Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Privatizarea RATB - avantaje și dezavantaje

56 posts, 33035 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Privatizarea RATB - avantaje si dezavantaje ADY881

Ce alegem, solutia corecta sau solutia rapida?

Transportul public daca va fi franat si de "solutii" din astea de care vrei tu, plata la sofer , atunci RATB-ul va deveni si mai ineficent  si mai multi oameni vor baga banii lor in masini de mana a 18-a, adica vom creste numarul de masini, sper ca iti dai seama de consecinta asta?
Iar avantajele oferite tramvaiului de pe linia 41, ar fi LICHIDATE, tramvaiul ar fi parcurs din cauza SOLUTIEI GENIALE, cel putin la fel de rapid ca un tramvai obisnuit.
Pui intrebarea gresit. de fapt noi nu avem de ales intre intre privatizare(intrarea pe o usa) si stagnare(sitemul de azi in care multi nu platesc). Exista si calea nr.3 EFICIENTIZAREA RATB.
Cum vad eu "eficientizarea"asta?
a)aruncarea sefilor politruci de la conducere(nu conteaza ca e profesionist, ca a muncit in companie de 800 de ani, bla bla bla) - acei oameni sunt corupti, deja s-au invatat cu binele(masini case....) pe dumnealor ii va corecta doar cosciugul, deci afara cu ploitrucii.
b)punerea sub un cotrol strict a RATB-ului (dpdvd financiar) - la inceput sub supravegherea ANAF, daca se continua cu disparitia miroaculoasa a banilor, sa intervina peste RATB CURTEA DE CONTURI, daca dupa control iarasi avem cheltuieli nejustificate, o rugam frumos pe doamna Merkel sau pe Barroso, sa ne ajute cu oamenii lor de la OLAF, sa vina peste RATB sa ii supravegeheze (ca sa iti aduc aminte, ei au bagat la bulau pe prietenul /scalvul doamnei Elena UDREA (care percum a spus o doamna din Roman "este gajika lui Basescu"), el o ajuta cu elicopterele pe doamna Udrea, astfel incat dumneaiei sa nu isi piarda timpul pretios pe drumurile patriei, daca ar fi fost ORGANELE romanesti, pentru fraudarea fondurilor UE il bagau la rece pe un sofer de autobasculanta din compania lui Nelu :lol: , insa OLAF-ul a fost profesionist si l-au bagat insusi pe "pilotul" doamnei Udrea), si tot asa pana ce coruptia din RATB va fi stoarsa complet.
c)redirectionarea fondurilor spre RATB - pentru a deveni eficienta, regia are nevoie de INVESTITII(in infrastructura stationara si cea de pe vehicule, dar si pentru procurarea noilor vehicule, si mentenanta celor existente).
Iar daca nu vor fi investitii, tot mai multi oameni isi vor baga picioarele in RATB, isi vor cumpara cazane de pe timpul lui Deceneu si se vor alinia in ambuteiaj, daca vor fi fonduri pentru RATB, transportul public va deveni CIVILIZAT, respectiv va deveni o optiune reala pentru multi oameni ce azi nu vor sa aunda de RATB.
d)MONETIZAREA facilitatilor pensionarilor si altor categorii ce astazi circula moca - DA, am gresit atunci cand m-am contrat cu tine referitor la pensionari in RATB, sa le monetizezi  pensionarilor aceste facilitati este foarte important din cauza ca:
1)se limiteaza frauda cu numarul de pensionari
2)pensionarii nu vor mai circula cu RATB-ul prin tot orasul, dupa preturi mai mici
3)egalarea pensionarului din sat cu cel din oras - acum pensionarii din zone rurale sunt discriminati, fata de cei din oras, deoarece un pensionar din Baicoi nu are nevoie de autobuz, repectiv el nu foloseste facilitatea pe care o folosesc aia din oras(adica ei indirect nu primesc mai multi bani, pe care ii incaseaza pensionarul din Bucuresti), iar monetizarea va permite ca pensionarul lunar sa primeasca bani in + la pensia standart, din care sa cumpere produse si medicamente in + sau sa cumpere calatorii pentru RATB.
c)* infiintarea in masa  a benzilor pentru RATB/culoare unice - asta ar fi un subpunct al punctului c), am scris de asta deoarece este o masura simpla, nu costa mult sa o implimentezi, dar e EXTREM DE EFICINETA - si aici nu ma bazez pe experienta straineza, ma bazez pe experienta RATB-ului, pe splai RATB-ul a facut o banda  RATB(care este de tipul ala ineficient pe prima banda, ca pe Kogalniceanu), si chiar si acea banda inefcienta FARA SEAMFORIZARE DEDICATA a aratat ca timpul de parcurgere a distantei sa micsorat, si cel mai impotant (in cazul despre care il discutam) sau facut economii de combustibil.
Ion Dedu director executiv al Direcției Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei wrote:
Banda pentru RATB de pe Splaiul Independenței va rămâne acolo definitiv. De la delimitarea ei s-a observat o creștere a vitezei în trafic a autobuzelor care o folosesc de la0-8 kilometri/oră la 20 kilometri/oră
Pe linia 104 Eroilor-Cora, în mod normal durata unei curse, pe o direcţie, durează 68 de minute. Mergând pe traseu prioritizat durata cursei a scăzut cu 24 de minute. Asta, în condiţiile în care circulă pe o bandă specială pe o distanţă de 5,5 kilometri. Pe linia 104 Gara de Nord- CET Sud când autobuzele circulă pe o bandă prioritizată pe o distanţă de 4 kilometri durata cursei scade de la 55 de minute la 35 de minute. De asemenea, pe linia 124 durata unei curse scădea de la 47 de minute la 30 minute dacă se utilizează pe o distanţă de 4 kilometri o bandă specială


b365 wrote:
Astfel, conform unui calcul aproximativ realizat ad-hoc de șeful Direcției Transporturi, pe o singură linie, autobuzele care stau blocate în trafic consumă aproximativ 216 litri de combustibil pe zi. Asta înseamnă o cheltuială de 1.300 lei/linie în fiecare zi, adică aproape 500.000 de lei pe an.

Sursa:http://www.b365.ro/benzi-speciale-pentru-ratb-dispar-intre-institu-iile-subordonate-lui-sorin-oprescu_201209.html
d)Punerea in functiune a sistiemului PTM* - desi avem un dita mai SMT*(ms lui Basescu pentru el), si in el cica o fi PTM, si tot asta trebuie sa functioneze impreuna, in asa fel incat, sa fie strecurate vehiculele de transport public prin trafic, fara de al perturba prea mult.
Ce avem in realitate?
Benzi RATB - NYET*
Semafoare RATB - NYET(chiar daca si ar fi instalate in unele intersectii, fara benzi separate fizic, ar fi inutile)
Deci presupun ca exista hardware, insa el e folosit pentru cazarea prafului.
e)reconfigurarea si eficientizarea rutelor - este frumos sa pastrezi rutele in forma sa initiala, insa atunci (RSR) erau unele realitati, fluxuri... acum avem alte realitati, nu ar fi cazul sa mai schimbam, desfiintam, comasam unele rute, nustiu sa lichidam dublarile de traseu unde e cazul si chestii din astea ...

Ce se va intampla daca RATB-ul va face benzi dedicate eficiente(pe mijlocul croasabilului, semaforizare dedicata)?
1) viteza de deplasare a transportului public va creste vertiginos => marirea atractivitatii transportului public => marirea nr de pasageri => marirea incasarilor
2)economisera unei movile de bani => banii ce acum se ard la semafor  si in ambuteiaje, vor putea fi folositi pentru ceva util in RATB.
3) Soferii /vatmanii ar fi scutiti de prostia unor soferi => sporirea comfortului la locul de munca(Politrucii de pe la sindicate, daca nu ar fi mana in mana cu acei cu care trebuie sa se bata (functionarii publici), adica ar incasa banii nu degeaba, s-ar ocupa de "impingerea" creerii acestor benzi pentru RATB, nu sa repinga vehiculele articulate).
Toate aceste masuri ar fi dus la redirectionarea banilor ce astazi se fura de catre politicieni si angajatii RATB sau se ard in ambuteiaje, spre subventionarea biletelor (adica subventii din bugetul de stat mai mici) sau mai bine spre investitii in retea si vehicule, dar si la eficientizarea si marirea atractivitatii RATB(cazul c*). Astfel ar fi impacati si cei ce sunt deranjati de banii de subventii mari, dar si cei ce vor un oras mai cruat, mai frumos, mai comod.

Acum, pe viitor pot exista 2 scenarii:
1)privatizare(intrarea pe o usa) si stagnare(sitemul de azi in care multi nu platesc) - asta va fi cazul in care noi toti ce  de pe forum si altii carora le pasa de transportul public si de faptul cum arata orasul nostru, vom sta acasa si vom da like-ui pe facebook, vom scrie comentarii rautacioase in adresa politicienilor corupti(cazul meu :lol: ) si gata.
2) EFICIENTIZAREA RATB - acest caz se poate intampla daca noi toti (sau cel putin o parte), vom iesi in strada sa facem proteste, sa cerem un oras civilizat, verde(adica cu transport public eficient).
Atunci politicienii corupti nu vor deveni indata virgine imaculate, si nu vor pune mana pe nici un leu din buget, NU ei vor ramane la fel cum sunt azi, diferenta vom face-o noi, deoarece politicianul va sti ca niste oameni sunt cu ochii pe toate actiunile lui, si in caz de ceva dubios, putem iesi in strada sa atragem atentia asupra abuzului facut de poltician.
Cu aceasta ocazie va inivit  sa protestam contra PASAJULUI RUTIER DIN PIATA PRESEI LIBERE, si sa cerem in loc de pasaj, sa se faca benzi pentru RATB, pe DN1 pana la aeroportul Baneasa si pe Kiseleff(cel putin pana la Arc). Eu am fost ieri seara sa verific starea santierului, si din fericire inca NU E, insa de noi depinde ca el sa nu apara, si poate chiar sa avem benzi RATB in loc.
Cine vrea sa imi faca companie, poate sa imi lase un PM.

PTM*- Public Transport Management
SMT* - Sistem de Management al Traficului
NYET* - provine de la negatia in rusa (HET), am auzit-o la un realizator TV foarte popular in Romania. = Nu

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Privatizarea RATB - avantaje si dezavantaje 133 313

Protestele conteaza numai daca dupa ele faci ceea ce trebuie. Revolutia din 1989 a dovedit cu varf si indesat.
Noi o sa protestam si discriminatele cu aspra de baie or sa cante prohodul comertului ambulant in tramvaiul 1 de la Obor pana la Victoriei in continuare. Cat de tampit sa fii sa te urci cu comertul ambulant in tramvai... LA OBOR!
Eu cu RATB as proceda foarte simplu. Nu privatizare... gratuitate pentru toti... si 1 tramvai/autobuz pe ora. Daca e gratuit... n-ai motive de nemultumire. Cine vrea mai bine... la privat.

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Privatizarea RATB - avantaje si dezavantaje ADY881

133 313 wrote:
Protestele conteaza numai daca dupa ele faci ceea ce trebuie. Revolutia din 1989 a dovedit cu varf si indesat.

Aici recunosc ca nu prea am inteles in ce parte bati, dar poate ai vrut sa spui ca cineva din carmacii de azi ar trebui impuscati?
Nu cred, orice revolutii nu ai face, oricum tot ei raman la guvernare, protestul are un alt rol, sa atragi atentia aspura unui abuz, pasajul de la PPL este un abuz: un abuz asupra banului public, asupra unui parc superb, asupra unui oras intreg(deoarece masnutili alea ce vor trece cu vaj pe sub PPL, unde vor ajunge ? In centru, asta va fi o fundatie sigura pentru un ambuteiaj enorm in Centru, si dupa vine Oprescu cu solutia magica, "deci sa facem aci un pasaj, mosule", si asa la nesfarsit.
Poti sa te razi de mine, dar eu chiar cred ca prin proteste am putea sa schimbam ceva in bine in orasul asta(prin schimbare in bine nu vorbesc de revolutii, deoarece 1989 a demnstrat, este pointLESS, oricum comunistii au ramas la putere imbracand culori democratice(Base, Iliescu)), intrebarea este doar in ce numar ne adunam(sau ma adun eu :lol: ), daca ne adunam multi vom fi vizibili, poate scrie despre noi b365, poate vine si un post TV si uite asa ar putea sa afle lumea, ca exista si o alat posibilitate de a dezvolta orasul, si te uiti CA CAde pasajul lui APOLODOR(cat o fi "donat" compania aia pentru campanie?), a cazut ala din PCG si acolo nu au fost proteste(presupun ca niste ONG-uri verzi au scris niste scrisori primariei), si daca ne strangem acolo cativa pasionati de tema, asa in fiecare zi 30min- 1 ora dupa munca, eu zic ca nu e mare jertfa.

 


Re: Privatizarea RATB - avantaje si dezavantaje ByOnu

Nu-i privatizare, dar nu stiu unde sa o discutam fara a deschide un topic separat.

De la Ciprian Ciucu
News: în cca. 4 luni RATB se va transforma în societate comercială si va avea doi acționari, PMB şi CJ Ilfov.

 


Re: Privatizarea RATB - avantaje si dezavantaje punmeister

Deci gata cu smecheria dintre RATB si sindicat. In teorie bineinteles.
Plus de asta, inseamna ca RATB va avea acces la fonduri UE, nu?

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Privatizarea RATB - avantaje si dezavantaje GPS

CJ Ilfov? Asta înseamnă ca preorasenestile vor fi reînființate?

 


Re: Privatizarea RATB - avantaje si dezavantaje Victor92

Ciprian Ciucu ... cel care in urma cu aproape 2 luni spunea ca erau 3 sau 4 tramvaie in prima zi in care tramvaiele au reinceput sa circule pe Pantelimon (linia 55) ...

De fapt, erau 6, dar matematica e grea ...
Linia 55 - 2.jpg (299.49 KB; downloaded 6494 times)

 


Re: Privatizarea RATB - avantaje si dezavantaje Puss in Boots

Asta e ca dupa Revolutia din 89. Ne-a condus esalonul doi ca doar n-avea cine altcineva. Asa o sa fie si aici, potrivit zicalei "la vremuri noi, tot noi" :D Singura chestie pozitiva intr-adevar e ca or sa se poata lua fonduri europene pentru trolee, tramvaie si alte cele. Atat si nimic mai mult. Poate asa sa se mai primeneasca si RATB-ul cu ceva.....cu sisteme de anunt prin statii, cu gps-uri, cu una cu alta.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Privatizarea RATB - avantaje si dezavantaje GPS

Victor92 wrote:
Ciprian Ciucu ... cel care in urma cu aproape 2 luni spunea ca erau 3 sau 4 tramvaie in prima zi in care tramvaiele au reinceput sa circule pe Pantelimon (linia 55) ...

De fapt, erau 6, dar matematica e grea ...

Asta știe măcar ce vorbește? Nu prea se pare...

 


Re: Privatizarea RATB - avantaje si dezavantaje Puss in Boots

Daca zice ca RATB are doar 5 bidirectionale, atunci clar nu stie.

 


Re: Privatizarea RATB - avantaje si dezavantaje aztec

Deci ce spuneam eu in urma cu saptamani dvine oficial.
RATBIF.
Nouna nu ne ajung mijloacele de transport actuale ,cumparam cateva sa completam, dar le trimitem pe o suprafata de 3-4 ori mai mare.... Pai ce facusi coana Chirita, ...

 


Re: Privatizarea RATB - avantaje si dezavantaje Sava_6115-6315

Daca infiintam RATBIF,  inseamna ca Autoritatea Metropolitan de Transport Bucuresti e un proiect mort. Legat de fonduri europene, viitoarea companie va putea accesa fonduri doar pentru materialul rulant? Nu se pot lua fonduri pentru modernizari/extinderi de linii de tramvai/troleu? Intreb teoretic, ca practic nimeni din actuala guvernare nu vrea sa mai acceseze fonduri UE. Eventual fonduri PNDL 2...

 


Re: Privatizarea RATB - avantaje si dezavantaje Puss in Boots

Ba imi imaginez ca da, orice proiect pe axa 4 de mobilitate.

 


Re: Privatizarea RATB - avantaje si dezavantaje TibiV

Consiliul Local Constanta are sedinta luni, 27 noiembrie, si  pe lista prociectelor se afla o HCL de transormare a RATC in societate comerciala.
In preambul se spune "avand in vedere contractul de imprumut semnat cu BERD..."

Gasiti proiectul HCL la locul lui, la Constanta: https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=96&p=260240#p260240

 


Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419376 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use