Topic: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
223 posts, 87996 views
📖 Pagination options
- shoppy
-
Posted:
-
Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
shoppy
Dezavantajele la Barcelona sunt ca si clima este una semi-desertica iar toata reteaua este tunel de linie dubla deci efectul de ventilatie creat de trenuri este mult mai redus, astfel ca la noi caldura din statii o sa fie mai redusa.
Dezavantajele la Barcelona sunt ca si clima este una semi-desertica iar toata reteaua este tunel de linie dubla deci efectul de ventilatie creat de trenuri este mult mai redus, astfel ca la noi caldura din statii o sa fie mai redusa.
- subway guru
-
Posted:
-
Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
subway guru
Sunt multe de comentat si de clarificat in aceasta privinta.
mcosmin wrote:
Caldura din tunel se disipa in solul care inconjoara tunelul din toate directiile.
Problema adevarata este umiditatea, nu temperatura.
Sunt multe de comentat si de clarificat in aceasta privinta.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
subway guru
Nu sunt specialist in ventilatii dar am suficiente cunostinte despre mass transit ca sa pot discerne grosso-modo ce se intampla...cum preferati sa procedam, de la mare la mic sau invers?
Nu sunt specialist in ventilatii dar am suficiente cunostinte despre mass transit ca sa pot discerne grosso-modo ce se intampla...cum preferati sa procedam, de la mare la mic sau invers?
- mcosmin
-
Posted:
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
subway guru
Pai atunci sa vedem cam care ar fi 'datele de intrare' ale problemei:
- metroul nostru este un metrou 'de mica adancime', cantonat in straturi freatice si deci 'imersat' precum un submarin;
- temperatura solului dar mai ales a apei subterane e cvasiconstanta si apropiata de temperatura medie multianuala a locului;
- temperatura aerului exterior la suprafata sufera variatii sezoniere 'drastice' iarna nu-i ca vara, in schimb primavara/toamna e cam aceeasi cu temperatura subsolului;
- sistemul este actionat integral electric, in consecinta genereaza continuu importante cantitati de caldura...
- trenul in sine are o densitate f.f.mare de omenire intr-un 'salon' cu un volum f. redus de aer...
Am scapat ceva?
P.S.
Nu agreez monologurile, asa ca va invit pe toti sa interveniti si sa participati la o discutie amicala...
Pai atunci sa vedem cam care ar fi 'datele de intrare' ale problemei:
- metroul nostru este un metrou 'de mica adancime', cantonat in straturi freatice si deci 'imersat' precum un submarin;
- temperatura solului dar mai ales a apei subterane e cvasiconstanta si apropiata de temperatura medie multianuala a locului;
- temperatura aerului exterior la suprafata sufera variatii sezoniere 'drastice' iarna nu-i ca vara, in schimb primavara/toamna e cam aceeasi cu temperatura subsolului;
- sistemul este actionat integral electric, in consecinta genereaza continuu importante cantitati de caldura...
- trenul in sine are o densitate f.f.mare de omenire intr-un 'salon' cu un volum f. redus de aer...
Am scapat ceva?
P.S.
Nu agreez monologurile, asa ca va invit pe toti sa interveniti si sa participati la o discutie amicala...
- iliutu
-
Posted:
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
subway guru
Da, corect, adaugam si umiditatea! E un factor important mai ales atunci cand ajungem la 'confortul termic'...pentru ca ce 'deranjeaza' major calatorul e taman combinatia de aer prea cald, umed si 'viciat'...
Da, corect, adaugam si umiditatea! E un factor important mai ales atunci cand ajungem la 'confortul termic'...pentru ca ce 'deranjeaza' major calatorul e taman combinatia de aer prea cald, umed si 'viciat'...
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
mcosmin
Asta suna ca o situatie tipica in care sa folosesti aerul conditionat. Nu ai adus inca nici un argument contra, in afara de faptul ca e mai scump.
Umiditatea este problema cea mai mare de fapt, nu temperaturile. Va legati degeaba de temperaturi, ca nu asta-i buba, ci umiditatea. Daca punem AC in tren, umiditatea in tunel va creste, poate peste nivelele sustenabile in timp. Dar asta se rezolva, bineinteles, prin izolarea mai buna a tunelelor si ventilatie corespunzatoare in statii.
subway guru wrote:
Pai atunci sa vedem cam care ar fi 'datele de intrare' ale problemei:
- metroul nostru este un metrou 'de mica adancime', cantonat in straturi freatice si deci 'imersat' precum un submarin;
- temperatura solului dar mai ales a apei subterane e cvasiconstanta si apropiata de temperatura medie multianuala a locului;
- temperatura aerului exterior la suprafata sufera variatii sezoniere 'drastice' iarna nu-i ca vara, in schimb primavara/toamna e cam aceeasi cu temperatura subsolului;
- sistemul este actionat integral electric, in consecinta genereaza continuu importante cantitati de caldura...
- trenul in sine are o densitate f.f.mare de omenire intr-un 'salon' cu un volum f. redus de aer...
Am scapat ceva?
P.S.
Nu agreez monologurile, asa ca va invit pe toti sa interveniti si sa participati la o discutie amicala...
Asta suna ca o situatie tipica in care sa folosesti aerul conditionat. Nu ai adus inca nici un argument contra, in afara de faptul ca e mai scump.
Umiditatea este problema cea mai mare de fapt, nu temperaturile. Va legati degeaba de temperaturi, ca nu asta-i buba, ci umiditatea. Daca punem AC in tren, umiditatea in tunel va creste, poate peste nivelele sustenabile in timp. Dar asta se rezolva, bineinteles, prin izolarea mai buna a tunelelor si ventilatie corespunzatoare in statii.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
subway guru
Nici nu am apucat sa analizam ceva si deja te pripesti sa sari la 'concluzii' de parca ai fi agent de vanzari de frigidere pentru eschimosi!
Rabdare si tutun!
Hai sa mergem 'pas cu pas' ca sa putem construi impreuna un 'fir logic'!
Nici nu am apucat sa analizam ceva si deja te pripesti sa sari la 'concluzii' de parca ai fi agent de vanzari de frigidere pentru eschimosi!
Rabdare si tutun!
Hai sa mergem 'pas cu pas' ca sa putem construi impreuna un 'fir logic'!
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
subway guru
Continuam de unde am ramas...
Daca am face un 'bilant termic' am constata cu usurinta ca principalul agent termic de 'racire' e apa freatica, prin intermediul structurilor de beton aflate in contact direct cu aceasta si nu sistemul de ventilatie, pentru ca aerul e cel mai 'prost' agent termic, mai degraba izolator decat conductor...
Masuratori extrem de recente (de acum doua zile) efectuate pe tunele arata ca temperatura 'betoanelor' este deja cam cu trei grade mai mare ca temperatura freaticului (la tunele batrane de cca 25ani), cu exceptia zonelor cu circulatie mare de ape de infiltratie, unde e cam tot ca la 'inceput' sau a zonelor cu infiltratii din termoficare unde poate ajunge si la +22grd!!!
Si vorbesc despre tunele pentru ca asigura transferul direct pe suprafete mari spre deosebire de statii unde peretii cortina creeaza in spatele lor o 'perna de aer izolatoare' suplimentara...
Any questions?
Continuam de unde am ramas...
Daca am face un 'bilant termic' am constata cu usurinta ca principalul agent termic de 'racire' e apa freatica, prin intermediul structurilor de beton aflate in contact direct cu aceasta si nu sistemul de ventilatie, pentru ca aerul e cel mai 'prost' agent termic, mai degraba izolator decat conductor...
Masuratori extrem de recente (de acum doua zile) efectuate pe tunele arata ca temperatura 'betoanelor' este deja cam cu trei grade mai mare ca temperatura freaticului (la tunele batrane de cca 25ani), cu exceptia zonelor cu circulatie mare de ape de infiltratie, unde e cam tot ca la 'inceput' sau a zonelor cu infiltratii din termoficare unde poate ajunge si la +22grd!!!
Si vorbesc despre tunele pentru ca asigura transferul direct pe suprafete mari spre deosebire de statii unde peretii cortina creeaza in spatele lor o 'perna de aer izolatoare' suplimentara...
Any questions?
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
subway guru
Pana va mai ganditi, facem un scurt 'ocol' hightech...
Metroul are doua oportunitati nevalorificate de 'energie verde'...
Una e recuperarea energiei termice degajate de instalatiile electrice de forta...n-ar fi super sa incalzim si sa dam apa calda gratis (sau aproape gratis) la cateva gradinite/scoli/spitale din preajma???
Iar tunelele ar putea fi cea mai grandioasa 'pompa de caldura' din tara tot gratis...daca ar fi echipate in acest sens din constructie!
Si nu ezitati sa reveniti 'din spate' daca e ceva neclar...reluam cu 'explicatii' oricand!
Pana va mai ganditi, facem un scurt 'ocol' hightech...
Metroul are doua oportunitati nevalorificate de 'energie verde'...
Una e recuperarea energiei termice degajate de instalatiile electrice de forta...n-ar fi super sa incalzim si sa dam apa calda gratis (sau aproape gratis) la cateva gradinite/scoli/spitale din preajma???
Iar tunelele ar putea fi cea mai grandioasa 'pompa de caldura' din tara tot gratis...daca ar fi echipate in acest sens din constructie!
Si nu ezitati sa reveniti 'din spate' daca e ceva neclar...reluam cu 'explicatii' oricand!
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
mcosmin
Pacat ca avem CET-uri in Bucuresti, suficiente cat sa avem caldura gratis in tot orasul, dar nimeni nu vrea sa se atinga de chestia asta.
Dar putem sa folosim caldura de la AC sa topim iarna zapada de pe bulevardele pe sub care trec tunelele de metrou.
Cam cum fac islandezii cu geotermala.
Oricum, la Izvor se simte ca ventilatia e nou nouta, e foarte frig cand cobori din metrou, spre deosebire de alte statii.
Pacat ca avem CET-uri in Bucuresti, suficiente cat sa avem caldura gratis in tot orasul, dar nimeni nu vrea sa se atinga de chestia asta.
Dar putem sa folosim caldura de la AC sa topim iarna zapada de pe bulevardele pe sub care trec tunelele de metrou.
Cam cum fac islandezii cu geotermala.
Oricum, la Izvor se simte ca ventilatia e nou nouta, e foarte frig cand cobori din metrou, spre deosebire de alte statii.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
subway guru
Principial nu s-a schimbat mare lucru, in principal s-au inlocuit echipamentele, ca erau batrane rau si obosite...adio ventilatoare 'Ventilatorul'...
Programul va continua si pe celelalte tronsoane si magistrale...tot pe fonduri europene...
P.S.
In legatura cu subiectul hightech, trebuie macar sa recunosti ca e o risipa de nabab sa irosesti o sursa de caldura gratuita ba mai rau te chinui sa o si racesti in loc sa o folosesti...saraca tara bogata...
Principial nu s-a schimbat mare lucru, in principal s-au inlocuit echipamentele, ca erau batrane rau si obosite...adio ventilatoare 'Ventilatorul'...
Programul va continua si pe celelalte tronsoane si magistrale...tot pe fonduri europene...
P.S.
In legatura cu subiectul hightech, trebuie macar sa recunosti ca e o risipa de nabab sa irosesti o sursa de caldura gratuita ba mai rau te chinui sa o si racesti in loc sa o folosesti...saraca tara bogata...
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Ventilatia / A.C. in metrou, tunele si statii
mcosmin
Principial da, dar pentru tunelele deja existente e cam greu sa faci asta. Poate cu magistralele noi, neincepute, ar putea sa se construiasca odata cu tunelul si o infrastructura pentru captarea si redirectionarea energiei.
Principial da, dar pentru tunelele deja existente e cam greu sa faci asta. Poate cu magistralele noi, neincepute, ar putea sa se construiasca odata cu tunelul si o infrastructura pentru captarea si redirectionarea energiei.
📖 Pagination options