Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Soluția potrivită pentru transportul public bucureștean

202 posts, 92655 views
 
Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14 15
 
 

📖 Pagination options
Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean punmeister

Referitor la articulate  puteai sa le spui asa: "Daca in Bucuresti nu se poate, atunci cum se poate ca in Timisoara si in Cluj sa aiba articulate care circula fara probleme?"
Cat despre tramvaie, problema aici e ca RATBul se incapataneaza intruna ca ei vor tramvaie made in URAC, iar URACul abia poate sa faca 10 tramvaie/an, iar daca ne raportam la cate tarabe mai circula,o sa le inlocuim peste 40 de ani....  :popa:

 


Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean Robert24

La Timisoara si Cluj nu conduc sindicatele!
Pana nu apare un Crit 2.0 la RATB va curge lapte si miere. Pentru unii mafioti.

 


Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean punmeister

Asta cu sindicatele nu stiam.

 


Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean Florinds

punmeister wrote:
Cat despre tramvaie, problema aici e ca RATBul se incapataneaza intruna ca ei vor tramvaie made in URAC, iar URACul abia poate sa faca 10 tramvaie/an, iar daca ne raportam la cate tarabe mai circula,o sa le inlocuim peste 40 de ani....  :popa:

Asta numai daca nr. celor produse > nr. celor defecte care nu se mai repara. Cum crezi ca se vor inlocui vreodata sau ca se va putea macar merge pe linia de plutire daca avem din ce in ce mai putine tramvaie in functiune?

 


Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean TibiV

Simplu: mersul pe jos face piciorul frumos !...
:x

 


Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean Sava_6115-6315

La RATB nu e vorba ca "nu  se poate" ci "nu  se vrea".

Majoritatea traseelor sunt mostenite dinainte de 89 si pastrate cu mici modificari, fara a se tine cont ca fluxurile de calatori s-au modificat.Pe deasupra se adauga si prostul management al primariei/regiei. Vin cu cateva exemple:
- linia 300 are capatul din centru la Nicolae Balcescu, in ciuda faptului ca destui calatori schimba cu 381 sau o iau pe jos pana la Universitate/Unirii. De ce nu s-a prelungit linia pana la Unirii?
- s-a facut tita mai investitia in reabilitarea liniei de tramvai pe Buzesti/Berzei pentru 4 linii de tramvai care vin la 15-20 sau 25 minute (42 nu se pune). Liniile nu au prea multi calatori pe aceasta portiune, iar capatul de la Plevnei nu mai satisface nevoile acestora. Fireste ca multi s-au orientat spre alte trasee din cauza timpilor de asteptare. Exista un proiect de extindere a liniei de tramvai pana la Unirii... dar cred ca nici stra-stra nepotii nu o sa-l prinda....
- linia 243 (culmea recent infiintata) circula de la Cora Pantelimon pana la Doamna Ghica intersectie cu Lacul Tei. Dimineata statiile sunt pline, autobuzele sunt blocate in ambuteaje, iar la capatul cu Lacul Tei toti calatorii migreaza la tramvai spre Pipera unde asteapta iar... De ce nu s-a prelungit linia de autobuz pana in Pipera? Sau  de ce nu se face odata linia de tramvai Doamna Ghica-Delfinului-Nicolae Grigorescu??
- in zone gen Pantelimon, Fundeni, Colentina, Ghencea, liniile RATB sunt dublate de liniile particularilor care merg cu 20km/h ca sa opreasca la orice solicitare si pe deasupra mai si incurca circulatia. Nu vede nimeni treburile astea??

Pe langa aceste probleme de configurare de trasee se adauga si subfinantarea cronica a sistemului  de transport. Vehicule zac in depouri/autobaze in asteptare de piese, sau devin epave donatoare, asta in conditiile in care timpii de asteptare cresc de la an la an. Madam Firea a dat cu bata in balta grav cu gratuitatile ei sau cu cele x sute de autobuze zburatoare. Oricum electoratul ei se plimba gratis cu transportul in comun. Controlorii au si veste ca sa te anunte ca trebuie sa iei urmatorul tramvai/ autobuz/ troleibuz. Practic a facut RATB-ul gratis!

Problema este la primarie care desconsidera regiile din subordine (cum e si cazul RADET) si le foloseste pe post de vacute de muls bani sau rumegat voturi. In plus autoritatea metropolitana e doar pe hartie. Ar fi foarte util pentru Bucuresti sa aiba un sistem de transport conectat cu judetele limitrofe, dar in prezent dubarii fac legea in Ilfov si judetele de langa. Din  cauza cosciugelor pe roti avem in Bucuresti zilnic, sute de mii  de masini care vin si sugruma traficul din oras.

Asadar, nepasarea, indolenta si coruptia fac legea in primarie, iar problemele se rasfrang mai  departe.... :popa:

 


Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean panzer01

Am spus-o de anul trecut: la Bucuresti motivul principal sunt cele 3.5 mld lei datorii ale Radet. Pana nu se rezolva alea o sa stam cu 1 pasaj de 20 mil euro finalizat la 2 ani.

O mare atentie va rog la dezinformare: datoria Radet este undeva la pe 1.4-1.5 mld lei. O parte sunt de la primarie, dar cei mai multi sunt de la bucuresteni. Restul de 2 mld lei sunt penalitati. Traiasca ELCEN. Traiasca "Dr Insulina"! Acum nici doamna Firea nu are cum sa gaseasca solutie decat sa anuleze penalitatiile. Dar si romanii sunt stau prost la capitolul outze. Anul trecut in iarna au fost primele incidente si a fost frig in apartamente. N-a iesit nimeni in strada.
In toate domeniile distributia este mai rentabila decat productia, cel putin la utilitati. Doar la Radet nu este asa. Si nici n-o sa aflam raspunsul pana nu crapa cu totul.
De bucurat se bucura distrigaz-ul. Si mai sunt unii prin presa si pe forumuri care ii trag tare cu "miticii" si cu faptul ca sunt unii care avand centrala nu primesc subventii. Nimeni nu spune ca Elcen-ul (implicit si Radet-ul care este doar distribuitorul lui Elcen) au o mare raspundere in balansarea pe timp de iarna a sistemului nationale de trasnport al gazelor, trecand pe pacura cand temperatura scade foarte mult iar presiunea in sistemul TransGaz-ului o cam ia la vale. De ce ar spune tot adevarul, cand e mai usor sa manipulezi prin informare partiala.

La RATB este aceeasi poveste. Dl dr insulina, a incercat un nou credit la un moment dat sa faca si el ca Videanu o achizitie mare, sa zicem asa vreo 1000 de autobuze, ca tot se vaita lumea ca nu este AC in astea vechi. Niste sefi de la RATB tocmai asta vroiau si ei, caci Mercedes-urile erau numai bune de casat prin India pe bani frumosi ca si DAFurile.
Aprox 300 mil euro vroia domnul primar. S-a opus unul mare de la BNR care nu vroia cu chip si vai sa treaca datoria de 40% din PIB si sa ii creeze lui probleme unde il doare, adica fix in curs. Aceeasi consilieri i-au suflat d-nei primar aceeasi poveste: dar stia deja ca nu se poate 1000 si a mai lasat de la ea cu 500. Intamplator sau nu niste chinezi plimbau prin presa mai ales un autobuz cica pe baterii. Bine ca a cazut Ponta la timp si nu ne-am trezit cu 500 de autobuze electrice chinezesti sa avem ce arunca.

Altfel si cu datoria tot la limata lui 40% suntem. Si ce sa vezi, CNADNR nu "poate" sa lanseze nici o licitatie noua, iar bugetul i s-a subtiat la jumatate. Nici de la UE nu prea poate ca si aia sunt speriati de bombe "englezesti" si nu prea stiu de unde sa umple cele 15 mld lire lipsa. Anual.

Deci, nu mai dezgropati subiecte vechi, bune dar irealizabile. Bucurati-va ca anul acesta vom avea livrarea de catre URAC a unui tramvai. Unul singur.

PS: Andrei, sper ca nu am fost prea tare oftopic. Dar dincolo de faptul ca nu se vrea, acum nici nu prea se mai poate.

 


Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean TibiV

S-ar mai putea... Dar la Club
Si acum este prea tarziu....

 


Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean Shinkasen

Sava_6115-6315 wrote:
- s-a facut tita mai investitia in reabilitarea liniei de tramvai pe Buzesti/Berzei pentru 4 linii de tramvai care vin la 15-20 sau 25 minute (42 nu se pune). Liniile nu au prea multi calatori pe aceasta portiune, iar capatul de la Plevnei nu mai satisface nevoile acestora. Fireste ca multi s-au orientat spre alte trasee din cauza timpilor de asteptare. Exista un proiect de extindere a liniei de tramvai pana la Unirii... dar cred ca nici stra-stra nepotii nu o sa-l prinda....


Proiectul de extindere era de prelungire pana la Chirigii, in proiectul Bulevardul Uranus, care a ramas in "Ur anus (engleza)" fix la cei ce aveau nevoie de acel traseu, atat cu masina, dar si cu RATB-ul, in zona Uranus - Chirigii se doresc noi demolari, dar se poate si cu mai putine demolari, daca se imparte o parte din trafic.
Cu indigo indica linia de tramvai, pe actuala Uranus se poate venii spre Chirigii si este loc de 3 benzi pe sens si pista de biciclete, iar dinspre Chirigii pe Calea Rahovei de la Piata de Flori, pana la Sabinelor si mai departe este loc cam inghesuit pentru 3 benzi sau macar 2 benzi tot intra, plus pista de biciclete si linie dubla de tramvai, trebuie doar expropiat o parte din terenul ce se afla zona pietonala de la cladirea acea complet renovata din complexul Fabricii de Bere, de demolat Piata de Flori si acum depinde ori de pe dreapta ori de pe stanga de demolat din cladiri si/sau ziduri.
ddd.jpg (222.32 KB; downloaded 4765 times)

Pe strada Hasdeu intr-un loc chiar intre Kogalniceanu si Splai e destul de inghesuit si probabil trebuie ori pasaj ori demolat una din cele doua cladiri destul de mari si care ar costa cateva zeci de milioane in despagurbiri.

 


Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean barbuandrei

@Shinkasen, Fara suparare ,dar ceea ce ne prezinti tu aici este de domeniul SF. Nu poti demola cladiri sau piete pentru a face un bulevard cu 3 benzi pe sens care nu isi are rostul sau mai stiu eu ce pasaj pe sub Hasdeu :))

 


Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean andrei11

Ba cam trebuie pasaj(e) in zona aceea, peste Splai si Kogalniceanu.

 


Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean Shinkasen

Nu trebuie neaparat 3 benzi, doar am zis ca e loc, pot fi doar doua, iar la Hasdeu acel pasaj, cred ca ar fi suprateran, dar oricum o invarti problema acolo ca demolezi unul din blocuri ca faci pasaj tot se duc cateva zeci de milioane de Euro pe ele, si da cam ar trebui in zona aia mai ales daca s-ar realiza Bulevardul Uranus, ca o se creasca aglomeratia si asa mare in zona iar acolo o sa se gatuie.
In proiectul Uranus, era inclusa si largirea strazii Vistierilor, iar probabil la Chirigii ar realiza un rond, chestii SF nu sunt, SF e cand te apuci si treci cu autostrada printr-un zgarie nori, asa cum au facut japonezi.
Oricum Piata de Flori vara pute in asa hal, cel mai bine ar trebui demolata si mutata intr-o locatie nou construita sau renovata, unde exista si facilitatile necesare petru o piata.

 


Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean andrei11

Nu inteleg de ce vreti neaparat demolari de blocuri la Kogalniceanu / Splai / Hasdeu. Tramvaiul il lasam la sol, aceasta e noua tendinta, vezi Pasajele  de la Piata Sudului / Grozavesti / Obor / Muncii. Nu mai e la moda cu tramvaiul in / pe pasaj. Acolo "sus" incap 4 benzi de circulatie fara prea mari deranjamente. Jos la fel, 2 benzi / sens ( dintre care una de  tramvai ), cu o semaforizare inteligenta ( la sol ) putem sa impacam si capra si varza.
In parcul Universitatii / respectiv Izvor exista suficient spatiu de gabarit pentru dezvoltarea lucrarii, nu trebuie demolari notabile in zona.
Pomi da, cati se vor taia ?  100 ? Exagerez eu, punem 100 pomi in parcul Izvor si compensam taierile, sa fie multumita toata lumea.
PS : La Muncii merita de studiat problema de ridicat tramvaiul  de pe  Mihai Bravu  la cota + 10 m, pentru ca la cota + 5 m va trebui facut pasaj Basarabiei - Decebal, eventual si o ramura spre Calarasi, nu stiu daca e posibil.
Tramvaiul de pe Basarabiei - Calarasi ramane la sol. Am facut eu unele schite de mult de tot, trebuie sa le caut, dar sunt usor naive, sunt de vreo 7 - 8 ani.

 



Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14 15
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420646 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use