MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM5 Drumul Taberei - Eroilor - Iancului - PantelimonM5 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: Stiri despre proiect

1308 posts, 515245 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 50 51 52 53 54 55 56  ... 94
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri despre proiect subway guru

Toate lucrarile de structura sunt pe drumul critic

 


Re: Stiri despre proiect George

Evident. Și când vor fi gata?

 


Re: Stiri despre proiect subway guru

Atata vreme cat o disputa minora din 2012 se rezolva in 2018...

 


Re: Stiri despre proiect oache81

sab wrote:
Noi imagini de pe Magistrala 5 de metrou din Drumul Taberei. Cum arata statia Favorit si statia Parc Drumul Taberei de langa Piata Moghioros


Abia astept inaugurarea, cu BM2/21 pe M5 si IVA pe alte magistrale... [/b]  :popa:  :popa:  :popa:


De unde 10?
Mai bine baga alea 13 IVA cu care se lauda ca le au ascunse.
Nu de alta dar sa ii ia usor pe cei din Drumul Taberei sa nu se-nvete de la inceput cu d-astea noi, sa treaca si ei ca toti bucurestenii prin toate etapele.

 


Re: Stiri despre proiect t530

http://www.zf.ro/banci-si-asigurari/bei ... i-17061725

BEI a anulat un împrumut de 465 mil.euro acordat României pentru tronsonul de metrou Universitate-Pantelimon ca urmare a întârzierii proiectului

Banca Europeană pentru Investiţii (BEI) a anulat un împrumut de 465 milioane euro, acordat României în 2011 pentru modernizarea magistralei de metrou Drumul Taberei-Pantelimon, tronsonul Universitate-Pantelimon, ca urmare a faptului că nu s-au efectuat trageri de fonduri în perioada 2013-2016, se arată în ultimul raport de audit al Curţii de Conturi.

”Conducerea Ministerului Finanţelor Publice va dispune măsurile legale ce se impun pentru încheierea amendamentului cu privire la anularea Contractului de finanţare încheiat cu Banca Europeană de Investiţii, conform art. 6 alin. 2 din Legea nr. 33/2013 privind ratificarea Contractului de finanţare dintre România şi Banca Europeană de Investiţii, aferent Proiectului de modernizare a metroului din Bucureşti - etapa a V-a, magistrala 5 Drumul Taberei-Pantelimon, tronsonul Universitate-Pantelimon, semnat la Bucureşti la 16 decembrie 2011”, recomandă Curtea de Conturi.

Linia M5 a Metroului din Bucureşti este o magistrală în construcţie, planificată a deservi locuitorii cartierelor Drumul Taberei şi Piata Iancului. Aceasta va avea ca staţii finale Ghencea, în cartierul Drumul Taberei şi staţia Antilopa, în cartierul Pantelimon. Tronsonul Universitate – Pantelimon va avea 8 km şi 13 staţii, una dintre ele fiind de legătură cu linia M1 la Piaţa Iancului. Tronsonul Piaţa Iancului - Pantelimon, a treia secţiune a magistralei, ar urma să fie gata în anul 2030

Raportul Curţii de Conturi mai precizează că procesul de contractare a împrumuturilor angajate de la instituţiile financiare internaţionale se realizează în perioade lungi de timp, cu consecinţe directe în implementarea proiectelor prioritare pentru economia românească, cum ar fi nerespectarea graficului de realizare a proiectelor sau anularea împrumuturilor.

Curtea de Conturi atrage atenţia asupra duratei îndelungate privind aranjamentele financiare şi în cazul Acordului-cadru de împrumut în scopul finanţării Proiectului privind construcţia de locuinţe pentru persoanele/familiile tinere din România destinate închirierii, în valoare de 175 milioane euro, care a generat întârzieri în derularea perioadei de implementare a proiectului, respectiv 2016-2020.

 


Re: Stiri despre proiect George

Falimentul național într-o țară fără investiții expus în toată hâdoșenia lui.

 


Re: Stiri despre proiect essco

Da, foarte bine! Ce ne trebuie noua metrou in Pantelimon?
Propun alocarea  a inca niste n'spe milioane la Catedrala Neamului Prost.

 


Re: Stiri despre proiect subway guru

Vorbiti in necunostinta de cauza si va dati cu parerea inspre autogol...treaba e taman pe dos!
Nu e de rau, e de bine!
:o

 


Re: Stiri despre proiect shoppy

Deci cu banii aia se facea prost si acuma o sa fie cu alti bani cu care o sa se faca bine?

 


Re: Stiri despre proiect subway guru

Nu dragul meu, acei bani erau mai scumpi decat fondurile europene nerambursabile.
A fost un gest de extrema eleganta din partea Bancii Europene de Investitii de a ne sprijini mai intai in a obtine finantarea nerambursabila si apoi de a renunta la a pretinde daune pentru neutilizarea creditului angajat...si in final de a deconta tot pe fonduri cheltuieli facute din credit!!!
Multumiri din suflet domnului Flavio Schiavo Campo, un mare prieten si sustinator al magistralei 5 de metrou...
:bere:

 


Re: Stiri despre proiect aztec

http://www.economica.net/mobile/metroul ... 51582.html

Eliminată din cursă, Siemens a ales să depună plângere la Tribunalul Bucureşti, şi nu la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, unde cererea sa ar fi fost soluţionată până acum. Vezi cum răspund reprezentanţii companiei la acuzaţiile că ar întârzia în mod intenţionat procedura.

Siemens SRL a depus pe 19 decembrie contestaţie la Tribunalul Bucureşti, după ce Metrorex a descalificat oferta sa pentru automatizarea traficului pe noua linie de metrou din Drumul Taberei.

Primul termen în dosar a fost stabilit tocmai pentru 26 martie 2018, conform informaţiilor de pe portalul instanţelor de judecată.



Dacă acea contestaţie ar fi fost depusă la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, ar fost soluţionată însă până acum.

"Consiliul soluţionează pe fond contestaţia în termen de 20 de zile de la data primirii dosarului achiziţiei publice, al achiziţiei sectoriale sau al concesiunii, respectiv în termen de 10 zile în situaţia incidenţei unei excepţii care împiedică analiza pe fond a contestaţiei"; "în cazuri temeinic justificate, termenul de soluţionare a contestaţiei poate fi prelungit cu 10 zile, prelungirea fiind comunicată autorităţii contractante", a explicat pentru ECONOMICA.NET Silviu Cristian Popa, preşedintele CNSC.

Mai mult, surse din cadrul Metrorex critică demersul Siemens de a se adresa Tribunalului Bucureşti şi nu CNSC, acuzând firma că întârzie în mod intenţionat licitaţia.

În replică, reprezentanţii Siemens spun că nu folosesc abuziv legislaţia.

"Compania Siemens SRL respectă legislația în vigoare din România, acest lucru aplicându-se inclusiv în domeniul achizițiilor publice. Orice contestație depusă de Siemens SRL are la bază un temei legal, compania nefolosind abuziv pârghiile puse la dispoziție de legislație", au spus pentru Economica.net reprezentanţii Siemens România.

Metrorex a lansată pe 30 mai anul trecut licitaţia pentru „Sistemul de siguranta si automatizare a traficului inclusiv echipamentul de siguranta îmbarcat pe tren si sistemul de informare dinamica (inclusiv sonorizare) - Magistrala 5. Drumul Taberei - Pantelimon. Sectiunea Râul Doamnei-Eroilor (PS Opera), inclusiv Statia si Depoul Valea Ialomitei".

În cursa pentru contractul de 121 milioane de lei pentru automatizarea traficului pe secţiunea din Drumul Taberei a Magistralei 5 au intrat doi giganţi internaţionali: Siemens şi Alstom. Oferta Siemens a fost însă descalificată în faza de evaluare tehnică. Data limită de evaluare a singurei oferte care a mai rămas în cursă este 30 aprilie 2018, conform datelor actualizate din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).

Devizul proiectului Magistralei 5 este de 3,2 miliarde de lei, investiţia fiind, practic, de 2,65 miliarde de lei din fonduri structurale nerambursabile în cadrul Programului Operaţional Sectorial – Transport 2007- 2013 şi Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.

Metrorex a selectat, la finele lunii februarie 2011, consorţiul format din Astaldi (Italia), FCC (Spania), Delta ACM şi AB Construct (România) pentru a realiza tronsonul Eroilor - Drumul Taberei.

Magistrala 5, tronsonul 1 (Eroilor - Drumul Taberei), va avea aproape 7 km lungime, 10 stații şi depou (Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor).

Peste 64.000 de bucureşteni ar urma să beneficieze de noua secţiune, care vor călători între cele două puncte ale oraşului în mai puţin de un sfert de oră.

Magistrala 5 are trei secţiuni: Eroilor - Drumul Taberei, Eroilor - Iancului, respectiv Iancului - Pantelimon. Construcţia Secţiunii 1 a Magistralei 5 a fost demarată în 2011 şi încă nu este finalizată.

 


Re: Stiri despre proiect George

În mod foarte evident pentru oricine știe un pic de procedură e că SIEMENS trage intenționat de timp în modul cel mai grosier, depunând contestația la tribunal unde durata de soluționare e de 10 ori mai mare ca la CNSC...

 


Re: Stiri despre proiect shoppy

Pai tribunalul nu este deasupra comisiei?
Adica daca nu iti convine comisia, atunci te duci la tribunal, deci daca esti sigur ca, comisia te respinge, ducandu-te la tribunal defapt castigi timp, ca elimini o etapa.

 


Re: Stiri despre proiect George

Aparent așa ar fi...

Dar în realitate sunt următoarele căi:

1. Contestație la CNSC și împotriva Deciziei CNSC plângere la Curtea de Apel București, hotărârea CAB e definitivă.
Avantaje: în primă instanță judecă CNSC care e specializat pe achiziții și se mișcă repede. Plângerea la CAB e o cale de atac care ar trebui judecată fff rapid (nu e mereu așa, dar nici nu se lălăie, totuși).

Din păcate există și varianta 2 (care exista dintotdeauna, dar în legea din 2010 era cumva ocultată/neclară, în legea nouă e foarte clar stipulată:
2. Contestație direct la Tribunalul București (deci fără CNSC), care judecă în primă instanță - fiind foarte aglomerat tribunalul, aici se pierd luni bune și nici nu respectă ei legea specială cu termene scurtisime; apoi se face apel (nu plângere) la Curtea de Apel București. Durează clar mult mai mult.

 


Go to page:  1  ... 50 51 52 53 54 55 56  ... 94
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M5 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420646 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use