Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: ARHIVĂ: Știri din București (2015-2020)

1780 posts, 791606 views
 
Go to page:  1  ... 38 39 40 41 42 43 44  ... 128
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri din Bucuresti Costin

"Are varu' lu' nepotu' nevestii o firma de mături care poate aduce si tramvaie daca e nevoie" <- asta nu merge pe fonduri europene.

 


Re: Stiri din Bucuresti PaulIP

punmeister wrote:
RATB mai devreme sau mai tarziu trebuie sa devina SC, asta daca PMB nu vrea sa platesca la UE penalizari incepand cu 1 ian. 2019.


Si ce garantii avem ca directorii "viitoarei" SC nu vor fi "cine trebuie" sa fie? Practic va fi cam aceeasi Marie cu alta palarie...

 


Re: Stiri din Bucuresti misterr

Zapada a paralizat traficul in Capitala: tramvaie blocate, iar metroul n-a facut fata multimii. "A fost jale" (VIDEO)

http://vid2.stirileprotv.ro/2017/01/11/61859114-2.mp4

A fost haos pe strazi, acolo unde mijloacele de transport in comun s-au blocat, tramvaiele au ramas pe sinele necuratate iar oamenii au fost nevoiti sa mearga pe jos chiar si kilometri intregi ca sa ajunga la serviciu.

Nici metroul nu a facut fata multimii. Calatorii au sperat ca asa vor ajunge mai repede la munca, insa nu au avut sorti de izbanda pentru ca din cauza aglomeratiei au asteptat mult si bine pe peroane. Dimineata in piata Victoriei, Unirii sau Dristor, au fost mii de oameni care au asteptat inghesuiti pe peron, garniturile de metrou. Potrivit Metroex, din cauza aglomeratiei trenurile au fost suplimentate astfel incat sa circulate la intervale scurte si sa poata prelua marea de oameni.

Ingroziti la gandul ca trebuie sa inoate prin zapada cei care au sperat ca vor ajunge in timp util la munca au coborat la metrou. In cateva statii a fost infiorator.

Erau atat de multi oameni incat cei din primul rand au trecut peste banda de siguranta, apropiindu-se periculos de marginea peronului. Trenurile care au ajuns la Victoriei si Piata Unirii nu au reusit sa preia acest val.

Calator: A fost jale

Reprezentantii Metrorex spun ca inca de la ora 7 au functionat toate cele 62 de trenuri plus trei rezerve iar garniturile au ajuns in statii intre 2 si 6 minute. Din pacate in aceasta dimineata au fost insuficiente.

Politia Metrou dirijeaza calatorii in statiile cu un trafic crescut, iar pentru evitarea supra-aglomerarii pasajelor de trecere, in special la statiile de corespondenta, pentru perioade scurte de timp, este posibila limitarea accesului in statii, in fata validatoarelor si la nivelul peronului, a anuntat Metrorex, intr-un comunicat de presa.

"Ca urmare a conditiilor meteorologice din aceasta perioada, Metrorex continua seria masurilor pentru imbunatatirea serviciului public de transport cu metroul. Astfel, pentru deszapezirea zonelor de acces in statiile de metrou, au fost mobilizati suplimentar peste 100 de angajati. De asemenea, Metrorex a solicitat si a primit sprijinul autoritatilor de ordine si siguranta publica - Politia Metrou, pentru dirijarea calatorilor in statiile cu un trafic crescut - Piata Unirii si Piata Victoriei (1 si 2). Informam calatorii ca, pentru siguranta transportului si evitarea supraaglomerarii pasajelor de trecere, in special la statiile de corespondenta, pentru perioade scurte de timp, este posibila limitarea accesului in statii, in fata validatoarelor si la nivelul peronului. In acest sens, rugam publicul calator sa respecte indicatiile echipelor de ordine", noteaza sursa citata.

Operatorul metroului bucurestean precizeaza ca, la ora actuala, functioneaza la capacitate maxima, cu 62 de trenuri si 3 rezerve, in intervalele cu varf de trafic (7:00 - 9:00 si 17:00 - 19:00), pe toate magistralele, dupa cum urmeaza: Magistrala 1 - cu 22 trenuri si o rezerva, Magistrala 2 - cu 21 trenuri si o rezerva, Magistrala 3 - cu 15 trenuri si Magistrala 4 - cu 4 trenuri si o rezerva.

In plus, reprezentantii Metrorex sustin ca succesiunea trenurilor are loc la intervale de maximum 3 minute la orele de varf pe Magistrala 2, de cel mult 2-3 minute, pe tronsonul comun al Magistralelor 1 si 3 (Eroilor - Nicolae Grigorescu), respectiv intre 5-6 minute in restul timpului.

De asemenea, printre masurile luate pentru diminuarea supraaglomerarii peroanelor se afla: evitarea in perioada de varf de trafic a sosirii simultane a trenurilor la peroanele statiilor unde se inregistreaza un trafic mare de calatori, iar infrastructura si instalatiile aferente nu permit o dispersare optima a calatorilor (Piata Unirii, Piata Victoriei, Dristor) si suplimentarea cu personal de conducere a trenurilor pentru micsorarea timpilor de intoarcere a trenurilor la capetele de magistrale, prin preluarea rapida a comenzilor de la posturile opuse de conducere a trenurilor.

Totodata, Metrorex subliniaza faptul ca scarile din pasajele subterane de la Universitate si Obor nu apartin si nu sunt gestionate de catre companie.

Probleme au fost si la suprafata

Dimineata a fost extrem de grea pentru oamenii care au vrut sa ajunga la serviciu. Pe langa trotuarele pline de zapada, au gasit si statiile de autobuz inzapezite. In timp ce unii au asteptat zeci de minute in strada un mijloc de transport in comun, altii au luat-o pe jos.

Pe Bulevardul Regina Maria, traficul a fost complet blocat ore in sir dupa ce un perete al fostei fabrici de bere Rahova s-a prabusit. Cum exista riscul ca acoperisul sa cada in strada, pompierii si politistii au inchis drumul pana la remedierea problemei.Un blocaj a avut loc dimineata si pe B-dul Dacia, unde asteptau in sir indian cel putin 8 troleibuze, insa nu pentru a-i prelua pe cei care aveau nevoie de ele. Au ramas intepenite cel putin 30 de minute, din cauza unui troleibuz care s-a defectat.

Unii au facut haz de necaz si au iesit cu schiurile pe Bulevardul Dacia, altii s-au distrat transmitand live pe Facebook  cum fac snowboarding pe Calea Victoriei si pe Magheru.

Nici tramvaiele nu au mers mai bine. Pe Calea Rahovei, tramvaiul 32 nu a mai putut inainta din cauza ghetii si a blocurilor de zapada de pe sine. Iar linia 41 a fost blocata o jumatate de ora, din cauza unui tramvai care s-a stricat în zona stadionului Ghencea.

Si tramvaiele 8 si 25, au avut probleme pe soseaua progresul, din cauza sinelor necuratate pe alocuri. Reprezentantii RATB sustin insa,ca ei si-au facut treaba. Au curatat sinele toata noaptea, au intervenit acolo unde a fost nevoie si au suplimentat mijloacele de transport in comun.

 


Re: Stiri din Bucuresti TibiV

http://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/masuri-pentru-continuitatea-transportului-rutier-de-persoane-prin-servicii-regulate-intre-bucure-ti-i-localitatile-din-ilfov

Măsuri pentru continuitatea transportului rutier de persoane, prin servicii regulate, între București și localitățile din Ilfov
18 Ianuarie

Printr-o Ordonanță de Urgență adoptată astăzi, Guvernul a luat măsuri pentru desfășurarea, fără întreruperi, a transportului rutier de persoane prin servicii regulate între municipiul București și localitățile județului Ilfov.

Astfel, programul actual de transport și licențele de traseu în baza cărora se efectuează transportul rutier de persoane prin servicii regulate între municipiul București și localitățile județului Ilfov își vor menține valabilitatea și după hotărârea definitivă a instanței de judecată, până la finalizarea procedurii de atribuire a traseelor cuprinse în următorul program de transport. În această situație, continuarea efectuării transportului rutier de persoane prin servicii regulate între municipiul București și localitățile județului Ilfov se va face în baza licențelor de traseu emise de către Autoritatea Rutieră Română, a căror valabilitate urmează să fie prelungită pe această perioadă.

Actul normativ asigură cadrul legal pentru continuarea acestei activități de către operatorii economici, în condițiile în care se înregistrează zilnic aproximativ 110.000 de călători.

Măsura prelungirii valabilității licențelor de traseu și programului de transport rutier de persoane între București și localitățile din Ilfov a fost necesară având în vedere că acestea au valabilitate numai până la rămânerea definitivă a hotărârii Înaltei Curți de Casație și Justiție în cauza ce formează obiectul dosarului nr. 1027/2/2014. În situația în care Înalta Curte de Casație și Justiție pronunță hotărârea definitivă la termenul de judecată fixat astăzi, 18.01.2017, în perioada cuprinsă între data respectivei hotărâri definitive și finalizarea procedurilor de atribuire a traseelor cuprinse în următorul program de transport, ar fi imposibilă desfășurarea transportului rutier de persoane prin servicii regulate între București și localitățile județului Ilfov.

 


Re: Stiri din Bucuresti Lixandru Dragos-Liviu

Vă aduc o informație găsită pe site-ul ziarului Evenimentul Zilei, cu privire la situația în care au ajuns mijloacele de transport în comun din București  :popa:

UPDATE! RATB scoate pe traseu tramvaie și autobuze cu defecte! Gabriela Firea susţine că niciun autobuz şi niciun tramvai nu are defecte. Liderul sindical al şoferilor, Valer Ciobănescu, a declarat că o aşteaptă să îi arate maşinile cu defecte
Autor: Antoaneta Etves | luni, 16 ianuarie 2017

Foi de parcurs care arată că autobuzele defecte ies în trafic fără ca mecanicul să remedieze problema, piese mutate de la o mașină la alta și boghiuri foarte uzate, bandajate, la tramvaie, mijloace de transport neigienizate corespunzător și șoferi obosiți. Așa sunt transportați, zilnic, zeci de mii de călători.

UPDATE: În timp ce liderul de sindicat, Valer Ciobănescu, susţine că inclusiv el este şofer pe maşini care au defecte, edilul-şef al Capitalei susţine că nu există maşini şi tramvaie cu defecte şi că niciun mijloc de transport în comun nu a fost scos în trafic cu defecte. În replică, şoferul RATB a spus că este de acord să meargă cu edilul-şef să îi arate problemele. "Nu este adevărat că sunt mijloace defecte care ies în trafic. Dezinformaţi! Domnul Ciobănescu este influenţat politic", ne-a reproşat edilul-şef în legătură cu materialul publicat astăzi. Şoferul Valer Ciobănescu a declarat, în această dimineaţă, că o aşteaptă pe domana primar în depouri, să îi arate care sunt problemele şi că mijloacele de transport au defecte.

"Sunt şofer RATB. Maşinile au defecţiuni şi ies în traseu. Să se dea doamna primar jos din primărie şi să vină în depouri. Eu sunt şofer şi ies în trafic cu maşina care are probleme ", a declarat Valer Ciobănescu.

EVZ a fotografiat acum două zile un autobuz care s-a defectat în apropierea Casa Presei.
Autobuz surprins de echipa EVZ,  defectat în apropierea Casei Presei!
autobuz_2.jpg (14.4 KB; downloaded 2519 times)

Mii de bucureșteni au fost nevoiți, ieri, să meargă pe jos, prin zăpada până la genunchi, pentru că multe autobuze și tramvaie s-au stricat. Liderul de sindicat al șoferilor RATB, Valer Ciobănescu, a povestit, pentru EVZ, că majoritatea mijlocelor de transport au ieșit cu defecțiuni în trafic, așa cum sunt scoase mereu, de altfel. „Asta e situația“, spune el, oricât s-ar lăuda Municipalitatea că a suplimentat parcul auto cu 30% zilele acestea.
Oamenii care se ocupă cu salubrizarea vehiculelor.
clipboard02_52.jpg (60.87 KB; downloaded 2518 times)

Șoferii riscă amenzi
„Neefectuarea unui control tehnic corespunzător, la retragerea din traseu a autovehiculelor RATB (se face prin simplă aplicare a ștampilei pe foaia de parcurs, de către portar n.r.) duce la multe defecțiuni“, a explicat Valer Ciobănescu. Potrivit liderului sindical, autovehiculele cu defecte, reclamate de cei care le conduc, nu se repară, în realitate, iar șoferii riscă amenzi în fiecare zi din această cauză. Întrebat care sunt motivele pentru care nu sunt reparate mijloacele de transport în comun, Ciobănescu a replicat: „lipsa acută a pieselor de schimb, pentru care trebuie bani“. Așa că să nu vă mirați dacă vedeți autobuze cu cauciucuri uzate, parbrize ori geamuri fisurate sau becuri arse. „Nici măcar ulei sau lichid pentru frâne nu există de multe ori“, a completat el.
Întreținerea și repararea mijloacelor de transport se face deseori cu piese luate din gunoi.
Scule pentru intervenții.
clipboard04_15.jpg (64.97 KB; downloaded 2518 times)

Rangi,  leviere improvizate!
clipboard03_32.jpg (43.64 KB; downloaded 2519 times)


„Șefii depourilor sunt de vină”

Liderul sindical a mai povestit, pentru EVZ, și că tramvaiele circulă în prezent având boghiuri foarte uzate, lonjeroane fisurate (chesonate) și multe alte defecțiuni. „În situația în care vatmanii sesizează întâmplări, blocări ale roților, angajații sunt obligați de șefii depourilor să circule în traseu până se blochează de tot, și astfel se ajunge la blocaje cu orele pe linie. Nu mai vorbim de posibilitatea izbucnirii unui incendiu, e periculos pentru călători!“.

Ciobănescu a adăugat că în noiembrie 2016 i-a trimis primarului general al Capitalei, Gabriela Firea, un memoriu cu toate aceste nereguli, dar n-a primit niciun răspuns. Angajații din depouri spun că au fost situații în care au luat piese din gunoi și au improvizat cu sârme și ce mai aveau la îndemână, pentru a face să meargă un tramvai sau un autobuz.

Tranca Mihai, sofer RATB citat de PROTV, după un reportaj realizat cu camera ascunsă - publicat pe data de 14 noiembrie: "Nu avem bani de prestatii, nu avem bani de piese, autovehiculele cu care circulam au anvelope care au norma de km depasita de mult, oricand exista riscul ca un pneu sa explodeze."

Pepiniere de microbi

Nici măcar curățenia și igienizarea autovehiculelor nu se face cum trebuie. „Neigienizarea corespunzătoare în interiorul autovehiculelor RATB este cauzată de lipsa detergenților, a personalului insuficient, dar și a lipsei sculelor și echipamentului de care are nevoie. Nu mai vorbim de faptul că acest personal de spălători lucrează în condiții de frig, curent atmosferic ori caniculă“, a dezvăluit Valer Ciobănescu, el fiind, de altfel, șofer RATB. Imaginile arată de la sine situația: în depourile insalubre, mijloacele de transport sunt măturate puțin, că de spălat cu detergent... nu se mai pune problema.
FOTO: Un exemplu este foaia de parcurs a autobuzului 4.901. Acesta a ieşit în trafic a doua zi fără ca defecțiunea constatată la uşile de acces să fie remediata.
Foaia de parcurs a autobuzului.
clipboard05_13.jpg (35.15 KB; downloaded 2518 times)

Banii RATB, transportați la întâmplare
Nici măcar încasările Regiei nu sunt transportate în siguranță, potrivit liderului de sindicat: „Serviciul transport valori are în dotare autovehicule cu foarte multe defecte, foarte vechi și circulă cu cauciucuri de vară, neconforme cu transportul de valori“, a explicat Valer Ciobănescu.
.

Sursa informației:
http://www.evz.ro/ratb-a-scos-tramvaie-...fecte.html

 


Re: Stiri din Bucuresti andrei11

M-a dat pe spate reportajul... mai ales chestia cu anvelopele de vară...Asta e gaselniţă capitalist - europeană...Vă asigur că americanii n-au această noţiune...De ce sa circule un autovehicul cu 4,  6, 12 anvelope când poate să circule cu 8, 12, 24...

 


Re: Stiri din Bucuresti Sava_6115-6315

Realitatea o stiu si calatorii! Autobuzele trosnesc din toate articulatiile, tramvaiele de defecteaza la tot pasul. Ca bonus, ieri am circulat cu 40 si 56 pe Bd Basarabia si Calea Calarasilor. Sina arata groaznic!!! Este rupta la tot pasul iar tramvaiele se leagana in ultimul hal! Plus mizeria din interior la care mai pun umarul  boschetarii si alti calatori clandestini. Despre asta nu mai scrie nimeni? Firea ne crede chiar atat de prosti? Gogosile ei au mucegait demult !! :evil:

 


Re: Stiri din Bucuresti shoppy

Da, jumate din americani nu stiu ce este acea zapada(aia folosesc toti cauciucuri de vara fara sa aiba habar), si orice motor cu mai putin de 8 cilindrii este comunist.
Problema este ca cifrele de consum din pliantele de prezentare nu se pot obtine decat cu cauciucuri de vara, de aceea vehiculele se livreaza cu cauciucuri de vara, daca ar fi destepti ar cumpara cauciucuri all-season si gata.

 


Re: Stiri din Bucuresti andrei11

Cauciucuri all-season se refera la profilul cauciucului si nu la flexibilitatea lui peste / sub 7* Celsius...

 


Re: Stiri din Bucuresti survola

Foarte important ce se întâmplă astăzi: ajunge în Consiliul General Planul de mobilitate urbană durabilă al Bucureștilor.
"Sunt propuse 55 de proiecte, cu un buget total de 6,8 miliarde de euro, dintre care 3,5 miliarde de euro reprezinta investitii pentru proiectele Metrorex, iar 3,3 miliarde de euro ar urma sa fie investitiile autoritatilor locale."
Pentru detalii, urmați link-ul de sus pentru desktop sau acesta pentru mobil.

 


Re: Stiri din Bucuresti Cristy

Tocmai a fost scos de pe ordinea de zi proiectul privind aprobarea PMUD, motivul fiind ca mai sunt necesare niste consultari, clarificari.
In schimb, s-au introdus doua noi proiecte care s-au si aprobat, privind imputernicirea RATB pentru a demara implementarea de internet wireless in autobuze, tramvaie si troleibuze, dar si a unui sistem de informare a calatorilor, care sa arate timpul ramas pana la sosirea vehiculelor in statii.

 


Re: Stiri din Bucuresti Florinds

Exact asta era prioritatea noastra, sa avem wi fi in RATB...

 


Re: Stiri din Bucuresti Nicu24

Asta ne trebuia, specific celor cu gândirea de 2 lei din primărie!
Ar trebui sa se repare tramvaiele și autobuzele stricate de ani de zile, și asa se sta în stații zeci de minute.
Nici nu se merita comentate asemenea chestii.

 


Re: Stiri din Bucuresti shoppy

Ideea era buna daca era acuma 2-3 ani, astazi nu cred ca mai sta careva sa vaneze wifi gratis.

 


Go to page:  1  ... 38 39 40 41 42 43 44  ... 128
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420646 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use