Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Dispecerizarea automată a transportului public

946 posts, 298808 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 68
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective fider

Partea vesela cu statiile de emisie-receptie este ca in bancul sec in care se anunta triumfal ca o noua realizare a regimului politic este ca apa calda va fi de la inceputul lunii urmatoare "calda".

Nu se sufla o vorba ca sistemul si ideea este veche dar a functionat cu mai mult sau mai putin succes in functie de situatie. Sa incepem cu un strop de istorie recenta. Undeva in anii '80 prin colaborarea dintre IPB (Institutul Politehnic Bucuresti) si ITB la recomandarea Ministerului Transporturilor se implementeaza un proiect de centralizare semi-automatizata a traseelor care viza atat componenta de urmarire din dispecerat cat si componenta de comuncatie. Drept urmare pe anumite trasee dintre care cea mai importanta, daca nu prima a fost 368, linia rapida emblematica de transport a acelor ani, se introduce sistemul pilot care permitea urmarirea plecarilor si sosirilor de la capete sau identificarea problemelor aparute pe traseu. Componenta majora a sistemul viza prelucrarea computerizata a datelor ce se realiza in centrul de calcul ITB si dispeceratul propriu-zis care comunica cu soferii prin statiile de emisie-receptie montate pe vehicule. In teorie sistemul ar fi avut o componenta suplimentara care putea indica anumite stari si sa transmita semnale direct la centrul de calcul pentru anumite probleme. Aceasta ultima componenta nu a fost finalizata si nici dezvoltata pentru a urmari direct circulatia vehiculului si a avea o indicatie aproximativa a parcursului prin transmisie digitala. Retineti insa ca de toate aceste lucruri era vorba in anii '80 deci cu mult inainte de aparenta extraordinara evolutie de dupa 1990. Desi depasesc putin subiectul trebuie spus ca urmarirea electronica a plecarii vehiculelor din autobaza/depou se afla in stadii incipiente asa cum era cazul si pentru urmarirea video in intersectii importante a traficului transportului public, un caz elocvent fiind monitorizarea video din Piata Unirii catre sediul ITB, lucru trecut cu vederea care nici macar astazi nu a fost refacut sau pus in discutie.

Referitor la perioada de dupa 1990 majoritatea vehiculelor si-au mentinut statiile de emisie-receptie introduse in anii '80 la autobuze si cateva troleibuze fara prea mari modificari singura schimbare majora aparand in apropierea anilor 2000 cand RATB achizitioneaza statii de emisie-receptie Motorola fara alte functii speciale si acestea sunt introduse pe scara larga pentru a fi acoperit intregul parc de vehicule. Pana in acel moment au fost doar achizitii razlete de statii de emisie receptie fara a fi conturat vreun plan clar de dezvoltare.

In practica, mai ales dupa 1990, sistemul de dispecerizare nu a fost utilizat optim deoarece lipsea taman componenta prin care un vehicul sa fie identificat in diferite puncte de pe traseu in baza programului de circulatie, confirmarea fiind semnalul receptionat in anumite puncte din traseu in baza unui cod unic. Din acest motiv dispecerizarea putea cel mult sa modifice regimul de circulatie al unui vehicul la capat, de cele mai multe ori, sau in traseu daca existau statii de emisie-receptie montate pe vehicule dar fara a putea intarzia sau accelera parcursul unui mijloc de transport in comun comunicand in timp util cu acesta.

Acesta este si motivul pentru care consider ca toata discutia despre cat de extraordinar este ceea ce se implementeaza in prezent este deranjanta. Singurul lucru introdus cu adevarat nou in toata schema este componenta de urmarire a vehiculelor in traseu dar trebuie tinut cont ca, in realitate, investitia era deja aproape realizata multe vehicule avand GPS si existand, teoretic, si posibilitatea de a urmari cu SAT efectuarea curselor sau transmisia de date. Partea vesela este ca probabil in primii ani dupa 1990, fara nici un sistem informatic extravagant, ar fi aparut aceasta componenta si la un cost mult mai mic, realizat de la cap la coada de specialisti Romani. Sistemul politic si social s-a schimbat si am retrogradat mult de atunci. Este destul de emblematic faptul ca, din punct de vedere economic, social, al utilizarii resurselor situatia actuala este doar una de risipa, profit privatizat pentru o minoritate exploatatoare si pierderi aruncate spre a fi absorbite de majoritate. Uitam trecutul si laudam desantat prezentul.

 


Re: Stiri, noutati, perspective florin

RATB vrea sa-si conecteze online parcul auto, astfel incat sa vizualizeze in timp real pozitia in trafic a tuturor vehiculelor
RATB vrea sa cumpere din fonduri proprii servicii de transmisii de date si echipamente de comunicatii 3G pentru interconectarea online a parcului de vehicule, prin care sa colecteze date legate de vehicul, conducatorul acestuia, data si ora si coordonate geografice, astfel incat sa vizualizeze in timp real toate vehiculele aflate in circulatie, conform unui anunt de licitatie postat miercuri in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP). Valoarea estimata a contractului este de 1,3 milioane de euro (fara TVA).

In caietul de sarcini (vezi documentul atasat) se spune ca "vehiculele vor transmite prin intermediul comunicatoarelor 3G cu interfatare si a routerelor 3G, catre server urmatoarele date:

   Identificator conducator vehicul (numar de servici) - introdus manual de catre conducatorul de vehicul prin intermediul consolei instalata pe vehicul;
   Identificator vehicul (numar inventar);
   Elemente temporale (data, ora);
   Coordonatele geografice.

[...]

Aplicatia va putea permite inca de la punerea in functiune vizualizarea intimp real a tuturor vehiculelor aflate in circulatie. Se va utiliza o harta GIS simplificata pentru vizualizarea vehiculelor in timp real, pusa la dispozitie de catre RATB".

document-2012-10-3-13343647-0-caiet-sarcini-licitatie-ratb.zip
document-2012-10-3-13343647-0-caiet-sarcini-licitatie-ratb.zip (1.26 MB; downloaded 300 times)

 


Re: Stiri, noutati, perspective aztec

Mai important ar fi implementarea din faza 1 a ce se cere mai jos ülterior...
oricum, nu cred ca se va si tine cont de asta pt can strica obiceiul "trenulet" practicat acum la valea argesului de ex unde 7 mijloace diferite de tyransport vin in interval de max 2 min apoi gaura 10 min si ciclul se reia
Acestea se colecteaza intr-o baza de date peste care se vor putea dezvolta ulterior aplicatii, rapoarte etc. Sistemul este de tip "open" in vederea dezvoltarii ulterioare cu module suplimentare, respectiv grafic de circulatie, analiza grafic de circulatie, repartizare vehicule pe linii, repartizare soferi pe vehicule, foaie de parcurs electronica etc.

daca vroia RATB putea sa faca ceva asemanator cu ce au facut cativa entuziasti(nu oficial)  de ceva ani cu CFR-ul adica o harta interactiva dupa graficul de transport. Si CFR-ul putea sa faca asta,oficial si cu date reale si RATB-ul poate, doar ca nu vor.

http://cfr.webgis.ro/

 


Re: Stiri, noutati, perspective Gabi23

Treaba asta se dorea si erau facute demersurile de pe vremea lui Adrian Crit... dar proiectul a fost blocat o perioada din motive diverse. Ar fi necesar pentru un control mai bun al soferilor, in special acele personaje care isi bat joc si ii fac de rusine pe colegii cu o buna conduita  :evil:.

 


Re: Stiri, noutati, perspective serafim

Un articol cu un titlu pompos, dar destul de subțirel.

Videanu și Oprescu, părtași la jaful de la RATB

Autobuzele Mercedes sunt dotate cu GPS-uri, sisteme de monitorizare video și aer condiționat, dar sunt nefolosite. Sistemul de monitorizare online este inutil. Investițiile au fost aprobate de primarii Adriean Videanu și Sorin Oprescu
În ultimii ani, în Capitală au fost cumpărate 1.000 de autobuze noi, care au fost dotate cu tehnologie de ultimă oră, pentru un trafic civilizat. Numai că, sistemele de milioane de euro nu au fost folosite, iar multe au ieşit deja din garanţie. Achiziţionată pe când primar general era Adriean Videanu, tehnologia a rămas nefolosită şi pe vremea lui Sorin Oprescu, care a pompat şi el câteva milioane de euro.
THOREB. Este sistemul de monitorizare instalat pe autobuzele Mercedes Citaro Benz, la cumpărarea acestora. El este, de fapt, computerul de bord al autobuzului care are în dotare GPS, ecrane şi sistem de monitorizare online. Acesta a costat aproximativ 10 milioane de euro, iar cu ajutorul lui se puteau vedea online, şi în timp real, traseul autobuzului, ora de plecare şi ora de sosire, durata de staţionare, viteza de deplasare, dar şi consumul de carburant. Numai că, sistemul nu a fost cumpărat complet. Astfel, toate aceste date sunt stocate şi descărcate abia atunci când autobuzul ajunge în depou.
După, datele sunt ţinute într-un sertar. „Normal, datele trebuie introduse într-un calculator, prelucrate şi să fie folosite pentru îmbunătăţirea calităţii transportului în comun. Ele trebuie afişate pe un calculator în timp real, să se ştie când pleacă un autobuz dintr-o staţie şi când soseşte, chiar şi când deschide uşile. Numai că, atunci când s-a achiziţionat sistemul, nu s-au cumpărat şi antenele, ca să funcţioneze pe unde radio”, au explicat, pentru EVZ, surse din cadrul Regiei Autonome de Transport Bucureşti.
Acest aspect este recunoscut, de altfel, chiar de reprezentanţii Regiei, care au precizat, într-un răspuns pentru EVZ, că datele stocate de fiecare autobuz sunt „descărcate la terminarea programului”, adică atunci când autobuzele ajung în depouri.
„Sistemul de monitorizare instalat pe autobuzele Mercedes Citaro Benz poartă denumirea Thoreb – modul statistic şi permite urmărirea activităţii autobuzelor în traseu, furnizând informaţii relevante despre parametrii de exploatare. Aceste informaţii sunt înregistrate pe parcursul zilei, iar la terminarea programului de lucru sunt descărcate în sistem, constituind o bază de date importantă pentru procesul de exploatare”, au precizat reprezentanţii Regiei. Cu toate acestea, deşi mai toţi directorii Regiei au încercat să implementeze sistemul online, ei s-au lovit de un zid şi de o birocraţie de neimaginat. Motivul: acest sistem ar controla la sânge activitatea şoferilor.
Computerul de bord ar trebui să arate, online, când opreşte un autobuz în staţie, cât consumă, traseul şi chiar şi deschiderea uşilor
Realitatea, recunoscută de autorităţi
Şefii Regiei recunosc haosul care există în transportul în comun, în ciuda milioanelor de euro aruncate pe sistemul Thoreb:˙
● Lipsa completă a in formaţiilor de poziţionare în timp real a vehiculelor. Lipsa acestor informaţii duce la imposibilitatea regularizării circulaţiei şi la creşterea întârzierilor.
● Lipsa unui canal de comunicare directă cu şoferul. În cazul accidentelor, blocajelor, în trafic, devierilor de trafic, nu există un mecanism de transmitere rapidă a informaţiilor.
● Nu există aplicaţii de management a programului de circulaţie şi a şoferilor, determinând dificultăţi în planificarea vehiculelor, a şoferilor.
În tot acest timp, cei care repară mijloacele de transport caută prin gunoaie, iau cabluri şi piese vechi şi le folosesc să repare tramvaie şi autobuze. Motivul: nu sunt piese de schimb. Nici sculele şi hainele de lucru nu sunt conform muncii pe care o depun angajaţii RATB din depouri.
„Cunoaştem problema, vom vedea cum se poate rezolva. Întradevăr, nu sunt monitorizate online.”
MIHAI CÂMPUREAN, director general RATB
Ecranele din autobuze au început să funcţioneze abia din 2011, deşi ele au fost achiziţionate în 2007
FOTO: LIBERTATEA
Autobuze ieşite din garanţie, dar cu GPS şi televizoare
Chiar dacă a fost una dintre cerinţe, atunci când s-a organizat licitaţia pentru achiziţionarea celor 1.000 de autobuze marca Mercedes Citaro - ca maşinile să aibă în computerul de bord GPS-uri, ele au fost folosite foarte puţin, iar pe unele maşini nu au fost activate niciodată. Reprezentanţii RATB susţin totuşi că există 302 de mijloace de transport în comun pe care GPS-ul merge. „S-au montat echipamente speciale, ce asigură localizarea în trafic, în timp real. Aceste echipamente funcţionează pe 302 mijloace de transport.
Liniile monitorizate online sunt: 1, 69, 90, 102, 104, 105, 116, 122, 123, 131,135, 137, 168, 226, 232, 268, 300, 311, 312, 335, 381, 385 şi 783”, susţin reprezentanţii Regiei. De asemenea, în fiecare autobuz au fost montate ecrane de tip LCD care nu au fost folosite ani întregi. Acum, pe unele linii ele livrează informaţii legate de staţia ce urmează sau arată ruta autobuzului, iar pe alte linii sunt închise şi acum.
Primăria Capitalei a achitat pentru autobuze aproximativ 200 de milioane de euro. Cert este că acum 80% au ieşit din garanţie, iar până la sfârşitul anului nu o să mai aibă niciunul garanţie, ceea ce înseamnă că mai-marii Regiei vor trebui să găsească bani să le repare atunci când se strică. Directorul RATB, Mihai Câmpurean, susţine că le va putea întreţine.
12,37 milioane de euro pentru validarea biletului
SISTEMUL AUTOMAT DE TAXARE. Face parte din proiectul „Reabilitarea transportului urban în Bucureşti” şi a fost finanţat printr-un acord de împrumut de la Banca Europeană de Investiţii. Practic, în urma unei licitaţii, compania UTI Internaţional a câştigat contractul pentru montarea sistemelor de taxare automată din mijloacele de transport, potrivit biroului de presă al Regiei. A costat 12,37 milioane de euro, iar acum sistemul trebuie updatat pentru că nu mai face faţă datelor stocate, contract care a fost deja încheiat de Regie.
Titlurile de călătorie nu sunt citite tot timpul din prima de către validatoare
FOTO: LIBERTATEA
„Sistemul de taxare a fost achiziţionat în 2005, cu o tehnologie corespunzătoare standardelor de la acea dată. Ulterior, ca urmare a utilizării exclusive a cardurilor electronice de transport, numărul de tranzacţii efectuate în sistem a crescut, astfel că a fost necesară up-gradarea acestuia”, se precizează într-un răspuns al Regiei pentru EVZ.
Întrebaţi de ce trebuie reînnoit sistemul, reprezentanţii companiei UTI au explicat, pentru EVZ, că „trebuie modernizate punctele de vânzare, modernizată infrastructura la nivelul autovehiculelor, pentru a asigura transferul în timp real al informaţilor privind validările făcute în autobuze. De asemenea, trebuia modernizată infrastructura la nivel central pentru creşterea capacităţii de procesare şi era necesară crearea cadrului de implementare a biletului unic RATB-METROREX-CFR”.
O altă investiţie a Regiei a fost cumpărarea de noi aparate de control. Au fost achiziţionate 200 de smartphone-uri. „Valoarea totală a celor două contracte a fost de 1.392.865 lei”, au precizat reprezentanţii Regiei, care au adăugat că aparatul nu poate fi folosit de controlori pe post de telefon.


Citiţi mai mult: Videanu și Oprescu, părtași la jaful de la RATB - Transporturi > EVZ.ro http://www.evz.ro/detalii/stiri/cum-s-a ... z2PHaGwesJ
EVZ.ro

 


  • sss
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective sss

Din ciclul vise, taica, vise! Plus o soparla cu liberalizarea pietei transportului in comun: Jos RATB, traiasca dubarii!  :popa:

Primaria Capitalei vrea transport public „inteligent”: autobuze la ora fixa si posibilitatea de a-ti planifica singur calatoria pe smartphone
Primaria Capitalei vrea un sistem integrat de transport public „inteligent”: costuri mai mici, autobuze la ora fixa si posibilitatea de a-ti planifica singur transportul pe smartphone. Un plan futurist?

Primaria Capitalei si-a propus ca din acest an sa dezvolte un sistem integrat de transport public prin care sa ajungem, in sfarsit, dupa zeci de ani, la ceea ce este o normalitate in Vest. Autoritatile promit ca in acest fel mijloacele de transport vor ajunge la timp si nu vor mai exista blocaje sau fenomene de supra-aglomerare. Un plan realist sau futurist?
Perfectioneaza-ti vederea! O vedere perfecta la toate distantele? Lentilele Hoyalux iD

Am putea spune ca autoritatile s-au gandit cam tarziu sa faca acest lucru, in conditiile in care in tarile civilizate acest lucru se practica de zeci de ani, insa oficialii Primariei dau asigurari ca implementarea unui astfel de sistem va genera costuri mai mici de transport pentru calatori, va creste nivelul de contributii la plata calatoriei si va face ca mijloacele de transport sa ajunga la ora fixa, oferind posibilitatea calatorului chiar de a-si planifica singur transportul de acasa, din fata calculatorului sau chiar din mers, de pe smartphone sau tableta.

„Acest proiect este momentan la nivel de strategie. Vorbim despre Planul de Mobilitate Urbana Durabila, un plan care se aplica in toate orasele europene si care va face experienta transportului public mult mai buna. Va fi un sistem care va aduna informatii pe baza cererii de transport si a prezivionarii acesteia, practic va fi un grafic de circulatie care sa corespunda cetatenilor prin intermediul caruia se va stabili costul biletelor , ceea ce va facilita atat transportul in Capitala, dar mai ales legaturile cu marginea orasului”, a declarat Ion Dedu (foto mai jos), director al Directiei Transporturi in cadrul Primariei Capitalei, pentru wall-street.ro .

Potrivit reprezentantului Primariei Capitalei daca un calator va planui sa efectueze un drum cu mai multe legaturi, inclusiv in zona periferica a orasului, acesta va plati un tarif mai mic decat daca ar trebui sa valideze transportul pe fiecare din mijloacele de transport pe care le va utiliza. „Regulamentul European 1370 reglementeaza modul de transport in Capitalele europene si este obligatoriu. Practic prin acest sistem ne propunem sa integram mult mai usor conexiunile dintre mijloacele de transport publice si sa eficientizam la maximum costurile”, a mai adaugat Dedu.

Primul pas: infiintarea Autoritatii de Transport Metropolitan

Ion Dedu a subliniat faptul ca pentru a demara un astfel de proiect va fi necesara infiintarea unei autoritati care sa gestioneze sistemul. „Primul pas pe care il vom face in acest sens va fi infiintarea Autoritatii de Transport Metropolitan care va gestiona intreaga activitate. Practic aceasta autoritate va contracta operatorii din Bucuresti cat si din apropierea Capitalei in vederea stabilirii unei legaturi. (…) Se va incerca inclusiv unificarea tarifelor la nivel de transport, in asa fel incat cu un titlu de calatorie sa se poata circula pe toate liniile publice de transport pe o anumita raza prestabilita. Conexiunile vor fi mai bune si practic costurile pentru un bilet se vor achita o singura data”, a mai spus reprezentantul Primariei Capitalei.
Calatorii isi vor putea planifica calatoriile de pe smartphone si vor putea urmari in timp real unde se afla transportul public

Dedu a mai subliniat si faptul ca exista trei directii importante care vor fi urmarite prin acest proiect, si anume cel de ticketing (taxare / validare titlu de calatorie) , management de transport (eficientizarea sistemului de transport public prin comunicarea catre o sursa a locului in care se afla si a starii circulatiei), precum si o informare a clientilor in ceea ce priveste ora la care mijlocul de transport dorit ar urma sa ajunga la statia dorita sau cand urmeaza sa plece din statie.

„Vorbim practic despre sistemele ITS (Intelligent Transport System) si de alipirea acestora la conceptul Smart Cities. Proiectele urmeaza sa fie finantate in mare parte din fonduri europene, dar pentru inceput vom avea nevoie de un studiu de fezabilitate. In opinia noastra este cel mai corect mod in care se poate face transport public civilizat. Scopurile acestui proiect sunt de a avea in primul rand un vehicul in statie la ora anuntata, sa avem un grad de ocupare a vehiculului corespunzator, sa avem posibilitatea de a calatori in mai multe mijloace de transport fara sa platim fiecare calatorie, sa sporim sugiranta, sa existe o informare mult mai buna, dar sa oferim si accesibilitate acolo unde inca nu exista. (…) O data cu implementarea acestui proiect costurile cu transportul public ar urma sa se reduca cu 80% fata de cel privat, cu masina proprie, dar vorbim si de o reducere considerabila a noxelor, prin renuntarea la deplasarea zilnica cu masina prin oras si realizarea unui circuit in regim propriu de transport care sa vina in sprijinul calatorilor”, a mai aratat Ion Dedu.

Prin sistemul ITS atat operatorul de transport public, cat si calatorii vor putea sesiza anumite nereguli in trafic, pe baza carora se vor schimba sau devia rutele ori se va solicita sporirea numarului de autovehicule sau de tranvaie, dupa caz.

Intrebat de wall-street.ro daca acest nou plan va presupune si investitii in infrastructura, Dedu a precizat ca noul sistem va necesita si amenajarea actualelor statii de transport public si dotarea acestora cu sisteme de informare a calatorilor, asa cum exista in momentul de fata in statiile Metrorex
Posibili operatori privati in locul RATB

Ion Dedu a mai aratat ca o data cu aparitia noii autoritati ar putea facilita aparitia pe piata si a operatorilor privati de transport public, care sa ofere conditii similare de transport cu cele oferite de RATB.

„Daca in acest an intra in vigoare Autoritatea de Transport Metropolitan, de anul viitor se pot realiza legaturi cu mijloacele de transport – de la tramvaie, la autobuze, metrou, inclusiv la infrastructura CFR. In functie de cati bani avem se pot face, prin licitatii, si selectii ale unor operatori privati. Se poate discuta inclusiv de achizitie de vehicule noi. Dupa prevederile regulamentului toate contractele de transport public cu operatorii se vor face pe baza de licitatie. La licitatie pot participa si companiile publice, dar si cele private, cei care vor veni cu oferta cea mai avantajoasa sa castige posibilitatea de a opera o anumita ruta. Pana in momentul de fata nu a existat o licitatie publica pentru transport privat. (…) Vorbim de finantare europeana, in programul 2014-2020”, a mai punctat Dedu.

Potrivit acestuia, toti investitorii straini, companii care creaza forta de munca mai ales in Capitala, se uita in primul rand la infrastructura pe care o are orasul si la posibilitatea de legaturi de transport. „Toti investitorii care vin sa realizeze ceva in Romania si care creaza locuri de munca se uita in primul rand la sistemul de transport. Daca ceva nu le convine se duc in alta parte, Este o competitie, si anume creearea unui sistem de mobilitate”.
Cum ramane totusi cu civilizatia in transport?

Sunt nenumarate cazuri cu care ne confruntam in mijloacele de transport in comun, de la lipsa unui sistem care sa controleze strict cine merge sau nu legal cu transportul in comun si pana la certurile sau aglomeratia din acestea. Vorbim totusi despre educatie, un punct deficitar mai ales in Capitala, unde nu exista ruta circulata care in anumite intervale sa intinda nervii pasagerilor la maximum. Intrebat cum se va putea gestiona acest aspect extrem de sensibil, Ion Dedu a subliniat ca educatia are doua mari componente.

"Educatia tine de doua aspecte: controlul asupra celor care nu platesc, dar si de ceea ce oferi cetateanului si daca vrem sa evoluam. Romania are in gene cultura si civilizatie de ani de zile. Exista posibilitatea sa ne educam si sa platim o taxa de calatorie, este suportabila, dar o data cu acest lucru vom beneficia si de servicii de calitate.

Citeste mai mult: http://www.wall-street.ro/articol/Socia ... z3RbDZU7yE

 


Re: Stiri, noutati, perspective Cristy

RATB: S-a reluat aprovizionarea centrelor de vânzare cu carduri de călătorie

Regia Autonomă de Transport București (RATB) a anunțat, vineri, că s-a reluat aprovizionarea centrelor de vânzare cu carduri de călătorie.

"Ca urmare a finalizării operațiunilor de verificare și encodare în Sistemul Automat de Taxare a cardurilor de călătorie achiziționate de către RATB vă aducem la cunoștință că, începând de astăzi, 20 februarie 2015, vom relua aprovizionarea centrelor de vânzare cu carduri contactless. Pe această cale, dorim să cerem scuze călătorilor noștri pentru toate inconvenientele produse de dereglarea survenită în fluxul de aprovizionare cu carduri de transport", se arată într-un comunicat al RATB.

- See more at: http://www.b365.ro/ratb-s-a-reluat-apro...DIXeG.dpuf

 


Dispecerizarea automată a transportului public din București PinkyHog

Iata si panourile electronice. Si nu sunt montate doar in statiile de tramvai.

La Megamall:


IMG_6956 by Pinkyhog, on Flickr


IMG_6957 by Pinkyhog, on Flickr


IMG_6958 by Pinkyhog, on Flickr

Statia de autobuz, dupa intersectia cu Chisinau:


IMG_6962 by Pinkyhog, on Flickr

 


Dispecerizarea automată a transportului public din București Puss in Boots

Ma gandesc ce vor anunta panourile alea de pe Iancului daca vor merge vreodata. Tramvaiele au vreun sistem de urmarire prin GPS incat sa poti anunta in statie cand vine urmatorul? Sau poate nu e ala scopul panourilor. Poate o sa scrie "lucrare realizata de PMB" :lol:

Nota admin: mesajele pe acest subiect au inceput o data cu montarea unor displayuri in statiile de tramvai de pe Sos. Iancului. Pe masura ce au aparut noi informatii (inclusiv oficiale), mesajele au fost postate in mai multe topice pe forum. Acum (5.6.2018) au fost toate centralizate aici, pentru ca acum stim oficial ca RATB/STB doreste implementarea unui sistem automat de dispecerizare prin GPS.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Costin

"RATB - [data si ora, eventual gresite]"

Altceva n-au ce sa afiseze.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Puss in Boots

O mare reusita in epoca in care mai oricine are un telefon care afiseaza data si ora. :bere:

Macar sa scrie 55 acolo si similar la bus.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Costin

Ironia vine din faptul ca nu exista nici o informatie utila pe care o pot afisa avand infrastructura actuala. Cel mult orele de trecere prin statie, pe care le accesezi oricum pe telefon si care oricum sunt pur teoretice. Nimic real-time.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului shoppy

Asa functiona si pe 41, avea ora teoretica la care trebuie sa vina vagonul si senzor inductiv ca sa detecteze ca a venit, asa ca aveai un timer care iti spunea cat mai este pana la urmatorul vagon, si daca venea vagonul atunci detecta cu senzorul si sarea la urmatoarea sosire programata, daca ajungea la 0 fara sa vina vagonul atunci sarea inapoi la 2 min ramase si tot asa pana cand venea.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Costin

Tehnologia anilor 60, super. Pe de alta parte, nici macar senzori inductivi nu avem pe Pantelimon, deci... ramane cum am zis.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 68
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420712 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use