Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovVehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.ATramvaie

 

Topic: Tramvaiul EP/V3A #6001 restaurat la URAC

107 posts, 42757 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8
 
 

📖 Pagination options
Re: Tramvaiul EP/V3A restaurat la URAC PaulIP

2 perechi de semnalizatoare pe colturile fata? Parca doar prototipurile aveau asa ceva...

 


Re: Tramvaiul EP/V3A restaurat la URAC marian51

Farurile erau de Dacia si nu aveau becuri de pozitie in ele,asa ca pentru o vreme pozitia a fost in lampile de jos.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaiul EP/V3A restaurat la URAC GPS

ByOnu wrote:
O sa vedem noi cum peste 60 de ani se vor chinui sa restaureze un V3A. :lol:

De unde V3A, ca din 362 au rămas 0, ultimul, 264, a fost casat in 2007! Poate V3A-93, unul si din asta simplu, derivate cine știe daca mai păstrează...

Apropo de remarcat acoperișul gri! Ca Lohner-ul, care ar fi trebuit sa aibă acoperișul gri, nu-l are, restul care nu ar fi trebuit sa-l aibă, il au...
Măcar semnalul de alarma cel original il are, cel cu maneta.

 


Re: Tramvaiul EP/V3A restaurat la URAC PaulIP

@marian51: multumesc de lamuriri!
@GPS: apropo de ultimele doua mesaje ale dumneavoastra, tin sa spun ca sunt genul de om care cand se apuca de ceva, vrea sa faca in asa fel incat la final sa spuna cu mana pe suflet ca si-a dat toata silinta sa faca acel ceva cat mai bine. De asta am pretentii "mari" (mari pt unii).
Revenind, sigur ca e extraordinar ca s-a pastrat acest EP/V3A, la fel ca V54-le de la Timisoara, dar nivelul de RK la care se afla aceste doua tramvaie este insuficient. Asta denota clar ca oamenii nu si-au dat silinta ca acele vagoane sa iasa cat mai bine. Asta ma capiaza pe mine (si sunt sigur ca si pe altii).
Incep sa ma intreb daca n-ar fi mai simplu ca RATB sa angajeze macar o mana de cunoscatori care sa ii lumineze cum sta de fapt treaba...  :lol:

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaiul EP/V3A restaurat la URAC GPS

Ai dreptate, N-am ce spune într-adevăr aceste tramvaie puteau fi mai mult decât ceea ce sunt, sa zicem ca 6001 e cât de cât reușit, in schimb acel V54 este un tramvai fericit care a avut un RK...
Deși sunt Off, am sa spun câteva chestii pe care le-am auzit (citit) prin alte părți: in primul rând acest V54 (229) are uși de Ikarus, in al doilea rând acoperișul este specific unui EP/V3A, in al treilea rând caseta in care se afișează numărul este una de EP/V3A modificata, pantograful la fel nu este original, deci pe scurt este un tramvai care ar trebui sa semene cu un V54, totuși nu vreau sa dau in cap echipei din Timișoara, care nu a făcut decât sa readucă un tramvai la viața.

 


Re: Tramvaiul EP/V3A restaurat la URAC shoppy

Problema este ca cine isi investeste proprii bani / resurse in restaurari, deja are o idee despre cum ar trebui sa fie, si cum se intampla in republica bananiera, daca te apuci sa faci ceva vor aparea isntantaneu tot felul de oameni care sa-ti puna bete in roate ca sunt ei cretini sau prefera sa nu faca nimeni nimic ca sa-si mascheze propria incompetenta, asa ca nu prea se da pe goarna ca te apuci sa faci nustiuce dar nu stii cum ar trebui sa arate.
Rezultate asemanatoare sunt si pe la CFR.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaiul EP/V3A restaurat la URAC Tom

La Timișoara au recunoscut pe forumul lor că nu se prea pricep la restaurări. Dar la remorci se pare că nu s'a îngrămădit nimeni la restaurări. Singura excepție e remorca V12 deschisă a RATB. Noroc că unor regii le-au mai rămas prin curte niște remorci care putrezesc acolo așteptând vremuri mai bune.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaiul EP/V3A restaurat la URAC GPS

Am citit pe forumul Ratt, ca nu au mai restaurat remorca pentru ca nu ar fi același model cu cel care a circulat in oraș. Oricum daca mai exista ori o pun de-o parte, ori o dau mai departe, si nu la casat.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaiul EP/V3A restaurat la URAC Tom

Adică au luat-o de la RATB, dar și-au amintit că nu a circulat la ei :lol: Atunci, mai bine n'o luau, deși sigur era acum tăiată dacă rămânea în București.
Dar de fapt, V12/V3A este V12 care a circulat la ei - extended version. Dar probabil că îi depășește tehnologic reconstrucția ei în formatul original.
Totuși, restaurarea EP/V3A fără prize de remorcă, spune multe despre intenția RATB de a restaura una!

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaiul EP/V3A restaurat la URAC GPS

S-o fi gândit asa: ori cupele ori stopuri, si au zis ca a doua varianta e mai buna.
Sa facă ei remorca, ca ma duc personal sa ii ajut sa facă spatiul pentru cuple lui 6001 sau de ce nu unui alt EP (de preferat 6068 ca oricum e o epava, pe 42, asa in amintirea vremurilor bune.... ce vise ce vise)
Cei de la Ratt parca ziceau ceva de remorca Vo 15 sau ceva de genul, daca nu ma înșel.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaiul EP/V3A restaurat la URAC Tom

Remorcile modificate aveau și lămpi și prize.
Bine, acum RATB poate pretinde că a făcut vagonul așa, pe urmă mai restaurează un EP/V3A slave (care nu avea nici mască în față și era cuplat de vagonul master pe dedesubt, nu cu prize din acelea.
Dar eu mă îndoiesc că vor restaura remorci. Iar dacă nu există o asociație cu bani ca în vest, care să aibă și un muzeu propriu, nici nu o va face altcineva.

 


Re: Tramvaiul EP/V3A restaurat la URAC PaulIP

Tom wrote:
Probabil că îi depășește tehnologic reconstrucția ei în formatul original.

Mai degraba financiar, ca daca au facut "papuc" din Timis 2 pot "downgrada" si un V12/V3A.

Tom wrote:
Totuși, restaurarea EP/V3A fără prize de remorcă, spune multe despre intenția RATB de a restaura una!

De parca V56 nostru nu avea prize la origini... si totusi avem V12-le (apropo, cat de greu ar fi sa o "inchida" la loc?).

@GPS: stopurile ca stopurile, dar alea trebuiau sa fie montate pe o caseta bej, la fel ca farurile.  :twisted: Si blocurile optice nu erau de DAC scund, ci de TV/Raba/Dacie...

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaiul EP/V3A restaurat la URAC Tom

La Iași, în condiții financiare cel puțin la fel dacă nu mai slabe ca la Timișoara, au scurtat o remorcă de Timiș, i-au pus motor și au transformat-o în utilitar, plus că au construit 3 vagoane "papuc". Mai curând la Timișoara le lipsesc oamenii care să poată face restaurări de calitate și care să fi prins acele vagoane în circulație să le știe . La Iași l-au avut pe inginerul Dorian Geba care a ținut atelierul de restaurări, care la rândul lui ținea regia, fiind singurul care producea ceva pe profit (restaurau pentru austrieci).
V56 nu avea prize de tipul EP, avea niște conducte care ieșeau pe dedesubt și urcau apoi pe peretele din spate și aveau la capete prize la care se conectau furtunuri care mergeau la remorci. Cabluri electrice cred că aveau doar pentru iluminat, cel puțin la Iași nu aveau semnalizare. Nu am văzut la București cum erau pentru că nu am prins în circulație, dar la Iași aveau o priză amplasată sub fereastra din spate sau în față (+opțional, spate) la remorci. Nu cred că era priză propriu-zisă, mai curând era locul pe unde intra cablul electric, iar legăturile puteau fi făcute în interior, era o ușiță de lemn în interior pe unde puteau să umble.
Chiar și la EP ar putea probabil veni cu cablurile pe dedesubt și să le conecteze în interior și să nu pună prize, așa cum a fost și la EP+EP+remorcă (între vagonul master și cel slave, dar dacă vor restaurare, să o facă după original, nu după ureche.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaiul EP/V3A restaurat la URAC GPS

Ca tot am vorbit acum o luna de remorca de la Timișoara... aceasta nu mai este, asa ca daca va făceați iluzi cu ea, uitați-le. Tot intre timp am aflat ca Ratt-ul a avut pana in 1996 un V54 original, care a fost casat pe motiv ca era intr-o stare de degradare prea mare. Sincer, daca sti ca ai o piesa adevărata de muzeu in depou, încerci sa faci mai multe eforturi, nu o lași balta...
O sa pun o poza cu acest V54 din Timișoara, înainte de casare. Poza este de pe forumul Ratt.



Sincer, cred ca vagonul ar mai fi avut o șansa.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420531 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use