Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expresDEx12 (Pitești - Craiova)

 

Topic: Stiri, noutati, perspective

73 posts, 22240 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Stiri, noutati, perspective TibiV

A fost lansata astazi in SEAP licitatia pentru "Revizuire Studiu de Fezabilitate si Elaborare Proiect Tehnic pentru Autostrada Pitesti - Craiova".

Valoare estimata: 39,408,762.53 RON
Termen depunere oferte: 12.01.2017

Documentele tehnice solicitate potrivit prezentului caiet de sarcini vor fi finalizate in 24 luni din care:
- in termen de 14 luni se va realiza Studiul de Fezabilitate Final pentru intreg sectorul de autostrada, suplimentar fata de acest termen se vor respecta urmatoarele termene de predare a SF, dupa cum urmeaza:
   - 8 luni - predare Studiu de Fezabilitate pentru Varianta de Ocolire Slatina;
   - 8 luni - predare Studiu de Fezabilitate pentru Varianta de Ocolire Bals.
- in termen 6 luni, dupa finalizarea studiului de fezabilitate (20 luni de la incepere) se va realiza Proiectul Tehnic final pentru intreg sectorul de autostrada [...], suplimentar fata de acest termen se vor respecta urmatoarele termende predare a PT, dupa cum urmeaza:
   - 4 luni dupa predarea Studlui de Fezabilitate pentru Varianta de Ocolire Slatina (12 luni de la incepere) - predare Proiect Tehnic, inclusiv documentatia de atribuire a contractului de executie lucrari, pentru Varianta de Ocolire Slatina;
   - 4 luni dupa predarea Studlui de Fezabilitate pentru Varianta de Ocolire Bals (12 luni de la incepere) - predare Proiect Tehnic, inclusiv documentatia de atribuire a contractului de executie lucrari, pentru Varianta de Ocolire Bals.
- 4 luni pentru pregatirea documentatiei de atribuire a contractului de executie lucrari


Criterii de atribuire

Cel mai bun raport calitate-pret in ceea ce priveste:
   - criteriile mentionate in continuare

Criterii    Pondere    Punctaj maxim
1.    Pretul ofertei    30 %    30      
Descriere: Componenta financiara
2.    Planificarea activitatilor de realizare a Studiului Geotehnic si corelarea acestora cu resursele tehnico materiale adecvate    8 %    8      
Descriere: Prezentarea Graficului de realizare a Studiului Geotehnic, corelarea acestuia cu resursele tehnico-materiale adecvate de care dispune ofertantul, precum si identificare si descrierea acestor resurse
3.    Planif activ de realiz a St Geotehnic si corelarea ac cu resursele tehnico materiale suplim prin prisma posibilelor puncte de blocaj ce pot aparea in timpul realizarii Studiului geotehnic    19 %    19      
Descriere: Prezentarea posibilelor puncte de blocaj ce pot aparea in timpul realizarii studiului geotehnic in corelare cu graficul de realizarea a studiului geotehnic si a metodelor de contracarare a acestora, in special prin prisma resurselor tehnico-materiale alocate suplimentar
4.    Experienta detinuta de COORDONATORUL DE PROIECT    3 %    3      
Descriere: Experienta detinuta in cadrul unor contracte care au avut ca obiect elaborare si/sau revizuire de studii de fezabilitate si/sau proiecte tehnice pentru constructie noua si/sau modernizare* de drumuri expres si/sau drumuri nationale si/sau autostrazi
5.    Experienta detinuta de COORDONATORUL DE PROIECT    5 %    5      
Descriere: Experienta detinuta in pozitia de Coordonator Proiect si/ sau Director Proiect si/ sau Manager Proiect si/ sau Adjunct Director Proiect si/ sau Adjunct Manager Proiect in cadrul unor contracte de elaborare si/sau revizuire de studii de fezabilitate si/sau proiecte tehnice pentru constructie noua si/sau modernizare* de drumuri expres si/sau drumuri nationale si/sau autostrazi.
6.    Experienta detinuta de INGINERUL PROIECTANT DE DRUMURI    8 %    8      
Descriere: Experienta detinuta in pozitia de Inginer proiectant de drumuri in cadrul unor contracte de elaborare si/sau revizuire de studii de fezabilitate si/sau proiecte tehnice pentru constructie noua si/sau modernizare* de drumuri expres si/sau drumuri nationale si/sau autostrazi.
7.    Experienta detinuta de INGINERUL PROIECTANT DE PODURI    8 %    8      
Descriere: Experienta detinuta in pozitia de Inginer proiectant de poduri si/ sau Inginer proiectant structuri in cadrul unor contracte de elaborare si/sau revizuire de studii de fezabilitate si/sau proiecte tehnice pentru constructie noua si/sau modernizare* de drumuri expres si/sau drumuri nationale si/sau autostrazi.
8.    Experienta detinuta de EXPERTUL GEOTEHNICA SI FUNDATII    8 %    8      
Descriere: Experienta detinuta de Expertul geotehnica si fundatii in elaborarea/revizuirea de studii geotehnice aferente studiilor de fezabilitate si/ sau proiectelor tehnice pentru constructie noua si/ sau reabilitare si/ sau modernizare si/ sau largire de autostrada si/ sau drum national si/ sau drum expres.
9.    Experienta detinuta de SPECIALISTUL ANALIZA COST    4 %    4      
Descriere: Experienta detinuta de Specialistul Analiza Cost Beneficiu si Modelare Financiara in cadrul unor contracte care au avut ca obiect elaborare si/sau revizuire de studii de fezabilitate pentru constructie noua si/sau modernizare* de drumuri expres si/sau drumuri nationale si/sau autostrazi.
10.    Experienta detinuta de ARHEOLOG    3 %    3      
Descriere: Experienta detinuta in calitate de arheolog specialist/arheolog expert in realizarea unor studii arheologice aferente elaborarii si/sau revizuirii de studii de fezabilitate si/sau proiecte tehnice pentru constructie noua si/sau modernizare* de drumuri expres si/sau drumuri nationale si/sau autostrazi
11.    Experienta detinuta de EXPERTUL EVALUATOR DE MEDIU    4 %    4      
Descriere: Experienta detinuta in realizarea de Studii de evaluare adecvata si de Rapoarte privind Impactul asupra Mediului pentru elaborare si/sau revizuire de studii de fezabilitate si/sau proiecte tehnice pentru constructie noua si/sau modernizare* de drumuri expres si/sau drumuri nationale si/sau autostrazi.


Variantele de Ocolire Slatina si Bals (sector din A12 Pitesti - Craiova), se vor prevedea cu drumuri de legatura la infrastructura existenta, respectiv DN65, la intrarea si iesirea in / din orasul Slatina si Bals, permitand astfel functionalitatea variantelor de ocolire independent de intreg sectorul de autostrada.


Am subliniat Elaborare Proiect Tehnic pentru ca A12 va fi facut pe noua "filozofie" a CNAIR/CNADNR, adica proiectarea nu o mai face constructorul...
Adica se trece de la FIDIC galben de pana acum la FIDIC rosu...
Adica asa cum vor sa faca si A1 Sibiu-Pitesti.

 


Re: Stiri, noutati, perspective TibiV

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/primul-pas-spre-realizarea-drumului-expres-craiova

Primul pas spre realizarea Drumului Expres Craiova - Pitești
13 Iun 2017

Documentația privind proiectarea și execuția primului tronson al Drumului Expres Craiova – Pitești, a fost înaintată astăzi către ANAP, spre validare.

Tronsonul I este cuprins între km 0+000 – km 17+700 și va fi construit între varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova și limita județului Dolj. Acest prim tronson va traversa teritoriile administrative ale localităților Craiova, Ghercești, Pielești și Robânești.

Valoarea estimată, fără TVA,  este de 479.802.905,88 Lei.

Informații suplimentare:

Drumul expres Craiova - Pitești va avea o lungime de 121,185 km și va permite  deplasarea cu o viteză de 130 km/ h, similară celei aferente unei autostrăzi.

Acest drum expres va avea totodată, un profil de 4 benzi de circulație și va beneficia de toate elementele de siguranță specifice unei autostrăzi.

Principalul element care va face diferența între acest drum expres și o autostradă estebanda de urgență, care în cazul drumului expres este de 1,5 m.

Acest drum va asigura o conexiune corespunzătoare a zonei de Sud - Vest a României la Coridorul IV Pan European și va ajuta la corelarea cu proiectele de mare infrastructură deja demarate la nivelul Coridoarelor IV și IX Pan Europene.

Construcția acestui drum expres este importantă inclusiv prin faptul că elimină traficul de tranzit din zonele urbane, facilitează mobilitatea forței de muncă și încurajează dezvoltarea economică a zonei de Sud – Vest a României.

S-au făcut toate eforturile pentru ca acest proiect să beneficieze de finanțare nerambursabilă în actualul exercițiu financiar. În vederea scurtării timpului de execuție și pentru punerea în circulație a acestui drum expres cu aproximativ 3 ani mai devreme , CNAIR SA a decis, printre altele, să utilizeze resursele existente. Un element important în atingerea acestui obiectiv este și existența unui acord de mediu valabil.


http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/tronsonul-2-al-drumului-expres-craiova-pite%C5%9Fti-fost

Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova-Piteşti a fost trimis astăzi la ANAP
14 Iun 2017

Documentația pentru proiectarea și execuția celui de al doilea Tronson al drumului expres Craiova-Piteşti a fost înaintată astazi la ANAP spre validare. Acest nou Tronson este împărţit în două loturi, cuprinse între km 17+700 şi 36+200, respectiv km 36+200 şi 57+550.

Cel de al doilea  Tronson, care urmează să fie construit  între limita  judeţelor Dolj şi Olt şi limita judeţelor Olt şi Argeş, va traversa  teritoriile localităţilor Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare.

Valoarea estimata a acestui nou Tronson este de 1,476,349,583.89 Lei făra TVA din care Lotul 1 - 671.388.626,66 Lei fără TVA şi Lotul 2 - 804.960.957,23 Lei fără TVA.

Documentaţia pentru primul Tronson al drumului expres Craiova – Pitești, cu o valoare estimată de 479.802.905,88 Lei fără TVA, a fost înaintată ieri către ANAP, spre validare.

Cuprins între km 0+000 şi 17+700, Tonsonul I ar urma să fie construit între varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova și limita județului Dolj . Acest prim Tronson va traversa teritoriile administrative ale localităților Craiova, Ghercești, Pielești și Robânești.


Informații suplimentare:

Pe cei 121,185 km  ai drumului expres Craiova – Pitești se va putea circula cu o viteză de 130 de km la oră.  Acest drum va avea  4 benzi de circulație ( 2 benzi pe sens) şi  va beneficia de toate elementele de siguranță specifice unei autostrăzi.

Principalul element care va face diferența între drumul expres Craiova-Piteşti și o autostradă este banda de urgență de 1,5 m.

S-au făcut toate eforturile pentru ca  proiectul să beneficieze de finanțare nerambursabilă în actualul exercițiu financiar, iar pentru a putea fi deschis circulatiei  cu aproximativ 3 ani mai devreme , CNAIR SA a decis, printre altele, să utilizeze resursele existente. Un element important în atingerea acestui obiectiv este și existența unui acord de mediu valabil.

Acest drum va asigura o conexiune corespunzătoare a zonei de Sud - Vest a României la Coridorul IV Pan European și va ajuta la corelarea cu proiectele de mare infrastructură deja demarate la nivelul Coridoarelor IV și IX Pan Europene.

Construcția acestui drum expres este importantă inclusiv prin faptul că elimină traficul de tranzit din zonele urbane, facilitează mobilitatea forței de muncă și încurajează dezvoltarea economică a zonei de Sud – Vest a României.

CNAIR S.A


Deci aproape jumatate din autostrada/drum expres Craiova-Pitesti este in evaluare la ANAP....

 


Re: Stiri, noutati, perspective TibiV

A12 este aproape gata !... :D

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/%C3%AEntregul-proiect-al-drumului-expres-craiova-pite%C5%9Fti

Întregul proiect al Drumului Expres Craiova-Piteşti a fost trimis la ANAP
16 Iun 2017

Documentația pentru proiectarea și execuția  Tronsoanelor 3 și 4 ale drumului expres Craiova-Piteşti au fost înaintate astăzi 16.06.2017 la ANAP, spre validare.

Aceasta după ce  documentația pentru proiectarea și execuția primelor doua Tronsoane ale drumului expres Pitești-Craiova a fost trimisă la ANAP, încă de la începutul acestei săptămani.

Întregul proiect, cu o lungime de 121,115 km  are o valoare estimată de 3.770.640.827,48 Lei fară TVA.

Tronsonul 4 are o lungime de 31,81 km ( km 89+300 – km 121+115), va fi construit între limita administrativă dintre județele Olt si Argeș și intersectia cu autostrada 1 București - Pitești și va tranzita teritoriile localităților Lunca Corbului, Albota, Costești, Bradu, Suseni, Oarja.

Valoarea estimată a Tronsonului 4 este de 909.669.122,09 Lei fără TVA.

Tronsonul 3 cu o lungime de 31,75 km va fi construit între km 57+550 și km 89+300 și va avea o valoare de 904.819.215,62 Lei fără TVA

Cuprins între intersecția cu DN 65 , în apropierea municipiului Slatina și limita dintre județele Olt și Argeș, Tronsonul 3 al drumului expres Craiova-Pitești va tranzita teritoriile localităților Valea Mare, Priseaca, Scornicesti, Optași, Tatulești, Colonești.

Cel de al doilea Tronson , format din două Loturi, va avea o lungime de 39,85 de km, va costa 1,476,349,583.89 Lei făra TVA și urmează să fie construit  între limita  judeţelor Dolj şi Olt şi limita judeţelor Olt şi Argeş. Cel de al doilea Tronson va traversa  teritoriile localităţilor Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare.

Primul Tronson al drumului expres Craiova – Pitești, va avea o lungime de 17 km,  o valoare estimată de 479.802.905,88 Lei fără TVA,  si ar urma sa fie construit între varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova și limita județului Dolj . Acest prim Tronson va traversa teritoriile administrative ale localităților Craiova, Ghercești, Pielești și Robânești.

Informații suplimentare:

Pe cei 121,115 km  ai drumului expres Craiova – Pitești se va putea circula cu o viteză de 130 de km la oră.  Acest drum va avea  4 benzi de circulație ( 2 benzi pe sens) şi  va beneficia de toate elementele de siguranță specifice unei autostrăzi.

Principalul element care va face diferența între drumul expres Craiova-Piteşti și o autostradă este banda de urgență de 1,5 m.

S-au făcut toate eforturile pentru ca  proiectul să beneficieze de finanțare nerambursabilă în actualul exercițiu financiar, iar pentru a putea fi deschis circulatiei  cu aproximativ 3 ani mai devreme , CNAIR SA a decis, printre altele, să utilizeze resursele existente. Un element important în atingerea acestui obiectiv este și existența unui acord de mediu valabil.

Acest drum va asigura o conexiune corespunzătoare a zonei de Sud - Vest a României la Coridorul IV Pan European și va ajuta la corelarea cu proiectele de mare infrastructură deja demarate la nivelul Coridoarelor IV și IX Pan Europene.

CNAIR S.A

 


Re: Stiri, noutati, perspective TibiV

A12 a devenit DX12 (drum expres) pentru ca s-a renuntat la un nou SF si se va re-folosi cel din 2007, care era pentru drum expres...




Important este ca s-alansat efectiv licitatia , adica a fost publicata in SEAP.

1. Licitatia "Proiectare si executie Drum Expres Craiova - Pitesti, Tronsonul 1"

Valoare estimata: 479,802,905.88 RON fara TVA

Termen pentru depunerea ofertelor: 11.10.2017
Durata contractului: 96 luni, 12 luni proiectare, 24 luni executie lucrari si 60 de luni garantie lucrari(ce poate creste la 84 luni in functie de perioada de garantie ofertata)
Fonduri: POIM in cofinantare cu bugetul de stat

Obiectivul principal il reprezinta proiectarea si executia lucrarilor pentru Drum Expres Craiova - Pitesti, Tronsonul 1, in conformitate cu conditiile de contract FIDIC Galben. Tronsonul I se intinde intre km 0+000 – Km 17+700 si are ca punct de inceput desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova, iar ca punct final limita judetului Dolj. Acesta traverseaza teritoriile administrative ale urmatoarelor localitati: Craiova, Ghercesti, Pielesti si Robanesti.


2. Licitatia "Proiectare si executie Drum Expres Craiova - Pitesti, Tronsonul 2, Lotul 1 si Lotul 2"

Valoare estimata lot 1: 671,388,626.66 RON fara TVA
Valoare estimata lot 2: 804,960,957.23 RON fara TVA

Termen pentru depunerea ofertelor: 11.10.2017
Durata contractului: 96 luni, 12 luni proiectare, 24 luni executie lucrari si 60 de luni garantie lucrari(ce poate creste la 84 luni in functie de perioada de garantie ofertata)
Fonduri: POIM in cofinantare cu bugetul de stat

Obiectivul principal il reprezinta proiectarea si executia lucrarilor pentru Drum Expres Craiova - Pitesti, Tronsonul 2, lotul 1 si lotul 2, in conformitate cu conditiile de contract FIDIC Galben. Lotul 1 din Tronsonul 2 se intinde intre km 17+700 – Km 36+200, iar si Lotul 2 se intinde intre Km 36+200– Km 57+550, tronsonul avand ca punct de inceput limita dintre judetele Dolj si Olt, punctul final in apropierea municipiului Slatina, la intersectia cu DN 65. Acesta traverseaza teritoriile administrative ale urmatoarelor localitati: Bals, Bârza, Piatra Olt, Slatioara, Ulmi, Slatina si Valea Mare.


3. Llicitatia "Proiectare si executie Drum Expres Craiova - Pitesti, Tronsonul 3"

Valoare estimata: 904,819,215.62 RON fara TVA

Termen pentru depunerea ofertelor: 12.10.2017
Durata contractului: 96 luni, 12 luni proiectare, 24 luni executie lucrari si 60 de luni garantie lucrari(ce poate creste la 84 luni in functie de perioada de garantie ofertata)
Fonduri: POIM in cofinantare cu bugetul de stat

Obiectivul principal il reprezinta proiectarea si executia lucrarilor pentru Drum Expres Craiova - Pitesti, Tronsonul 3, in conformitate cu conditiile de contract FIDIC Galben. Tronsonul 3 - km 57+550 – km 89+300 are ca si punct de inceput intersectia cu DN 65 km 57+550, in apropierea municipiului Slatina, iar punctul final este la km 89+300 la limita dintre judetele Olt si Arges. El se desfasoara in totalitate pe teritoriul judetului Olt, strabatand teritoriile administrative ale urmatoarelor localitati: Valea Mare, Priseaca, Scornicesti, Optasi, Tatulesti, Colonesti.


4.Licitatia "Proiectare si executie Drum Expres Craiova - Pitesti, Tronsonul 4"

Valoare estimata: 909,669,122.09 RON fara TVA

Termen pentru depunerea ofertelor: 12.10.2017
Durata contractului: 96 luni, 12 luni proiectare, 24 luni executie lucrari si 60 de luni garantie lucrari(ce poate creste la 84 luni in functie de perioada de garantie ofertata)
Fonduri: POIM in cofinantare cu bugetul de stat

Obiectivul principal il reprezinta proiectarea si executia lucrarilor pentru Drum Expres Craiova - Pitesti, Tronsonul 4, in conformitate cu conditiile de contract FIDIC Galben. Tronsonul 4 se intinde intre km 89+300 – km 121+115 si are ca si punct de inceput la limita administrativa dintre judetele Olt si Arges, iar punctul final este la intersectia cu autostrada A1 Bucuresti - Pitesti. El se desfasoara in totalitate pe teritoriul judetului Arges, strabatand teritoriile administrative ale urmatoarelor localitati: Lunca Corbului, Albota, Costesti, Bradu, Suseni, Oarja.


Evident, baietii si-au lasat poarta deschisa sa poata renunta usor daca vad ca le sufla vantul prin buzunare.
Iata clauzele rezolutorii prin care AC (Autoritatea Contractanta, adica CNAIR) poate sa spun oricand "pas" :
VI.3)

[...]

6. Procedura de atribuire este initiata sub incidenta urmatoarelor clauze rezolutorii:
CLAUZA REZOLUTORIE 1: Incheierea contractului este conditionata de obtinerea/ aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibila doar in situatia in care se respecta dispozitiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice. In cazul în care, indiferent de motive, obtinerea/aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizeaza, AC va aplica prev art. 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din L 98/2016, fiind imposibila încheierea contractului.
CLAUZA REZOLUTORIE 2: AC nu va atribui contractul decat in situatia in care HG privind indicatorii tehnico-economici ai acestui obiectiv de investitie va fi rectificata / actualizata. In lipsa rectificarii/actualizarii indicatorilor tehnico-economici, aprobati prin HG, AC va aplica prev art. 212 alin (1) lit. c) din L98/2016.

 


Re: Stiri, noutati, perspective TibiV

Am "imprumutat" de "dincolo" doua pagini din Caietul de sarcini pentru tronsonul 1, ca sa va puteti imagina mai usor ce va fi in teren.
La celelalte tronsoane este acelasi profil transversal...







 


Re: Stiri, noutati, perspective TibiV

COMUNICAT DE PRESĂ
Bucureşti, 23.10.2017
                                                                                               
20 de oferte pentru proiectarea și execuția primelor 2 tronsoane ale Drumului Expres Craiova – Pitești

Astăzi, 23.10.2017, la ora 16:00 s-a încheiat termenul limită de depunere a ofertelor pentru contractele destinate proiectării și execuției primelor 2 tronsoane ale Drumului Expres Craiova – Pitești.

Pentru primul tronson al drumului expres Craiova – Pitești au depus oferte 6 operatori economici, după cum urmează:
1. Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
2. Astaldi SpA
3. Asocierea Constructii Erbasu SA - Vahostav SK as - Trameco SA
4. Asocierea Secol Societa Edile Costruzioni e Lavori SA - Secol Romania SRL
5. Tirrena Scavi SpA
6. Asocierea Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL
Acest tronson va avea o lungime de 17 km, o valoare estimată de 479.802.905,88 lei, fără TVA și ar urma să fie construit între varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova și limita județului Dolj. Acesta va traversa teritoriile administrative ale localităților Craiova, Ghercești, Pielești și Robânești.
Durata contractului este de 96 de luni din care 12 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție.

Tot astăzi, 23.10.2017, ora 16:00, a avut loc și depunerea ofertelor în cadrul procedurii de atribuire a contractului: "Proiectare și execuție Drum Expres Craiova – Pitești, Tronsonul 2, Lotul 1 si 2".

Pentru Lotul 1: km17+700–Km 36+200 au depus oferte un număr de 8 operatori economici după cum urmează:
1. Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
2. Astaldi SpA
3. Societa Italiana per Condotte d'Acqua SpA
4. Constructii SA
5. Asocierea Constructii Erbasu SA - Vahostav SK as - Trameco SA
6. Itinera SpA
7. Asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL
8. Asocierea Tirrena Scavi SpA - Toto SpA Costruzioni Generali
Valoarea estimată, fără TVA, este de 671,388,626.66 RON. Durata contractului este de 96 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție.

Pentru Lotul 2: Km 36+200 – Km 57+550 au depus oferte un număr de 6 operatori economici, după cum urmează:
1. Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
2. Societa Italiana per Condotte d'Acqua SpA
3. Asocierea Constructii Erbasu SA - Vahostav SK as - Trameco SA
4. Itinera SpA
5. Asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL
6. Asocierea Tirrena Scavi SpA - Toto SpA Costruzioni Generali

Valoarea estimată, fără TVA, este de 804,960,957.23 RON. Durata contractului este de 96 de luni din care 12 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție.

Astfel, cel de al doilea tronson, format din cele două loturi, va avea o lungime de 39,85 de km, va costa 1,476,349,583.89 lei, fără TVA și urmează să fie construit  între limita  judeţelor Dolj şi Olt şi limita judeţelor Olt şi Argeş. Cel de al doilea Tronson va traversa  teritoriile localităţilor Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare.

Reamintim că marți, 24.10.2017, la ora 16.00 se va încheia și termenul limită de depunere a ofertelor pentru contractele destinate proiectării și execuției ultimelor două tronsoane ale aceluiași drum expres.

Întregul proiect, are o lungime de aproximativ 121 km  și o valoare estimată de 3.770.640.827,48 lei, fără TVA și va fi finanțat din POIM 2014-2020.

Tronsonul 3 cu o lungime de 31,75 km, va fi construit între km 57+550 și km 89+300 și va avea o valoare de 904.819.215,62 lei, fără TVA.
Cuprins între intersecția cu DN 65, în apropierea municipiului Slatina și limita dintre județele Olt și Argeș, Tronsonul 3 al drumului expres Craiova-Pitești va tranzita localitățile Valea Mare, Priseaca, Scornicesti, Optași, Tatulești, Colonești.

Tronsonul 4 cu o lungime de 31,81 (km 89+300 – km 121+115), va fi construit între limita administrativă dintre județele Olt si Argeș și intersecția cu autostrada 1 București - Pitești și va tranzita localitățile Lunca Corbului, Albota, Costești, Bradu, Suseni, Oarja.
Valoarea estimată a Tronsonului 4 este de 909.669.122,09 lei, fără TVA.

Drumul expres Craiova – Pitești va avea  4 benzi de circulație ( 2 benzi pe sens) și va asigura o conexiune corespunzătoare a zonei de Sud - Vest a României la Coridorul IV Pan European.
Biroul de presă al MT

http://mt.gov.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/1727-23102017-2

 


Re: Stiri, noutati, perspective shoppy

S-a desemnat castigatorul pentru o bucata din mijloc.
1,4 miliarde lei pentru drum expres izolat în câmpie
Compania de Drumuri se pregătește să dea contractul de realizare a 39,8 kilometri de drum expres în inima Câmpiei Olteniei, chiar dacă porțiunile de capăt lipsesc.



Reviriment pentru cel mai mare constructoru român, Dorinel Umbrărescu. După ce a câștigat contractul de realizare a unui sector din autostrada centură sud a Bucureștiului, lung de 17 kilometri, și se află în cărți pentru centuia Bacău, el a primit și informarea că oferta asocierii conduse de el a fost desemnată câștigpătoare la realizarea tronsonului 2 din drumul expres Craiova Pitești.

Umbrărescu a participat prin una dintre firmele sale SA&PE la licitație alături de firma de proiectare și consultanță autohtonă Consitrans.

”A fost dată comunicarea privind desemnarea ofertei câștigătoare iar marți expiră termenul de zece zile la care se pot face contestații”, a declarat pentru Digi24.ro o sursă din licitație.

Pentru construirea celor 40 de kilometri de drum expres, compania de drumuri este gata să dea nu mai puțin de 1,43 miliarde lei, ceea ce înseamnă o medie a prețului pe kilometru de 8 milioane euro, mult peste orice standard de cost. Valoarea este ridicată căci trebuie realizat un pod peste Olt, spune sursa mențion

Drum expres inutil deocamdată


Cerut insistent de constructorul american de automobile Ford, drumul s-ar putea să fie inutil cel puțin ani buni de acum înainte. Tronsonul 2 va lega pentru început și nu se știe până când marginea județelor Dolj și Argeș, cu o traversarea a județului Olt. Licitațiile la loturile 3 și 4 au fost anulate de către instanța de judecată, iar licitația pentru lotul 1 are șanse maxime să aibă același destin.

”Supunerea oarbă în faţa stăpânilor politici, graba, lipsa de viziune şi prostia responsabililor CNAIR sunt cauzele blocării, tergiversării şi, în final, anulării licitaţiilor pentru 81,26 km din cei 121 km (adică 67%) ai coridorului Craiova-Piteşti. În cazul tronsoanelor 3 şi 4, CNAIR s-a grăbit să deschidă ofertele depuse înainte să fie soluţionate toate contestaţiile. Curtea de Apel Bucureşti a admis parţial contestaţia unui constructor, iar acum CNAIR se află în imposibilitatea de a opera modificările impuse de instanţă”, scriau, la jumătatea lunii mai, reprezentanţi ai Asociaţiei Pri Infrastructură pe pagina de Facebook.

Potrivit acestora, pentru tronsonul 1, licitaţia s-a făcut după o ”documentaţie execrabilă, plină de erori şi de informaţii contradictorii”.

”Avem o altă situaţie care descrie perfect incompetenţa oficialilor de la drumuri. Astfel, în graba de a-şi mulţumi patronii politici, Ştefan Ioniţă (fostul şef CNAIR) a lansat în 2017 licitaţia pentru primul segment al drumului expres pe o documentaţie execrabilă, plină de erori şi de informaţii contradictorii. Tot pe repede înainte, CNAIR a decis să deschidă ofertele fără a corecta toate aceste aspecte. Constructorii au interpretat respectivele neconcordanţe în moduri diferite, iar CNAIR a descalificat unele oferte şi apoi, bineînţeles, s-au depus contestaţii, spuneau al jumătatea lunii mai reprezentantanţii Asociaţiei Pro Infrastructura. Reluarea licitațiilor pentru tronsoanele 3 și4, eventual și pentru tronsonul 1, va amâna ani buni momentul la care se va putea circula fluent între cele două mari municipii.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/tr ... b&__grrn=1

 


Re: Stiri, noutati, perspective abc_XC

Comunicatul oficial CNAIR:http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/au-fost-desemna%C8%9Bi-c%C3%A2%C8%99tig%C4%83torii-contractelor-de
Au fost desemnați câștigătorii contractelor de proiectare și execuție a tronsoanelor 1 și 2 ale drumului expres Craiova - Pitești
Astăzi, 1 octombrie 2018, CNAIR SA a desemnat caștigătorii contractelor de proiectare și execuție a tronsoanelor 1 și 2 ale drumului expres Craiova - Pitești.

Tronsonul 1 are o lungime de  17,7 km (km 0+000 - km 17+700 și are ca punct de început desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova, iar ca punct final, limita județului Dolj cu Olt. Acest tronson traversează teritoriile administrative ale următoarelor localități: Craiova, Ghercești, Pielești și Robănești.

Tronsonul 2 cu o lungime de  39,85 km (km 17+700 - km 57+550) și are ca punct de început limita dintre județele Dolj și Olt, iar ca punct final, după Municipiul Slatina, la intersecția cu DN 65. Acesta traversează teritoriile administrative ale următoarelor localități: Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina și Valea Mare.
Menționăm că Tronsonul 2 este împărțit în 2 loturi, după cum urmează: Lotul 1 cu o lungime de 18,5 (km 17+700 – Km 36+200) și Lotul 2  îm lungime de 21,35 (km 36+200– Km 57+550).

Prin execuția lotului 1 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Balș, iar prin cea a lotului 2 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Slatina, prin redirectionarea traficului în afara localităților.
Câștigătorul desemnat pentru Tronsonul 1 este TIRRENA SCAVI S.p.A. (ITALIA) cu o valoare a ofertei de 358.179.480,69 LEI fără TVA, echivalentul a 76 milioane Euro fără TVA.

Câștigatorul desemnat pentru Tronsonul 2 - Lotul 1 este Asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL (Romania) cu o valoare a ofertei de 661.452.009,54 LEI fără TVA, echivalentul a aproximativ 141 milioane Euro fără TVA.
Câștigatorul desemnat pentru Tronsonul 2 - Lotul 2 este Asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL (Romania) cu o valoare a ofertei de 792.189.981,56 LEI fără TVA, echivalentul a aproximativ 168 milioane Euro fără TVA.

În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestor contracte este de 36 luni, din care 12 luni pentru activitatea de proiectare și 24 luni pentru execuția lucrărilor. Precizăm că cei 3 câștigători au ofertat o perioada de garanție a lucrărilor de 7 ani.
Procesul de semnare a celor 3 contracte va putea fi inițiat numai după expirarea perioadei de depunere a contestațiilor de 10 zile de la transmiterea comunicărilor privind rezultatul procedurii. În situația în care vor fi înregistrate contestații împotriva rezultatului procedurii, CNAIR SA va aștepta soluționarea acestora în vederea inițierii procesului de semnare a contractelor.
În prezent, procedurile de achiziție publică pentru serviciile de proiectare și execuție a loturilor 3 și 4 ale drumului expres Craiova – Pitești sunt în litigii la Înalta Curte de Casație și Justiție.

 


Re: Stiri, noutati, perspective abc_XC

Comunicat oficial CNAIR: http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/s-au-semnat-primele-3-contracte-pentru-realizarea
S-au semnat primele 3 contracte pentru realizarea Drumului Expres Craiova - Pitești
Directorul General al CNAIR SA, Narcis Neaga, a semnat astăzi, 03 decembrie 2018, la Craiova, primele 3 contracte pentru proiectarea și execuția a 3 loturi ale Drumului Expres Craiova – Pitești.

Cele 3 contracte semnate astăzi sunt aferente următoarelor tronsoane ale drumului expres Craiova – Pitești:

Tronsonul 1 (17,7 km) se întinde între km 0+000 și km 17+700 și are ca punct de început desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova (unde este prevăzută amenajarea unui nod rutier), iar ca punct final limita județelor Dolj cu Olt. Acest tronson traversează teritoriile administrative ale următoarelor localități: Craiova, Ghercești, Pielești și Robănești.

Specificatii tehnice:

Lungime: 17,7 km din care 10,165 km sunt situați pe curbe ceea ce reprezinta 57% din traseu
Viteza de proiectare: 120 km/h
Partea carosabilă: 2 x 7,00 metri
Benzi de încadrare: 4 x 0,5 metri
Acostamente: 2 x 1,5 metri
Spațiu median: 3,00 metri
Platforma: 22,00 metri

Noduri rutiere: km 0+000 - intersecția cu DN65F - Centura Nord Craiova
km 1+400 - intersecția cu DC4 - Craiova Vest

Principalele Poduri și Pasaje:

1. Pasaj la DN65 F la nod rutier Centura Nord Craiova - lungime: 108 m
2. Pasaj la DC4 la nod rutier Craiova Vest - lungime: 78 m
3. Pod la km 3+635 peste Valea Ursoaia - lungime: 54 m
4. Pod la km 6+410 peste paraul Teslui - lungime: 78 m
5. Pod la km 7+120 peste DJ 641 - lungime: 42 m
6. Pod la km 12+385 peste Valea Langa - lungime: 42 m
7. Pod la km 15+700 - lungime: 120 m
8. Pasaj la km 16+200 peste Calea Ferata 101 - lungime:78 m
9. Pasaj la km 16+640 peste DN 65 - lungime: 78 m

Parcare de scurtă durată la km 14+190
Operatorul economic care va realiza proiectarea și execuția Tronsonului 1 este TIRRENA SCAVI S.p.A. (ITALIA). Valoarea contractului este de 358.179.480,69 LEI fără TVA, echivalentul a 76 milioane Euro fără TVA, avand un cost/km de 4,3 milioane euro fără TVA.

Tronsonul 2 (39,85 km), format din două loturi, - se întinde între km 17+700 și km 57+550 și are ca punct de început limita dintre județele Dolj și Olt, iar ca punct final în apropierea municipiului Slatina, la intersecția cu DN 65B în zona localității Valea Mare. Acesta traversează teritoriile administrative ale urmatoărelor localități: Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Milcov, Slatina și Valea Mare.

Lotul 1 (18,5 km) - Varianta de ocolire BALȘ - se întinde intre km 17+700 – Km 36+200. Acesta traverseaza teritoriile administrative ale următoarelor localități: Balș, Bârza, Piatra Olt.
Lotul 2 (21,35 km) - Varianta de ocolire SLATINA - se întinde intre km 36+200– km 57+550. Acesta traverseaza teritoriile administrative ale următoarelor localități: Slătioara, Ulmi, Milcov, Slatina și Valea Mare.

Prin execuția Lotului 1 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Balș, iar prin execuția Lotului 2 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Slatina, prin redirecționarea traficului greu în afara acestor localități.

Specificații tehnice Tronsonul 2 - Lotul 1:

Lungime: 18,5 km
Viteza de proiectare: 120 km/h
Partea carosabila: 2 x 7,00 metri
Benzi de incadrare: 4 x 0,5 metri
Acostamente: 2 x 1,5 metri
Spatiu median: 3,00 metri
Platforma: 22,00 metri

Noduri rutiere: km 19+370 - DN65 Bals Vest
km 27+630 DJ 644 Barza Nord
km 35+685 - intersectia cu DC13 - Piatra Olt Nord - Vest

Principalele Poduri si Pasaje:
1. Pod la km 22+410 peste raul Oltet - lungime: 550 m
2. Pod la km 24+260 peste paraul Gengea - lungime: 30 m
3. Pasaj la km 26+235 peste Calea Ferata 101 - lungime:135 m
4. Pod la km 30+015 peste paraul Birlui - lungime: 405 m
5. Pasaj la km 19+870 peste DC 154A - lungime: 78 m
6. Pasaj la km 19+370 peste DN65 la nod rutier Bals Vest - lungime: 78m
7. Pasaj la km 27+630 peste DJ 644 la nod rutier Barza Nord - lungime: 78 m
8. Pasaj la km 35+685 peste DC13 - Piatra Olt Nord - Vest - lungime: 78 m

Parcări: la km 29+450 stânga și dreapta

Operatorul economic care va realiza proiectarea și execuția Tronsonului 2 - Lotul 1 este Asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL (ROMANIA). Valoarea contractului este de 661.452.009,54 LEI fără TVA, echivalentul a 141 milioane Euro fără TVA, având un cost/km de 7,6 milioane euro fără TVA.

Specificatii tehnice Tronsonul 2 - Lotul 2:

Lungime: 21,35 km
Viteza de proiectare: 120 km/h
Partea carosabila: 2 x 7,00 metri
Benzi de incadrare: 4 x 0,5 metri
Acostamente: 2 x 1,5 metri
Spatiu median: 3,00 metri
Platforma: 22,00 metri

Noduri rutiere: km 50+095 la intersectia cu DJ 546 - Slatina Sud - Est

Principalele Poduri si Pasaje:
1. Pod la km 39+220 peste Paraul Coarnes - lungime: 40 m
2. Pod la km 39+780 peste paraul Negrisoara - lungime: 40 m
3.Pod la km 44+510 peste raul Olt - lungime: 1690 m
5. Pod la km 47+875 peste paraul Milcov - lungime: 405 m
6. Pod la km 48+710 peste Calea Ferata - lungime: 112 m
6. Pod la km 52+200 peste DJ 653 - lungime: 42 m
7. Pod la km 52+490 peste CF 101- lungime: 78 m

Parcări: la km 55+300 stânga și dreapta

Operatorul economic care va realiza proiectarea si executia Tronsonului 2 - Lotul 2 este Asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL (ROMANIA). Valoarea contractului este de 792.189.981,56 LEI fără TVA, echivalentul a 168 milioane Euro fără TVA, având un cost/km de 7,8 milioane euro fără TVA.

În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestor contracte este de 36 luni, din care 12 luni pentru activitatea de proiectare și 24 luni pentru execuția lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor va fi de 7 ani.

Lungimea totală a drumului expres este de 120 km, din care cele trei contracte semnate astăzi însumeaza o lungime de 57,55 km
Valoarea totală a celor 3 contracte este de 1.811.821.471,79 lei fără TVA, aproximativ 385.000.000 euro fără TVA
Sursa de finantare: POIM - Fonduri Europene Nerambursabile.

 


Re: Stiri, noutati, perspective drbm

CNAIR a lansat licitația pentru „PROIECTARE SI EXECUTIE „Drum Expres Craiova – Pitesti” Tronsonul 3” , în valoare de 999 milioane lei, fonduri obținute prin Programul Operational Infrastructura Mare – POIM. Lucrările vizează tronsonul km 57+550 – km 89+300.
Ofertele pot fi depuse până la data de 08.11.2019, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 08.05.2020.

https://mobilitate.eu/cnair-licitatia-tronson3-pitesti/

30th September 2019
Untitledsdd.jpg (156.26 KB; downloaded 4810 times)

 


Re: Stiri, noutati, perspective abc_XC

Comunicat oficial CNAIR: http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/s-au-depus-ofertele-pentru-proiectarea-%C8%99i-execu%C8%9Bia
S-au depus ofertele pentru proiectarea și execuția tronsoanelor 3 și 4 ale Drumului Expres  Craiova-Pitești

Astăzi, 24 februarie 2020, a avut loc depunerea ofertelor pentru procedurile de atribuire a contractelor de  proiectare și execuție ale tronsoanelor 3 și 4 aferente Drumului Expres Craiova – Pitești.

Astfel, până la termenul limită de depunere au depus oferte pentru proiectarea și execuția tronsonului 3 următorii ofertanți:

1.  AKTOR SOCIETATE TEHNICA ANONIMA (AKTOR S.A.)
2.  CHINA RAILWAY 14TH BUREAU GROUP CO LTD
3.  Asocierea CONSTRUCTII ERBASU S.A. (lider) - VAHOSTAV - SK
4.  Asocierea DURMAZ OTOMOTIV PETROL URUNLERI INSAAT SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI (lider) - OKANCORP SRL
5.  IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş.
6.  Asocierea KALYON INSAAT SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI (lider) - MET-GÜN INŞAAT TAAHHÜT VE TICARET ANONIM ŞIRKETI
7.  MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI
8.  NUROL INSAAT VE TICARET A.S.
9.  Asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL (lider) - SPEDITION UMB SRL - TEHNOSTRADE SRL
10.  SINOHYDRO CORPORATION LIMITED
11.  Asocierea STRABAG SRL - ALPENSIDE SRL

În perioada următoare, Comisia de Evaluare va analiza ofertele în conformitate cu prevederile Documentației de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice.
Valoarea estimată a contractului este de 999.410.536,00 Lei, fără TVA.
Durata contractului este de 36 luni, din care 12 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție. Garanția lucrărilor va fi de minim 5 ani și maxim 10 ani, în functie de perioada ofertată de fiecare ofertant în parte.  
Obiectul contractului constă în proiectarea și execuția lucrărilor pentru construcția Drumului Expres Craiova - Pitesti -Tronsonul 3, în lungime de 31,75 km.

Pentru proiectarea și execuția tronsonului 4 au depus oferte următorii ofertanți:

1.  China Railway 14th Bureau Group CO, LTD
2.  Asocierea Constructii Erbasu SA - Vahostav SK as
3.  Asocierea Kalyon Insaat Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi –Metgun Insaat Taahhut ve Ticaret Anonim Sirketi
4.  Mapa Insaat ve Ticaret A.S.
5.  Nurol Insaat ve Ticaret A.S.
6.  Rizzani de Eccher SpA
7.  Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL
8.  Sinohydro Corporation Limited
9.  Asocierea Strabag SRL – Alpenside SRL
10. Asocierea Terna SA – Arcada Company SA

În perioada urmatoare, Comisia de Evaluare va analiza ofertele în conformitate cu prevederile Documentației de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice.
Valoarea estimată a contractului este de 909.669.122,00 Lei, fără TVA.
Durata contractului este de 36 luni, din care 12 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție. Garanția lucrărilor va fi de minim 5 ani și maxim 10 ani, în funcție de perioada ofertata de fiecare ofertant în parte.  
Obiectul contractului constă în proiectarea și execuția lucrărilor pentru construcția Drumului Expres Craiova - Pitesti -Tronsonul 4, în lungime de 31,88 km.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Linia 43

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a postat miercuri imagini live cu primele lucrări de asfaltare de pe Drumul Expres Craiova – Pitești, cunoscut ca Autostrada Ford. Lucrările sunt de pe lotul 1 din tronsonul 2, construit de firmele lui Dorinel Umbrărescu.


https://www.economica.net/autostrada-fo ... 91456.html

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

UMB a început organizarea de șantier pe tronsonul 3 (Slatina - Colonești):
Constructorul român Dorinel Umbrărescu a demarat lucrările privind organizarea de șantier pe tronsonul 3 din Drumul Expres Craiova - Pitești, a informat miercuri Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), care a postat imagini de pe noul șantier.

"Un nou șantier. Anteprenorul tronsonului 3 al Drumului Expres Craiova-Pitești, ASOCIEREA S.C. SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L, a început pregătirea organizării de șantier, lucrări premergătoare demarării lucrărilor de execuție", scrie CNAIR în postarea cu imaginile video.

CNAIR a semnat în toamna anului trecut contractul de proiectare si execuție al tronsonului 3 din DX Craiova-Pitești. Valoarea contractului este de 670.717.330,94 lei fără TVA, sursa de finanțare fiind fonduri europene nerambursabile.

Tronsonul 3 se construiește între localitățile Slatina și Colonești. Traseul are o lungime de 31,75 km..

Perioada de proiectare este de 12 luni, iar perioada de execuție este de 24 luni. Perioada de garanție a lucrărilor este de 120 de luni.

Constructorul român lucrează și pe tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova - Pitești, cunoscut ca "Autostrada Ford".

Sursa: https://www.economica.net/dorinel-umbrarescu-autostrada-ford-drum-expres-craiova-pitesti-tronson-3_196500.html]Economica.net
Fotografiile din articol:
screenshot_from_2021_02_03_09_56_30_73708000.png (903.13 KB; downloaded 3555 times)
screenshot_from_2021_02_03_09_57_26_91583200.png (1.29 MB; downloaded 3558 times)
screenshot_from_2021_02_03_09_57_07_13127700.png (1.13 MB; downloaded 3556 times)
screenshot_from_2021_02_03_09_56_11_18713200.png (969.43 KB; downloaded 3557 times)
screenshot_from_2021_02_03_09_56_37_86424200.png (778.99 KB; downloaded 3556 times)

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Ministrul Transporturilor Cătălin Drula a anunțat astăzi că a fost emisă autorizația de construire pentru un nou sector, cu lungimea de 5 kilometri, din drumul expres Craiova-Pitești.

"Astăzi a fost emisă autorizația de construire pentru un nou sector din drumul expres Craiova-Pitești. Este vorba de ~5km din tronsonul 1 (cel care începe la Craiova) care în total are 17km. Deși contractul pentru acest lot este semnat de 2 ani, până astăzi exista autorizație doar pentru ~9km din lungimea totală de 17km. Motivul este interferența traseului din studiul de fezabilitate cu un câmp de sonde", a scris Drulă pe pagina sa de Facebook.

Potrivit ministrului, în primăvara va fi dată autorizația de construcție pentru ultimii trei kilometri ai tronsonului.

"De azi, se poate lucra pe mai bine de 80% din lungimea acestui tronson. În primăvară vom emite autorizația și pe ultimii ~3km (km 1+850 - km 5+000), după ce se finalizează exproprierile necesare pentru acest ultim sector", a mai precizat Drulă.

Potrivit ministrului, acest tronson va fi finalizat anul viitor, iar tronsonul 2, "cel mai important pentru că e bypass la Balș și Slatina, la sfârșitul anului acesta promite constructorul".

El a mai scris într-un comentariu că dacă nu vor mai există contestații la atribuirea sectorului 4, acesta ar putea să primească imediat autorizarea de construire.

"Pe tronsonul 4, a fost o reevaluare a ofertelor decisă de instanță, s-a încheiat, săptămâna această este desemnat din nou câștigătorul. Dacă nu se mai fac contestații, se poate semna imediat contractul. Lucrări pe acest tronson ori spre sfârșitul anului în cel mai bun caz, ori mai probabil, din 2022", a scris ministrul.

Tronsonul 1 din Drumul Expres Craiova - Pitești este construit de firma italiană Tirrena Scavi, iar tronsoanele 2 și 3 de către constructorul român Dorinel Umbrărescu.

Drumul Expres Craiova - Pitești va avea o lungime de aproximativ 121 km și 4 benzi de circulație ( 2 benzi pe sens). Acesta va fi finanțat din fonduri europene prin POIM 2014 – 2020 și va asigura o conexiune corespunzătoare a zonei de Sud – Vest a României la Coridorul IV Pan European.

Sursa: Economica

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: DEx12 (Pitești - Craiova)  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420531 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use