Infrastructura feroviară din RomâniaCFF / CFI

 

Topic: Mocănița Huțulca (Moldovița - Argel)

22 posts, 11152 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Mocănița Huțulca (Moldovița - Argel) Adrian Rosca

Incepand cu data de 26 decembrie mocanita de la Moldovita va ajunge pana in centrul localitatii Argel.

http://suceavanews.ro/136903/administrat ... -extins/
http://www.cfi.ro/index.php?news&nid=17

Bravo Georg Hocevar!

 


Re: Mocanita Moldovita Adrian Rosca

Pe perioada verii mocanita circula in fiecare sambata si duminica pe traseul Moldovita-Argel:

























































Podul noul de la intrarea in Argel:













Capat de linie la Argel:















 


Re: Mocanita Moldovita andrei11

:?:
Inapoi merge cu spatele ?  :o

 


Re: Mocanita Moldovita stakee

Ce e asa anormal? Daca placa rotativa nu e sta acolo?

 


Re: Mocanita Moldovita andrei11

Eu stiam ca toate comenzile unei locomotive cu abur sunt numai intr-o parte, inclusiv pe unde se baga carbuni / lemne. Adica logic e sa mearga cu coşul inainte.
Acum, daca merge cu spatele cum se procedeaza, se tot intoarce mecanicul pentru diversele reglaje ? E cam aiurea, dupa parerea mea.
Cu spatele se poate merge, dar numai la manevre.
Bine, nici distanta nu e cine stie ce, am inteles ca in jur de 10 - 12 km.

 


Re: Mocanita Moldovita stakee

Daca era sa fie sa nu mearga cu spatele, gandeste-te ca intr-o statie trebuie sa ia niste vagoane de pe alta linie, deci automat trebuie sa faca niste manevre si cu spatele sa preia garnitura. Si asta zic pt orice tip de aburoasa nu doar mocanita.

 


Re: Mocanita Moldovita shoppy

Locomotivele cu abur de tip tender(cu buncarul de carbune inclus) pot merge cu spatele lafel de bine cum merg si cu fata, doar ca mecanicul sta cu spatele la usa de langa el si se uita intr-o parte ca sa manevreze comenzile si in cealalta parte prin acele geamuri din spate ca sa vada pe unde merge, mai ales ca vitezele de deplasare sunt destul de mici asa ca nu sunt probleme de pierdere a atentiei, este o practica frecventa sa se meraga cu tenderul inainte(exista si drezine care au un singur post de conducere orientat perpendicular pe linie ca sa poate fi conduse in ambele sensuri de la un singur post).
La locomotivele cu tender separat e mai greu, aici tenderul incurca rau vizibilitatea, se merge cu viteza mult mai mare / pentru perioade mai lungi si locomotiva se poate cabra la franare cand merge cu spatele din cauza distributiei greutatii(marchiza e mult mai usoara decat restul), asa ca acele locomotive cu abur nu merg cu spatele decat in regim de manevra.

 


Re: Mocanita Moldovita Gabi23

Mocăniţa a ajuns subiect de scandal. Trenul pleacă dintr-o gară fără curent electric

Repus în circulaţie pentru a încuraja turismul în zonă, vechiul tren care transporta lemne la Moldoviţa, în judeţul Suceava, pleacă dintr-o gară în care nu există curent electric. Mocăniţa e subiect de scandal între proprietar şi instituţii ale statului. Patronul a fost reclamat penal, după ce ar fi reparat ilegal calea ferată. De supărare, a decis să nu mai folosească staţia CFR din comună, ci una abandonată de zeci de ani.
Mocănița Huțulcă nu mai pleacă din gara CFR din Moldoviţa la fel cum o făcea în ultimul an de zile. Îmbarcarea pasagerilor se face acum din vechiul depou din Moldovița, o zonă care nu oferă nicio condiție pentru turiștii care aleg acest obiectiv.
Un grup de 30 de turiști din Germania și America, venit să facă o plimbare cu mocănița Huțulcă, a avut surpriza să constate că îmbarcarea se face dintr-o zonă industrială.
S-a ajuns în această situație pentru că patronul care deține calea ferată îngustă de la Moldovița s-a ales cu două dosare penale după ce a reabilitat vechea gară CFR din localitate și a extins cu 700 de metri linia ferată. O plângere a venit de la Inspectoratul de Stat în Construcții și una de la CFR, pentru lipsa autorizației de construcție, respectiv distrugere. Patronul a decis astfel să schimbe gara de unde pleacă Mocăniţa.
Aproximativ 50.000 de euro l-au costat pe proprietar lucrările de extindere și reabilitare a gării CFR. Primarul din Moldovița îi dă dreptate patronului mai ales că aceste lucrări s-au făcut cu un acord de la primărie.
Peste 30.000 de turiști vin anual la Moldovița pentru a face o plimbare cu Mocănița, unul dintre cele mai apreciate obiective turistice din județul Suceava.

Sursa: https://www.digi24.ro/magazin/timp-libe ... ric-934832

 


Re: Mocanița Moldovița TibiV

Mama, mama, ce tara...
Sa moara si capra patronului!
Digi24 wrote:
...s-a ales cu două dosare penale după ce a reabilitat vechea gară CFR din localitate și a extins cu 700 de metri linia ferată. O plângere a venit de la Inspectoratul de Stat în Construcții și una de la CFR, pentru lipsa autorizației de construcție, respectiv distrugere.

Un nemernic patronul asta...
Trebuia sa ia modelul din Bucuresti: lasam vechile cladiri sa cada singure, nu le reabilitam doar asa, ca se vor simti bine turistii...

 


Re: Mocanița Moldovița andrei11

Lasă că și guru a spus că udatul ierbii / a copacilor  din fața casei / a blocului este o activitate ilegală. De precizat că apa e suportată ca și cost de tâmpitul care udă iarba / copacii primăriei.

 


Re: Mocanița Moldovița TibiV

:bere:
I-am si "servit-o" lui guru cu acea ocazie....
Socrul meu = infractor notoriu, caci uda (cat tupeu!...) copaceii de pe trotuarul nostru (domeniu public) cu apa platita de noi....

Dar fara infractorul asta, se uscau copacii de mult....

 


Re: Mocanița Moldovița shoppy

Pai asa este legea in republica bananiera, daca tu ai un crater in fata portii si il umplii cu ceva pe cheltuiala ta, imediat te reclama un vecin binevoitor si primaria sau MT te amendeaza pentru efecturea de lucrari fara autorizatie pe domeniul public si deteriorarea infrastructurii de transport, si pe langa amenda mai dispune si sa aduci infrastructura de transport la stara initiala tot pe cheltuiala ta.

 


Re: Mocanița Moldovița PTMZ

Orarul mocăniței de la Moldovița din acest an și din ianuarie 2020:
http://www.cfi.ro/index.php?p=1_12
program_moldovita_2019_2020_draft-page-001.jpg (351.36 KB; downloaded 5282 times)

 


Re: Stiri PTMZ

Traseul Mocăniței de la Moldovița a fost blocat sâmbătă dimineață de mai mulți localnici care revendică o suprafață de 190 mp de teren, inclusiv pe o porțiune de câțiva metri pe care trec șinele.

Un bolovan de mari dimensiuni a fost amplasat peste șine, iar circulația garniturii a devenit imposibilă, relatează Monitorul de Suceava.

La fața locului au ajuns mai multe echipaje de poliție și jandarmerie care încearcă să rezolve problema, dar situația este una destul de delicată și asta pentru că nu este o chestiune de natură penală, ci una civilă, care se poate rezolva doar în instanță.

Traseul Mocăniței de la Moldovița, blocat. Ce spune primarul
Toader Iliesi, primarul din Moldovița, a precizat că în cursul anului 2010 o persoană s-a intabulat pe acel teren în condiții destul de suspecte, iar nimeni nu a știut până acum despre acest lucru. ”Acel teren nu a fost niciodată al celor care au acum titluri de proprietate. Calea ferată există de 130 de ani, așa încât nu îmi dau seama cum s-au dat aceste titluri de proprietate. Eu nu înțeleg de ce au tăcut timp de mai bine de 10 ani, iar acum și-au adus aminte că sunt proprietari. Din ce știu eu, nemulțumirile au plecat de la faptul că persoanele care au acel teren aveau un chioșc unde oprea Mocănița, iar acum aceasta nu mai oprește. Sper să se ajungă rapid la o înțelegere”, a declarat Toader Iliesi.

Jurnaliștii suceveni au încercat să-l contacteze și pe Georg Hocevar, proprietarul Mocăniței de la Moldovița, dar fără succes.

Sursa: Club Feroviar

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: CFF / CFI  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use