia dintre strazile Primariei - Decebal - Calea Aradului si pentru extinderea liniei noi de tramvai pe traseul Calea Aradului - str. Fagarasului - str. Atelierelor (cu acces la depoul OTL) si legatura pe toate directiile cu str. D. Cantemir.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Puss in Boots

Din 20 iunie? nu auzisem nimic... Deci sa inteleg ca gata, s-a terminat epopeea licitatiei pt extinderea liniei pe langa Peta. Cand incep lucrarile?

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 14
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Bihor  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use