Infrastructura feroviară din RomâniaComplexul Feroviar BucureștiLegăturile feroviare Gara de Nord - Aeroport OtopeniRacordarea directă a aeroportului la rețeaua feroviară (noua legătură GdN - OTP)

 

Topic: Știri și discuții dinaintea demarării proiectului

348 posts, 87780 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14  ... 25
 
 

📖 Pagination options
Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni URANUS

http://www.b365.ro/trenul-gara-de-nord- ... 57882.html


Trenul Gara de Nord-Aeroport Otopeni, amânat până în 2020. Proiectul metroului are prioritate

Deși părea un proiect ușor de realizat, în comparație cu linia de metrou, calea ferată dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni nu va fi gata mai repede de anul 2020. Proiectul a fost reînviat în 2016 și trebuia să fie gata încă din 2018, dar autoritățile de la Transporturi nu au fost în stare să revizuiască la timp studiul de fezebilitate.

Proiectul liniei de tren presupune construirea a doar 2 km de cale ferată în plus, a unui pasaj pe sub DN1 și a unei gări la aeroport. În schimb, autoritățile par să dea prioritate proiectului metroului către Otopeni care însă ar costă de 13 ori mai mult și nu ar putea fi gata mai devreme de 2023, scrie Hotnews.ro.

Proiectul unei legături feroviare directe între București și Aeroportul Otopeni, cu o gară semi-îngropată în zonă terminalului sosiri, este una din lucrările începute în forță pe final de mandat al cabinetului Ciolos, în a două parte din 2016, și lăsat "moștenire" guvernării PSD. Costurile erau estimate a fi în jurul a 100 milioane euro.

Inclus în Master Plan, cu finanțare europeană nerambursabila, proiectul prevedea realizarea până în 2018 a încă 2 km de cale ferată pe lângă cea existența și care să subtraverseze DN1 până la Aeroport. Scopul final? Trenuri care să facă 18 minute din gară de Nord până la Aeroport, alte garnituri care să facă opriri mai dese pe traseu în nordul Capitalei și trenuri directe spre/către Otopeni din orașe precum Brașov, Constanța, Galați, Craiova sau din nordul Bulgariei.

În primăvară lui 2017 nu se făcuseră progrese, fiindcă proiectul s-a "agățat" într-o licitație a cărei documentație se "zbătea" între CFR și Agenția Națională pentru Achiziții Publice. Termenul de finalizare fusese și el decalat, din 2018 către al treilea trimestru din 2019.

Acum, apăr noi amânări, conform unui răspuns remis HotNews.ro de către CFR Infrastructura: "Modernizarea Liniei de cale ferată București Nord - Aeroport International Henri Coanda București este inclusă în Master Planul General de Transport și în lista de proiecte finanțate din POIM 2014 - 2020. În prezent se actualizează, în conformitate cu prevederile cuprinse în Ghidul Achizițiilor Publice, respectându-se Modelele de Documentații de Atribuire Standard puse la dispoziție de ANAP, documentația pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate, în vederea lansării procedurii pe SEAP. Valoarea estimată a obiectivului de investiții prevăzută în Master Planul General de Transport este de 97,15 milioane euro, fără TVA, iar termenul pentru realizarea proiectului tehnic și al lucrărilor de execuție este anul 2020".

Traseul Gara de Nord - Aeroport ar trebui să aiba 19 km, iar 17 km există deja fiindcă este traseul liniei București-Urziceni. Mai trebuie facută subtraversarea DN1 într-o zona cu trafic foarte intens și trebuie realizat terminalul de pasageri din zona aeroportului. Ideea era să existe mai întâi un terminal provizoriu în zona sensului giratoriu de lângă parcarea terminalului Sosiri de la Aeroport.

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni Puss in Boots

De ce oare are metroul prioritate cand e clar pentru oricine normal pe lumea asta ca nu are cum sa fie gata pana in 2020? Daca s-ar apuca de CFR acum si ar trage tare poate (subliniez poate) ar fi gata pana in 2020 daca tot se doreste asa ceva. Ne batem joc intr-un hal urias. Cine oare gandeste acolo la MT? Cred ca si femeia de serviciu (o profesie dealtfel onorabila) ar sti sa zica ca e mai usor -in teorie, pt romani e greu orice de la un timp incoace- sa faci o extindere pentru tren si reabilitarea a ceea ce e deja decat sa mergi dupa cai verzi pe pereti. Sa se faca si metroul nu zic nu, dar daca tot vrem sa facem ceva concret intr-un orizont de timp rezonabil si dincolo de cei "aici in 3 ani aici va fi statia ta de metrou", ar trebui cineva undeva sa regandeasca grav prioritatile. De fapt cred ca articolul nu e scris bine si autorul trebuia sa se fi referit la proiectul liniei "M5" ca avand prioritate. Si nici ala nu cred ca e 100% rezolvat pana in 2020 dar sunt oricum sanse mai mari (daca e vreo linie sau ciot de metrou gata pana in 2020 atunci e ori M5 ori nimic) :lol:

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni shoppy

Asta cu vrem sa facem ceva concret intr-un interval de timp rezonabil se poate interpreta intr-un numar infinit de moduri.
Daca obiectivul este sa avem un vehicol CF la aeroport, atunci deja il avem, in angajament nu scrie nicaieri definitia metroului, capacitatea minima pe ora sau distanta maxima dintre banda de bagaje si "statia din aeroport".

Apoi asta cu 4 meciuri este asa, daca era tot campionatul la Bucuresti intelegeam, dar sunt 4 maciuri, cate echipe vor juca mai mult de 1 meci la Bucuresti?, probabil niciuna, asa ca fanii ar trebui sa vina special la Bucuresti pentru un singur meci, punem un sfert din flota de Citaro la aeroport timp de 8 zile(2 zile de meci) si gata.

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni Puss in Boots

Nici macar nu mai leg trenul sau metroul de CE2020. Ce zici tu acolo ca nu e stipulat exact ce si cum ar fi culmea penibilului si a nesimtirii. E cum ar vinde dezvoltatorii de pe zona Sud apartamente cu "legatura cu aeroportul". Investitia a fost promisa pt CE dar beneficiile ei se intind cu mult dincolo de CE. Ala e cateva zile si se duce. Pur si simplu e vorba de o alternativa rapida la 783 si la aglomeratia de pe Dn1 cu legaturi mai departe cu CFR, Metrou si RATB. Pentru noi toti. Pt turisti etc. Trenul e cel mai fezabil pe termen mediu (nu e nimic scurt in Romania). Metroul pe termen lung optimist 2025 pesimist 2030+. Nu se exclud.

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni alliens

E evident ca nu se va face nimic si banii se vor cheltui pe pomeni....trenul era singurul care se putea construi pana in 2020, insa prin decizia luata de guvernanti acestia ne arata ca nu le pasa de fapt de necesitatea asigurarii unei legaturi pe sina între aeroport si oras

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni andrei11

Când va fi gata linia ferată către Aeroportul Otopeni. Anunţul oficial al CFR
Proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru realizarea legăturii feroviare Gara de Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti Otopeni este programată pentru perioada 2019-2020, a transmis CFR SA - administratorul reţelei feroviare publice - la solicitarea MEDIAFAX.

„Pentru 2018 se estimează elaborarea studiului de fezabilitate pentru stabilirea soluţiei finale de realizarea a legăturii feroviare Gara de Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă şi lansarea licitaţiei pentru proiectul tehnic şi execuţia lucrărilor. Pentru perioada 2019-2020 se estimează proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru realizarea acestei legături feroviare”, menţionează CFR SA.

„Termenul de realizare a lucrărilor se va determina în urma elaborării studiului de fezabilitate, în conformitate cu legislaţia specifică. În ceea ce priveşte termenele estimate, trebuie avute în vedere termenele impuse legal pentru fiecare etapă a proiectului”, se menţionează în documentul citat.
______________

Extras din articolul preluat de pe Gândul

 



Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni Celestin Draganescu

Poate 2025...cu noroc

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni Goldmund

Ce bataie de joc. CFR este aproape de colaps, chiar azi a fost un reportaj pe DIGI 24 despre CFR, de groaza! Lucruri stiute de zeci si zeci de ani. Pana prin anii '70, circulau inca locomotive cu aburi,  mii de km de cale ferata erau inca neelectrificate in anul 1989, nici o magistrala la acea data nu era pregatita pentru trenuri mai rapide de 140kmh. Acum e si mai jalnic. Tot se vehiculeaza din cand in cand acest proiect aproape absurd cunoscund posibilitatile CFR...Acum se preconizeaza acest proiect fara tunel, fara statie sub aeroport...Un fel de modernizare la ce este...
"Potrivit CFR SA, modernizarea Liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti Otopeni este înclusă în Master Planul General de Transport şi în lista de proiecte finanţate din POIM 2014-2020. Valoarea estimată a obiectivului de investiţii prevăzută în Master Planul General de Transport este de 97,15 milioane de euro, fără TVA."
http://www.gandul.info/stiri/cand-va-fi ... r-17001386
Ah, nici un singur cuvant despre trenurile suburbane ce ar trebui cumparate inca inainte ca acea cale ferata sa fie reabilitata si modernizata??
Cineva a sugerat aici (cu ceva pagini in urma) ca doua trenuri ar ajunge pentru o succesiune de 1/2h intre trenuri - de ce nu, un tren la o ora si putem avea doar un tren cumparat(se strica si ce daca?), de fapt, daca nu prea avem calatori, si o jumatate de tren ne-ar ajunge, ca pe romani ii poti inghesui fara sa se revolte...Cu turistii japonezi avem noi metodele stiute(nu ne prezentam la intalniri, sau trimitem taximetristii bilingvi, civilizati si foarte seriosi)

Mai intai eu as prezenta ce dorim de la proiectul respectiv, statiile subterane, statiile modernizate intre GdN si Aeroport, trenurile pe care le dorim, apoi gargara si doar atunci cand chiar dorim sa facem ceva...

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni andrei11

Două trenuri pe oră e arhisuficient.
De ce să modernizezi gările dintre Nord și Aeroport ?
Ți se pare că ar coborî cineva la Odăi hm ? Sau în gara Mogoșoaia ? Știi măcar unde e gara Mogoșoaia ? E la aprox. 1,5 km de cea mai apropiată casă din Mogoșoaia.
Sau da, hai că mai sunt niște stații " beton " București Basarab h ( a nu se confunda cu București Nord Gr. B ) Carpați h, București triaj hc, Pajura Hm.
_________________
Și să nu uităm că vrem sau nu vrem, la un moment dat va ajunge și M 6 la Otopeni.

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni subway guru

O prostie fara sens...astia nu sunt in stare sa transporte calatori intr-un numar semnificativ si in conditii cat de cat decente in tara dar ii framanta grija de...altceva decat obiectul lor principal de activitate...
:popa:
Mie sa-mi spuna in cat timp pot sa ajung la Iasi, la Cluj, la Timisoara sau la Oradea...daca mai ajung vreo data...cu trenul...sau era mai convenabil cu postalionul tras de cai?...ori facem pista de biciclete in loc de calea ferata?
:lol:  8-)  :lol:

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni andrei11

Guru, poblema nu se pune așa. Problema se pune în felul următor : Mai ajungem cu M 6 la Otopeni în secolul ăsta ?
Contraexemplu :
La sfârșitul lui Decembrie  1984, Secretarul General al Partidului Comunist Român, Președintele Republicii Socialiste România, Comunistul de frunte, etc, tov. Nicolae Ceaușescu a inaugurat stația de metrou Crângași cu 3 linii. Mai e puțin și se fac 35 de ani de la acea inaugurare. Tot mă întreb de ce au făcut stația aia cu 3 linii ?
Tot așteptând începerea lucrărilor pentru M 6 că stai că mai trebuie o hârtie, că stai că s-a mai schimbat guvernul, că stai că vara nu-i ca iarna, că stai că nu știu ce să nu ne apuce altă orientare politică mondială de unde va rezulta că defapt și de drept Bucureștiul nu mai are nevoie de aeroport, că pentru România anului 2100 e nevoie de un singur aeroport în centrul țării după care te sui în rețeaua de tren de mare viteza de 400 km / h și într-o oră - o oră și jumătate ajungi în orice colț de țară.
Să știi că pe aici - dar nu numai pe aici - suntem o groază de cetățeni planetari care ni s-a cam urât de când se construiește racordul din Dr. Taberei, de când se discută de M 6, de prelungirea lui M 4 spre Sud, etc.
Apropo, de ce ați construit stația Crângași cu 3 linii ?
Bagi mână în foc că peste vreo 25 - 30 ani nu se va inventa un nou regim politic mondial care va decreta că pentru Ro nu e necesar  decât un aeroport în centrul țării și o rețea de căi ferate rapide ?

subway guru wrote:
Mie sa-mi spuna in cat timp pot sa ajung la Iasi, la Cluj, la Timisoara sau la Oradea...daca mai ajung vreo data...cu trenul...sau era mai convenabil cu postalionul tras de cai?...ori facem pista de biciclete in loc de calea ferata?
:lol:  8-)  :lol:

Aceeași întrebare reformulată, spusă și mai devreme :
Mai ajunge M 6 secolul ăsta la aeroport ? Sau poate va ajunge când se va închide aeroportul ?
_____________________________

Văd că și Ziarul Financiar a reluat același articol pe care l-a postat și Gândul acum câteva zile...
Părerea mea sinceră este că ZF - ul n-a avut ce face și a copiat pur și simplu același articol, pe raționamentul << Ce are frate  ? >>

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni TibiV

ZF-ul NU mai este cel pe care il stiam acum 5 ani,
Cei mai buni oameni ai lor au plecat. Majoritatea de buna voie, pentru bani mai multi.
ZF-ul de astazi este unul "mic-mic", care nu isi mai permite decat doua categorii de angajati:
1/. Cei foarte buni (si foarte putini - mult sub 10% din personal) care au preferat sa ramana acolo, pe bani decenti...
2/. Cei "no-name", platiti ca atare, dar "majoritari". Adica sclavi pe plantatie...
Rezultatul  il poti citi pe site-ul lor, tot mai trist :(...

 


Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni subway guru

andrei11, degeaba te iriti, traim in Romania si nu am ales noi sa ne nastem aici...
:popa:

 


Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14  ... 25
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Racordarea directă a aeroportului la rețeaua feroviară (noua legătură GdN - OTP)  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420542 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use