Transportul în lumeEuropaSlovenia / Republika Slovenija

 

Topic: Ljubljana

7 posts, 4680 views
Ljubljana cris_m

Ljubljana, capitala Sloveniei, este un oraș cu o populație de aproape 280.000 de locuitori, situat pe malurile râului Sava și Ljubljanica. Acesta a fost atestat documentar în secolul 12, fiind la acea vreme un important nod comercial ce făcea legătura între zona Adriaticii de Nord și regiunea Dunării.

Transportul în oraș este constituit din cel de suprafață, asigurat de compania LPP și cel subteran, reprezentat de 4 magistrale de metrou ce se adună și formează un cerc sub centrul orașului. În continuare, vă voi prezenta câteva imagini din oraș, urmând ca în partea a 2-a să urmărim un reportaj de la suprafață (spre rușinea mea, scriind acest mesaj am aflat de existența metroului  :oops: )

Principalele atracții turistice sunt castelul și Podul Triplu (3 poduri aproape lipite unul de altul) peste Ljubljanica.









În rest, clădirile cu arhitectură germană încântă privirea turiștilor, fiind bine întreținute și valorificate. Universitatea, o mănăstire (n-am înțeles exact dacă asta este :? ) și o galerie de artă, mi-au atras atenția în mod deosebit.













După această scurtă plimbare virtuală, vom trece în revistă și rețeaua de transport de suprafață.  :)

 


Re: Ljubljana cris_m

Cum am zis, părțile următoare vor fi exclusiv dedicate transportului în comun. În anul 2016, Ljubljana a fost declarată cea mai verde capitală europeană. LPP deține autobuze de vârste și mărci diferite, printre care Mercedes Citaro și Connecto (foarte popular în regiune), Man (propulsate cu Gaz Natural Compresat) și Iveco Urbanway. Ce m-a surprins în mod plăcut este faptul că autobuzele de generații mult mai vechi au primit instalații de aer condiționat în salonul călătorilor. Față de Maribor, aici toate stațiile din oraș au afișaje electronice, doar în satele din jurul capitalei am văzut foițe cu orele de sosire a autobuzelor.

Întâi cele mai vechi pe care nu am reușit să le pozez decât de departe (fără să văd exact marca, modelul...), fiind mult mai puține numeric.












Iveco, unul din ele pe GNC/CNG









Man articulat, tot cu GNC/CNG













Și de aici am aflat de titlul obținut anul trecut  :)



 


Re: Ljubljana cris_m

Următoarea parte este dedicată grupului german Mercedes, cu ale sale Citaro și Connecto scurte sau articulate.

Connecto lung și scurt, mai intâi, dacă tot e modelul predominant în regiune.

















Citaro E4 și E3, în variante scurte și lungi (15, respectiv 18 metri).























 


Re: Ljubljana cris_m

În ultima parte, vom vedea câteva stații de autobuz și taxi. „Hvala!”(mulțumesc) pentru atenție!  ;)















 


Re: Ljubljana bercenicity

Metroul nu exista - ce exista sunt doar caile ferate nationale cu trenuri locale, regionale

 


Re: Ljubljana cris_m

Eu am gasit asta si de asta am pomenit de metrou. :?

 


Re: Ljubljana bercenicity

Alea sunt desene pe hartie.. de fapt, nici atata.

 


Home page  • 
Parent forum: Slovenia / Republika Slovenija  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419387 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use