MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM5 Drumul Taberei - Eroilor - Iancului - PantelimonM5 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: Stiri despre proiect

1308 posts, 514973 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 30 31 32 33 34 35 36  ... 94
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri despre proiect t530

http://www.bursa.ro/una-din-prioritatil...20637.html

Reporter:Ce ne spuneţi legat de activitatea de investiţii?

    Marin Aldea: Legat de activitatea de investiţii, ne concentrăm pe continuarea proiectelor pe care le avem în derulare şi mă refer aici la Magistrala 5 de metrou, secţiunea Eroilor - Drumul Taberei, care are ca stadiu de realizare 91% din structură, iar cel de finisaje - de 32%.

    Până la sfârşitul trimestrului al doilea din 2018, ne propunem să punem în funcţiune această secţiune de metrou. Trebuie să subliniez faptul că, indiferent dacă staţiile ar fi gata - arhitectura, finisajele, instalaţiile -, trebuie să avem finalizat şi sistemul de siguranţă, automatizare şi informare dinamică a traficului.

    Termenul de realizare a acestui proiect este foarte, foarte optimist - până la sfârşitul trimestrului al doilea al anului viitor. Specialiştii au subliniat că este greu de realizat zece staţii într-un timp atât de scurt, plus sistemul de automatizare a traficului. În această documentaţie noi am prevăzut şi 13 echipamente care vor fi îmbarcate la început pe trenurile din flota existentă, urmând ca, pe măsură ce achiziţionăm trenuri noi, să le punem în funcţiune pe acelea. În 17 martie 2017, deja am publicat anunţul de participare la licitaţie. Achiziţia de trenuri noi nu poate fi realizată în termenul pe care ni l-am pus noi.

    Reporter:Dar aveţi în flota existentă trenuri disponibile?

    Marin Aldea: Intenţia este să refacem programul de circulaţie astfel încât să acoperim şi această necesitate.

    Reporter:Cum se circulă acum, pe magistralele funcţionale?

    Marin Aldea: Pe magistrala doi avem 24 de trenuri de generaţie nouă. La orele cu vârf de trafic, trenurile circulă la distanţe de până la trei minute, iar pe magistralele 1 şi 3 intervalele la care circulă trenurile sunt de 5-6 minute. Pe linia comună a magistralelor 1 şi 2 (Eroilor - Nicolae Gigorescu) se circulă şi la distanţe de timp de sub două minute, la orele de vârf. În afara orelor cu vârf de trafic, însă, circulăm la 8-10 minute. Spre sfârşitul programului optimizăm graficul de circulaţie aşa încât ţinem seama atât de numărul de călători pe care îi transportăm, cât şi de consum.

    Reporter:Ce ne puteţi spune despre secţiunea Eroilor-Iancului, care face parte tot din magistrala 5?

    Marin Aldea: Pe această secţiune se lucrează la documentaţia privind achiziţia serviciilor de proiectare, care ar dura până în anul 2019. Realizarea lucrărilor este propusă să se finalizeze până în anul 2023. Cea de-a treia secţiune a acestei magistrale (Iancului-Pantelimon) se va realiza, conform Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) Bucureşti - Ilfov, în orizontul de timp 2028-2030.

    Reporter:Care sunt sursele de finanţare?

    Marin Aldea: Finanţarea acestei secţiuni se realizează din fondurile structurale, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 -2020, buget de stat şi împrumut B.E.I.

    Valoarea totală a fondurilor este de 600 de milioane de euro, fără TVA, doar pentru secţiunea Eroilor-Drumul Taberei. De la bugetul de stat avem, pentru magistrala 5, o sumă de 55 de milioane de lei, pentru anul acesta. Dacă vorbim doar de bugetul pe anul 2017, pentru această secţiune (Eroilor-Drumul Taberei, care include şi depoul şi staţia Valea Ialomiţei) sunt 843 de milioane de lei, din care 779 de milioane de lei - fonduri europene nerambursabile.

    Reporter:Aveţi prevăzută şi finanţarea pentru segmentul Eroilor - Iancului?

    Marin Aldea: Pentru Eroilor-Iancului sunt prevăzuţi bani în vederea demarării procedurilor de achiziţie a serviciilor de proiectare. Proiectarea o să dureze până în anul 2019, iar valoarea va fi de aproximativ 65 de milioane de lei, fără TVA, lucrările urmând să dureze până în anul 2023, conform estimărilor.

    Valoarea totală a proiectului este de circa 650 de milioane de euro, cu TVA. Finanţarea este prevăzută din fonduri europene nerambursabile.

 


Re: Stiri despre proiect Cristy

Metroul din Drumul Taberei: Luna viitoare ar putea fi scoase cârtiţele, după care vor fi montate şinele

Constructorii vor monta şinele pe primul tronson al Magistralei 5 Drumul Taberei – Pantelimon începând de la staţia Eroilor. Pentru aceasta, vor fi scoase mai întâi TBM-urile (Tunnel Boring Machine – cârtiţele), benzile transportoare şi ţevile pentru fluide, spun reprezentanţi ai constructorilor.

Ei estimează că operaţiunile de scoatere a acestor echipamente din tuneluri vor fi gata luna viitoare.

http://www.economica.net/mobile/metroul...35986.html

 


Re: Stiri despre proiect abc_XC

S-a actualizat stadiul lucrarilor la adresa: http://www.metrorexm5.ro/stadiu.html
"Procentul de realizarea a structurii de rezistenta aferentă proiectului Magistrala 5 de metrou, Sectiunea Raul Doamnei - Eroilor (PS Opera), inclusiv Valea Ialomitei, la data de 10 aprilie 2017, este de 87.76 %. "

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect sab

Cica s-au platit si niste bani pentru expertizarea cladirilor.
https://www.profit.ro/stiri/politic/pro...i-15500593

 


Re: Stiri despre proiect George

http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/...018-709675

:roll:

Metroul spre Drumul Taberei, gata în aprilie 2018
Este oficial. Lucrările la magistrala de metrou care va lega cartierul bucureştean Drumul Taberei de centrul Capitalei vor fi gata la finalul lunii aprilie a anul viitor. Este răspunsul Ministerului Transporturilor la interpelarea unui parlamentar.
Totuşi, călătorii nu vor primi undă verde pentru a coborî pe peroane şi a se urca în trenuri decât două luni mai târziu, la finalul lunii iunie.

 


Re: Stiri despre proiect Adrian Rosca

Vai, nimeni nu-l mai baga in seama pe domnul Aldea. Tz, tz, tz  :popa:

Şeful Metrorex: Magistrala 5 va fi inaugurată la jumătatea anului 2018. Lucrările la Magistrala 6 încep la finele acestui an

Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei va fi funcţională cu călători la finele semestrului I din 2018, iar pentru Magistrala 6 spre Otopeni ne propunem ca lucrările să demareze până la sfârşitul acestui an, a declarat miercuri, Marin Aldea, director general Metrorex.

Economica.net

 


Re: Stiri despre proiect t530

https://www.agerpres.ro/economie/2017/0...e-15-18-17
Aldea: Termenul de finalizare pentru Magistrala 5 rămâne sfârșitul trimestrului II 2018; ne propunem termene mai scurte

Termenul de finalizare pentru Magistrala 5 de metrou rămâne sfârșitul trimestrului II al anului 2018, contractul pentru sistemul de siguranță și automatizare a traficului putând fi semnat în circa două luni, dacă nu sunt contestații, a declarat, joi, directorul general al Metrorex, Marin Aldea, într-o conferință de presă.

"Noi ne menținem pe poziție în ceea ce privește termenul de finalizare a Magistralei 5: sfârșitul trimestrului II, 2018. A fost lansată licitația cu privire la sistemul de siguranță și automatizare a traficului. Este în SEAP acum. În câteva zile probabil că o va vedea toată lumea. Acum este în analiză, conform prevederilor legislative. Este un sistem de semnalizare, automatizare și siguranță a traficului complex care se va realiza în mai multe faze", a precizat Aldea.

Potrivit acestuia, contractul pentru sistemul de semnalizare ar putea fi semnat în circa două luni, dacă nu sunt contestații.

Întrebat dacă este timp suficient pentru implementarea acestui sistem pe trenuri, directorul Metrorex a răspuns: "Noi credem că da. O să vedem, testăm piața".

"Mulți specialiști spun că termenul este foarte scurt. E adevărat. Ne dorim termene foarte scurte, pentru că știu că locuitorii din Drumul Taberei nu mai au răbdare și îi înțelegem și nici noi nu mai avem răbdare. Nu vrem să mai amânăm nimic. De asta am și pus termene scurte. Dacă toți cei care ar putea să realizeze acest sistem de siguranță și automatizare a traficului spun că nu se poate, nu avem ce face. Dar, dacă unul singur vine și spune: 'Da, domnule, noi putem să îl realizăm'. 'Foarte bine. Noi asta ne dorim'. Ne propunem termene mai scurte. A fost destul de mult timp când au fost termene și le tot lăsam și le tot lungeam. Nu, s-a terminat! Gata!", a subliniat șeful Metrorex.

La jumătatea lunii mai, Marin Aldea a declarat că la Magistrala 5 de metrou structura de rezistență este realizată în procentaj de 91-92%, finisajele în proporție de 32-35%, dar sunt stații unde există un procentaj de realizare de 70-80%, cum ar fi stația Orizont, Favorit și Drumul Taberei 34.

"Noi ne-am propus ca, la finele semestrului I al anului 2018, să punem în funcțiune cu călători Magistrala 5, cu trenurile din flota actuală", a spus, atunci, Aldea.

Proiectul Magistrala 5 de metrou are trei secțiuni: Eroilor — Drumul Taberei, Eroilor — Iancului și, respectiv, Iancului — Pantelimon.

 


Re: Stiri despre proiect survola

http://www.economica.net/mobile/metroul-de-drumul-taberei-o-cartita-si-a-incheiat-misiunea-cealalta-ar-putea-termina-peste-doua-luni_138397.html
Sfânta Filofteia, una din cele două cârtiţe care sapă tunelurile pentru metroul de Drumul Taberei, şi-a încheiat sâmbătă misiunea. Cealaltă, Sfânta Varvara, şi-ar putea termina treaba peste două luni.
Lucrările la primul tronson al Magistralei 5 sunt în grafic, a dat asigurări joi Marin Aldea, directorul general al Metrorex, cu ocazia unui eveniment organizat de companie.
„Filofteia a ajuns sâmbătă la Operă", au adăugat reprezentanţi ai proiectantului Magistralei 5, prezenţi la evenimentul Metrorex.
Ei estimează că cealaltă "cârtiţă" (TBM - Tunnel Boring Machine), Sfânta Varvara, îşi va încheia misiunea peste două luni. Ultimul tunel care a mai rămas de săpat, lung de circa 300 de metri, subtraversează Magistrala 1 şi Dâmboviţa. Săpăturile efective vor dura aproximativ o lună şi jumătate, însă pentru acestea este nevoie de încă trei săptămâni pentru lucrări de pregătire, explică reprezentanţii proiectantului.
Între timp, la metroul de Drumul Taberei se derulează şi alte lucrări, potrivit participanţilor la evenimentul de joi, unde Metrorex a anunţat finalizarea lucrărilor de modernizare a instalaţiilor de ventilaţie pe tronsonul Petrache Poenaru – Timpuri Noi.
Nicolae Ivan, manager de proiect în cadrul UTI, spune că până în prezent au fost aduse 24 de ventilatoare pentru a fi montate în noile staţii ale Magistralei 5. Dumitru Litră, inginer de proiectare la Metroul SA, menţionează că spre deosebire de staţiile mai vechi, unde prizele de ventilaţie sunt la nivelul solului, la Magistrala 5 acestea se află la doi metri înălţime.
Reprezentanţi ai constructorilor metroului de Drumul Taberei au explicat lună trecută pentru ECONOMICA.NET că vor monta şinele începând de la staţia Eroilor, după ce vor fi scoase mai întâi din tuneluri TBM-urile, benzile transportoare şi ţevile pentru fluide.

 



Re: Stiri despre proiect t530

Stadiu lucrări: http://metrorexm5.ro/stadiu.html

Procentul de realizarea a structurii de rezistenta aferentă proiectului Magistrala 5 de metrou, Sectiunea Raul Doamnei - Eroilor (PS Opera), inclusiv Valea Ialomitei, la data de 18 iulie 2017, este de 90,63 %. Stadiul lucrărilor detaliat pe fiecare statie se poate găsi accesând fiecare stație.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect sab

Din aprilie pana in iulie au mai progresat cu 3%..adica 1% pe luna...ceea ce este bine...

 


Re: Stiri despre proiect survola

Interesant.
La Romancierilor, devierea termoficării este la 0%.
La Parc Drumul Taberei devierile, în general, sunt la 46%.
In schimb, la Râul Doamnei toate devierile au fost încheiate.
Viața e diversă.

 


Re: Stiri despre proiect t530

http://www.economica.net/calcule-pentru...41208.html

Calcule pentru Metroul de Drumul Taberei: trenurile vor circula 383.000 kilometri la anul, călătoria nu se va scumpi, dar vor creşte subvenţiile

Metroul de Drumul Taberei va fi dat în folosinţă în a doua jumătate a anului viitor, când trenurile vor parcurge 383.000 kilometri pe tronsonul dintre Râul Doamnei şi Eroilor, potrivit unui document al Ministerului Transporturilor. De asemenea, subvenţiile pentru Metrorex vor creşte cu 50%, dar călătoriile nu se vor scumpi.

Punerea în funcţiune a Magistralei 5, secţiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Operă), inclusiv staţia Valea Ialomiţei, este estimată pentru semestrul II 2018, potrivit unui proiect de Ordin al ministrului Transporturilor.

Extinderea reţelei de metrou creşte însă costurile Metrorex cu asigurarea serviciului public de transport călători.

Pentru acoperirea acestor costuri, Ministerul Transporturilor măreşte valoarea subvenţiilor. Astfel, pentru anul viitor sunt prevăzute subvenţii de 443 milioane de lei, faţă de 415 milioane de lei pentru anul acesta şi 297 milioane de lei în 2016.

Valoarea subvenţiilor planificate pentru anul viitor este cu 7% peste nivelul prognozat pentru 2017 şi cu 50% peste cel de anul trecut.

Majorarea subvenţiilor este generată de extinderea reţelei de metrou actuale prin punerea în funcțiune a secţiunii Parc Bazilescu - Lac Străuleşti din cadrul Magistralei 4 de metrou (pe o lungime de circa 2 km şi 2 staţii) ce a avut loc la finele lunii martie 2017, punerea în funcţiune a unui depou şi a unei parcări Park&Ride la Străuleşti în aprilie 2018 şi a secțiunii Eroilor - Drumul Taberei în cadrul Magistralei 5 de metrou (pe o lungime de circa 6,87 km şi 10 staţii), în semestrul II al anului 2018.

Robert Costea, preşedintele Asociaţiei Metrou Uşor, apreciază că este firească majorarea subvenţiilor pentru acoperirea costurilor mai mari ale Metrorex.

"Transportul public este subvenţionat peste tot în lume", a explicat Costea. Potrivit acestuia, o eventuală majorare a tarifelor nu se justifică, având în vedere costul actual şi-aşa ridicat al unei călătorii cu metroul, de 2,5 lei, faţă de 1,3 lei cu RATB.

Reprezentantul Metrou Uşor susţine în schimb aplicarea sistemului unitar de tarifare, dar şi a unei tarifări orare, după modelul nemţesc.

Lucrările la structura de rezistenţă a metroului de Drumul Taberei au depăşit 90%, conform datelor din 18 iulie cu privire la Magistrala 5.

Tronsonul 1 Drumul Taberei - Eroilor al Magistralei 5 va avea un depou şi zece staţii de metrou: Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor.

Obiectivul principal al proiectului este acela de a facilita legătura intre vestul și centrul oraşului, prin intermediul unei linii de transport cu metroul ce va avea o lungime construită de 6,87 km.

Valoarea totală a proiectului este de circa 3,12 miliarde de lei cu TVA. Proiectul este cofinanţat din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Infrastructură Mare. Linia de metrou ar urma să fie operaţională peste un an.

Structura staţiilor şi tunelurile de pe secţiunea Râul Doamnei - Eroilor din Magistrala 5 sunt realizate de către Asocierea Astaldi (Italia) - FCC Construccion (Spania) - Delta ACM (Romania) - AB Construct (România). De montarea instalaţiilor, a căii de rulare, precum şi finisajul staţiilor se ocupă tot firmele Astaldi şi FCC Construccion, în asociere cu UTI Grup şi Activ Group Management.

 


Re: Stiri despre proiect drbm

http://clubferoviar.ro/metrorex-finaliz...i-eroilor/


La 27 iulie Metrorex a anunțat finalizarea lucrărilor de excavație pe secțiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Operă), inclusiv Valea Ialomiței, parte a Magistralei 5 a metroului bucureștean (Drumul Taberei-Eroilor-Iancului-Pantelimon).

”Astfel, la 27 iulie echipamentul de săpat tuneluri – Tunelling Boring Machine, botezat ”Sfânta Filofteia” a ieșit la suprafață, eveniment ce a marcat finalizarea lucrărilor de excavație pe secțiunea Râul Doamnei – Eroilor a Magistralei 5 de metrou. La data de 24 iulie și TBM-ul ”Sfânta Varvara” a încheiat săpăturile la tunelul de pe firul 1 al Magistralei 5”, precizează Metrorex.

Lucrările la această secțiune au fost demarate în 2012. Valoarea totală a proiectului aferent acestei secțiuni este de aproximaativ 3.120 milioane lei cu TVA (683 milioane euro).

Magistrala 5 va conecta mai multe cartiere ale Capitalei la reţeaua de metrou, oferind astfel locuitorilor zonelor, şi nu numai, posibilitatea utilizării unui mijloc de transport rapid, modern şi 100 % ecologic. Potrivit celor mai recente estimări, punerea în funcțiune a acestei secțiuni va avea loc la sfârșitul anului 2017.

Secțiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Operă), inclusiv Valea Ialomiței leagă cartierele Eroilor de Drumul Taberei și  va avea zece stații, un depou și o lungime de 6,8 kilometri.

Conexiunea cu rețeaua de metrou existentă este asigurată la stația Eroilor. Prin transferul prevazut la Eroilor, pasagerii Magistralei 5 vor avea acces direct cu Magistralele de metrou 1 și 3 si de un transfer suplimentar către Magistralele 2 și 4 de metrou.

Proiectul Magistralei 5 de metrou este finanţat din fonduri structurale nerambursabile în cadrul Programului Operational Sectorial – Transport 2007 – 2013 și Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.

Pentru Magistrala 5 sunt planificate două prelungiri aflate în prezent în lucru (secțiunea centrală: Eroilor-Iancului și secțiunea estică: Iancului-Pantelimon). De la Eroilor până la Piaţa Iancului sunt prevăzute staţii la Cişmigiu, Universitate 2, Rosetti, Iancului. Se estimează că tronsonul de la Eroilor la Iancului va fi gata până în 2023, iar cel de la Iancului la Pantelimon ar urma să fie construit între 2023 şi 2030.


ULTIMELE STIRI


Metrorex a finalizat sapaturile pe sectiunea Râul Doamnei-Eroilor
27 iulie 2017

 


Go to page:  1  ... 30 31 32 33 34 35 36  ... 94
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M5 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420546 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use