MetrouReţeaua de metrou din Bucureşti

 

Topic: Reteaua de metrou din Bucuresti - harta in format .KMZ

12 posts, 8354 views
Reteaua de metrou din Bucuresti - harta in format .KMZ ClaudiuBadita

In link gasiti articolul realizat de mine pe tema "istoria metroului din Bucuresti" unde puteti vizualiza si harta 3d in GM sau GE.

Acum sa vedem daca am nimerit binisor traseele tunelelor. Am emotii in zona Gara de Nord :D.  Discutiile si intalnirea cu andrei11 sper sa nu fi fost in zadar.

Daca observati ceva devieri de la traseul real, putem discuta pe tema asta pentru a reactualiza harta.

https://romania594.blogspot.com/2018/05 ... ui-de.html

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Reteaua de metrou din Bucuresti - harta in format .KMZ sab

M3 - Gara de Nord - Dristor 2  (aceasta magistrala trebuia sa vina pe sub B-dul Banu Manta iar statia Gara de Nord trebuia sa fie initial (1986) cu 2 nivele, pe o punte soseau trenurile de la Eroilor iar pe alta cele de la 1 Mai si Dristor

Doua precizari:
1.Nu are treaba Banu Manta cu fosta M3, M3 venea doar pe sub Titulescu din Pta Victoriei. Sos Titulescu este din Pta Victoriei pana la statia de metrou Basarab (Calea Grivitei)
2. Nu este nicio legatura intre statia 1 Mai si statia GdN suprapusa. Nu prea inteleg ce ai vrut sa spui... Metrourile de la Dristor nu trec pe la 1 Mai. Oricum,nu metrourile de la Dristor trebuiau sa ajunga in statia suprapusa, ci cele de la Pantelimon. Nu stim sa fi existat vreo varianta cu metrouri de la Dristor 2 care sa ajunga in statia GdN suprapusa.
De ce metroul n-a mai ajuns in Pantelimon ,ci la Dristor 2, asta dupa ce se construise depoul Pantelimon, ramane inca o enigma si este alta discutie...

 


Re: Reteaua de metrou din Bucuresti - harta in format .KMZ ClaudiuBadita

Nu am stiut ca Banu Manta se opreste la intersectia cu Titulescu, am presupus ca merge pana la Sos Grivitei. Am rectificat articolul. Multumesc mult.

Azi am stat sa citesc pe forum toate discutiile legate de Dristor 2 si Depoul Pantelimon si mi s-a clarificat informatia, o sa adaug si o schema (KMZ) a variantei pana in 1986 cu magistrala M3 dusa pana in Pantelimon.

Eu am presupus ca M4 trebuia sa ajunga si ea pana la Gara de Nord dar planul era sa se opreasca la Gara Basarab si atat.

Multumesc mult de clarificari.

Da chiar nu mai exista nimeni (ingineri, proiectanti) in viata?? Care sa cunoasca ceva detalii despre mutarea subita a linie M3??? Macar sa-si aminteasca ceva de genul:  Ceau'sescu se trezise cu fata la cearsaf in dimineata x si a sters linia cu radiera. :))

 


Re: Reteaua de metrou din Bucuresti - harta in format .KMZ TibiV

ClaudiuBadita,
felicitari pentru munca...

Sunt cateva scapari ortografice (cate o litera mancata), am identificat si o eroare tehnica (nu se produce in lume atata amoniac cat ar fi trebuit pentru Titan. (Inghetare, da, dar nu cu amoniac - cel putin nu in sol...)

Dar, per ansamblu, foarte buna cronologie!
Si ti-o spune unul care, desi nu avea nevoie, "s-a dat" cu metroul "doar de placere" pe 16 noiembrie 1979...

 


Re: Reteaua de metrou din Bucuresti - harta in format .KMZ ClaudiuBadita

TibiV,
...multumesc pentru aprecieri

Am incercat sa-mi repar din greselile de ortografie si exprimare. Am intervenit pentru rezolvarea erorii tehnice, "s-a utilizat o instalatie de racire pe baza de amoniac", da.... nu s-a injectat amoniac in pamant. :)

Si cum a fost experianta din '79, ce senzatie va lasat calatoria la acea vreme? Stiati de astfel de sisteme de transport? Aveati informatii din afara?

 


Re: Reteaua de metrou din Bucuresti - harta in format .KMZ andrei11

Varianta cu M 4 la Basarab a fost una teoretică, stația GdN 2 s-a construit din prima odată cu M 4. Știu asta că făceam naveta cu trenul la Grădiștea pe vremea aceea și știu șantierul.

 


Re: Reteaua de metrou din Bucuresti - harta in format .KMZ ClaudiuBadita

Am terminat si harta 3d a variantei din perioada 1986 cu M3 capat in Pantelimon, o gasiti tot in cadrul articolului.

Interesant este:

Statia Stefan cel Mare nu era planificata pentru locatia actuala, era planificata in dreptul parcului Circului si aparea statia Dorobanti la mijloc.
Statia Piata Iancului ar fi trebuit mutata 30-50m mai in spate fata de pozitia actuala pentru a putea lua curba catre Pantelimon.
Intre Calea Rahovei si Soseaua Salaj lucrurile ar fi stat altfel, cu blocurile constuite acolo nu se putea realiza proiectul dar cred ca blocurile sunt construite dupa 1986.
Toata zona Ferentari, Toporas, Giurgiului, Izvorul Rece ar fi aratat azi total diferit daca s-ar fi implementat acest proiect.

Iar daca am inteles corect:

Gara de Nord s-ar fi comportat ca o statie terminal pentru M3 pentru trenurile dinspre Pantelimon ar fi ajuns pe o punte si cele dinspre Eroilor pe o alta.

Intre Statia Gara de Nord si Statia Crangasi M1 si M3 ar fi avut traseu comun.

Poza proiectului initial si aici.


 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Reteaua de metrou din Bucuresti - harta in format .KMZ sab

M1 si M3 ar fi avut traseu comun intre Crangasi si GdN cu conditia ca ceea ce venea din sud, atunci cand se va fi construit, sa se fi numit tot M3, la fel ca ce ar fi venit din Pantelimon.Nu stim daca s-ar fi intamplat asa, erau totusi doua linii diferite....Da, in teorie M3 era o singura magistrala, magistrala inelara.

Si mai este o discutie, ca M1 se termina oficial la Podul Grant, de aici pana la GdN oficial s-a numit Tronsonul de Legatura. Si acum se mai regaseste cu denumirea asta prin diverse locuri... Iar in harta de mai sus, desi este figurat distinct,tronsonul face parte chiar din M3. Complicata treaba asta cu fosta M3. :)

 


Re: Reteaua de metrou din Bucuresti - harta in format .KMZ 1689

Inundarea statiilor Unirii 1 & 2 a avut loc dupa punerea in circulatie a M2 si nu s-a datorat ploilor abundente. Pur si simplu au gaurit peretele dintre caseta colectoare si metrou linga fostul spital Brincovenesc cind au demolat planseul de peste Dimbovita intre Unirii si Opereta.
N-am sa uit mirosul pestilential (mai ales in Unirii 2) care a dainuit o lunga perioada de vreme.

 


Re: Reteaua de metrou din Bucuresti - harta in format .KMZ ClaudiuBadita

Relatarea a fost realizata conform articolului asta:

http://www.b365.ro/bucurestiul-nestiut- ... 623.html#n


Dar da, se pare ca alte declaratii sustin ca a fost un accident provocat de om.

https://jurnalul.antena3.ro/scinteia/sp ... 01610.html

Problema ca primul accident este mentionat in anul 1983 iar al-2-lea in 1987.   Asadar nu stiu ce sa mai zic... Au fost 2 accidente sau unul interpretat de fiecare?

 


Re: Reteaua de metrou din Bucuresti - harta in format .KMZ andrei11

Vedeți că ați deviat de la subiectul propus inițial.

 


Re: Reteaua de metrou din Bucuresti - harta in format .KMZ subway guru

sab wrote:
M1 si M3 ar fi avut traseu comun intre Crangasi si GdN cu conditia ca ceea ce venea din sud, atunci cand se va fi construit, sa se fi numit tot M3, la fel ca ce ar fi venit din Pantelimon.Nu stim daca s-ar fi intamplat asa, erau totusi doua linii diferite....Da, in teorie M3 era o singura magistrala, magistrala inelara.

Si mai este o discutie, ca M1 se termina oficial la Podul Grant, de aici pana la GdN oficial s-a numit Tronsonul de Legatura. Si acum se mai regaseste cu denumirea asta prin diverse locuri... Iar in harta de mai sus, desi este figurat distinct,tronsonul face parte chiar din M3. Complicata treaba asta cu fosta M3. :)

M3 la origini era Gara de Nord-Pantelimon, dar separat nu pe tronson comun cu TL
1689 wrote:
Inundarea statiilor Unirii 1 & 2 a avut loc dupa punerea in circulatie a M2 si nu s-a datorat ploilor abundente. Pur si simplu au gaurit peretele dintre caseta colectoare si metrou linga fostul spital Brincovenesc cind au demolat planseul de peste Dimbovita intre Unirii si Opereta.
N-am sa uit mirosul pestilential (mai ales in Unirii 2) care a dainuit o lunga perioada de vreme.

Nu acolo ci in aval de Şerban Voda...si evident din cauza ploilor abundente...
S-a inundat mai intai M1 si apoi printr-un foraj vertical pentru cablurile de comunicatii dinspre dispecerat si M2

 


Home page  • 
Parent forum: Reţeaua de metrou din Bucureşti  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use