Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Siguranța rutieră

679 posts, 199705 views
 
Go to page:  1  ... 26 27 28 29 30 31 32  ... 49
 
 

📖 Pagination options
Re: Siguranta rutiera misterr

Omul care a creat testul psihologic pentru examenul auto în România comunistă: „Testele care se dau acum sunt o prostie“





Medicul psihiatru Virgil Enătescu, o somitate în domeniul cercetării medicale, este cel care a conceput, la începutul anilor ’70, testele pentru examinarea psihologică a candidaţilor la examenul pentru permisul auto. Expertul este de părere că actualele metode de testare sunt irelevante.

Primele teste psihologice obligatorii la examenul pentru permisul de conducere datează în România din perioada comunistă, când autorităţile au constatat o sporire îngrijorătoare a numărului de accidente rutiere. Satu Mare ajunsese pe primul loc la nivel naţional în topul negru, motiv pentru care, în 1972, comandantul de la Circulaţie la nivel judeţean a fost convocat de primul secretar pe judeţ al PCR şi însărcinat să rezolve problema. Poliţistul a luat legătura cu doctorul psihiatru Virgil Enătescu, proaspăt transferat la Satu Mare.

„M-am întâlnit atunci cu maiorul Târpea (n.r. – şeful de la Circulaţie) şi am stabilit că singura soluţie este să facem o testare psihologică înainte de înscrierea candidaţilor la şcoala de şoferi. Am mai stabilit că cei care ori sunt demenţi, ori au îmbătrânit, poate să fie el directorul directorilor, dacă nu poate să se concentreze ca atenţie, nu e bun. Că asta mă interesa, atenţia, scara de personalitate şi frica, să nu aibă frică“, povesteşte pentru „Adevărul“ medicul Virgil Enătescu.

Psihiatrul spune că a selectat apoi cu atenţie testele psihologice standard care urmau să fie folosite pentru testarea candidaţilor. A urmărit să detecteze probleme psihice precum schizofrenia sau predispoziţia pentru agresivitate la volan. „Am trimis apoi psihologii mei la Miliţie şi s-au dat primele teste. După şase luni de zile, prima constatare a fost că nici unul dintre candidaţii care au trecut testarea n-a avut nici cel mai mic incident, nici vorbă de accident. Era o curbă a lui Gaus, pe care o ştim noi foarte bine. Majoritatea sunt oameni normali, puţini sunt cei care deviază, până la 8%. Asta am aplicat-o şi noi aici, cam 8% dintre cei testaţi psihologic nu treceau“, explică doctorul Enătescu.

Statistica a arătat că testele concepute de doctorul Enătescu au avut succes. Rata accidentelor mortale a scăzut treptat în judeţul Satu Mare. Din acest motiv, oficiali din Miliţia unor judeţe vecine, precum Clujul, au împrumutat modelul testării patentate la Satu Mare. În câţiva ani, testarea psihologică pentru obţinerea permisului de conducere a devenit obligatorie la nivel naţional.

Problemele testelor curente

Potrivit legislaţiei actuale în domeniu, testarea psihologică complexă este aplicată doar candidaţilor care încearcă să obţină permisul auto la categoriile de profesionişti. Pentru cei care încearcă să-şi treacă în permis categoria B testul este diferit, iar medicul Enătescu spune că nu evidenţiază problemele „profunde“ pe care le depista examinarea practicată în anii ’70-“80.

„Testele care se dau acum, de îndemânare şi reflexe, sunt o prostie. Nu mai este vorba de performanţă, de concurs, ci de condus corect. Această testare n-ar trebui să stabilească că omul are aptitudini de concurent pe pistă de concurs, ci că este sănătos psihic“, susţine doctorul din Satu Mare.

Şi instructorii auto sunt de părere că ar trebui să beneficieze de un „portret“ mai complex al candidatului. „Nişte particularităţi psihologice ar trebui să ajungă şi la instructori şi aici mă refer la emotivitate, capacitate de învăţare, de adaptare. Mă interesează ca la cunoştinţa instructorului, deci cel care va lucra cu acele persoane, să ajungă informaţiile relevante. În condiţiile în care eşti apt cu rezultate foarte bune, va fi un proces de învăţare foarte bun, dar dacă eşti un apt de ăla tras de coadă, că sunt vreo cinci scale, dacă toate sunt la limita inferioară, e greu de lucrat cu ei“, afirmă instructorul auto Constantin Constantin, de la Şcoala de Şoferi Expedient.

Portretul şoferului agresiv

Medicul psihiatru Virgil Enătescu a realizat pentru „Adevărul“ şi un mic portret robot al şoferului cu probleme psihice, precum şi a modului în care acesta poate fi recunoscut în trafic. Unul dintre semnele evidente este că acesta claxonează frecvent, fie că este nevoie sau nu. Interpretarea gestului ar fi că doresc să atragă atenţia asupra lor şi este posibil să sufere de grandomanie.

„N-o să uit o poveste cu un astfel de şofer psihopat de prin anii ‘80. Se întâmpla pe drumul spre mare. Era vorba despre un şofer care conducea un Trabant, care se chinuia pe un drum îngust să depăşescă o rabă de mare tonaj, al cărei şofer îi bloca insistent trecerea. În momentul în care totuşi a reuşit să depăşească, şoferul Trabantului a scos mâna pe geam şi i-a arătat un semn obscen şoferului de rabă. Cel din urmă, schizofrenic cum s-a dovedit a fi, l-a urmărit pe şoferul de Trabant până la mare, l-a găsit şi s-a urcat cu raba pe maşina lui. E plin de astfel de schizofrenici acum în trafic“, este de părere medicul.

Medicul Enătescu, o somitate în medicină

Doctorul Virgil Enătescu este o somitate în rândul oamenilor de ştiinţă, în dreptul său fiind trecute zeci de brevete de invenţie şi lucrări de ştiinţă, recent fiind publicat chiar de către Institutul de Ştiinte din New York. Este recunoscut de către toate institutele de ştiinţă şi cercetare ca unul din cele 500 de genii ale secolului XX, după ce a fost promotorul ciberneticii în medicină şi a inventat primele calculatoare pentru studiul comportamentului uman.

 


Re: Siguranta rutiera misterr

andrei11 wrote:
E o mare prostie.
Uite-așa se face:

O masina a intrat in plin intr-un excavator, in centrul unei localitati din Mures. Accidentul a fost filmat (VIDEO)

http://vid2.stirileprotv.ro/2017/07/12/61897625-2.mp4

Imagini teribile au fost surprinse pe o trecere de pietoni din localitatea Brancovenesti din judetul Mures.

Soferul unui utilaj a iesit pe drumul national de pe o strada laturalnica si nu s-a asigurat moment in care a fost lovit de o masina care circula regulamentar. Impactul deosebit de puternic a fost surprins de o camera de supraveghere.

Nimeni nu a fost ranit insa masina mica a fost grav avariata de cupa excavatorului.

 


Re: Siguranta rutiera ByOnu

Excavatorul ca excavatorul, dar ia ganditi-va daca ala micu' n-a vazut ditai magaoaia pe trecere, cum oprea pentru un pieton?

 


Re: Siguranta rutiera shoppy

Legea spune ca pietonul trebuie sa calce trecerea si sa astepte oprirea masinilor, nu ca masina trebuie sa incetineasca la 10km/h le orice trecere ca poate se arunca vreun pieton dintr-un tufis direct in mijlocul trecerii si are prioritate ca e pe trecere(de aceea si la semafor se pune intai verde-galben-rosu si nu direct verde-rosu). Fineturi.

 


Re: Siguranta rutiera florin

Hai să fim mai exacți, că sigur sunt și șoferi care habar n-au cum e cu trecerile de pietoni:

Art. 123

Conducatorul de vehicul este obligat sa circule cu o viteza care sa nu depaseasca 30 km/h in localitati sau 50 km/h in afara localitatilor, in urmatoarele situatii:

h) in zona de actiune a indicatorului de avertizare "Copii" in intervalul orar 7,00-22,00, precum si a indicatorului "Accident";

i) la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare si marcaje, cand drumul public are cel mult o banda pe sens, iar pietonii aflati pe trotuar, in imediata apropiere a partii carosabile, intentioneaza sa se angajeze in traversare;


Legat de pietoni, avem doar asta. Partea cu asiguratul se înțelege din text că e doar pentru traversarea pe la colțul străzii. Oricum irelevant, mulți pietoni nu sunt șoferi și nu cunosc Codul Rutier.

Articolul 72

(3) Traversarea drumului public de catre pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate si semnalizate corespunzator, iar in lipsa acestora, in localitati, pe la coltul strazii, numai dupa ce s-au asigurat ca o pot face fara pericol pentru ei si pentru ceilalti participanti la trafic.

 


Re: Siguranta rutiera ByOnu

shoppy wrote:
nu ca masina trebuie sa incetineasca la 10km/h


Nu la 10, dar la 30 nu vad de ce nu. Am o trecere de pietoni pe Coltei unde se lasa des cu scartait de roti si uneori chiar cu injuraturi. Vezi indicator de trecere, incetinesti. De ce nu? Este oras nu autostrada.

 


Re: Siguranta rutiera shoppy

Nu erau pietoni pe trotuar deci nu trebuia sa incetineasca.
(Daca trecera este una periculoasa si nu este langa o institutie de invatamant atunci se poate marca punctual cu limitare de 30, nu stam sa facem toate trecerile din tara limitare la 30.)

 


Re: Siguranta rutiera Florinds

Articolul 72

(3) Traversarea drumului public de catre pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate si semnalizate corespunzator, iar in lipsa acestora, in localitati, pe la coltul strazii, numai dupa ce s-au asigurat ca o pot face fara pericol pentru ei si pentru ceilalti participanti la trafic.


Am si eu o curiozitate, unde este coltul strazii intr-o comuna cu o singura strada? Din cate stiu, comuna e tot o localitate.

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

O comuna cu o singura strada are in majoritatea cazurilor si o trecere de pietoni...Asa ca te duci până acolo...Daca n-are, are cel putin o intersectie cu un drum comunal, o poteca, ceva. Acolo e o intersectie, asadar deduci singur care e coltul strazii la intersectie.
Am notat cu rosu colturile intersectiei si cu galben pe unde se traverseaza regulamentar ( coltul intersectiei )
7-15-2017 1-20-23 PM.jpg (158.41 KB; downloaded 4843 times)

In sfârsit daca comuna are o singura strada fara nicio poteca laterala probabil ca pe acolo nu prea e trafic...
Sunt unele exceptii  regretabile...Am impresia ca satul Posada ( de pe DN 1 dupa Comarnic spre Sinaia ) nu beneficiaza de nicio trecere de pietoni, desi traficul este semificativ...

 


Re: Siguranta rutiera Florinds

Am mai fost si noi la tara. Oricum legile nu se respecta, iti traverseaza vaca soseaua fara sa fie trecere de pietoni si apoi vine si romanul dupa ea. Vaca nu o tii de lesa. :)
In loc de localitati trebuia prevazut clar orase.
Sunt strazi fara colturi, Andrei, doar nu o sa mearga oamenii kilometri intregi pentru ca asa a prevazut legiuitorul.
Tu vrei sa spui ca te duci pana la ulita aia din poza si pe acolo traversezi regulamentar si legal?  :)

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

Exact, numai pe  aici poti traversa regulamentar si legal. Evidentnu ai prioritate. Prin altă parte poţi încasa bine mersi o amendă.

 


Re: Siguranta rutiera misterr

Șoferii vitezomani, identificați de acum înainte de camerele fixe din țară (VIDEO)

http://vid2.stirileprotv.ro/2017/08/03/61901862-2.mp4

Atenţie, şoferi! Poliţia va veghea dacă respectaţi viteză maximă admisă prin camere fixe montate în întreagă ţară.

A fost semnat un protocol cu reprezentanţii Companiei pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere şi astfel agenţii îi vor identifica pe vitezomani cu ajutorul camerelor pentru roviniete. Sistemele inteligente se pot folosi şi pe post de radare.

Direcţia rutieră a Poliţiei Române nu are astăzi niciun radar fix, iar numărul radarelor mobile a scăzut: de la 600 în 2015 la aproape 500 în 2016. Că să-i prindă pe vitezomani, poliţia a semnat un protocol cu CNAIR şi va folosi camerele pentru rovinieta pe post de radar fix. Sistemul funcţionează în baza unor senzori din asfalt.

Radarul fix începe să funcţioneze în momentul în care roţile din faţă ale unei maşini ajung la senzorul din asfalt. În continuare, sistemul calculează în cât timp veţi parcurge 2,5 metri. Adică distanţa până la următorul senzor. Dacă aţi depăşit limita maximă de viteză, 130 de kilometri pe oră, veţi primi amendă acasă, în plic.

Poliţia spune că a stabilit deja camerele de rovinieta cu ajutorul cărora îi vor depista pe şoferii care depăşesc viteză regulamentară. Primele vor fi pe autostrada spre mare.

”O să avem cel puţin patru camere într-un proiect pilot pe autostrada A2. Au fost identificate o serie de deficienţe se lucrează la corectarea lor şi ne dorim chiar dacă nu se va modifică legislaţia să începem să aplicăm sancţiuni”, spune Florentin Brăcea, șeful Direcției Rutiere.

Una dintre probleme este cum vor ajunge imaginile de pe camerele CNAIR, la poliţişti. Cei de la Compania Naţională de Infrastructură Rutieră spun că au găsit o soluţie.

Ecaterina Munteanu, director Direcţia de siguranţă circulaţiei: ”Compania are câteva echipamente ITS instalate pe autostrăzile din România existente şi în curs de dezvoltare.”

Primele amenzi se vor da la începutul anului viitor. Camerele CNAIR acoperă aproape toate drumurile importante din România, iar dacă protocolul cu poliţia va fi extins la nivel naţional, numărul amenzilor va creşte

 


Re: Siguranta rutiera danutzu_2910

Nu stiam ca la camerele de rovinieta sunt si bucle inductive... Eu nu am vazut asa ceva...
Zicea nenea ala ca baga amenzi chiar daca nu e gata cadrul legislativ.
Pai cum vine asta nene???
Aveti bani pentru procese pierdute??
Cum scriam in alta parte, mai au mult pana departe si sa implementeze sistemul asta...
Ceva Metrologie, aprobate de model, omologare, etc...
Dar oare este eficient sistemul?
Eu cred ca tot sistemul mobil de pe masinile de politie este mai eficient.
Bine, sistemele nu se exclud unul pe celalalt...

 


Re: Siguranta rutiera shoppy

Pai ei se gandesc, ca sunt mai multi fraieri care platesc decat aia de reclama in instanta.
Oricum alea de rovinieta le stie toata lumea, trebuie sa fii pafarist rau sa iti tot iei amende la camera de rovinieta.

 


Go to page:  1  ... 26 27 28 29 30 31 32  ... 49
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use