Topic: Timișoara - Istoria transportului în comun
17 posts, 5475 views
📖 Pagination options
- Goldmund
-
Posted:
-
Timișoara - Istoria transportului în comun
Goldmund
Am ales sa deschid inca un subiect nou, ceea ce ar trebui adaugat la fiecare oras mare al Romaniei.
Ideea mi-a venit citind articolul urmator si indragostit fiind de trecutul transportului in comun din tara:
"Povestea FIROBUZULUI. Care a fost primul oraş din România care a folosit acest mijloc de transport
Timisoara se mandreste cu multe premiere de-a lungul timpului, iar troleibuzul se afla printre acestea. Orasul de pe Bega este primul din Romania care a folosit acest mijloc de transport.
Intr-o perioada in care al doilea razboi mondial era in plina desfasurare, in urma cu exact 75 de ani, Timisoara se pregatea de o noua premiera, primul firobuz din Romania.
Prima linie de troleibuz a fost creata dupa planuri elaborate in 1938 de catre firma Brown-Bovery din Mannheim si s-a dat in folosinta la 15 noiembrie 1942....."
In articol apar si doua poze superbe ale acestui firobuz
http://www.businessmagazin.ro/actualita ... t-16820078
si mai multe despre aceasta bijuterie de autobuz/firobus Fiat-Marelli 656F puteti citi aici:
http://www.transira.ro/bb3/viewtopic.php?t=2224
Am ales sa deschid inca un subiect nou, ceea ce ar trebui adaugat la fiecare oras mare al Romaniei.
Ideea mi-a venit citind articolul urmator si indragostit fiind de trecutul transportului in comun din tara:
"Povestea FIROBUZULUI. Care a fost primul oraş din România care a folosit acest mijloc de transport
Timisoara se mandreste cu multe premiere de-a lungul timpului, iar troleibuzul se afla printre acestea. Orasul de pe Bega este primul din Romania care a folosit acest mijloc de transport.
Intr-o perioada in care al doilea razboi mondial era in plina desfasurare, in urma cu exact 75 de ani, Timisoara se pregatea de o noua premiera, primul firobuz din Romania.
Prima linie de troleibuz a fost creata dupa planuri elaborate in 1938 de catre firma Brown-Bovery din Mannheim si s-a dat in folosinta la 15 noiembrie 1942....."
In articol apar si doua poze superbe ale acestui firobuz
http://www.businessmagazin.ro/actualita ... t-16820078
si mai multe despre aceasta bijuterie de autobuz/firobus Fiat-Marelli 656F puteti citi aici:
http://www.transira.ro/bb3/viewtopic.php?t=2224
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Istoria Transportului in Comun
Puss in Boots
Primul si singurul "firobuz" din Romania Si asta face speciala istoria Timisoarei. Sper sa nu ma insel
Primul si singurul "firobuz" din Romania Si asta face speciala istoria Timisoarei. Sper sa nu ma insel
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Istoria Transportului in Comun
punmeister
E bine ca se pot vedea pozele din acel topic de pe Transira, avand in vedere ca la multe topicuri de acolo iti trebuie cont, iar crearea unui cont nou este imposibila acum.
E bine ca se pot vedea pozele din acel topic de pe Transira, avand in vedere ca la multe topicuri de acolo iti trebuie cont, iar crearea unui cont nou este imposibila acum.
- GPS
-
Posted:
-
Re: Istoria Transportului in Comun
GPS
Singurul firobuz pentru ca așa ii spun cei din Timișoara, rețele de troleibuz mai avem in România din fericire.
* firobuz = troleibuz
Puss in Boots wrote:
Primul si singurul "firobuz" din Romania Si asta face speciala istoria Timisoarei. Sper sa nu ma insel
Singurul firobuz pentru ca așa ii spun cei din Timișoara, rețele de troleibuz mai avem in România din fericire.
* firobuz = troleibuz
- Puss in Boots
-
Posted:
-
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Istoria Transportului in Comun
ByOnu
Se are in vedere expunerea si a troleibuzelor si autobuzelor din patrimoniul STPT in cadrul muzeului de tramvaie? Acestea stau in prezent in curtea de peste sosea, nu? Ce s-a intamplat cu spatiul eliberat de mutarea tramvaielor de muzeu in noul ansamblu?
Se are in vedere expunerea si a troleibuzelor si autobuzelor din patrimoniul STPT in cadrul muzeului de tramvaie? Acestea stau in prezent in curtea de peste sosea, nu? Ce s-a intamplat cu spatiul eliberat de mutarea tramvaielor de muzeu in noul ansamblu?
- Tom
-
Posted:
-
Re: Istoria Transportului in Comun
Tom
Goldmund wrote:Primul oraș care a folosit troleibuz a fost Sibiu în 1904. Că la Sibiu nu a mers prea bine atunci și a durat doar două luni, e altceva, dar premiera le aparține.
Orasul de pe Bega este primul din Romania care a folosit acest mijloc de transport.
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Istoria Transportului in Comun
PaulIP
E cu dus-intors treaba... In 1904 Sibiul nu era pe teritorul Romaniei de atunci, iar din momentul in care a ajuns parte din Romania Mare au mai trecut 65 de ani pana sa aiba (din nou) troleibuze. Primul oras aflat in Romania la momentul introducerii troleibuzului a fost Cernauti (1939). Ca in '40 s-a intamplat ce stim cu totii, e alta poveste. Timisoara e "orasul de pe actualul teritoriu al Romaniei cu cea mai veche retea de troleibuze". Cred ca asta e formularea adecvata.
E cu dus-intors treaba... In 1904 Sibiul nu era pe teritorul Romaniei de atunci, iar din momentul in care a ajuns parte din Romania Mare au mai trecut 65 de ani pana sa aiba (din nou) troleibuze. Primul oras aflat in Romania la momentul introducerii troleibuzului a fost Cernauti (1939). Ca in '40 s-a intamplat ce stim cu totii, e alta poveste. Timisoara e "orasul de pe actualul teritoriu al Romaniei cu cea mai veche retea de troleibuze". Cred ca asta e formularea adecvata.
- GPS
-
Posted:
-
Re: Istoria Transportului in Comun
GPS
Și acum o veste mai bună, trei autobuze IKARUS vor fi salvate pentru muzeu și încă un troleibuz ROCAR 217E, acestea urmând să se alăture celorlalte vehicule păstrate.
GPS wrote:GPS wrote:
Acela nu este un DAC 117E, este autobuzul ROCAR 117UD 313, ultimul autobuz de tip ROCAR ce a circulat in Timișoara. Fratele 314 se afla in Muzeul Transportului Corneliu Miklosi.
Este in curs de casare, alături de mai multe autobuze IKARUS...
Și acum o veste mai bună, trei autobuze IKARUS vor fi salvate pentru muzeu și încă un troleibuz ROCAR 217E, acestea urmând să se alăture celorlalte vehicule păstrate.
- ADK
-
Posted:
-
- GPS
-
Posted:
-
Re: Istoria Transportului in Comun
GPS
Am plăcerea sa va anunț ca numărul de vehicule salvate anul trecut este de 6, și nu de 4 cum am precizat anterior, astfel vor face parte din exponatele Muzeului Corneliu Mikloși următoarele vehicule:
ROCAR 217E 4
IKARUS 260.02 TM 10 JGR
IKARUS 260.43 243
IKARUS 260.43 TM 10 JMV
IKARUS 280.02 321
IKARUS 280.02 330
Și pentru ca s-a vorbit despre fotografii:
IKARUS 260: http://www.ratt.ro/forum/index.php?show ... t&p=156121 (TM 10 JMV se află lângă ROCAR U312 206, se poate observa in prima poza)
IKARUS 280 și troleibuzul ROCAR 217E: http://www.ratt.ro/forum/index.php?show ... t&p=155619 (vehiculele se afla in partea stanga, după autobuzul IKARUS 280)
Am plăcerea sa va anunț ca numărul de vehicule salvate anul trecut este de 6, și nu de 4 cum am precizat anterior, astfel vor face parte din exponatele Muzeului Corneliu Mikloși următoarele vehicule:
ROCAR 217E 4
IKARUS 260.02 TM 10 JGR
IKARUS 260.43 243
IKARUS 260.43 TM 10 JMV
IKARUS 280.02 321
IKARUS 280.02 330
Și pentru ca s-a vorbit despre fotografii:
IKARUS 260: http://www.ratt.ro/forum/index.php?show ... t&p=156121 (TM 10 JMV se află lângă ROCAR U312 206, se poate observa in prima poza)
IKARUS 280 și troleibuzul ROCAR 217E: http://www.ratt.ro/forum/index.php?show ... t&p=155619 (vehiculele se afla in partea stanga, după autobuzul IKARUS 280)
- ADK
-
Posted:
-
Re: Istoria Transportului in Comun
ADK
Măcar aici să fie salvate ceva Ikarus, fiindcă la Ploiești încă nu se știe deșii slabe speranțe că în rest... s-a tăiat aproape totul.
Măcar aici să fie salvate ceva Ikarus, fiindcă la Ploiești încă nu se știe deșii slabe speranțe că în rest... s-a tăiat aproape totul.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Istoria Transportului in Comun
Puss in Boots
Eu sper sa ia Iasul doua Ikarus de la Ploiesti pentru propriul muzeu. Ploiestiul nu ma indoiesc ca o sa le taie pe toate. Daca unicul V3A va avea aceeasi soarta desi n-ar fi deloc greu sa il puna iar pe roate, ne putem da seama cam ce conceptie moderna au oamenii de la TCE si Primarie.
Eu sper sa ia Iasul doua Ikarus de la Ploiesti pentru propriul muzeu. Ploiestiul nu ma indoiesc ca o sa le taie pe toate. Daca unicul V3A va avea aceeasi soarta desi n-ar fi deloc greu sa il puna iar pe roate, ne putem da seama cam ce conceptie moderna au oamenii de la TCE si Primarie.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Timișoara - Istoria transportului în comun
PTMZ
Un material mai vechi, postat pe YouTube acum aproape 3 săptămâni:
Un material mai vechi, postat pe YouTube acum aproape 3 săptămâni:
📖 Pagination options