Despre asociație și site-urile metrouusor.comAsociația "Metrou Ușor": Obiective, activități, proiecte, informațiiPetiții, luări de poziție, proiecte și solicitări realizate de Asociația „Metrou Ușor”

 

Topic: Petiție pentru ridicarea mașinilor oprite neregulamentar

175 posts, 95464 views
 
Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13
 
 

📖 Pagination options
Re: Petitie pentru ridicarea masinilor oprite neregulamentar mcosmin

Nu stiu ce sa zic, important e ca petitia si-a atins mai mult sau mai putin scopul. Mai departe de parlament nu are unde sa ajunga (decat la Presedinte pentru o posibila promulgare). Acum ce or decide ei nu prea mai e in puterea asociatiei.

 


Re: Petitie pentru ridicarea masinilor oprite neregulamentar TibiV

Victorie !....

http://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/proceduri-pentru-ridicarea-vehiculelor-parcate-neregulamentar

Ridicarea vehiculelor staționate neregulamentar se va realiza conform unor reguli stabilite de Guvern printr-o hotărâre adoptată în ședința de astăzi.

Executivul a modificat și completat Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, astfel încât să fie rezolvate problemele create de vidul procedural al aplicării acestei măsuri tehnico-administrative.
Procedura instituită de Guvern nu vizează un rol punitiv al măsurii (acest lucru intrând în sfera răspunderii contravenționale) și, totodată, propune un set de reguli procedurale care să descurajeze apariția practicilor abuzive și deturnarea scopului măsurii într-unul comercial.
Astfel, reglementarea stabilește clar faptul că ridicarea vehiculului reprezintă măsura tehnico-administrativă pe care polițistul rutier o poate dispune în una din situațiile prevăzute de art. 143 din Regulament, când vehiculul staționează neregulamentar pe partea carosabilă, respectiv:

- în toate cazurile în care este interzisă oprirea voluntară;
- în zona de acțiune a indicatorului cu semnificația ”Staționarea interzisă” și a marcajului cu semnificația de interzicere a staționării;
- pe drumurile publice cu o lățime mai mică de 6m;
- în dreptul căilor de acces care deservesc proprietățile alăturate drumurilor publice;
- în pante și în rampe;
- în locul unde este instalat indicatorul cu semnificația „Staționare alternantă”, în altă zi sau perioadă decât cea permisă, ori indicatorul ”Zonă de staționare cu durata limitată” peste durata stabilită.

Măsura nu va fi dispusă sau, dacă a fost dispusă, executarea ei va înceta dacă în vehicul este vizibilă prezența unor persoane. Conducătorul vehiculului este direct răspunzător în situația în care prezența unor persoane în vehicul nu este vizibilă cu ocazia dispunerii sau punerii în executare a măsurii tehnico-administrative.
De asemenea, aplicarea măsurii nu se justifică în situația unui vehicul care realizează acțiuni de intervenție sau misiuni care au caracter de urgență.
Dispoziția de ridicare a vehiculului va cuprinde o serie de informații relevante care pot proba prezența vehiculului în locul din care a fost ridicat, necesitatea aplicării măsurii, dar și starea vehiculului înainte de ridicarea acestuia.

Actul normativ stabilește explicit operațiunile și regulile măsurii tehnico-administrative:
- transportul la locul de depozitare se realizează în condiții care exclud deplasarea pe propriile roți a vehiculului ridicat;
- transportul la locul de depozitare nu se mai execută dacă, până la inițierea acestuia, proprietarul sau utilizatorul vehiculului ridicat se prezintă la locul ridicării și este de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate. În acest caz, se suportă doar contravaloarea operațiunii de ridicare;
- depozitarea se face numai în spații corespunzătoare, special amenajate de către administratorul drumului public sau, după caz, de către administrația publică locală;
- pe perioada depozitării, vehiculele ridicate se află în paza administratorului drumului public sau, după caz, a administrației publice locale;
- administratorul drumului public sau, după caz, administrația publică locală răspunde pentru eventualele avarii cauzate vehiculului ca urmare a efectuării operațiunilor de ridicare, transport și depozitare.
- Vehiculul ridicat se restituie după ce se face dovada achitării tarifului aferent operațiunii/operațiunilor efectuate, în baza documentelor care atestă proprietatea sau deținerea legală a acestuia.

Programul de restituire a vehiculelor depozitate în spațiile special amenajate se asigură prin serviciu continuu, pe durata a 24 de ore.

Hotărârea adoptată astăzi de Guvern aduce și o serie de îmbunătățiri ale Regulamentului în privințaparcării pe trotuar, astfel că staționarea vehiculului este posibilă numai dacă acel trotuar este amenajat în acest scop, prin marcaje și semnalizare corespunzătoare.

Amenajarea parcării pe trotuar va fi posibilă numai dacă:
-se respectă culoarul destinat circulației pietonilor, stabilit potrivit normativelor în vigoare, care nu poate fi mai mic de 1 m lățime;
- accesul vehiculelor în parcare se realizează din partea carosabilă;
- poziționarea vehiculelor în parcare nu stânjenește circulația pe prima bandă sau pe pistele amenajate.

Nu se pot amenaja parcări pentru autovehicule, pe trotuar,la mai puțin de 10 m de intersecții, stații ale mijloacelor de transport în comun sau treceri pentru pietoni.

De asemenea, actul normativ se referă și la o serie de obligații stabilite de Regulament pentru conducătorii de biciclete și care au fost aduse în acord cu realitățile tehnice/tehnologice actuale.
Astfel, de exemplu, echiparea bicicletei trebuie să se facă cu elemente sau dispozitive care să asigure vizibilitatea acesteia în trafic, în special pe timp de noapte, și să nu se limiteze doar la cele de culoare portocalie fixate pe spițele roților; se specificădistanța laterală recomandată la depășirea unei biciclete, de minimum 1,5 m, în loc de o „distanță laterală suficientă”.

Informații suplimentare:
Ridicarea vehiculelor staționate neregulamentar pe partea carosabilă s-a realizat în baza unor proceduri stabilite prin hotărâri ale consiliilor locale. Înalta Curte de Casație și Justiție a stabilit că procedura de aplicare a măsurii de ridicare a vehiculelor staționate/oprite pe partea carosabilă nu poate fi reglementată prin hotărâri ale consiliilor locale.

 


Re: Petitie pentru ridicarea masinilor oprite neregulamentar survola

Aici da cu virgulă:

"Amenajarea parcării pe trotuar va fi posibilă numai dacă:
[...]
- accesul vehiculelor în parcare se realizează din partea carosabilă"

Sunt multe locuri unde se merge spre locul de parcare de pe trotuar tot pe trotuar, ca pe carosabil. Ca pieton, trebuie să faci tu loc masinii. Să văd cum se implementează chestia asta.

 


Re: Petitie pentru ridicarea masinilor oprite neregulamentar bercenicity

Simplu, desfiinteaza boschetii/taie copacii care nu te lasa sa intri pe trotuar de pe sosea  :twisted:

 


Re: Petitie pentru ridicarea masinilor oprite neregulamentar misterr

Soferii care parcheaza pe trotuar vor fi amendati, de sambata. Ce modificari au mai fost facute in legea circulatie (VIDEO)

http://vid2.stirileprotv.ro/2017/01/20/61861130-2.mp4

Soferii care parcheaza pe trotuar vor fi amendati, de sambata. Ce modificari au mai fost facute in legea circulatie

In cazul Bucurestiului, cei din Primaria Capitalei ar fi trebuit sa identifice trotuarele largi si sa monteze astfel de indicatoare, doar ca nu s-au grabit. E bine sa stiti ca in viitor vor reaparea si "hingherii de masini".

De departe, in Bucuresti, cel mai mare of al soferilor sunt locurile de parcare. Sau, mai bine zis, lipsa lor. Asa ca multi isi lasa masinile si pe trotuare. De sambata insa lucrurile se schimba.

Se mai poate parca pe trotuar doar in spatiile special marcate de administratorul drumurilor. Numai ca acest lucru nu a fost facut.

Daca vor intelege asta si politistii locali si cei rutieri care pot imparti deja amenzi, ramane de vazut. Pentru stationare, vorbim de minimum 500 de lei si 3 puncte de penalizare.

La fel de adevarat este ca in unele zone din Capitala masinile au cotropit trotuarele, iar pietonii sunt nevoiti sa mearga pe carosabil.

Pe langa aceasta modificare intra in vigoare si Hotararea de Guvern care stabileste ca pot fi ridicate masinile care sunt parcate in loc nepermis, pe strazi mai inguste de 6 metri, in panta sau in rampa. Numai ca normele de aplicare nu au fost inca publicate, asa ca legea inca nu poate fi pusa in aplicare deocamdata.

 


Re: Petitie pentru ridicarea masinilor oprite neregulamentar TibiV

O prostie de stire.
Desi nu e blonda, fata aia care a facut-o are creier blond.
Si a produs o NON-stire, care "te plimba" printre lipsa locurilor de parcare din oras si lipsa de reactie a cetatenilor care "nu anunta" autoritatile despre masinile parcate ilegal...

"A uitat" sa spuna ca NU se schimba nici o regula privind amenzile.
Alea se vor da si de maine exact la fel ca pana astazi, sunt aceleasi contraventii cu aceleasi amenzi.
Dar asta doar daca se deranjeaza politia sa le dea. Insa regulile raman fix aceleasi.

"Semi-blonda" nu a inteles ca de maine intra in vigoare DOAR ridicarea masinilor - dar nu are cine sa le ridice, cel putin in Bucuresti...

 



Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Petiții, luări de poziție, proiecte și solicitări realizate de Asociația „Metrou Ușor”  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use