Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Discuții despre transportul regional din Ilfov (4XX)

2309 posts, 771474 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 20 21 22 23 24 25 26  ... 165
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) alexian

cris_m wrote:
Pai pe ambele trebuia, nu doar pe unul... :roll:

Ai cam multe pretentii de la Ratb... :D

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) rosetti61

Linia 408
Traseul a luat fiinta la sfarsitul anilor 40, sub numarul 58 si a functionat pana in 1974 cand este preluat de ITA (ca si alte linii preorasenesti - 45, 47, 56, 57, 59, 62, 70). De la autogara ad-hoc de la Ghencea mai plecau autobuze in anii 80 ce aveau placa cu "58"; din 1990 incep curse directe ITB (nu stiu daca si mai inainte) cu indicativul 708 transformat apoi in 308 si dupa  in 408.

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

Multumim, rosetti61!  :)

Ne poti oferi detalii si despre linia 428 ? :?:

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Alexan42

Există șansa să apara vreo linie preorășenească care să facă legătura cu Gara Periș sau Ciolpani în viitorul apropiat? Eu îmi amintesc foarte bine că au circulat o perioadă într-o asemenea direcție și s-au desființat la un moment dat (pe vremea când DAC-ul era la putere), din cauza datoriilor acumulate la Regie de Primăriile localităților respective.

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

In "Programul de transport rutier de persoane”, propus in sedinta Consiliului General al Municipiului Bucuresti de la sfarsitul lunii martie 2017, sunt mentionate linii despre care ai mentionat. Treaba mai tine si de Primariile din Ilfov daca vor sa incheie contract cu RATB .

Atasat aici documentul spre documentare.

Program-transport-Buc-Ilfov-1.pdf
Program-transport-Buc-Ilfov-1.pdf (1.39 MB; downloaded 252 times)

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Alexan42

Victor92 wrote:
Treaba mai tine si de Primariile din Ilfov daca vor sa incheie contractcu RATB .


Asta înseamnă că decizia rămâne la voința Primăriilor...

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) BGP2597

cris_m wrote:
Victor92 wrote:
@alexian: Ai dreptate. Nu m-am uitat cu atentie. Se pare ca s-a recurs la varianta de la Romprim pe Iriceanu, Soseaua Berceni, Piata Sudului, Oltenitei si de aici traseul normal (despre care povestea alexbuc acum cateva saptamani).

Ce tampenie, adica cand vii dinspre Leordeni tot la Romprim ramai blocat?! Doar pe sensul spre comuna ai acces la metrou?


Conform noilor orare sosirea dinspre Leordeni la Romprim, coincide cu plecarea de la Romprim spre Sudului și înapoi spre Leordeni, deci s-a eliminat staționarea de la Romprim.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) GPS

402 și 414 au stație și vizavi de terminalul Romprim, stația se numește "Grigore Marin".

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) cris_m

Deci sa inteleg ca daca vreau sa vin dimineata din Leordeni, ma lasa la metrou fara sa stationeze la Romprim? Daca nu se intampla asta, este o mare prostie, parerea mea. :roll:

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

Da ... La "Romprim" e doar oprire. Autobuzele au stationare doar la capetele din localitatea ilfoveana ...

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) GPS

Liniile 402 si 414 ajung acum la Sudului, asa ca circula pe Soseaua Berceni.
Placutele statiilor "Cartier Aparatorii Patriei" si "Tomesti"


Untitled by mihaipăcurețu, on Flickr


Untitled by mihaipăcurețu, on Flickr
La 21:23, 4911 aflat pe linia 414 ajunge in statia "Tomesti"


Untitled by mihaipăcurețu, on Flickr
Ca mai apoi, in aceeasi statie sa soseasca la ora 21:24, dupa numai un minut, 4796 pe linia 402, cu firma nefunctionala.


Untitled by mihaipăcurețu, on Flickr


Untitled by mihaipăcurețu, on Flickr

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

Linia 428: Ghencea – Domnesti – Teghes
Autobaza Alexandria - 1 tur (Luni - Duminica)

Date tehnice

- 31 de statii pe ambele sensuri;
- Durata unei semicurse: 40 - 45 minute (in functie de ora/zi);
- Interval de succedare: 90 – 105 - 110 minute (in functie de ora/zi);
- Lungime Traseu:
Dus - Intors (Aproximativ 16,59 km - Conform Google Maps din care 11,90 km in Judetul Ilfov):
Ghencea – Bulevardul Ghencea – Prelungirea Ghencea – DJ 602 (Soseaua Tudor Vladimirescu - Domnesti) – Strada Ciutaci – DJ 401 (Soseaua Alexandru Ioan Cuza) – DC 125 (Soseaua Curtea Domneasca) – Soseaua Caragea Voda (Teghes) – Strada Transilvaniei – Teghes (Biserica Teghes)

- Turatie:
Luni - Vineri: 1/2 ture;
Sambata – Duminica: 1/2 ture.

Mentiuni: In timpul saptamanii, turul 1 are 3 curse (plecari Ghencea 4:20, 5:50, 7:35), cu retragere  spre Autobaza Alexandria la 9:15.
Apoi, situatia e discutabila: inainte de reducerea de parc din iunie, de anul trecut, turul 16 din linia 105 efectua 2 curse si intra la ora 11:25 pe linia preoraseneasca, pret de 2 curse (soferul avand o pauza de masa la Ghencea: 11-11:25).
De la ora 14:55, intra schimbul 2 la serviciu pentru 5 curse.
Acum nu stiu concret daca s-a mentinut aceasta turatie sau la ora 11:13 iese din garaj autobuzul care a fost de dimineata in 428 (pe modelul liniei 471). Dupa ce am aruncat un ochi asupra programul de circulatie al soferului, as fi inclinat spre varianta a doua ... Am sa mai cercetez saptamana viitoare si voi reveni (sper) cu un raspuns prompt.
In weekend, graficul de circulatie este identic, dar nu stiu sigur care dintre cele 2 variante mentionate mai sus e corecta.

- Autobuze repartizate: 4337, 4415, 4590, 4869.

Observatii personale

La 5 kilometri de comuna Domnesti, se afla linistea absoluta de care te poti bucura in orice dimineata - satul Teghes. Pana si singura atractie din localitate te face sa uiti de notiunea timpului si sa meditezi asupra celor din jur.

In partea de sub-vest a Domnestiului, imediat dupa raul Sabar, se afla Drumul Comunal 125 care trece prin Teghes. Desi la recensamantul din 2002 avea o populatie de cu 553 de locuitori, sunt convins ca numarul acestora s-a majorat de 4 sau de 5 ori, avand in vedere expansiunea caselor de pe toata strada (n.r. - Soseaua Curtea Domneasca). De aici si necesitatile oamenilor de a se deplasa, majoritatea dintre acestora avand serviciul in Bucuresti. Desigur, sunt locuitori care lucreaza si in Domnesti. Practic, mi se aprinde un bec in minte si ma gandeam daca liniile 408 si 428 s-ar uni, iar la un anumit numar de curse, ar merge spre Teghes. Solutia e relativ simpla avand in vedere ca Teghes, pe hartie, apartine de Domnesti, dar dezavantajul ar fi ca cei din Ciutaci si Domnesti (unele sate care intra in componenta comunei Domnesti) ar ramane fara autobuz ...

Capatul din localitatea ilfoveana se afla aproape de Biserica Ţegheş, care nu este inclusa pe lista monumentelor istorice, dar este un monument cu o arhitectură specifica inceputului de secolului XX; a cunoscut mai multe refaceri si adaugiri. Aceasta a fost afectata, in special, de seismele care au zguduit această parte a Munteniei. In prezent, se afla astăzi intr-o faza de consolidare si refacere. Nu ar strica daca cei de la primarie ar face acelasi lucru si cu locul in care autobuzul intoarce, prezetandu-se intr-o stare deplorabila fata de acum aproape 3 ani cand linia 428 a fost reinfiinatat. Sunt sanse ca evenimentele neplacute inregistrate la captul "Pasaj Chitila" sa se repete si aici la toamna sau la iarna (despre acestea am relatat in reportajul liniei 422).

Am calatorit intr-o dimineata din cursul saptamanii spre Teghes. Masina a plecat din Bucuresti spre localitatea ilfoveana aproape cu toate scaunele ocupate, dar cu un numar subtire de validari. Astfel, as relua eternul subiect in care oamenii nu isi achita titlul de calatorie, dar nu doresc sa mai insist pe tema acestui subiect ... La intoarcere (a doua cursa a zilei din Teghes - plecare 6:40), am asteptat autobuzul la 2 statii distanta de capat unde, surpriza: desi a stat la capat 10 minute, acesta a venit plin, gradul de ocupare fiind 3 sau chiar 4 din 5. Pe parcusul soselei spre Domnesti s-au mai urcat si alti calatori, ajungand masina la 5/5 in Ciutaci. Desigur, toti au coborat in preajma terminalului "Valea Oltului", respectiv la statia "Brasov" pentru linia 41. De cealalta parte, la schimbul 2, cele mai aglomerate curse sunt cele de la orele 16:55 si 18:45, situatia regasindu-se cu cea de dimineata. Cel mai mare minus e ca aceasta linie are in repartizare doar un autobuz Mercedes Citaro Euro 4 (conform turatiei de mai sus), spre deosebire de alte autobaze care trimit un numar egal de autobuze pe linii preorasenesti.

Din punct de vedere al continutului istoric, linia 428 are un parcurs osilant in ultimii 10 ani. In 2006, aceasta era deservita de Autobaza Ferentari cu autobuze Dac. Un an mai tarziu, a ajuns la Alexandria, transportul calatorilor asigurandu-se cu Ikarus-uri.
Apoi, din 2008 pana in 2010, Rocar-urile de Simon au fost cele care au facut legea spre Teghes pana pe 15 Iunie 2010 cand linia a fost desfiinatat ca urmare a neachitarii banilor din partea primariei catre RATB. 3 luni mai tarziu, in prag de an scolar, Autobaza Alexandria a preluat-o cu autobuze Rocar de Simon, linia fiind desfiintata in ianuarie 2011.
De pe 27 Octombrie 2014 si pana in clipa de fata, linia rezista cu briol; s-au mai facut mici modificari in privinta graficului de circulatie, dar numarul de autobuze a ramas neschimbat; (re)inaugurarea avea sa fie facuta atunci cu autobuzul 4590, dar si cu niste controlori la pachet, care s-au plimbat in primele zile prin Domnesti cu autobuzele liniilor 408 si 428

In concluzie, o linie utila, transportul este mult mai civilizat si european fata de dubele care pleaca de la Ghencea (o sa remarcati intr-o poza conditiile de calatorie din secolul al-XV-lea), dar, pentru un numar mai mare de calatori, as mai suplimenta un autobuz dimineata si dupa-amiaza, la orele de varf. Macar la stadiul de experiment, pret de 1-2 saptamani. Refugii exista pe traseu, mai putin sau mai mult curate, dar un singur program de circulatie e afisat pe tot traseul doar la "Ghencea" ... oamenii au invatat, totusi, la ce ore trece autobuzul ...

Pentru traseul comun cu linia 408 nu am mai readaugat pozele; pe acestea le gasiti in reportajul anterior, astfel incat a noastra calatorie incepe din Domnesti si continua direct spre Teghes.

Sursa informatii:

http://portal.metrouusor.com/din-data-d ... einfiinta/
https://www.facebook.com/45861995092809 ... 71/?type=3
http://evz.ro/ratb-desfiinteaza-liniile ... 17385.html
http://romanialibera.ro/actualitate/pro ... ofe-199233
http://www4.pmb.ro/wwwt/anunturi/docs/2 ... 11-28.html
http://www.primariadomnesti.ro/pagina/m ... e-istorice
https://ro.wikipedia.org/wiki/Comuna_Do ... 9ti,_Ilfov
https://ro.wikipedia.org/wiki/%C8%9Aeghe%C8%99,_Ilfov

428.jpg (1.6 MB; downloaded 4948 times)


Traseu 428.jpg (300.82 KB; downloaded 4947 times)


DSC_0966.JPG (277.49 KB; downloaded 4946 times)


DSC_0964.JPG (273.83 KB; downloaded 4948 times)


DSC_0965.JPG (264.37 KB; downloaded 4945 times)


DSC_0995.JPG (191.7 KB; downloaded 4945 times)


DSC_0997.JPG (214.48 KB; downloaded 4944 times)


DSC_0994.JPG (187.83 KB; downloaded 4944 times)


DSC_0993.JPG (193.86 KB; downloaded 4951 times)


DSC_0992.JPG (328.21 KB; downloaded 4944 times)

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

Pe Soseaua Curtea Domneasca, Caragea Voda si Strada Transilvaniei (Teghes)

DSC_0990.JPG (231.76 KB; downloaded 4921 times)


DSC_1049.JPG (230.79 KB; downloaded 4912 times)


DSC_1048.JPG (199.05 KB; downloaded 4914 times)


DSC_1047.JPG (227.63 KB; downloaded 4912 times)


DSC_1045.JPG (211.39 KB; downloaded 4914 times)


DSC_1044.JPG (206.58 KB; downloaded 4914 times)


DSC_1043.JPG (259.93 KB; downloaded 4912 times)


DSC_1037.JPG (216.15 KB; downloaded 4912 times)


DSC_1042.JPG (224.38 KB; downloaded 4913 times)

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

Diferite placute de statii si programul de circulatie actual si cel din Octombrie 2014.

Teghes 428.JPG (219.65 KB; downloaded 4923 times)


Transilvaniei 428.JPG (157.1 KB; downloaded 4917 times)


Padurarilor 428.JPG (188.02 KB; downloaded 4917 times)


Radului 408, 428.JPG (174.25 KB; downloaded 4918 times)


Sere Militari 122, 222, 408 , 428 , 456.JPG (181.9 KB; downloaded 4919 times)




428 Ghencea.jpg (112.39 KB; downloaded 4932 times)


428 Teghes.jpg (112.62 KB; downloaded 4930 times)


Program linia 428 - Octombrie 2014.jpg (43.83 KB; downloaded 4919 times)
Sere Militari 122, 222, 408 , 428 , 456.JPG (181.9 KB; downloaded 4917 times)

 


Go to page:  1  ... 20 21 22 23 24 25 26  ... 165
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420646 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use