Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Legislație rutieră

87 posts, 33762 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
Re: Despre noţiunea de drum public shoppy

Pardon 30, si daca asta este problema atunci sa te duci pe DN2, fiecare localitate are mai nou 30 la trecerile de pietoni.

Ca o fi pe suprafata PMB da, dar trebuie sa fi existat o conventie, ca doar nu gasesti in bugetul PMB lucrarea "Supralargire Soseaua Odai intre nodurile rutiere DN1 si DN1A".
Iar marcajele din teren, acea placuta cu DNCB, nu se fac pe smecherie sau prostie, ci pe planul de semnalizare aprobat, si apoi este respectat de catre politisti, daca te duci la sectorul 1 ca te-ai busit cu masina pe Soseua Odai sigur te trimite la Ilfov.

 


Re: Despre noţiunea de drum public andrei11

:D
Nu mai stiu, evit centura acolo din cauza Otopeniului.
DN 2 il fac anual de multe ori ( si ma duc in Nordul nordului ), mai mult ca sigur sau pe 22 Aprilie sau pe 23 plec din nou. Anul asta n-am fost niciodata, eu am prins cu 50 km / h in toate localitatile. O sa fiu atent.  ;)

 



  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Pistele pentru biciclisti Mircea G

ByOnu wrote here:
..... Desi e clar ca biciclistii au voie pe carosabil. Soferii care au dubii, ar trebui sa mai dea sala. :lol:

Daaaa, foarte clar ! ca si regulamentul acela pt pensionari , care ii obliga sa treaca pe rosu !?
Cum naiba poti sustine asa ceva ? Asta este o nenorocire a legii , sa se mai faca " selectia " .
Conducerea unui autovehicul implica multa responsabilitate prin respectarea unui regulament si extraordinara incredere ca si restul stiu si respecta acest regulament . Fara asta nu exista " participant la trafic " ....dar cind in trafic se amesteca si altii care NU au scoala , nu au regulament , nu au obligatii si raspunderi  s-a terminat smecheria , se numeste HAOS , indiferet ce ar sustine careva.
Asa ca " sala " sa dea cine doreste sa participe la trafic , sa circule cu " ceva ", sa fie ceva inmatriculat , cu RCA si ITP cu raspunderi si obligatii  egale.
......
ma mir ca nu vreti sa circulati si pe linia de tren ...

 


Re: Pistele pentru biciclisti andrei11

Un biciclist ar trebui să deţină un permis de conducere al bicicletei care s-ar obţine obligatoriu după ce dai << sala >>.
Şi un RCA valabil.
Ce se întâmplă dacă în urma unui accident unde biciclistul este de vină rezultă avarierea a 3 - 4 autoturisme ? Plus evident bicicleta în cauză.  Cine şi cum plăteşte ?

 


Re: Pistele pentru biciclisti ByOnu

Mircea G wrote here:
ByOnu wrote here:
..... Desi e clar ca biciclistii au voie pe carosabil. Soferii care au dubii, ar trebui sa mai dea sala. :lol:

Daaaa, foarte clar !
......
ma mir ca nu vreti sa circulati si pe linia de tren ...


Ce legatura este intre linia de tren si carosabil?

Carosabilul este destinat vehiculelor. Bicicleta este vehicul, conform Codului Rutier.

 


Re: Pistele pentru biciclisti Hawkuletz

andrei11 wrote here:
Un biciclist ar trebui să deţină un permis de conducere al bicicletei care s-ar obţine obligatoriu după ce dai << sala >>.
Şi un RCA valabil.
Ce se întâmplă dacă în urma unui accident unde biciclistul este de vină rezultă avarierea a 3 - 4 autoturisme ? Plus evident bicicleta în cauză.  Cine şi cum plăteşte ?
Nu imi dau seama daca textul citat e ironic sau nu. In cazul in care nu este ironic, intreb si eu ce se intampla in cazul in care in urma unui accident cu un carucior de cumparaturi pentru pensionari sunt avariate 3-4 autoturisme. Plus evident caruciorul. Cine si cum plateste? Carcuriorul respectiv intra in categoria vehicule impinse sau trase cu mana, nu?

 


Re: Pistele pentru biciclisti andrei11

Hawkuletz wrote:
Nu imi dau seama daca textul citat e ironic sau nu. In cazul in care nu este ironic, intreb si eu ce se intampla in cazul in care in urma unui accident cu un carucior de cumparaturi pentru pensionari sunt avariate 3-4 autoturisme.

Căruciorul,  pietonii, etc în mod normal nu au ce să caute pe carosabil. Accidentul se va soluţiona ca şi până acum.  Biciclistul dacă este obligat prin  lege să circule pe carosabil este participant de drept la trafic. Trebuie să ştie legile de deplasare şi trebuie să aibă o acoperire legală de daună în caz de accident. Este o deosebire esenţială faţă de căruciorul tău de pensionar.
E o idee de a mea cu RCA -ul pentru biciclişti, nu neapărat bună sau aplicabilă. Aşa mai sunt şi căruţele care circulă pe stradă, cirezile de vaci, turmele de oi cu care te mai întâlneşti, pietonii din sate care care se deplasează  pe partea stângă a drumului, etc.

 


Re: Pistele pentru biciclisti subway guru

Eu as vrea sa ridic alta problema, referitor la trotineto-bicicletele electrice.
Dupa umila mea parere se incadreaza la categoria vehicule autopropulsate, la fel ca scuterele si motoretele, mai ales ca pot atinge viteze de deplasare pana spre limita superioara a vitezei admise legal in localitati.
De ce nu se impun niste dotari minime necesare, gen clopotel, oglinda retrovizoare pe partea stanga a ghidonului, far frontal si ochi de pisica pe spate plus portul obligatoriu al castilor de protectie?
Pana si la carute si sarete sunt reglementari ce trebuie respectate, la baietii astialalti nimic…
:bleah:

 


Re: Pistele pentru biciclisti Isaac

Din câte știu eu, bicicletele electrice in marea lor majoritate nu sunt autopropulsate ci doar asistate.
Vehiculele electrice care nu necesita permis sunt limitate la 25 km/h. Evident pot fi decodate dar asta e ilegal.

Cât despre dotări, ele sunt impuse mai puțin obligativitatea purtării căștii care e doar recomandata, la fel si cu oglinda retrovizoare.

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Pistele pentru biciclisti Utilizator anonim 2

Inteleg ca RCA-ul la masini trebuie platit chiar daca masina nu circula (ca nu se poate din punct de vedere tehnic sau proprietarul nu vrea sa o foloseasca). Ajungindu-se atit de departe cu absurdul, nu ar fi deloc imposibil sa ii puna la plata si pe biciclisti, pe trotinetisti, ba chiar si pe caruciorul de la magazin.

 


Re: Pistele pentru biciclisti aztec

Guru...
De obicei sunt reglementate si chiar existente mai pe toate modelele de trotinete cel putin...banuiesc ca si pe bicicletele electrice.
Adica far, stop, reflectorizante, clopotel...
Si limitate la 25.
Acum...stiu ca sunt trotinete care prind mai mult...mult mai mult, chiar si 100km/h.

Tot ce depaseste 25 ar trebui incadrat la categoria scuter/motociclete dupa caz si sa fie reglementat ca atare.
Adica inmatriculare/asigurare/permis...si nu au ce cauta pe pista de biciclete.

O mare, mare problema sunt cele ce se inchiriaza si cei care le conduc.
Acolo o deblocheaza oricine cu telefonul pt cativa lei...si se urca pe ea...sau cate 2-3.
Puști, experienta catre zero si mult tupeu.
Acolo sunt marile probleme.

Asigurare pt trotinete deja se vehiculeaza..ca sa nu zic vorbeste.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Pistele pentru biciclisti Mircea G

Utilizator anonim 2 wrote here:
...... Ajungindu-se atit de departe cu absurdul, nu ar fi deloc imposibil sa ii puna la plata si pe biciclisti, pe trotinetisti, ba chiar si pe caruciorul de la magazin.

Nu este absurd ci ar fi normalitatea ....desi in ziua de azi " normal " este sinonim cu " refractar ". Normalitatea deoarece TREBUIE sa existe legi egale si unitare pt toti cei ce se afla pe un drum public .

 


Re: Pistele pentru biciclisti ByOnu

Normalitatea unde? Aveti astfel de exemple in UE?

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420539 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use