MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM7 Sos. Alexandriei - Unirii - Colentina - Voluntari

 

Topic: Stiri si articole din presa

25 posts, 25357 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Stiri si articole din presa Utilizator anonim

O nouă rută de metrou în 2018: magistrala 7 va lega Şoseaua Alexandriei de Voluntari

Pentru noile lucrări, Metrorex vrea să organizeze o licitaţie pentru elaborarea studiilor de prefezabilitate şi fezabilitate lucrările urmând să se desfăşoare pe o perioadă de circa 7-8 ani.

Metrorex îşi propune organizarea unei proceduri de atribuire care să asigure angajarea unui prestator de servicii de proiectare calificat în servicii de arhitectură şi de inginerie specializată în domeniul transportului public urban subteran de metrou, se arată într-un comunicat al companiei.

Obiectivul contractului este de a furniza beneficiarului soluţia optimă pentru realizarea noii linii de metrou, din punct de vedere tehnico-economic şi cu asigurarea încadrării în timp şi în buget.

Magistrala va fi realizată pe traseul Alexandriei-Piaţa Unirii-Voluntari şi va asigura legătura pe direcţia sud vest-nord est, între zona centrală şi cartierele Rahova şi Colentina.


Lungimea liniei este de circa 21 km, iar numărul probabil al staţiilor 31. Metrorex estimează că documentaţia şi indicatorii tehnico-economici ai investiţiei vor fi elaboraţi în 12 luni.

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 64809.html

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: M7 Rahova - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) Utilizator anonim

METROREX intentioneaza sa organizeze o procedura de achizitie “Servicii de proiectare pentru obiectivul Magistrala 7 – Alexandriei – Voluntari. Elaborarea Studiului de Prefezabilitate si a Studiului de Fezabilitate” ...

Sistemul de transport cu metroul este singurul care contribuie esential la descongestionarea traficului. Este cel care ofera cea mai mare capacitate de transport dintre mijloacele de transport urban si poate circula cu viteze superioare celorlalte. Dezvoltarea infrastructurii de metrou este o politica esentiala pentru evitarea supraaglomerarii traficului, a accidentelor, zgomotului, poluarii si a consumului de energie iar implicarea intensa a autoritatilor pentru optimizarea acestui tip de transport public si a promovarii acestuia se concretizeaza prin sprijinul acordat constant in realizarea noilor linii de metrou. In acest sens, METROREX isi propune organizarea unei proceduri de atribuire care sa asigure angajarea unui prestator de servicii de proiectare calificat in servicii de arhitectura si de inginerie specializata in domeniul transportului public urban subteran de metrou. Obiectivul contractului este de a furniza Beneficiarului solutia optima pentru realizarea noii linii de metrou, din punct de vedere tehnico-economic si cu asigurarea incadrarii in timp si in buget, in conditiile asigurarii standardelor de calitate, mediu, sanatate si securitate a muncii.
Justificarea proiectului:
- recomandarea Master Plan JICA(2000) pentru realizarea unui nou coridor de transport public pe traseul Alexandriei-Rahova-Piata Unirii-Mosilor-Colentina-Voluntari;
- preluarea in conditii de capacitate si viteza superioare a traficului actual si cel previzionat, pe directia Nord-Est-Sud-Vest a Municipiului Bucuresti;
- reducerea investitiilor publice in dezvoltarea si sistematizarea retelei rutiere prin reducerea gradului de utilizare a autoturismelor individuale;
- reducerea consumului de carburanti superiori si a gradului de poluare din aceleasi motive;
- stimularea unor activitati economice prin imbunatatirea transportului la si de la locul de munca;
- crearea de noi locuri de munca pe perioada executiei si pe perioada exploatarii curente ulterioare;
- stimularea unor activitati economice din industria pe orizontala si crearea de noi locuri de munca.
Aceasta linie de metrou va asigura legatura, pe directia Sud VEST –Nord EST, zona centrala (zona de afaceri, comert, administratie, educatie, cultura, teatru, cinema etc.) spre cartierele Rahova si Colentina. Lungimea tronsonului este de circa 21 km, iar numarul probabil al statiilor este de 31 si un depou. Se estimeaza ca documentatia si indicatorii tehnico-economici ai investitiei sa fie elaborate intr-un interval de circa 12 luni.
Durata propusa de realizare a lucrarilor la linia 7 de metrou Alexandriei–Voluntari va fi de aproximativ 7-8 ani.

http://www.metrorex.ro/_read150-1

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) Lohengrin

Iata si cat costa para-indaratul de fezabilitate:
http://www.jurnalul.ro/stire-economic/linie-noua-de-metrou-de-peste-16-milioane-de-euro-557809.html

Cu putin mai mult (decat studiul), se putea realiza fizic jonctiunea tramvaielor si reconfigurarea Pietei Unirii. Dar resursele trebuie atent dirijate.

 


Stiri si articole din presa Dominatrix

Ministrul Anca Boagiu caută în China investitori pentru primul metrou privat din România. Valoarea investiţiei - două miliarde de euro. Pe unde va trece noua magistrală

Unul dintre proiectele pe care ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, le va prezenta în următoarele zile investitorilor din China este magistrala de metrou 7, Bragadiru-Voluntari. Noua magistrală va avea 25 de km şi 30 de staţii şi urmează să fie cesionată de Metrorex, pe cel puţin 30 de ani, unui partener privat. Lucrările ar putea începe în 2013 şi sunt preconizate să se termine în şapte-opt ani. Valoarea investiţiei este estimată de directorul general al Metrorex la circa două miliarde de euro.

Vrem să realizăm acest proiect prin parteneriat public-privat (PPP). De acest proiect s-au mai interesat în decursul timpului investitori din Europa, America, Asia. Acum o lună, o delegaţie numeroasă din Coreea de Sud, de la Samsung, a făcut o prezentare în cabinetul doamnei ministru", a declarat pentru gândul Gheorghe Udrişte, directorul general al Metrorex.

Pe unde va trece magistrala 7

Traseul porneşte de la linia de centură a Bucureştiului în Bragadiru, ajunge la depoul RATB Alexandriei, apoi în Calea Rahovei, se intersectează cu Şoseaua Progresului. Traseul se continuă până la Bulevardul Regina Maria, urmează o subtraversare la Piaţa Unirii, B-dul Coposu, Mântuleasa, Calea Moşilor (intersecţie cu magistrala 5 de metrou), Obor, Şoseaua Fundeni şi ajunge la centura Bucureştiului, în Voluntari.
Proiectul nu va fi împărţit pe loturi, acelaşi partener privat urmând să execute şi să opereze apoi întregul proiect de 30 de km.

Într-un an va fi gata studiul de fezabilitate

Udrişte a declarat că, într-o săptămână, Metrorex va încheia contractul cu consorţiul care a câştigat recent licitaţia pentru elaborarea studiului de fezabilitate al proiectului magistralei 7 de metrou din care va rezulta exact valoarea investiţiei. Câştigătorul contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate este un consorţiu format din PricewaterhouseCoopers, Metroul SA şi Salans-Moore şi Asociaţii.

"Studiul de fezabilitate va fi finalizat într-un an, iar după aceea, prin procedură de dialog competitiv, vom selecta partenerul privat", ne-a explicat directorul general al Metrorex. Contractul pentru execuţia studiului de fezabilitate este în valoare de 51,6 milioane lei.

Subvenţii de la stat

În cadrul contractului de PPP pentru realizarea noii magistrale, statul va pune la dispoziţie terenurile, iar investitorul va asigura finanţarea lucrărilor de construcţie. Partenerul privat care va opera magistrala îşi va recupera banii investiţi în special din contravaloarea biletelor. În plus, acesta va primi şi subvenţii de la stat, la fel ca şi Metrorex.

O delegaţie condusă de premierul Emil Boc, însoţit de miniştri şi oameni de afaceri, a plecat miercuri în China pentru a negocia mai multe proiecte economice, precum noi capacităţi de cărbune Termoelectrica la Doiceşti, autostrada Sibiu-Piteşti, linia de metrou Bragadiru-Voluntari, dar şi vânzarea la bursă a 15% din acţiunile Transelectrica (TEL). Alt proiect în care Guvernul român încearcă să îi atragă pe investitorii chinezi este podul rutier peste Dunăre Brăila-Tulcea, potrivit Mediafax.

Sursa: http://www.gandul.info/financiar/minist ... la-8597959

metrouharta.jpg (72.35 KB; downloaded 12882 times)

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati sab

Metrorex a semnat contractul de consultanta pentru proiectul magistralei 7 de metrou Bragadiru- Voluntari ​
]Metrorex a incheiat contractul cu consortiul care a castigat licitatia pentru elaborarea studiului de fezabilitate al proiectului magistralei 7 de metrou Bragadiru- Voluntari. Consortiul castigator este format din PricewaterhouseCoopers, Metroul SA, Salans-Moore si Asociatii. Valoarea contractului este de 36,2 milioane de lei, fara TVA, si se va derula pe o perioada de 36 de luni.

Atributiile si responsabilitatile principale cuprinse in contract:

•Elaborarea studiului de prefezabilitate si fundamentare a proiectului de parteneriat public-privat, a anuntului de selectie si a documentului atasat;
•Elaborarea documentatiei de atribuire a contractului de parteneriat public-privat;
•Asistenta si consultanta pe parcursul etapei de analiza si selectie a candidatilor in cadrul procedurii de atribuire a contractului de parteneriat public- privat;
•Asistenta si consultanta pe parcursul etapei de negociere in cadrul procedurii de atribuire a contractului de parteneriat public- privat;
•Elaborarea documentelor privind organizarea si functionarea companiei de proiect;

Linia de metrou ce urmeaza a se realiza va asigura legatura, pe directia Sud Vest- Nord Est a zonei centrale cu zonele Alexandriei-Rahova si Obor-Colentina. Noua linie va fi construita in regim de parteneriat public-privat.

Magistrala 7 va avea o lungime de cca 25,00 Km, 30 statii, un depou si o parcare. Durata pentru realizarea lucrarilor si punerea in functiune cu calatori a noii linii de metrou este estimata la  7-8 ani.

Potrivit Metrorex, particularitatea proiectului consta in faptul ca acesta va include lucrari specifice unei linii de metrou, precum si o serie de proiecte de urbanizare mixta (dezvoltari rezidentiale, comerciale, de agrement, etc.) asociate investitiei de baza.

http://economie.hotnews.ro/stiri-compan ... untari.htm

 


Re: Stiri, noutati ionescu63

Metrorex a lansat procedura pentru studiu de prefezabilitate pe Magistrala 7, Bragadiru - Voluntari


http://www.money.ro/metrorex-a-lansat-p ... 98271.html

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati sab

Am primit pe email urmatoarele...Cei interesati pot completa si transmite..

S.C. METROUL S.A. elaboreaza Studiul de prefezabilitate pentru proiectul „Linia de metrou Magistrala 7. Bragadiru – Alexandriei – Rahova – Unirii – Obor – Colentina – Voluntari” (lungime aproximativa – 25km, numar sta?ii – 30, numar depouri – 2 (doua)).
 
Astfel, ne propunem realizarea unui studiu de determinare a necesitatii de deplasare din zona deservita de reteaua de metrou bazata pe o Matrice Origine-Destinatie.
Prin urmare, avem nevoie de sprijinul dumneavoastra in completarea a cat mai multor sondaje conform chestionarului atasat.
 
Chestionarul poate fi completat de persoane care locuiesc in Municipiul Bucuresti, precum si in orasele Bragadiru si Voluntari.
 
Acestea trebuiesc returnate (scanat sau format hartie) catre :
           Ing. Ana-Maria Ciobica
           Cam. 104, int. 117
           anamaria.ciobica@metroul.ro


Se poate observa in atasament ca cele doua statii M5 din Ghencea au fost resuscitate :)
chestionar deplasari 2011.2.rar
chestionar deplasari 2011.2.rar (2.23 MB; downloaded 347 times)

 


Re: Stiri, noutati subway guru

MTI: “s-au început procedurile pentru executarea în regim de PPP a tronsonului 7 Bragadiru –Voluntari”
http://www.railwayinsider.eu/wp/archives/27044?lang=ro
“Deja au început procedurile pentru executarea în regim de parteneriat public-privat a tronsonului 7 care leagă Bragadiru de Voluntari, iar la sfârşitul trimestrului al treilea din 2012 proiectul de fezabilitate să fie finalizat, urmând să înceapă negocierile şi toate celelalte proceduri pentru finanţarea tronsonului”, a declarat Ministrul Transporturilor și Infrastucturii, Anca Boagiu, cu ocazia unei vizite pe șantierul magistralei de metrou 5 care va face legătura între Valea Ialomiței-Drumul Taberei și stația Eroilor, continuând cu viitorul tronson Universitate-Pantelimon. Ministrul a ţinut să menţioneze că şi alte proiecte sunt în derulare precum elaborarea documentaţiei pentru legătura între Bucureşti şi Otopeni, proiect pentru care sunt destinaţi 320 mil de euro de la guvernul japonez şi operaționalizarea centurii feroviare a Capitalei și conectarea ei cu liniile Metrorex și RATB, proiect important pentru fluidizarea traficului din Bucureşti.
În ceea ce priveşte proiectul magistralei 5, ministrul a vizitat principalele puncte ale traseului, stația de la Academia Militară și stația Depou Valea Ialomiței de pe viitoarea Magistrală Drumul Taberei-Pantelimon, dar și stația Grozăvești unde au fost prezentate noile investiții de modernizare a lifturilor și scărilor rulante la metroul bucureștean.
” Sunt în execuţie efectivă astăzi 274 de milioane de euro. Este o lucrare extrem de complexă pe care noi sperăm cu sprijinul constructorilor nu numai să respectăm termenul care este undeva în primul trimestru al anului 2015, chiar să şi devansăm lucrările. Vestea bună este că nu ne oprim aici, mergem  mai departe cu proiectele”, a declarat ministrul Boagiu.

 


Re: Stiri, noutati Dominatrix

Magistrala 7 de metrou Bragadiru-Voluntari a primit avizul urbaniștilor. VEZI TRASEUL

Comisia de Urbanism a Primăriei Capitalei a dat, miercuri, un aviz de principiu pentru Magistrala 7 Bragadiru – Voluntari. Noua linie va avea 25 de kilometri și 30 de stații. Până la realizarea ei efectivă, bucureștenii mai au însă de așteptat. Dacă va fi aprobată și va avea și finanțare, noua magistrală va fi realizată în termen de 10 ani.

Magistrala 7 va face legătura între zona centrală a Capitalei şi cartierele Alexandriei-Rahova, în sud-vest, şi Obor-Colentina, în nord-est.

Traseul pe care îl va urma va fi Bragadiru Centru – Șos. Alexandriei – Șoseaua de Centură – Cartierul Independenței – intersecția Șos. Alexandria cu Strada Antiaeriană – Piața Rahova – Piața Regina Maria – Piața Unirii – Strada Mântuleasa – Calea Moșilor – Piața Obor – Șoseaua Colentina (cu stații la intersecția cu D-na Ghica, Parcul Plumbuita, intersecția cu Șos. Andronache și Șos. Fundeni, Dragonul Roșu, Metro Colentina) – Voluntari.

În acest moment, există două variante pentru traseul magistralei 7, singura diferență dintre cele două fiind în zona Piața Unirii. Astfel, în prima variantă magistrala trece în diagonală prin Piața Unirii, prin spațiul liber dintre Magistralele 1 și 2, spre Bd, Corneliul Coposu. În a doua variantă, magistrala 7 ocoește parcul și trece pe Bulevardul Unirii, pe la Tribunalul București, urmând ca apoi să facă stângă pe Mircea Vodă spre strada Mântuleasa pe traseul principal.

După ce va construită noua magistrală se va renunța la tramvaiele de pe liniile 32 și 21, pentru că stațiile de metrou vor înlocui actualele stații de tramvai, au preciat reprezentanții Metroul SA, care se ocupă de proiect.

Udriște: Realizarea magistralei 7 va dura zece ani

Proiectul Magistralei 7 Bragadiru -Voluntari a primit miercuri un aviz de principiu din partea Comisiei de Urbanism și Amenajarea Teritoriului din cadrul Primăriei Capitalei. Reprezentanții Metrorex intenționează să construiască noua magistrală în cadrul unui parteneriat public-privat. Astefel, statul va pune la dispoziţie terenul, iar investitorul va asigura finanţarea lucrărilor de construcţie şi achiziţia trenurilor – aproximativ 1,25 miliarde de euro. În schimb, operatorul privat îşi va recupera banii investiţi din contravaloarea biletelor plătite de călători precum şi din diverse activităţi de retail ori publicitate care se vor desfăşura în incinta staţiilor. Costul investiției este estimat la 1,9 miliarde euro.

“Studiul de fezabilitate ne va spune dacă acest proiect este fezabil sau nu și dacă poate fi realizat în parteneriat public-privat. Oricum un proiect de asemenea anvergură durează cam zece ani”, a precizat pentru B365.ro, directorul Metrorex, Gheorghe Udriște.

Pentru a atrage investitorii privați în parteneriat, în urma studiilor pentru culoarul Magistralei 7 ar trebui să reiasă un trafic de cel puțin 30.000 de călători/oră/sens.

Metrorex a semnat deja un contract de 36,3 milioane de lei (8,6 mil. euro) pentru proiectarea şi consultanţa magistralei 7 de metrou Bra­gadiru-Voluntari cu consorţiul PricewaterhouseCoopers Management Consultants/Pricewaterhouse Coopers Audit/Metroul/Salans Moore şi Asociaţii SCA.

http://b365.ro/news/magistr ... i-traseul/

 




Re: Stiri si articole din presa URANUS

Sursa: B365.RO

Magistrala 7 de metrou Bragadiru-Voluntari, blocată de legislația românească

Magistrala 7 de metrou  Bragadiru - Alexandriei - Rahova - Piata Unirii - Mosilor - Obor - Colentina - Voluntari va fi realizată în parteneriat public-privat. Metrorex a finalizat studiul de prefezabilitate aferent poiectului însă pe 7 iunie 2012 contractul a fost sistat până la clarificarea aspectelor contradictorii în legislatia proiectelor derulate prin Parteneriat Public Privat.

Proiectul Liniei 7 de metrou, Bragadiru - Alexandriei - Rahova - Piata Unirii - Mosilor - Obor - Colentina - Voluntari este prevazut în Strategia globala de dezvoltare si modernizare a transportului cu metroul în Bucuresti 2008-2030. Astfel, în baza aprobarii Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, S.C. Metrorex
S.A. a facut publica intentia de a demara procedurile pentru achizitia serviciilor de asistenta si consultanta tehnica, economico-financiara si juridica pentru pregatirea documentatiei tehnico-economice (Studiul de prefezabilitate si Studiu de fezabilitate) pentru proiectul Liniei 7 de metrou.

Proiectul Magistralei 7 a fost conceput a fi realizat în parteneriat public - privat, S.C. Metrorex S.A. fiind desemnat ca Partener Public pentru organizarea si supervizarea etapelor premergatoare încheierii contractului de parteneriat public - privat si a procedurii de stabilire a unui Partener Privat.

"În data de 28.01.2011 a fost publicat în Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP) anuntul de participare. În urma licitatiei, a fost desemnata câstigatoare Asocierea: PricewaterhouseCoopers Management Consultants S.R.L., Pricewaterhouse Coopers Audit S.R.L., S.C. Metroul S.A., Salans Moore si Asociatii SCA",  a declarat directorul Metrorex Cătălin Honor, într-un comunicat remis B365.ro.

Ulterior încheierii procedurii de achizitiei, S.C. Metrorex S.A. a încheiat, în data de 23.08.2011, cu Asocierea: PricewaterhouseCoopers Management Consultants S.R.L., Pricewaterhouse Coopers Audit S.R.L., S.C. Metroul S.A., Salans Moore si Asociatii SCA, contractul pentru "Servicii de proiectare, asistenta si consultanta tehnica, economico-financiara si juridica pentru pregatirea si derularea procedurii de atribuire.

"Studiul de Prefezabilitate a fost aprobat în sedinta Consiliului Tehnico-Economic Metrorex din data de 18.05.2012. În data de 07.06.2012 contractul a fost sistat pâna la clarificarea aspectelor contradictorii în legislatia proiectelor derulate prin Parteneriat Public Privat", a precizat directorul Metrorex Cătălin Honor.

Precizările directorului Metrorex vin după ce deputatul PNL Ovidiu Raețchi a declarat, joi, că Ministerul Transporturilor și Metrorex trebuie date în judecată pentru blocarea construcției magistralei de metrou spre Rahova

http://www.b365.ro/magistrala-7-de-metr...KLVTO.dpuf

 


Re: Stiri si articole din presa andrei11

:lol:
Vorba lui sab,
Mai e mult până departe.
Propun mai bine  :bere: la club. E ieftină şi bună.

 


Re: Stiri si articole din presa URANUS

B365.RO

http://www.b365.ro/o-noua-linie-de-metr...56109.html

O nouă linie de metrou în Bucureşti. Ce prevede Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030

O nouă linie de metrou ar putea fi construită în Capitală, până în anul 2030, prevede Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) Bucureşti-Ilfov 2016-2030, document ce urmează să fie supus votului consilierilor generali la sfârşitul acestei luni. De asemenea, magistrala 2 de metrou s-ar putea extinde cu două staţii noi după Pipera. Magistrala 3 ar urma şi ea să fie prelungită cu patru staţii în Militari, până la Autostrada Piteşti.

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) Bucureşti-Ilfov 2016-2030 îşi propune să traseze liniile unui transport modern în Capitală şi judeţul Ilfov, atât cu metroul, cât şi cu autobuzul şi tramvaiul şi mijloacee alternative de circulaţie, incluzând transformarea unor zone exclusiv pietonale, la care se adaugă dezvoltarea unor reţele de piste de biciclete care să promoveze transportul non-poluant.

Mai mult, sistemul de transport integrat ar urma să fie modificat astfel încât nodurile modale de la intrările în oraş să îşi dovedească utilitatea, iar călătorii să poată fi transferaţi rapid între tren (CFR), metrou (Metrorex), autobuz şi tramvai (RATB), fără timpi mari de aşteptare în staţii şi blocaje în trafic.

Conform documentului, ce urmează să fie supus votului Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB) pe 30 ianuarie, una din strategiile de transport ale autorităţilor este, pe lângă finalizarea linie de metrou Drumul Taberei-Eroilor (M5), şi construcţia unei noi linii de transport subteran care să lege cartierele Rahova şi Colentina, magistrala 7 trecând pe la Piaţa Unirii.

"În funcţie de rezltatele studiului de fezabilitate şi disponibilitatea unor surse suplimentare de finanţare, se estimează începerea execuţiei cu grad de realizare 33%, aproximativ un miliard euro, până în 2030", se menţionează în PMUD Bucureşti-Ilfov.

De altfel, despre construcţia magistralei 7 de metrou se vorbeşte de cel puţin cinci ani, proiectul fiind prevăzut pe traseul Bragadiru - Alexandriei - Rahova - Piaţa Unirii - Moşilor - Obor - Colentina - Voluntari. Traseul măsoară aproximativ 25 de kilometri, 30 de staţii, un depou şi o parcare.  

Noua linie de metrou va asigura legătura de transport subteran pe direcţia sud vest - nord est, între zona centrală şi cartierele Rahova şi Obor-Colentina şi prin extensiile prevăzute de localităţile Bragadiru şi respectiv Voluntari.

Potrivit Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, magistralele 2 şi 3 din Capitală ar putea fi extinse, atât în nord cât şi în vest, astfel încât să facă legătura cu centura Bucureşti şi cu Autostrada Piteşti. Astfel, magistrala 2 ar putea avea încă două noi staţii după Pipera, respectiv patru noi staţii pe Magistrala 3 în Militari, desprinse de la staţia Păcii.

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M7 Sos. Alexandriei - Unirii - Colentina - Voluntari  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419387 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use