MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM7 Sos. Alexandriei - Unirii - Colentina - Voluntari

 

Topic: Stația Unirii M 7 - propuneri

119 posts, 25150 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9
 
 

📖 Pagination options
  • sab
  • Posted:
  •  

Stația Unirii M 7 - propuneri sab

mcosmin wrote:
M7 are nevoie si de ceva date referitoare la M4 si M5 in legatura cu corespondentele, deci nu e chiar atat de simplu.

Nu cred ca este o problema la corespondenta cu M5. Aia este clara, la Mosilor, nu are cum sa se schimbe.
Corespondenta cu M4 este intr-adevar problematica si ea depinde de traseul ales pentru M4, prin fata sau prin spatele Casei Poporului. Ce sa facem daca nu suntem in stare sa luam o decizie si ne schimbam de la an la an....Bine, ar putea sa gandeasca doua statii care sa poata fi transformate ambele in corespondente, in functie de traseul ales pentru M4, dar este ceva greu la noi. Mai simplu este sa astepti sa se faca M4 si abia apoi sa lansezi proiectarea pentru M7 , cand lucrurile sunt clare.
Cel mai greu la M7 mie mi se pare corespondenta de la Unirii. Eu zic ca acolo este o problema si de aceea au lasat aceasta linie la sfarsit. Nu ca n-ar fi necesara acum sau ca va fi mai necesara peste 10-15 ani ca acum, ca mari dezvoltari pe traseu nu vad. Iar problema provine tot de la faptul ca nu putem sa batem in cuie un traseu. Ba prin piata, ba pe la Junior. Insa aici este doar o decizie de M7 si de ce se poate face in Piata Unirii, nu mai depinde de alte linii sau alti factori. Adica trebuie sa ma hotarasc daca vreu sa imi asum o lucrare grea si sa sap in Piata Unirii sau ma fofilez pe la Junior si vedem cum ies corespondentele in acest caz, oricum corespondentele sunt un lucru mai putin important la noi.

 


Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari mcosmin

Lucrurile nu sunt chiar atat de simple.
Presupunem ca alegem un traseu, ok. Dar dupa parerea mea, trebuie sa avem inclusiv planul statiilor si planul corespondentelor, altfel ne ies minuni cum sunt PU si D2.

Iar chestia cu batutul in cuie nu e chiar atat de simplu. Sa nu uitam faptul ca Bucurestiul are un sol nu tocmai prietenos cu constructiile subterane. Eu zic ca e mai OK sa stim cu siguranta pe unde este mai bine sa trecem cu M4, si daca asta inseamna sa asteptam mai mult, nu e o mare problema (ce e 1-2 ani in plus cand oricum M7 nu se va finaliza cel putin 20 de ani de acum inainte).

Cat despre Unirii, cred ca acum sunt mai importante alte chestii (cum ar fi dublarea corespondentei). Oricum, o corespondenta "frumoasa" nu are cum sa iasa. Cel mai probabil va iesi una asemanatoare cu M1/M2, si asta este. Una dintre magistrale va fi privilegiata la schimb, si probabil ca aia va fi M1. Statia PU/M7 va fi probabil la ceva distanta de Dambovita.

 


Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari andrei11

In ceea ce priveste corespondentele functie de traseul ales lucrurile sunt chiar banal de simple...Mai ales ca nu avem nimic construit la ora actuala. Asadar nu trebuie sa adaptam, ca in cazul statiei Universitatii ; Dristor sau Iancului. De Eroilor nu spun nimic, din moment ce era amorsa acolo inseamna ca s-au gândit si cum va fi corespondenta.  In ceea ce priveste corespondentele de la Unirii / Victoriei inca din faza de proiectare s-a ales solutia gresita, asa era gândirea atunci. Sa nu ne asteptam ca pânzarele lui Stefan cel Mare ( care ajungeau si in Mediterană ) sa fi semanat cu vapoarele din anii 1950, nu mai vorbesc de vapoarele actuale...Si cine stie ce o sa mai fie peste 100 de ani.
Când au fost inventate tunurile / obuzele moderne cetatile medievale au iesit din joc...Făceau parte  din alt film.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari sab

mcosmin wrote:
Cat despre Unirii, cred ca acum sunt mai importante alte chestii (cum ar fi dublarea corespondentei).

Perfect de acord, numai ca eu am senzatia ca aceasta dublare se va face numai cu ocazia M7. Ideea este ca pentru corespondenta trebuie deviata cumva Dambovita ca sa sapi pe sub ea. Si nu o sa o deviezi prima data ca sa dublezi corespondenta actuala si, dupa cativa ani, sa o faci din nou pentru M7, pentru ca devierea nu este o lucrare simpla si nici ieftina. Si s-ar putea ca M7 sa distruga actuala corespondenta sau, cel putin, sa o afecteze.
Asadar cele doua lucrari ar trebui executate simultan si deviat raul o singura data, dupa care sa revina in albie.

 


Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari andrei11

1) Slabe sanse ca statia lui M 7 sa fie sub Dambovita actuala.
2) Sa faca acum cu ocazia dublarii pasajului intre M 1 si M 2 si amorse pentru corespondenta cu M 7, indiferent unde o sa fie statia lui M 7. Adica strict acolo unde vor devia ei Dambovita.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari sab

Nu o sa fie sub nicio forma sub Dambovita, dar cel mai probabil (pentru ca la Junior parca s-a construit coltul cu Mircea Voda...) M7 o sa o ia printre M1 si M2. Asta inseamna ca statia va fi cumva sub corespondenta M1-M2. De aceea spun ca o va afecta si, cel mai probabil corespondenta va trebui reconstruita.
Cand am spus ca Dambovita va trebui deviata cu ocazia M7 m-am referit la subtraversarea raului de catre tunelurile M7, asa cum s-a deviat la M2. Dar poate tehnologia actuala nu mai necesita o asemenea deviere, cine stie...

 


Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari zapacitu

Daca statia va fi intre M1 si M2, va fi probabil intre vestibulul dinspre Izvor al lui M1 si vestibulul dinspre Universitate al M2. Acolo e loc de ea. Altundeva, nu cred.

 


Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari mcosmin

Eu zic ca M7 va fi cu mult sub actualul aranjament M1-M2 si la ceva distanta. Nu cred ca se mai baga nimeni acum (nici nu ar fi nevoie!) sa sape-strice ceva la actuala statie Unirii (care fara suparare, nu a fost gandita deloc pentru scalabilitate). Corespondenta actuala va ramane asa in vecii vecilor amin  :popa: . Este mult mai simplu sa se adauge la ea decat sa modifice efectiv ceva la ea.

Iar orice statie va fi la distanta de Dambovita (probabil la un oarecare unghi - 45- cu M1/M3).  Linia de corespondenta se poate face chiar prin actuala linie de rezerva din spatele peronului 1 /M1.

Din ce stiu eu, ecluzele pe Dambovita pot fi ridicate pentru a opri cursul raului. Nu cred ca este o problema chiar atat de mare sa se faca o trecere pe sub el. Exista cazuri in care s-a sapat pe sub rauri fara albie betonata si fara ecluze, si a mers perfect, deci situatia nu e chiar atat de grava pe cat pare.

 


Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari andrei11

:?: Cum opresti tu un râu ( deci ceva care curge incontinuu )  :?:  Poate explici.
In altă ordine de idei, un posibil amplasament Unirii M 7. Sunt multiple avantaje, mai am un amplasament la fel de subtil, revin in câteva ore. V-ati prins  :?:
:roll:
Unirii M 7.png (1.27 MB; downloaded 5777 times)

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari sab

Hmmm, cam dificil. De fapt sunt 2 statii diferite acolo si va fi nevoie de corespondente extrem de lungi, cel putin cu M2.
Logic ar fi ca mai jos. Insa spatiul este la limita, nu stiu daca incape statia intre M1 si pasajul rutier. Probabil ca va trebui valorificat si spatiul de sub Dambovita (am marcat cu bleu albia raului).
Insa poate se va face si la noi ca in alte tari, statie sapata cu TBM-ul, nu neaparat in excavatie deschisa.
mcosmin wrote:
Linia de corespondenta se poate face chiar prin actuala linie de rezerva din spatele peronului 1 /M1..

Nu cred ca se va face vreo linie de corespondenta acolo.
Unirii.jpg (219.25 KB; downloaded 5769 times)

 


Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari andrei11

M 1/ 3 e aproape.
Nici M 2 nu e prea departe. Asa, in mare, se subtraversează ( vorbesc strict de corespondenta ) M 1/ 3, se subtraverseaza Dâmbovita si  "se iese"  aproximativ unde "dă" acum culoarul de legatura in M 2.
La << adancimi >> avem asa :
M 1 e << STAS >> aproximativ minus 10 m
M 2 e tot << STAS >>  e undeva la minus 16 m
Deci tunelul de corespondenta M 7 / M 2 ar trebui sa fie undeva la minus 22 / minus 23 m in zona de subtraversare a Dambovitei. E arhisuficient ( dupa parerea mea ).
Statia propriuzisa M 7 poate fi si la mai mare adancime ca tunelul de legatura la minus 30 m de exemplu.
________________
Nu se face nici o linie de corespondenta, nu e necasar.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari sab

Tot mi se pare ca mananci o paine buna pana la M2. Daca actuala corespondenta M1-M2 ni se pare dificila, in varianta ta corespondenta M7-M2 ar fi de cel putin doua ori mai lunga. Altfel este fi o varianta interesanta, cu separarea celor doua sensuri.
Ma gandesc ca varianta "testata" prin hartile recente, cu M7 pe la Junior/Tribunal  sa fie tocmai rezultatul faptului ca nu prea exista spatiu sa intercaleze statia asa cum am figurat-o mai sus. Totusi cred ca varianta Junior a cazut din cauza constructiilor ridicate acolo, deci nu ramane decat ca M7 sa o ia prin piata si om vedea unde va fi statia. Exista si varianta ta (nu neaparat cu peroane diferite ...), dar varianta sub Bd Corneliu Coposu, insa ambele dezavantajeaza cel putin o corespondenta. In varianta ta distanta pana la M2 este mare, in varianta Coposu distanta pana la M1 este mare. Cel mai bine pentru calator este cum am figurat eu, sunt corespondentele ideale.

 


Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari andrei11

Îi multumesc colegului sab pentru punerea la dispozitie a schitei originale. Acolo se poate observa cu exacitate perimetrul statiei Unirii M 1/3. Asadar putem "aduce" cele 2 statii ale lui M 7 si mai aproape de statia M 1/3 decat in varianta propusa de mine initial.
Dar repet, mai am o varianta superîndrăzneaţă. O sa vin cu o schita de principiu cât de curând.
3-12-2017 8-38-37 PM.png (1.79 MB; downloaded 5767 times)

 


Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari mcosmin

Blocatul raului: Nu detaliez. Avem baraje, avem ecluze, il putem bloca lejer 3-4 sapt sau chiar mai mult. Dambovita nu e un rau cu debit mare.

Eu merg pe varianta lui Andrei. Indiferent cum o iei, tot trebuie sa sacrifici o corespondenta in favoarea celeilalte. Singura solutie ar fi sa fie exact intre M1 si M2 Fix sub Dambovita, dar nu cred ca se baga nimeni la asta. Adică paralel cu M1,putin sub M2, cu corespondente direct pe peronul fiecărei magistrale. Sau cu un capăt spre M1 si un capăt spre M2. Din nou, nu cred ca se baga nimeni.

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M7 Sos. Alexandriei - Unirii - Colentina - Voluntari  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420769 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use