Regiunile RomânieiTransilvaniaJudețul ClujTransportul în comun din municipiul Cluj-Napoca (SC CTP SA)

 

Topic: Autobuzele Solaris Urbino 12 electric

143 posts, 64007 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 11
 
 

📖 Pagination options
Re: Autobuze Solaris Urbino 12 electric Robert

Eu cred că vor primii numere după troleibuze.

 


Re: Autobuze Solaris Urbino 12 electric Robert24

Ce probleme existentiale aveti si voi...  :evil:

 


Re: Autobuze Solaris Urbino 12 electric Andrei Andraș

Ca să nu mai lungim discuția, electricele vor primi numere de parc de la #201 la #211. Primul a sosit și a primit numărul #201.

 



Re: Autobuze Solaris Urbino 12 electric Puss in Boots

Am vazut prin alte parti ca si 210 e in probe, asta inseamna ca au ajuns deja 10? poate 11.

 


Re: Autobuze Solaris Urbino 12 electric Andrei Andraș

Sursa: Tramclub
1540_1527056489.jpeg_925.jpeg (48.18 KB; downloaded 5782 times)

 


Re: Licitatie 22 tramvaie TibiV

Pentru cei interesati:

Anunţul Primăriei Cluj-Napoca
“Mâine, 31 mai, de la ora 12.00, la Autobaza Companiei de Transport Public Cluj, de pe strada Al. Vaida Voevod (capătul liniei 3, cartierul Gheorgheni), va avea loc prezentarea autobuzelor electrice achiziționate prin Programul de cooperare elvețiano-român, în prezența Excelenței Sale Urs Herren, Ambasadorul Elveției în România și a primarului Emil Boc”."

http://www.monitorulcj.ro/actualitate/64226-a%C5%9Fteptarea-a-luat-sfarsit-autobuzele-electrice-vor-fi-puse-in-circulatie-maine#sthash.tPOMp2e0.dpbs

Aşteptarea a luat sfârşit. Autobuzele electrice vor fi puse în circulație mâine

Primele 10 autobuze electrice vor circula pe străzile din Cluj-Napoca începând de mâine.

Chiar dacă autobuzele electrice au ajuns la Cluj în urmă cu aproape două săptămâni până în prezent au parcurs mai multe teste, s-au montat aparatele de ticketing și sistemele de comunicare pentru a putea intra în exploatare.

În acest sens primarul Emil Boc a convocat miercuri o şedinţă de îndată a Consiliului Local.

“Astăzi au fost finalizate toate procedurile tehnice legale şi administrative în vederea dării în folosinţă a primelor 10 autobuze electrice pentru prima dată în România autobuze electrice pe străzile unui oraş şi în consecinţă am considerat că dacă aceste procedure au fost finalizate să le punem în practică prin hotărârea de Consiliu Local care asigură cadrul legal pentru darea în concesiune către CTP a acestor autobuze şi evident punerea lor imediat în circulaţie. Acesta a fost motivul şi urgenţa convocării şedinţei de îndată. Autobuzele vor circula de mâine în Cluj-Napoca şi cu siguranţă va fi o premieră naţională”, a precizat Emil Boc.

Potrivit proiectului de hotărâre, “se aprobă darea în concesiune către Compania de Transport Public Cluj-Napoca a bunurilor aflate în domeniul privat al municipiului ce fac parte din investiţia «înlocuirea vechilor autobuze diesel cu autobuze electrice cu două staţii de încărcare» cu redevenţa stabilită la suma de 282.592 lei/an.

Cele 10 autobuze electrice vor circula pe raza municipiului Cluj-Napoca pe următoarele trasee:
Linia 27 Piaţa Gării – cartier Grigorescu (lungime 9,7 km)
Linia 28 Piaţa Mihai Viteazu – cartier Grigorescu (lungime 8,5 km)
Linia 30 strada Aurel Vlaicu – cartier Grigorescu (lungime 17,2 km)
Linia 32 Piaţa Mihai Viteazu – strada C.tin Brâncuşi (lungime 6,6 km)

Potrivit cererii de finanţare, se vor construi trei staţii de încărcare din care două staţii se vor construi pentru deservirea zilnică a autobuzelor la cele două capete ale liniei 30 şi o staţie se va construi în depoul de reparaţii la capătul liniei 3.

Pe lângă cele 10 autobuze electrice cumpărate din fonduri elvețiene, municipalitatea a mai depus și un proiect european care prevede achiziția a încă 30 de astfel de mijloace de transport în comun.

Preţul unui autobuz electric este de 500.000 de euro, astfel că primele 11 (iniţial se vorbea despre sosirea la Cluj a 11 autobuze electrice) costă 5,5 milioane de euro. În iulie 2017, când a fost finalizată licitaţia, primarul din Cluj-Napoca, Emil Boc, spunea că finanţarea primelor 11 autobuze este asigurată din fonduri elveţiene.

Primăria din Cluj-Napoca este astfel prima din România care achiziţionează şi pune în circulaţie autobuze electrice. Vehiculele au o capacitate de 78 de locuri şi o autonomie de 105 kilometri, sunt dotate cu wifi, cu camere video de supraveghere, aer condiţionat şi podea joasă pentru persoanele cu dizabilităţi.

În februarie 2017 Primăria Cluj-Napoca a demarat licitaţia privind achiziţionarea a 30 de autobuze electrice, iar în iulie 2017 s-a semnat cu Solaris Bus acordul cadrul de furnizare a autobuzelor. Primele 10 autobuze sunt achiziţionate prin Programul de cooperare elveţiano-român. Autobuzele eletrice au fost recepţionate în 30 mai 2018.

Durata de utilizare a unui autobuz este de aproximativ 15 ani conform Companiei de Transport Public.

Anunţul Primăriei Cluj-Napoca

“Mâine, 31 mai, de la ora 12.00, la Autobaza Companiei de Transport Public Cluj, de pe strada Al. Vaida Voevod (capătul liniei 3, cartierul Gheorgheni), va avea loc prezentarea autobuzelor electrice achiziționate prin Programul de cooperare elvețiano-român, în prezența Excelenței Sale Urs Herren, Ambasadorul Elveției în România și a primarului Emil Boc”.

 


Re: Autobuze Solaris Urbino 12 electric Puss in Boots

Inca 30? Stiam ca ar fi 30 de toate adica 11+19. Ma rog, sper sa fie bune dar cum e mereu posibilitatea de transformare in trolee nu ma preocupa prea tare soarta lor. Din pacate alte orase care adera la autobuzele electrice n-au si trolee ca plan B. Doar fitza.

 


Re: Autobuze Solaris Urbino 12 electric punmeister

Pai da, 11 din bani elvetieni si restul de 19 din bani europeni.

 


Re: Autobuze Solaris Urbino 12 electric Puss in Boots

Da, e doar prost scris articolul mai sus.

 


Re: Autobuze Solaris Urbino 12 electric misterr

Primele zece autobuze electrice din România au fost puse în circulaţie la Cluj-Napoca





Primele zece autobuze electrice din România au fost puse în circulaţie, joi, de Primăria Cluj-Napoca şi Compania de Transport Public (CTP).

Autovehiculele au fost achiziţionate printr-un proiect care a beneficiat de finanţare din fonduri elveţiene şi a fost gândit în perspectiva înnoirii flotei companiei de transport care operează în Cluj-Napoca şi comunele învecinate.

Primarul Emil Boc a declarat că prin acest proiect Cluj-Napoca dă semnalul privind direcţia de evoluţie spre transportul public nepoluant.

“Pentru prima dată în România se introduc în circulaţie autobuze electrice, fiind un eveniment în premieră naţională. Vreau să mulţumesc cetăţeanului elveţian, pentru suportul financiar acordat acestui proiect. Bugetul total al proiectului este de 32 de milioane de lei, din care 27,2 milioane de lei o reprezintă contribuţia elveţiană, restul fiind acoperit din bugetul local, cu aceşti bani fiind achiziţionate zece autobuze electrice, de producţie poloneză. Cluj-Napoca dă semnalul privind direcţia de evoluţie spre transportul public nepoluant, pentru că ne interesează sănătatea fiecăruia dintre noi şi reducerea poluării aerului, astfel că ne propunem ca prioritate strategică schimbarea flotei de transport în comun a CTP care să devină, după 2025, complet nepoluantă”, a declarat afirmat primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc.





La inaugurarea autobuzelor electrice a fost prezent şi ambasadorul Elveţiei în România, Urs Herren, care a pus accentul pe importanţa soluţiilor care protejează mediul şi pe dezvoltarea durabilă.

“Nu dorim doar înlocuirea unor autobuze vechi cu altele noi, ci dorim orientarea spre un sistem de transport electric, care foloseşte energie curată, nepoluantă, un transport prietenos cu mediul”, a spus diplomatul.

Proiectul gestionat de municipalitate prevede achiziţionarea a încă 30 de autobuze electrice, la care se adaugă 25 de tramvaie şi 50 de troleibuze.

Cele zece autobuzele electrice puse, joi, în circulaţie sunt prevăzute cu WI-FI, aer condiţionat, accesibilitate pentru persoanele cu dizabilităţi şi sunt dotate cu sistem de supraveghere video, sistem de contorizare a numărului de călători care urcă şi coboară şi softuri de eficientizare a traseelor. Un astfel de autobuz are o capacitate de 78 de locuri şi autonomie pentru 120 km-200 de km după o încărcare completă.

Directorul Companiei de Transport Public din Cluj-Napoca, Liviu Neag, a spus că prin realizarea acestui proiect se preconizează reducerea de costuri, dar şi a emisiilor de agenţi poluanţi şi a zgomotului.

“Dacă un autobuz diesel produce 4,5 tone de gaze pe lună, înmulţit cu numărul autobuzelor din flota noastră, rezultă că 140 de tone de gaze poluante nu vor mai exista în Cluj-Napoca. În urma extinderii mijloacelor electrice de transport în comun, se va reduce vizibil poluarea la nivelul oraşului”, a spus Neag.

Costul unui autobuz este de 500.000 de euro. Proiectul prevede şi instalarea a 11 staţii de încărcare lentă a autobuzelor electrice şi a trei staţii de încărcare rapidă, la care bateriile pot fi încărcate în zece minute până la 15%.

 


Re: Autobuze Solaris Urbino 12 electric Robert24

Daca ala care a scris articolul a pus niste poze cu altceva, tu de ce le-ai pus?  :bere:

 



Re: Autobuze Solaris Urbino 12 electric punmeister

Adica ala care a scris articolul in loc sa puna poze cu Urbino 12 Electric a pus poze cu New Conecto G.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 11
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Transportul în comun din municipiul Cluj-Napoca (SC CTP SA)  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420551 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use