Despre asociație și site-urile metrouusor.comAsociația "Metrou Ușor": Obiective, activități, proiecte, informațiiPetiții, luări de poziție, proiecte și solicitări realizate de Asociația „Metrou Ușor”

 

Topic: Solicitare privind ridicarea auto parcate neregulamentar

28 posts, 15485 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Re: Solicitare privind ridicarea auto parcate neregulamentar iliutu

In Bucuresti ar trebui sa fie o politica unica, indiferent de sectoare, pentru ridicare, cu aceleasi tarife, evident aplicate pe sectoare in parte.

 


Re: Solicitare privind ridicarea auto parcate neregulamentar zapacitu

La capitolul asta: Imi explica si mie cineva de ce fiecare sector inca are dreptul sa isi puna reguli si nu se face totul centralizat?

 


Re: Solicitare privind ridicarea auto parcate neregulamentar TibiV

Iti rapund daca imi raspunzi si tu la intrebarea urmatoare: DE CE mama naibii avem 7 (sapte) primari ?!?!....
Adica 7 primarii, sapte directori de drumuri, 7 directori de piete, 7 arhiteti sefi, 7 etc. etc. etc...  :x

Ca, nush de ce, nu cred ca are legatura cu faptul ca Dumnezeu a facut lumea in 7 zile... ;)

 


Re: Solicitare privind ridicarea auto parcate neregulamentar PinkyHog

Costin wrote:
Rasupuns de la sectorul 3... Nici o informatie, maculatura pura.


Primaria sectorului 3 a pus in dezbatere publica regulamentul pentru ridicarea masinilor parcate neregulamentar pe partea carosabila, publicat la 25.05.2017.
http://www.primarie3.ro/files/t_2017/05/Regulament%20ridicare%20masini%20-%20publicat%2025.05.2017.pdf

 


Re: Solicitare privind ridicarea auto parcate neregulamentar misterr

Politistii locali nu mai pot trimite amenzi prin posta soferilor care au parcat neregulamentar. Ce variante au agentii (VIDEO)

http://vid2.stirileprotv.ro/2017/06/20/61893161-2.mp4

Politistii locali nu mai pot trimite amenzi prin posta pentru ca nu mai au dreptul sa ceara informatii despre cel care a condus masina gasita parcata neregulamentar.

O decizie a Inaltei Curti de Casatie si Justie ii obliga sa astepte langa vehicul pana cand vine soferul ori sa renunte sa mai trimita amenzi prin posta. Singurii care pot trimite sanctiunea sunt politistii de la brigada Rutiera.

Un agent de la politia locala fotografiaza masinile parcate pe strada Buzesti, unde oprirea este interzisa. Le va cere apoi proprietarilor sa ii comunice numele celui care a condus, pentru a-l amenda. Numai ca marti, judecatorii Instantei Supreme au stabilit ca "doar agentul constatator din cadrul politiei rutiere are competenta de a solicita proprietarului sau detinatorului mandatat al unui vehicul, comunicarea identitatii persoanei careia i s-a incredintat vehiculul pentru a fi condus pe drumurile publice".

Asadar, politia locala nu mai poate afla cine a condus o masina pentru ca nu mai are acest drept. In cazul masinilor parcate neregulamentar, politia locala, are doua variante. Fie amendeaza proprietarul daca il gaseste la masina, fie asteapta in zona pana cand acesta se intoarce.

Politistii locali spun ca ar putea incerca sa trimita amenda direct proprietarului masinii gasita parcata neregulamentar insa aceasta varianta ar contrazice legea rutiera care cere ca autoritatea sa afle numele vinovatului si dupa aceea sa aplice sanctiunea.

Soferii au pareri impartite

Sofer: "Nu e bine ca sunt politisti putini la brigada si localii ajutau, acum stau degeaba"

Sofer: "Se inmultesc parcarile aiurea"

Sofer: "E foarte bine ca si asa locala nu prea facea treaba"

Decizia Instantei Supreme trebuie pusa in aplicare de marti.

 


Re: Solicitare privind ridicarea auto parcate neregulamentar misterr

In ce sectoare din Capitala se ridica masinile parcate neregulamentar si cat costa

O data la cateva luni citim in presa materiale despre ce ar putea sa pateasca soferii din Capitala care isi parcheaza neregulamentar masinile.

Cel mai recent caz a fost cel al primarului Sectorului 3, Robert Negoita, care a anuntat ca masinile parcate neregulamentar vor fi ridicate, iar soferii vor fi amendati.

Abia la o luna distanta de la acest anunt, au fost stabilite si tarifele.

Iata valoarea acestora, potrivit unui comunicat remis luni Ziare.com:

Tarif de ridicare pentru vehicul/remorca/rulota:
- cu masa totala maxima autorizata de pana la cinci tone: 200 de lei;
- cu masa totala maxima autorizata de peste cinci tone: 270 de lei;

Tarif de transport pentru vehicul/remorca/rulota:
- cu masa totala maxima autorizata de pana la cinci tone: 150 de lei;
- cu masa totala maxima autorizata de peste cinci tone: 200 de lei;

Tarif de depozitare pentru vehicul/remorca/rulota:
-in primele 24 de ore: 150 de lei;
-dupa intervalul de 24 de ore: 50 lei.

Tarifele pentru depozitare se calculeaza pe intervale de 24 de ore incepand de la data si ora depozitarii.

Care este situatia in celelalte sectoare din Bucuresti

Primarul Sectorul 1, Dan Tudorache, spunea acum cateva luni ca este nevoie de parcari inainte de a se discuta despre ridicarea masinilor lasate neregulamentar. Asa ca am intrebat reprezetantii institutiei daca s-a rezolvat ceva pana in prezent si, de asemenea, ce solutii s-au gasit pentru problema parcarilor.

Reprezentantii institutiei au declarat pentru Ziare.com ca Primaria Sectorului 1 nu are in plan ridicarea masinilor parcate neregulamentar pana cand problema locurilor de parcare nu va fi rezolvata.

Deocamdata, la nivelul primariei a devenit functionala o "comisie de identificare si negociere in vederea achizitionarii de terenuri de la proprietari, precum si o comisie de identificare a terenurilor libere de pe raza administrativ teritoriala a Sectorului 1, in scopul amenajarii de parcari subterane/supraterane".

Pana atunci, in Sectorul 1 se ridica doar masinile abandonate si cele cu proprietar neidentificat, iar acestea vor fi depozitate intr-un spatiu situat pe Soseaua Odai nr. 3-5.

In Sectorul 2, soferii masinilor parcate neregulamentar sunt sanctionati potrivit legii (OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice), dar nu le sunt ridicate automobilele.

Dar lucrurile nu vor ramane asa, potrivit reprezentantilor primariei, pentru ca se lucreaza la un regulament in baza caruia vor fi ridicate autovehiculele stationate neregulamentar, iar acesta va fi supus spre aprobare Consiliului Local al Sectorului 2.

Reprezentantii Primariei Sectorului 4 nu au raspuns solicitarii Ziare.com pe acest subiect.

La nivelul Sectorului 5 nu s-a adoptat vreo decizie privind masinile parcate neregulametar.

Nici in Primaria Sectorului 6 nu exista un departament responsabil cu ridicarea masinilor parcate neregulamentar, dar reprezentantii institutiei ne-au transmis ca "suntem preocupati de eliberarea domeniului public".

Acestia ne-au vorbit despre strategii privind cresterea numarului locurilor de parcare din sector, despre care spun ca se poate face pe mai multe planuri: "printr-o mai buna utilizare a locurilor existente, prin cresterea ofertei locurilor de parcare pe strada, dar si in afara ei. Introducerea sensurilor unice pe strazile secundare ofera, pe langa alternative de fluidizare a traficului, si posibilitatea parcarii pe ambele laturi ale strazii, fara obstructionarea traficului.

Exemple aplicate in alte sectoare au demonstrat eficienta acestei masuri si imbunatatirea substantiala a numarului locurilor de parcare".

Reprezentantii primariei ne-au mai spus ca "masurile de ridicare a masinilor abandonate pe domeniul public si interventiile prompte ale politistilor asupra obstructionarii circulatiei de catre soferii mijloacelor de transport particulare contribuie la fluidizarea traficului, la folosirea corecta a parcarilor de resedinta si la cresterea gradului de siguranta, iar retrasarea parcarilor si incurajarea folosirii parcarilor de proximitate (ale supermarketurilor, de exemplu) sunt solutii de viitor".

 



Re: Solicitare privind ridicarea auto parcate neregulamentar iliutu

Revin cu parerea mea:

iliutu wrote:
In Bucuresti ar trebui sa fie o politica unica, indiferent de sectoare, pentru ridicare, cu aceleasi tarife, evident aplicate pe sectoare in parte.

 


Re: Solicitare privind ridicarea auto parcate neregulamentar WT_fan06

Si eventual care sa presupuna amenzi LA SANGE.  :evil:

 


Re: Solicitare privind ridicarea auto parcate neregulamentar TibiV

iliutu are perfecta dreptate....
Altfel sunt mult zone in care pot muta masina de pe trotuarul unde "se ridica" pe trotuarul de vis-a-vis, unde "nu se ridica", caci sunt sectoare diferite...
Sau sa intru 15 metri pe prima straduta laterala, care este deja in alt sector...

Astia sunt primari fara cojones...
Era de asteptat de la PG, dar nu si de la PS-(d)ei...

 


Re: Solicitare privind ridicarea auto parcate neregulamentar misterr

Capitala, condamnată la aglomerație. De ce nu este aplicat planul de restricții pentru parcare în centru





Bucureştiul rămâne printre ultimele oraşe mari ale României fără o strategie pentru parcarea şi circulaţia rutieră în centru. Deşi există un plan care prevede restricţii şi un transport în comun accesibil, nimic nu a fost pus în practică.

Între timp, în Timişoara, Cluj, Braşov sau Craiova, există deja sisteme de parcare prin tonomate ori SMS. În felul acesta străzile s-au mai eliberat.

Bucureştiul se sufocă într-un nor de noxe, iar traficul rutier este un coşmar. Deşi pe străduţele din centru ”îmbătrâneşti” la volan, soluţiile primăriei de a rezolva situaţia sunt doar pe hârtie, într-un Plan de Mobilitate Urbană.

Documentul vorbeşte despre o centură care ar prelua parte dintre maşinile care traversează oraşul, despre transport în comun civilizat, biciclete, dar şi parcări.

Planul de mobilitate urbană durabilă stabileşte că tariful de parcare în zona centrală a Capitalei să ajungă până la un euro pe oră. Atenţie, cu cât staţionați mai mult, cu atâta creşte tariful. Astfel, după 2 ore şi jumătate, veţi plăti nu un 1 euro pe oră, ci 4 euro pentru fiecare oră.

Parcarea în centrul Bucureștiului ar putea deveni atât de scumpă, încât mulţi ar renunţa să mai meargă cu maşina personală în zona Unirii, la Universitate sau Romană. Asta ar duce la o deblocare a străzilor, dar ar obliga primăria să asigure un transport în comun eficient şi curat.

Cei care vor să plătească parcarea, îşi vor cumpăra timp de la tonomatele amplasate pe stradă. Dacă păcălesc sistemul, riscă amenzi usturătoare cum se întâmplă deja în alte oraşe ale ţării.

Pentru a parca maşina o oră în zona unu a oraşului Cluj Napoca, şoferii trebuie să plătească 4 lei. Nici în zona doi preţurile nu sunt mici. Aici, tichetul pentru o oră costă doi lei. Cât despre abonamente în zona unu nici nu poate fi vorba, iar în zona doi abonamentul pe o lună pentru o persoană fizică costă 50 de lei, iar pentru o persoană juridică 70.

“Doresc să elimine cât de multe maşini din centrul oraşului, o iniţiativa bună, dar nu cred că este oportună”, spune un tânăr clujean.

Zona centrală a Craiovei este liberă după ce primăria a crescut tariful până la trei lei, plătit prin SMS. Aşa că şoferii îşi lasă maşinile mult mai departe.

“Decât să mă plimb tot oraşul să caut un loc de parcare, mai bine vin şi parchez aici”, spune un șofer.

Regăsim sistemul şi la Timişoara. Acolo, locurile amenajate din centrul oraşului sunt limitate.

În Germania au găsit şi alte metode eficiente prin care au eliberat oraşele. În Wuppertal se circulă cu “shvebeban”, un tramvai suspendat. În Siegen, trotuarele au câştigat spaţiu în detrimentul străzilor, fiind încurajat accesul pietonal.

În Ulm, oraşul în care s-a născut Einstein, primăria a construit o parcare subterană uriaşă, cu sute de locuri chiar pe sub străzile centrale.

Evident, peste tot oamenii circulă cu bicicletele. Au şi infrastructura necesară, spre deosebire de Bucureşti, unde au numai gropi.

 


Re: Solicitare privind ridicarea auto parcate neregulamentar Puss in Boots

O constatare off topic: oare cand se va invata ce e ala un "tonomat" si faptul ca nu iti da nici cafea, nici sandwich si nici tichete de parcare.

 


Re: Solicitare privind ridicarea auto parcate neregulamentar misterr

Cursă cu obstacole pentru pietoni. Unde puteți reclama șoferii care parchează pe trotuare

VIDEO: http://vid2.stirileprotv.ro/2017/09/26/61911925-2.mp4

De câte ori aţi fost nevoiţi să faceţi slalom printre maşini ca pieton, ori ca părinte al unui copil în cărucior? Trotuarele, acolo unde există, sunt ocupate ori inaccesibile, iar în final plimbarea se transformă într-o cursă cu obstacole.

Cei care s-au săturat de aceste situaţii, au demarat campania ″Obstacole urbane″⁣, prin care îi încurajează şi pe alţii să-şi filmeze aventurile cu căruciorul şi să le trimită administraţiilor publice.

Câteva mame şi-au filmat plimbarea obişnuită care în fiecare zi se dovedeşte o adevărată provocare.

Alma Cazacu: ”Trotuarele au denivelări şi gropi, bordurile nu sunt la nivel cu carosabilul, sunt locuri unde trotuarul are 1 metru şi maşinile sunt parcate până în gard.″

Aşa a început campania ″Obstacole urbane″⁣, care îi încurajează pe oameni să filmeze lucrurile care îi nemulţumesc şi să sesizeze autorităţile.

În timp ce părinţii se plâng ca nu au loc pentru cărucior pe trotuare, şoferii spun că nu sunt destule locuri de parcare.

Un şofer a primit doar un avertisment verbal pentru că a plecat, însă mulţi alţii au fost amendaţi. Nu au păstrat distanţa de 1 metru astfel încât să poată să circule pietonii.

La instalare, Gabriela Firea a promis numeroase locuri de parcare. După un an a recunoscut că mai avem de aşteptat.

Cei care vor să se alăture campaniei ”Obstacole urbane” pot trimite poze şi filmări pe pagina de Facebook a asociaţiei ″Grow up Romania″⁣.

 


Re: Solicitare privind ridicarea auto parcate neregulamentar misterr

București: 2 milioane de mașini și 300.000 de parcări. Unde ajung autoturismele care n-au loc





Bucureştiul se transformă într-o uriaşă parcare ilegală. O recunosc până şi primarii de sector, care se declară depăşiţi de creşterea explozivă a numărului de maşini.

Şoferii sunt nevoiţi să parcheze pe unde pot, să se certe şi chiar să se ia la bătaie pentru un loc liber. În Bucureşti, sunt peste 2 milioane de maşini şi doar 300 de mii de locuri de parcare. Asta înseamnă că zilnic un milion 7 sute de mii de maşini sunt lăsate neregulamentar pe străzi, trotuare ori spaţii verzi.

Pentru cele peste 300 de mii de locuri de parcare legale din Bucureşti se bat peste 1.25 de milioane de maşini înmatriculate în Capitală. Altfel zis, pe un singur loc de parcare ar trebui să stea 4 autoturisme. Dacă pui la socoteală şi maşinile care tranzitează Capitala sau sunt înmatriculate în alte judeţe, această stivă ar trebui să crească până la 6 maşini.

Potrivit unui studiu, 8 din 10 bucureşteni recunosc că au parcat ilegal cel puţin o dată. Cu adevărat grav este că 4 din 10 s-au certat ori chiar s-au bătut cu un alt şofer pentru ...parcare.

Reporter: Cât aţi căutat un loc de parcare?
Șofer: Cam 45 de minute.
Reporter: S-a întâmplat să aveţi vreun conflict din cauza locului de parcare?
Sofer: Da, destule.

Cei care nu vor să se bată pentru un loc amenajat blochează benzi de circulaţie. Chiar dacă riscă să fie amendaţi.

Șofer: Dacă nu găsesc loc de parcare, da. Stau la maşină sau las numărul de telefon. Dacă sunt prea agresivi, cedezi şi...
Reporter: Îi lăsaţi să treacă.
Șofer: Da.
Reporter: De ce?
Șofer: Nu am făcut K1.

Alţii îşi ocupă locul cu câte o rabla pe care nu o mai mişcă de acolo.

Sectorul 4 va avea 12 mii de locuri noi pe marile bulevarde. Dar numărul de maşini creşte mai repede decât cel al locurilor amenajate, recunoaşte primarul.

Daniel Băluţă, primar sector 4: “Dacă vom avea acest ritm, vom ajunge să transformăm Bucureştiul într-o parcare gigant.”

Şi Primăria Capitalei susţinea că va construi parcări la intrarea în oraş sau pe terenul punctelor termice. Unele promisiuni sunt însă pe cale să expire, pentru că ar fi trebuit puse în practică în 2017.

 


Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Petiții, luări de poziție, proiecte și solicitări realizate de Asociația „Metrou Ușor”  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420531 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use