MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Știri și articole din presă

2050 posts, 555746 views
 
Go to page:  1  ... 106 107 108 109 110 111 112  ... 147
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri si articole din presa andrei11

Discuțiile le găsiți în totalitate la Discuții    :D

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri si articole din presa sab

Constructorii metroului de Drumul Taberei au pus poprire pe conturile Metrorex
http://www.economica.net/constructorii- ... 50928.html

Constructorii metroului de Drumul Taberei au pus poprire pe conturile Metrorex, după ce au câştigat în instanţă plata a peste 15 milioane de lei. Neînţelegerile financiare dintre stat şi asocierea condusă de italienii de la Astaldi au izbucnit în urmă cu patru ani, când aceştia au reclamat o sumă suplimentară faţă de ce este prevăzut în contract.

Astaldi, liderul asocierii care construieşte tronsonul Eroilor – Râul Doamnei al Magistralei 5 de metrou, a pus poprire pe conturile Metrorex, spun sursele ECONOMICA.NET.

Conform portalului instanţelor de judecată, firma italiană a câştigat mai multe procese împotriva Metrorex. Judecătoria Sectorului 1 a admis pe 21 noiembrie 2017 cererea de executare silită a Metrorex, formulată de către constructorii Metroului de Drumul Taberei.

Anterior acestei decizii, asocierea de constructori a câştigat la Tribunalul Bucureşti plata sumei de 15 milioane de lei. "Admite acţiunea. Obligă pârâta la plata către reclamante a sumei de 15.117.523,95 lei fără TVA reprezentând ajustări de preţ aferente perioadei 01.04.2012-31.10.2013. Obligă pârâta la plata către reclamante a sumei de 17.937 lei cu titlu de cheltuieli de judecată", se arată în decizia Tribunalului Bucureşti din 29 decembrie 2016. Metrorex a atacat apoi cu recurs această decizie la Curtea de Apel Bucureşti, însă fără succes.

Mai mult, luptele în instanţă dintre constructori şi Metrorex nu se opresc aici. Pe 15 decembrie 2017, firmele constructoare au mai deschis un litigiu împotriva companiei de stat, pentru plata a încă 29 de milioane de lei.

Neînţelegerile financiare dintre constructori şi Metrorex datează de acum patru ani, când proiectul era aproape să fie blocat. Astaldi a reclamant încă de atunci o sumă suplimentară de 45 de milioane de lei faţă de ce este prevăzut în contract, motivând că a efectuat lucrări suplimentare, esenţiale, care trebuie remunerate corespunzător de beneficiarul Metrorex.

"Dânşii au făcut o serie de studii geo şi au facut pereţii mulaţi mai groşi. Am analizat ce au facut, am făcut şi noi o expertiză şi în urma negocierilor am acceptat să le dăm în plus circa 54 milioane lei(circa 12 milioane de euro – n.r.). Rămân pretenţii de alte 45 de milioane de lei, cărora nu le vom da curs. Cel mai probabil, italienii ne vor chema în instanţă, ne vom judeca, dar proiectul trebuie să-l termine la timp (finele lui 2015 - n.r.)", explica fostul şef al Metrorex Aurel Radu în octombrie 2014.

În prezent, nu numai că Metroul de Drumul Taberei nu este finalizat, dar italienii au câştigat plata a 15 milioane de lei şi au mai dat în judecată Metrorex pentru plata a încă 29 de milioane de lei.

Devizul proiectului Magistralei 5 este de 3,2 miliarde de lei, investiţia fiind, practic, de 2,65 miliarde de lei din fonduri structurale nerambursabile în cadrul Programului Operaţional Sectorial – Transport 2007- 2013 şi Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.

Magistrala 5, tronsonul 1 (Eroilor - Drumul Taberei), va avea aproape 7 km lungime, 10 stații şi depou (Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor).

Peste 64.000 de bucureşteni ar urma să beneficieze de noua secţiune, care vor călători între cele două puncte ale oraşului în mai puţin de un sfert de oră.

Metrorex a selectat, la finele lunii februarie 2011, consorţiul format din Astaldi (Italia), FCC (Spania), Delta ACM şi AB Construct (România) pentru a realiza tronsonul Eroilor - Drumul Taberei. În România, compania Astaldi a fost implicată în mai multe proiecte, printre acestea numărându-se Pasajul Basarab din Bucureşti şi Stadionul Naţional.


In sfarsit aflam ceva detalii...Deci, cum vine asta ? Constructorul face de capul lui studii geo si pereti mulati mai grosi ? Si cu proiectul cum ramane  :?:

 


Re: Stiri si articole din presa mcosmin

Astia de la Astaldi au fost mereu abonati la banii statului, autostrazi, drumuri, poduri, etc. Când am văzut ca ei au castigat M5 ( pe vremea PDL bineînțeles) mi-a fost clar ca se va face ceva blat. Adica dupa ce au fost "surprinsi" de surparea de la Eroilor si aproape ca au daramat cateva blocuri, mai au si tupeul sa ceara bani in plus. Eu am spus-o si o mai spun, M5 a fost pomana portocaliilor pentru toti clientii lor (Astaldi, CAF). Nimic din ce e la magiatrala asta nu este curat. Unde e DNA acum??? E clar ca aici a fost o intelegere care a picat apoi. E schema clasica de corupție la nivel inalt. Ce mi se pare si mai fantastic e ca Astaldi a câștigat in instanta...

 


Re: Stiri si articole din presa shoppy

Inseamna ca se stia dinainte ca studiile initiale sunt facatura ca sa iasa lucrarea initial mai ieftina si sa se regleze lucrurile mai incolo, sau studiile initiale au fost facute de niste dorei si bancile constructorului nu le-au agreat, au cerut alte studii si au impus sa se construiasca conform cu acestea.

 


Re: Stiri si articole din presa mcosmin

Daca era asa ar fi trecut in contract chestia asta si nu s-ar fi ajuns in instanta. Sau nu ar fi castigat ei ci o alta firma care ar fi acceptat studiile "gresite". Oricum o pui tot e dubios.

 


Re: Stiri si articole din presa Florinds

Parca executorul ia si el 1-2% din valoare, in functie de creanta??
Macar banii astia trebuie platiti de cei responsabili + cheltuielile cu executarea.
Sefii care au pus semnatura pe contracte si care au luat zeci de mii de lei pe luna salariu!

 


Re: Stiri si articole din presa shoppy

Da, poate faceau peretii prea subtiri si dupaia nu isi luau avizele si trebuiau sa mai faca si alte lucrari.

 


Re: Stiri si articole din presa George

A tot explicat guru anii trecuti, s-au si schimbat normativele, apoi s-a si schimbat solutia tehnica la statia Parc Dr. Taberei deci sunt sigur ca instanta nu a dat banii decat dupa ce a constatat ca acestia erau datorati potrivit legii si contractului  ;) ce zice Mrex acum nu mai are nicio relevanță, ca parte care a pierdut, e exact ca inculpatul condamnat care urlă din toți bojocii că e nevinovat.
Întrebarea e dacă Mrex nu-i putea frige pe Astaldi-eni cu penalități de întârziere pentru întârzierile grosiere acumulate.

Dacă răspunsul ar fi nu, înseamnă că de vină e tot statul.

 


Re: Stiri si articole din presa Adrian Rosca

Aici iti dau un exemplu: Metrorex ar putea sa faca un claim pentru intarzierile datorate incidentului tehnic de la Eroilor. La randul lor, Astaldi poate sa faca claim pentru stationarea ulterioara a tbm-urilor la Eroilor datorate eliberarii cu intarziere a amplasamentului PSS Opera, la randul ei rezultata din emiterea tarzie a avizului de defrisare. Cum se imparte dreptatea in acest caz?

 


Re: Stiri si articole din presa TibiV

Adrian Rosca wrote:
Metrorex ar putea sa faca un claim pentru intarzierile datorate incidentului tehnic de la Eroilor.

Iar Astaldi sa faca un contra-claim pentru ca au cerut inchiderea Eroilor Sanitari (inainte sa ajunga TBM-urile acolo) dar Primaria nu le-a aprobat...
(dar incidentul a inchis pana la urma toata zona...  :lol: )

 


Re: Stiri si articole din presa subway guru

Si pe cine sa incrimineze? Pe idiotul ala interimar la minte care racnea la stele ca nu i-a cerut LUI nimeni voie sa inchida circulatia in timp ce i se surpa pamantul sub picioare???
Mai stie cineva cum l-a botezat ma-sa?
In momentele de criza se cerne graul de neghina si se decanteaza calitatea de noncompetenta

 


Re: Stiri si articole din presa Adrian Rosca

Gabriela Firea vrea ca metroul să fie transferat la Primăria Generală a Capitalei

Mobilitatea regiunii Bucureşti-Ilfov poate fi îmbunătăţită şi prin transferarea metroului la Primăria Municipiului Bucureşti, care poate să îşi asume toate investiţiile necesare, a afirmat marţi primarul general al Capitalei, Gabriela Firea.

"Am făcut această solicitare, printr-o decizie a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, ca metroul să fie transferat la Primăria Generală a Capitalei, nu doar pentru a ne prinde o floare la butonieră (...) Noi suntem primii interesaţi să investim (...), să grăbim lucrările, spre exemplu la magistrala Drumul Taberei, şi să urgentăm ceea ce abia acum se demarează şi cu paşi foarte mici faţă de necesităţi - metroul către aeroportul internaţional. Facem apel încă o dată la autorităţile centrale să înţeleagă faptul că mobilitatea regiunii Bucureşti-Ilfov poate fi îmbunătăţită şi prin transferarea metroului la Primăria Capitalei, iar noi ne asumăm toate investiţiile", a declarat marţi Firea.

http://m.romanialibera.ro/social/gabrie ... lei-715447

Duamna vrea sa ingroape si investitiile la metrou, atatea cate sunt.  :popa: Dar in schimb va putea sa asigure gratuitate la pensionari.

 


Re: Stiri si articole din presa mcosmin

Eu zic sa nu mai postam stirile astea, apar din 3 in 3 luni si stim cu totii cum se va termina povestea.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri si articole din presa sab

Angajaţii de la Metrou, nemulţumiţi de insuficienţa bugetului

http://www.mediafax.ro/social/angajatii ... i-17137225

Aproximativ 200 de sindicalişti de la Metroul bucureştean pichetează joi Ministerul Transporturilor, acuzând adoptarea unui buget insuficient pentru Metrorex şi amânarea statutului personalului feroviar.
„Bugetul Metrorex a fost redus drastic, fapt care ne împiedică să ne desfăşurăm activitatea”, a spus preşedintele Uniunii Sindicatelor Libere Metrou, Ion Rădoi, în deschiderea acţiunii de protest. De asemenea, pierderile Metrorex sunt estimate la 91 de milioane de lei, lucru care îi revoltă pe sindicalişti.

„Motivele pichetării sunt nepăsarea, ingnoranţa şi indiferenţa reprezentanţilor Administraţiei Metrorex şi ai Ministerului Transporturilor faţă de problemele existente. Aceste probleme sunt date de amânarea adoptării Statutului Personalului Feroviar şi de faptul că bugetul Metrorex pe 2018 este insuficient pentru a rezolva problemele de exploatare, de investiţii, de îmbunătăţire a condiţiilor de muncă, lipsa de personal şi de personal calificat şi lipsa materialelor ce pun în pericol buna desfăşurare a activităţii metroului bucureştean”, se arată într-o notă a sindicatului.

Reprezentanţii Asociaţiei Comercianţilor din Metrou participă şi ei la protest „pentru a-şi apăra şi proteja singura sursă de venit ce întreţine viaţa a peste 3.000 de oameni (1.200 de comercianţi şi familiile acestora)”, se mai arată în document.

Pe de-o parte, liderii sindicali scandează lozinci împotriva administraţiei Metrorex şi ameninţă inclusiv cu greva generală, dar de cealaltă parte jandarmii precizează că acţiunea de protest este ilegală, neavând o autorizaţie potrivit legislaţiei în vigoare.

 


Go to page:  1  ... 106 107 108 109 110 111 112  ... 147
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419376 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use