Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expresA3 (București - Ploiești - Brașov - Tg. Mureș - Turda - Borș)

 

Topic: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania")

372 posts, 97644 views
 
Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13  ... 27
 
 

📖 Pagination options
Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") TibiV

In urma discutiei cu shoppy de pe A1, pun aici o filmare aeriana a sectiunii Gilau-Nadaselu de pe A3, lucrarea celor de la UMB.
Spectaculos este putin zis...
Filmarea este pe sensul Nadaselu->Gilau si se termina la podul lipsa care face imposibila darea in folosinta a acestui lot absolut superb...


 


Re: Știri, noutăți, perspective drbm

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comu...-bor%C8%99

Documentația pentru proiectarea și execuția celor aproximativ 60 de km ai autostrăzii Suplacu de Barcău – Borș a fost transmisă astăzi (21.08.2017) spre SEAP, în vederea publicării.

Proiectul este format din trei loturi: Suplacu de Barcău-Chiribiș (26 de km), Chiribiș-Biharia (29 de km) și Biharia-Borș ( 5 km).

Cu o valoare însumată de peste 215 milioane de euro, fără TVA, contractul urmează să prevadă o perioadă de proiectare de 6 luni și o perioada de 18 de luni pentru construcție.

Perioada  de garanție a lucrărilor, prevăzută în documentație, este cuprinsă între 5 și 10 ani, în funcție de opțiunea afertanților.

Pentru acest proiect, prevăzut în Master Planul General de Transport, ofertele trebuie depuse într-un interval de 3 luni din momentul publicării.

Informații suplimentare:

La fel ca alte documentații scoase la licitație anul acesta de CNAIR S.A., contractul pentru segmentul Suplacu de Barcău- Borș va conține o serie de condiții stricte printre care: eliminarea posibilității judecării litigiilor la Curtea de Arbitraj de la Paris, eliberarea autorizației de construcție doar după avizarea proiectului tehnic precum și stabilirea clară a nivelului sancțiunilor aplicate Antreprenorului, în cazul în care acesta nu respectă termenele și calitatea lucrărilor.

Segmentul Suplacu de Barcău – Borș face parte din Autostrada Transilvania și urmează să asigure legătura dintre Vestul României și Ungaria, prin Vama Borș.

 


Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") TibiV

Filmare de sambata pe A3 Gilau-Nadaselu.
Filmarea este in sens invers, Nadaselu->Gilau, si se termina la podul lipsa peste Somesul Mic




Acelasi lot de autostrada insa filmat de la sol, de la Gilau spre Nadaselu


 


Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") drbm

Autostrada Gilău-Nădășelu, deschisă anul viitor
 
12.09.2017
Compania de Drumuri a semnat contractul de execuție a podului de pe Someșul Mic de pe autostrada Transilvania. Astfel sectorul de 8,7 kilometri de autostradă dintre Gilău și Nădășelu va putea fi conectat la sectorul Câmpia Turzii-Gilău, deja realizat.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România (CNAIR) a semnat luni cu firma italiană Tirrena Scavi SpA. contractul de execuţie lucrări "Finalizarea lucrărilor la Nodul Gilău şi conexiunea dintre Secţiunea 2B cu Subsecţiunea 3A1, Autostrada Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea". Valoarea de semnare a contractului este de 25,67 milioane lei, fără TVA.

Podul va trebui realizat in 10 luni, după care va curge o perioadă de garanție de nouă ani.

Construcția podului va face posibilă deschiderea traficului pe un alt lot de autostradă, anume Gilău - Nădășelu, lung de 8,7 kilometri. CNAIR susține că lucrărilor la pod vor fi încheiate în aprilie 2018.

http://m.digi24.ro/stiri/actualitate/au...tor-792327

 


Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") TibiV

Hai sa luam si "sursa primara"...
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/fost-semnat-contractul-de-execu%C5%A3ie-lucr%C4%83ri-pentru

Bold-urile si inrosirile din citatul urmator imi apartin...
În data de 11.09.2017, CNAIR SA a semnat cu Antreprenorul Tirrena Scavi SpA. contractul de execuţie lucrări "Finalizarea lucrărilor la Nodul Gilău şi conexiunea dintre Secţiunea 2B cu Subsecţiunea 3A1, Autostrada Braşov – Târgu Mureş – Cluj - Oradea"

Valoarea de semnare a contractului este de 25.675.230,51 lei fără TVA.

Informaţii suplimentare :
Durata contractului este de 118 luni, din care 10 luni perioada de execuţie şi 108 luni perioada de notificare a defecţiunilor.
Construcția podului va face posibilă deschiderea traficului pe un alt lot de autostradă, anume Gilău - Nădășelu, lung de 8,7 kilometri. Calendarul CNAIR prevede încheierea lucrărilor la pod în aprilie 2018.

Ei au uitat sa "mentioneze" ca termenul de 10 luni "perioada de executie" incepe de la "ordinul de incepere a lucrarilor".
Ordin care trebuie sa fie dat (de beneficiar, adica de CNAIR) in cel mult 42 de zile de la semnarea contractului.
Dar care "ordin" nu a fost inca dat.
(Au fost contracte reziliate la cererea antreprenorului pentru ca nu au dat "ordinul de incepere" nici dupa 1 (un) an de zile...)

Dar daca "ordinul" ar fi dat maine, numarati voi 10 luni si vedeti cand s-ar termina lucrarile.
Daca va da iulie, inseamna ca nu am gresit nici eu calculele... ;)

Dar poate "Calendarul CNAIR" prevede "alte unitati de masura spatio-temporale"... :D
O fi ceva gen "Craciunul rusesc", dar muuuult exagerat... :lol:

 


Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") drbm

COMUNICAT DE PRESĂ  23 Oct 2017

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comu...autostrada

C.N.A.I.R. S.A. a finalizat procesul de elaborare a documentațiilor de atribuire și a transmis spre validare la ANAP urmatoarele proceduri:

1. Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov - Târgu Mureș - Cluj - Oradea, Subsecțiunea 3A2: Nădășelu - Mihăiești (km 8+700-km 25+500) și Subsecțiunea 3B1: Topa Mică - Zimbor (km 0+000 - km 13+260). Precizăm faptul că Subsecțiunea 3A2: Nădășelu - Mihăiești (km 8+700-km 25+500) va avea o lungime de 16,80 km, iar Subsecțiunea 3B1: Topa Mică - Zimbor (km 0+000 - km 13+260) va avea o lungime de 13,26 km.
2. Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov - Târgu Mureș - Cluj – Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești - Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B2: Zimbor - Poarta Sălajului (km 13+260 - km 25+500). Precizăm că Subsecțiunea 3B2: Zimbor - Poarta Sălajului (km 13+260 - km 25+500) va avea o lungime de 12,24 km.
3. Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov - Târgu Mureș - Cluj – Oradea, Sectiunea 3B: Mihaiesti - Suplacu de Barcău, Subsectiunea 3B5: Nușfalău - Suplacu de Barcău (km 66+500 - km 80+054.044). Menționăm că Subsecțiunea 3B5: Nușfalău - Suplacu de Barcău (km 66+500 - km 80+054.044) va avea o lungime de 13,554 km.

Agenția Națională pentru Achiziții Publice va finaliza în termen de 10 zile lucrătoare procesul de evaluare/validare a acestora, în conformitate cu prevederile art. 23 din HG nr. 395/2016.
Proiectul va fi finanțat din FEDR in cadrul POIM 2014 – 2020, fiind prevazut in MPGT aprobat prin HG 666/2016.

 


Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") drbm

Incep sa se miste lucrurile la Autostrada Transilvania (A3)

Ref: Ordin de începere a lucrărilor pod Gilău

http://infooradea.ro/incep-sa-se-miste- ... ania-foto/
DE BOGDAN B.     29.10.2017 | 13:56

Una dintre telenovelele infrastructurii românești, o rușine națională începută în 2013, se apropie de un deznodământ. În sfârșit încep lucrările la podul Gilău peste Someș, un ciot de 800 de metri de autostradă care trebuie să lege A3 Gilău-Câmpia Turzii de „muzeul” A3 Gilău-Nădășelu. În cursul zilei de ieri s-a dat ordinul de începere și s-a predat amplasamentul către constructor (Tirrena Scavi), astfel că acesta se poate apuca de treabă, anunta Asociația Pro Infrastructură.

Conform acesteia, termenul de finalizare, pentru aceasta portiune de 800 de m de autostrada, este 27 august 2018, insa acest termen nu este cert, avand in vedere birocratia dar si diverse probleme care pot aparea pe parcurs, cum ar fi vremea sau alte intarzieri.

Insa, o data cu finalizarea acestui tronson va fi facuta legatura cu portiunea Gilau-Nadaselu, un tronson de 8,7 km, care este aproape terminat, are termen de finalizare, octombrie 2017, iar astfel putem spune ca Autostrada Transilvania va avea un nou tronson  de autostrada gata.

De asemenea, C.N.A.I.R. S.A, anunta in data de 23 octombrie, ca a finalizat procesul de elaborare a documentațiilor de atribuire și a transmis spre validare la ANAP urmatoarele proceduri:

1. Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești (km 8+700-km 25+500) și Subsecțiunea 3B1: Topa Mică – Zimbor (km 0+000 – km 13+260). Precizăm faptul că Subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești (km 8+700-km 25+500) va avea o lungime de 16,80 km, iar Subsecțiunea 3B1: Topa Mică – Zimbor (km 0+000 – km 13+260) va avea o lungime de 13,26 km.

2. Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B2: Zimbor – Poarta Sălajului (km 13+260 – km 25+500). Precizăm că Subsecțiunea 3B2: Zimbor – Poarta Sălajului (km 13+260 – km 25+500) va avea o lungime de 12,24 km.

3. Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Sectiunea 3B: Mihaiesti – Suplacu de Barcău, Subsectiunea 3B5: Nușfalău – Suplacu de Barcău (km 66+500 – km 80+054.044). Menționăm că Subsecțiunea 3B5: Nușfalău – Suplacu de Barcău (km 66+500 – km 80+054.044) va avea o lungime de 13,554 km.

Ne aducem aminte ca, intr-o vizita la Oradea, Ministrul Transporturilor, la acea vreme Razvan Cuc, anunta ca proiectul autostrăzii Suplacu de Barcău-Borș va fi împărțit în trei sectoare, care se vor licita separat, pentru a se evita atribuirea lucrării către „un constructor neserios” și a adăugat că, până la finele anului 2020, se va putea circula pe autostradă între Oradea și Cluj.

Astfel, in septembrie 2017, proiectul pentru Autostrada Transilvania (A3), sectiunea Suplacu de Barcau-Bors a fost scos la licitatie, iar termenul limita pentru primirea ofertelor este 20.11.2017.

Din pacate, din Autostrada Transilvaia (A3), in 2018 vom avea finalizati doar 9,5 km, iar daca previziunile fostului ministru, Rzavan Cuc se vor adeveri, vom putea circula intre Oradea si Cluj, pe autostrada, undeva prin 2022, numai daca portiunea Bors-Suplacu de Barcau va fin finalizata in 2020, asa cum este prevazut

 


Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") alliens

Avand in vedere antecendentele pozitive ale celor de la Tirena Scavi, e posibil  sa realizeze lucrarea in termenul stabilit (daca nu apar suprize majore in teren)

 


Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") andrei11

Moderator :
Ultimele 3 intervenții au fost șterse fiind total off topic.

 



Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") drbm

Cea mai aşteptată veste despre Autostrada Transilvania: a fost emisă hârtia care deblochează peste 200 de kilometri până la graniţa cu Ungaria

http://www.economica.net/mobile/cea-mai ... 45911.html

Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului (ANPM) a eliberat marţi, 7 noiembrie, Acordul de Mediu revizuit pentru secţiunea Ogra (Târgu Mureş) – Borş (Oradea) din Autostrada Transilvania, a spus pentru ECONOMICA.NET Octavian Pătraşcu, director în cadrul instituţiei. Ministerul Transporturilor primeşte astfel undă verde pentru deblocarea a peste 200 de kilometri din autostrada spre Ungaria.

Autostrada Braşov – Borş (Transilvania) avea Acord de Mediu (AM) încă din 2004, când Bechtel a început lucrările la acest mega-proiect. După rezilierea contractului cu americanii şi modificările intervenite pe partea de mediu, a fost necesară revizuirea AM.

Compania de Drumuri a solicitat din 2015 revizuirea acordului, iar marţi, 7 noiembrie, a fost eliberat actul care completează AM din 2004, a explicat directorul ANPM.

Acest document este unul crucial pentru continuarea proiectului Autostrăzii Transilvania, pentru că permite Ministerului Transporturilor să emită Autorizaţii de Construire (AC) pentru circa 200 de kilometri între Târgu Mureş şi Oradea, exceptând secţiunile construite sau unde se lucrează deja.

Eliberarea Acordului de Mediu revizuit pentru Autostrada Transilvania este „cea mai aşteptată ştire de 10 ani", remarcă user-ul pentium10 al forumului Asociaţiei Pro Infrastructură (API).

„Practic relansează tot proiectul A3 până la graniţă, se pot emite Autorizaţii de Construcţii (AC) pe loturile neatacate şi contractate. Licitaţiile pot fi terminate şi atribuite", adaugă acesta.

El mai spune că pentru judeţul Mureş înseamnă că nodul Iernut poate primi AC - adică şanse reale ca în 2018 T3 să circulam pe autostradă între Nod Aeroport - Nod Iernut.

Şi segmentele neatacate de Astaldi şi Straco pot de asemenea primi AC. Odata ce este AC şi ordin de începere, Astaldi se poate apuca de dublul viaduct de la Bogata şi Straco de lotul Cheţani - Câmpia Turzii, mai spune membrul forumului API.

De la Târgu Mureş până la graniţa cu Ungaria sunt circa 270 de kilometri. Între Târgu Mureş şi Câmpia Turzii (56 de kilometri) există constructori pe patru din cele cinci loturi. Mai departe, pe cei 52 de kilometri între Câmpia Turzii şi Cluj (Gilău Vest) a fost deschisă circulaţia în 2009-2010. Alţi aproape 9 kilometri sunt finalizaţi, între Cluj (Gilău) şi Nădăşelu. Restul secţiunii, de la Nădăşelu până la graniţă (Borş), este în curs de lansare la licitaţie.

Ministrul Transporturilor Felix Stroe a declarat marţi, după audierile din Comisia pentru transporturi din Camera Deputaţilor, că multe dintre întârzierile la autostrăzi au fost cauzate de birocraţie, de chestiuni care ţin de legislaţie.

"Din păcate, multe întârzieri sunt cauzate de lucruri birocratice, unor lucruri care ţin de legislaţie. Sunt lucruri care în mod proactiv, printr-o coordonare a mai multor ministere, ar fi putut fi depăşite mult mai repede. Vin de la o discuţie foarte lungă, corectă şi punctuală cu doamna viceprim ministru şi ministru al Mediului, la care au fost prezenţi şi secretarii de stat ai doamnei ministru, dar şi preşedintele Agenţiei de Protecţie a Mediului. Am stabilit şi am instituit două colective de lucru conduse de un secretar de stat.

Mâine dimineaţă, la mine în birou, cele două grupuri de lucru vor fi prezente la ora 9:00 şi le vom instrui, le vom stabili foarte clar modul de acţiune, astfel încât să nu mai aşteptăm luni, ani obţinerea unui aviz. De la început, Ministerul Transporturilor, ca beneficiar, să facă documentaţia în mod corect şi de la început Ministerul Mediului să acţioneze foarte rapid pentru emiterea - respectând prevederile legale - a acelor acorduri de mediu fără de care nu se poate obţine autorizaţia de construcţie şi nu se pot demara lucrări. Motivele birocratice au dus la întârzieri enorme în realizarea unor proiecte", a mai spus şeful de la Transporturi.

 



Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") shoppy

Super, au secat canalul si s-au apucat de pilele lipsa.


 



Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13  ... 27
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: A3 (București - Ploiești - Brașov - Tg. Mureș - Turda - Borș)  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419407 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use