Regiunile RomânieiMunteniaJudețul ArgeșTransportul în comun din municipiul Pitești (SC Publitrans 2000 SA)

 

Topic: Autobuze Solaris Urbino 12 m

26 posts, 17768 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Autobuze Solaris Urbino 12 m Victor92

Incepand cu jumatatea anului 2015, orasul Pitesti beneficiaza de 70 de autobuze Solaris Urbino 12 m numerotate de la 001 la 070. Inainte de a discuta despre acestea, va invit sa parcurgem o scurta istorie a acestui model produs de catre fabrica poloneza, respectiv alte detalii ce tin de bucataria interna a acestora.

Informatii generale despre Solaris Urbino 12 m

Solaris Urbino 12 face parte din seria Solaris Urbino de autobuze cu podea joasa destinata transportului public, produsa in anul 1999 de catre compania poloneza Solaris Bus & Coach din Bolechowo din apropiere de Poznań, Polonia. Din 2010, exista si o versiune hibrida, iar din anul 2013 a aparut o varianta electrica. Modelul Urbino 12 are o lungime de 12.0 metri, inclouind modelul Neoplan N4016, fabricat intre 1988 si 1999 la fabrica mentionata anterior.

Seria Solaris Urbino 12 a fost prima din noua serie de autobuze Solaris de 12 metri. Este cea mai populară serie de modele din istoria mărcii.

Modelul Urbino 12 a iesit la ”lumina” prima ora la mijlocul anului 1999 in cadrul unui targ international.

Aceasta a fost prima generatie de autobuze Solaris Urbino 12, a doua fiind fabricata de la inceputul anilor 2001-2002. Din 2005, a aparut cea de-a treia generatie a autobuzului.

In anul 2008, in cadrul targului Transexpo organizat la Kielce, noul prototip al seriei Solaris Urbino a fost marcat ca „Noua editie a generației 3.5". Structura celei de a patra generație o mentine pe aceeași celei din seria anterioara. In interior, spatele panourilor verticale de sustinere, lumina este mult mai puternica, spatiul de la mijlocul autobuzului este mult mai mare, iar o alta solutie inovatoare pentru anul respectiv a insemnat ascunderea compartimentului motorului.

Autobuzele Solaris Urbino 12 sunt produse cu motoare diesel care indeplinesc standardul de poluare Euro VI. Din 2005, exista varianta LPG / GNG (gaz natural). Cele mai vândute motoare diesel sunt de la DAF Trucks, mai putin frecvente fiind folosite cele care provin de la MAN. Ultimele tipuri de motoare mentionate au fost folosite cu precadere in anul 2004, respectiv pentru o perioada scurta de timp in 2006.
Alternativ, producătorul a început să utilizeze motoarele diesel Cummins ISBe4 250B cu standardul Euro IV.

Autobuzele Urbino 12 LE sunt produse pentru o varietate suburban, pentru trasee scurte, cu putere diesel, CNG sau biogaz.

Solaris Urbino a fost dsemnat autobuzul anului 2017. Este primul titlu de acest gen acordat unui producător polonez și, în același timp, este pentru prima dată în istoria competiției cand premiul este acordat unui producător de baterii, autovehicul. Concursul pentru autobuzul anului 2017 a avut loc la Bruxelles. Ebusco, Irizar, Van Hool, Solaris și Mercedes au concurat pentru premiul final. Primii patru producători au intrat în concurs cu autobuze electrice, în timp ce Mercedes a ales un vehicul alimentat cu gaz natural (CNG).

Noul Solaris Urbino 12 electric, care a fost evaluat de un juriu de editori din 20 de țări, a fost echipat cu baterii de 240 kWh. În autobuz au fost instalate două sisteme de încărcare: una cu pantograf, pentru încărcare în timpul opririlor la stațiile de autobuz, iar cealaltă cu ajutorul unui plug-in pentru încărcarea în depozitul de autobuze. În timpul concursului de la Bruxelles, Solaris alimentat de la baterie a fost debitat prin intermediul unui încărcător de nouă generație cu o putere de 80 kW, proiectat și produs de Ekoenergetyka-Polska. Încărcătorul mobil al tipului plug-in a fost conectat la un post cu un pantograf special conceput pentru acest scop. Datorită acestei soluții, raza de acțiune a sistemului Urbino electric este practic nelimitată.

Primul concurs pentru cel mai bun autobuz urban a fost organizat in 1989. Vehiculul câștigător primește titlul de cel mai bun autobuz pentru întreg anul viitor, iar în cazul ediției actuale ar fi anul 2017. Autobuzul oficial a ceremoniei de decernare a premiului "Anul 2017" va avea loc în timpul târgului IAA de la Hanovra, programat pentru Septembrie 2016.

Alte variante Solaris Urbino 12

1) Solaris Urbino 12 Hybrid:
În a doua jumătate a anului 2009, a fost construit un prototip Solaris Urbino 12 Hybrid bazat pe a treia generație de Solaris Urbino 12. Modelul a putut fi admirat pentru prima oara la târgul comercial Busworld din Kortrijk - Octombrie 2009. Producția primei serii a început în 2010;
2) Solaris Urbino 12 Ü:
Autobuzele Solaris Urbino 12 Ü sunt utilizat de obicei pentru serviciile de transport public urban și interurban; modelul și-a făcut debutul la târgul IAA Nutzfahrzeuge din Hannover, în Septembrie 2012;
3) Solaris Urbino Electric 12 (Modelul care a circulat la Pitesti in perioada 30.05 – 05 Iunie 2017 – conform site-ului PubliTrans 2000):
In Septembrie 2012, la targul de comert „IAA Nutzfahrzeuge din Hannover”, în septembrie 2012, a fost prezentat noul Solaris Urbino 12 electric, care a debutat ca prototip electric din familia Solaris Urbino 12. În al treilea trimestru al anului 2013, autobuzul a fost fabricat și a fost livrat la Braunschweiger Verkehrs-AG, în Braunschweig, Germania. Aceasta a fost făcută ca parte a unui program de cercetare și implementare a noilor tehnologii în serviciile de transport public, proiectul fiind finanțat de Ministerul Federal al Transporturilor din Germania.

Simbolul grafic – dachshund verde -

Simbolul grafic al modelului Solaris Urbino 12 este un dachshund verde, plasat pe majoritatea autobuzelor, întotdeauna pe peretele frontal din partea dreaptă a vehiculului. Odată cu introducerea modelelor din a treia generație, aspectul simbolului grafic a fost ușor modificat.

Toate versiunile autobuzelor au simboluri cu detalii diferite. Modelele hibride Dachshund au două inimi care simbolizează un sistem de acționare duală, iar modelele ecologice în versiunea EEV au un dachshund care deține o floare în gură. O parte din modelele de dachshund-uri vândute la Cracovia poartă o rogatywka (chipiul cu vârf, asimetric cu patru colțuri, folosit de diferite formațiuni militare poloneze de-a lungul anilor).

Autobuze Solaris Urbino 12 – Pitesti

Pe 27 Ianuarie 2015, site-ul „Bus to Coach” – Revista on-line si site cu informatii despre transportul pasagerilor din Europa – anunta ca o alta comanda semnificativa a fost trimisa din Romania companiei Solaris Bus & Coach.

„La sfârșitul anului 2014, producătorul polonez a semnat un contract pentru furnizarea a 70 de autobuze Solaris Urbino 12 către SC Publitrans 2000 SA, cu sediul în Pitești, un oraș din apropierea Bucureștiului.

"Aceasta este o altă ordine mare de pe piața românească, care a devenit recent un important exportator pentru producătorul polonez", au declarat reprezentantii firmei poloneze.

Vehiculele vor fi echipate cu aer condiționat, lămpi cu LED-uri de zi, un sistem avansat de informare a pasagerilor, precum și un sistem de monitorizare a CCTV. Motorul este Euro VI Cummins ISB6.7 280B (204 kW). Livrarea va fi finalizată până în mai 2015. Solaris este prezentă pe piața românească de câțiva ani. 10 autobuze Urbino 12 se afla laOradea, 20 de același model împreună cu 8 Trollino 12 au fost livrate la Baia Mare. Anul trecut, în Cluj-Napoca, Capitala Transilvaniei și în Craiova, un oraș din nordul țării, a fost plasat un ordin pentru 40 articulate Urbino 18, Solaris a semnat un contract de livrare a șaisprezecelea Urbino 12.”

La data de 1 Aprilie 2015, firma poloneza a livrat primele 5 autobuze societatii de transport Publitrans din Pitesti, urmand ca pana la sfarsitul lunii respective sa fie predate toate cele 70 de bucati comandate. Pentru acestea, s-a consemnat un imprumut de 13 milioane de euro de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.

O parte dintre ele au inceput sa circule in jurul datei de 1 Iunie 2015.

Autobuzele au un consum de 37,5 litri/100 kilometri şi emisie redusă de noxe, caroserie de inox cu garanţie 12 ani la coroziune, aer condiţionat pentru vară şi aer cald pentru perioada de iarnă şi afişaje electronic atât pentru exterior cât şi pentru interior, care poate indica traseul, ora curentă şi staţia următoare. Capacitatea maximă este de 98 de călători, dintre care 27 pe locuri şi restul în picioare.

Totodata, societatea de transport in comun din Pitesti, PUBLITRANS 2000, a anuntat la un an distanta (1 Iulie 2017) ca intentioneaza sa  achizitioneaze de la compania ASIROM VIG servicii de asigurare pentru parcul auto, pentru calatori, dar si pentru membrii Consiliului de Administratie, urmand sa achite circa 3,2 milioane de lei.

Valoarea totala finala a contractului s-a redus la mai putin de jumatate fata de estimarea initiala, care era de 6,5 milioane de lei.

Potrivit anuntului publicat de PUBLITRANS 2000 pe Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP), sociatatea are nevoie, incepand cu data de 1 Octombrie 2016 de urmatoarele polite:
- asigurari RCA pentru intregul parc auto;
- Asigurari CASCO pentru 70 autobuze noi tip Solaris Urbino 12,
- Asigurari pentru calatori si bagajele acestora si asigurari de risc profesional pentru membrii Consiliului de Administratie al S.C. PUBLITRANS 2000 S.A. conform datelor din caietul de sarcini".

Transportatorul a primit doua oferte, dar a fost desemnata castigatoare ASIROM. Criteriul de atribuire a fost "pretul cel mai scazut".

ASIROM face parte din grupul austriac Vienna Insurance Group, care mai controleaza in Romania si societatile OMNIASIG si BCR Asigurari de Viata. Compania a inregistrat in 2015 prime brute subscrise in valoare totala de 740,6 milioane de lei, conform datelor publicate de ASF.

PUBLITRANS 2000 este societatea care are asigura transportul public local in Pitesti, avand ca actionar unic Consiliul Local. In 2015, PUBLITRANS 2000 a inregistrat venituri in valoare de 32,16 milioane de lei si un profit brut de 3,7 milioane de lei, iar pentru 2016 si-a bugetat venituri mai mari, de 42,5 milioane de lei.

Observatii personale

Asa cum va spuneam de la primele randuri, Pitestiul se inscrie pe lista oraselor din Romania care achizitioneaza un numar consistent de autobuze moderne si eficiente cerintelor prezentului. Practic, locuitorii orasului Gascanului beneficiaza in sfarsit de mijloace de transport eficiente, avand in vedere ca in ultimii ani, parcul de autobuze nu era unul pe masura asteptarilor. Strazile detin un covor de asfalt bun, astfel incat aceasta achizitie se inscrie perfect in ceea ce ii trebuie unui oras de provincie.

Pana in clipa de fata, au parcurs, in medie, aproximativ 150 000 de kilometri, dar exista si o problema: conform spuselor unui sofer, acestea au avut garantie doar 2 ani de zile si ramane de urmarit cum se vor descurca pitestenii de acum incolo cu ele. Separat, la vederea aparatului foto si explicandu-le de ce fac poze, angajatii societatii de transport in comun au fost extrem de prietenosi si tin sa precizez asta.

Revenind la autobuzele Solaris, sunt extrem de calduroase, asa ca iarna nu le va oferi celor din Pitesti conditii neplacute de transport. Exteriorul arata bine, interiorul la fel, singurul aspect care imi surade (in comparatie autobuzele Mercedes Citaro de la Bucuresti) e ca spatiul din preajma locului rezervat persoanei cu handicap este mult mai mare, respectiv acel culoar intre usa a doua si a treia. In rest, nu prea ar fi multe cuvinte de spus, ci doar de urat mult succes celor din Pitesti si sa aiba grija de ele in continuare!

In realizarea materialului foto din urmatoarele mesaje, am utilizat poze de la exteriorul si interiorul autobuzelor: 012, 026, 049, 058, 063 si 069. Trebuie sa mai mentionez faptul ca nu detin o lista finala cu numerele de inmatriculare a tuturor autobuzelor, deoarece unele dintre ele imi lipsesc din colectia personala. In dreptul lor, am tras linie "-", iar daca in viitorul apropiat/indepartat voi mai da o fuga sau alti colegi de pe forum o vor face, am rugamintea sa completam numerele pe care nu le avem.

Sursa informatii:

https://www.busworld.org/articles/detai ... -year-2017
https://en.wikipedia.org/wiki/Solaris_Urbino_12
http://epitesti.ro/stiri/stiri-diverse/ ... lerie-foto
http://epitesti.ro/stiri/stiri-diverse/ ... uz-pitesti
http://www.eautocare.ro/solaris-urbino/
http://www.publitrans2000.ro/index.php?content=parc
http://www.1asig.ro/PUBLITRANS-2000-cum ... -54155.htm
http://www.bustocoach.com/en/content/ja ... es-romania
http://www.xprimm.md/PUBLITRANS-2000-cu ... -54155.htm
http://biztok.money.pl/biznes/artykul/s ... 91066.html
http://www.railnet.ro/viewtopic.php?f=60&t=4219
http://corporate.lulop.com/en_EN/post/s ... run-i.html
http://agpress.ro/actualitate/6504-auto ... in-pitesti
http://biznes.onet.pl/wiadomosci/transp ... st&utm_v=2
http://www.modellbus.info/akt_15_02.htm
http://www.trucks.com.pl/aktualnosci/70 ... e-rumunii/
http://www.autobusi.net/70-solarisa-za-rumuniju/
http://www.transportnews.pl/kolejny-suk ... o-rumunii/
http://www.universulargesean.ro/primele ... lunii-mai/

Schema Autobuz Solaris Urbino 12.jpg (54.15 KB; downloaded 10158 times)
Solaris_Urbino_Jamnik_(006).jpg (38.08 KB; downloaded 10154 times)
Lista 001 - 035.jpg (67.65 KB; downloaded 10148 times)
Lista 036-070.jpg (51.42 KB; downloaded 10144 times)
049 - 30.09.2017 (2).JPG (232.84 KB; downloaded 10173 times)
012 lateral - 30.09.2017.JPG (296.72 KB; downloaded 10195 times)
058 - 30.09.2017 (2).JPG (229.85 KB; downloaded 10170 times)
058 - 30.09.2017.JPG (227.61 KB; downloaded 10191 times)
069 spate - 30.09.2017.JPG (178.96 KB; downloaded 10197 times)
069 - 30.09.2017.JPG (313.51 KB; downloaded 10178 times)

 


Autobuze Solaris Urbino 12 m Victor92

Continuare cu detalii din exterior si interior.

069 - 30.09.2017 (2).JPG (327.51 KB; downloaded 10147 times)






DSC_0310.JPG (248.83 KB; downloaded 10142 times)


012 interior1 - 30.09.2017.JPG (279.32 KB; downloaded 10144 times)


012 interior2 - 30.09.2017.JPG (303.66 KB; downloaded 10155 times)


012 interior3 - 30.09.2017.JPG (250.76 KB; downloaded 10160 times)


063 interior3 - 30.09.2017.JPG (250.91 KB; downloaded 10178 times)


063 interior2 - 30.09.2017.JPG (289.11 KB; downloaded 10150 times)


063 interior 1 - 30.09.2017.JPG (261.82 KB; downloaded 10148 times)
049 detaliu exterior - 30.09.2017.JPG (220.12 KB; downloaded 10141 times)
049 detaliu exterior - 30.09.2017.JPG (220.12 KB; downloaded 10140 times)

 


Re: Autobuze Solaris Urbino 12 m Victor92

Ultimele poze, respectiv cateva autobuze surprinse pe traseu.

001 - Linia 2 - Strada Petrochimistilor





016 - Linia 19 - Strada Armand Calinescu





023 + 050 - Strada Petrochimistilor





023 + 053 - Strada Dumbravei





038 - Linia 2 - Starda Armand Calinescu





050 - Linia 3B - Strada Petrochimistilor





058 - Linia 19 - Strada Petrochimistilor



063 Detaliu Urbino 12 - 30.09.2017.JPG (143.42 KB; downloaded 10155 times)
026 interior3 - 30.09.2017.JPG (203.6 KB; downloaded 10151 times)
026 interior2 - 30.09.2017.JPG (99.12 KB; downloaded 10149 times)
026 interior1 - 30.09.2017.JPG (156.25 KB; downloaded 10154 times)

 


Re: Autobuze Solaris Urbino 12 m Puss in Boots

Oh de cand n-am mai vazut compostoare din astea... :bere:

 


Re: Autobuze Solaris Urbino 12 m Robert

Culoarea a fost aleasă sau așa era stocul disponibil la Solaris?

 


Re: Autobuze Solaris Urbino 12 m Victor92

@Robert: Personal, nu stiu sa iti raspund. Avand in vedere ca cei de la Craiova si Cluj au ales o nuanta anume, psoibil si cei de la Pitesti sa-si fi ales acest design ...

 


Re: Autobuze Solaris Urbino 12 m WT_fan06

Mi se pare un pic ilogic ca pe stoc sa existe autobuze pictate astfel. Daca erau pictate "monocolor" atunci poate da, dar asa tind sa cred ca nu, mai ales ca este o comanda de autobuze si nu sunt SH-uri.

 


Re: Autobuze Solaris Urbino 12 m Radu Marius Garnita

Ca si completare, l-am prins doar pe 017 - AG 12 RDM
017.jpg (367.61 KB; downloaded 10029 times)

 


Re: Autobuze Solaris Urbino 12 m Robert

Așa mă gândesc și eu logic, dar întrebarea mea vine după ce le-am adresat-o și celor din Galați. Acolo urmează să primească Trolino de 12 m și o să aibă ceva culoare verzuie (nu sunt chiar bun la culori) și se pare că ea nu a fost aleasă ci așa vor fi livrate.

La fel știam și eu, că ele sunt vopsite în alb dacă nu sunt comandate pentru cineva anume și nu în tonuri de câte 2 culori. Oricum arată bine, mie îmi place roșul :)

 


Re: Autobuze Solaris Urbino 12 m cris_m

Sau poate au fost complet albe si au cerut sa le fie adaugate acele linii rosii. Tot ce e posibil :)

 


Re: Autobuze Solaris Urbino 12 m Chev Celios

Uitati-va putin la emblema Publitrans. Clar asa au fost comandate.

 


Re: Autobuze Solaris Urbino 12 m Victor92

Au fost necesare aproape fix 10 luni de zile sa trec din nou prin Pitesti si sa fac o oprire mai lunga pentru a mai surprinde, la traseu, si alte autobuze Solaris Urbino 12 m pe care nu le aveam in colectie, dar pe care nu le-am "declarat" in lista de mai sus - o voi actualiza in curand.

Inainte de toate, am sa-mi mentin parerea pe care am expus-o la topic-ul autobuzelor MAZ: curatenia, aspectul placut atat la exterior, cat si interior pe care si aceste autobuze mi-au lasat-o. Unele au aproximativ 200 de mii de kilometri in cei 3 ani de exploatare la Pitesti. Desi distantele sunt aparent scurte, in comparatie cu Bucurestiul (cu exceptia traseului 2 - as spune), aerul conditionat functiona bine in cele cu care am calatorit.

Legat de lista pe care am intocmit-o anul trecut privind numerele de parc si cele de inmatriculare, o voi actualiza:

001    AG 12 RDE
002    AG 12 RDD
003    AG 12 RDC
004    AG 12 RCZ
005    AG 12 RCY
006    AG 12 RCX
007    AG 12 RCW
008    AG 12 RCI
009    AG 12 RCH
010    AG 12 RCG
011    AG 12 RDY
012    AG 12 RDX
013    AG 12 RDW
014    AG 12 RDV
015    AG 12 RDT
016    AG 12 RDO
017    AG 12 RDM
018    AG 12 RDK
019    AG 12 RDJ
020    AG 12 RDH
021    AG 12 REV
022    AG 12 REU
023    AG 12 RET
024    AG 12 RES
025    AG 12 RER
026    AG 12 REN
027    AG 12 REK
028    AG 12 REJ
029    AG 12 REH
030    AG 12 REF
031    AG 12 RGU
032    AG 12 RGO
033    AG 12 RGK
034    AG 12 RGJ
035    AG 12 RGH
036    AG 12 RGG
037    AG 12 RGF
038    AG 12 RGE
039    AG 12 RGC
040    AG 12 RGB
041    AG 12 RHG
042    AG 12 RHF
043    AG 12 RHD
044    AG 12 RHC
045    AG 12 RHB
046    AG 12 RHA
047    AG 12 RGZ
048    AG 12 RGY
049    AG 12 RGX
050    AG 12 RGW
051    AG 12 RFZ
052    AG 12 RFY
053    AG 12 RFX
054    AG 12 RFW
055    AG 12 RFV
056    AG 12 RFU
057    AG 12 RFT
058    AG 12 RFS
059    AG 12 RFR
060    AG 12 RFH
061    AG 12 RFK
062    AG 12 RFJ
063    AG 12 RFI
064    AG 12 RFH
065    AG 12 RFF
066    AG 12 RFE
067    AG 12 RFB
068    AG 12 RFA
069    AG 12 REZ
070    AG 12 REX


Multumim pe aceasta cale Publitrans 2000 pentru amabilitate în completarea listei!

Despre prezentarea acestora nu voi mai insista, deoarce am intocmit-o anul trecut.

Updatez galeria foto cu imagini surprinse in ultima zi de sambata a lunii iulie 2018 - 28 din calendar.

003 - Linia 8 - Strada Armand Calinescu





004 - Linia 2 - Bulevardul Petrochimistilor





010 - Linia 19 - Bulevardul Petrochimistilor





014 - Retragere - Strada Armand Calinescu





021 - Linia 19 - Bulevardul Petrochimistilor





025 - Linia 2 - Strada Armand Calinescu





025 - Linia 2 - Bulevardul Petrochimistilor





028 - Linia 13B - Strada Armand Calinescu





029 - Linia 3B - Bulevardul Petrochimistilor



 


Re: Autobuze Solaris Urbino 12 m Victor92

Ultimele imagini.

040 - Linia 2 - Bulevardul Petrochimistilor





010 + 069 - Bulevardul Petrochimistilor





043 + 044 - Strada Dumbravei







 


Re: Autobuze Solaris Urbino 12 m Victor92

Cateva cadre de toamna cu autobuzele Solaris Urbino 12 din Pitesti de sambata - 13 Octombrie 2018

017 - Linia 8 - Strada Armand Calinescu





024 - Linia 8 - Strada Armand Calinescu





028 - Linia 2B - Strada Exercitiu





031 - Linia 2 - Bulevardul Fratii Golesti





035 - Linia 2 - Strada Armand Calinescu





036 - Linia 7B - Strada Armand Calinescu



 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Transportul în comun din municipiul Pitești (SC Publitrans 2000 SA)  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420558 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use