Transportul în lumeEuropaPolonia / PolskaCracovia / Kraków

 

Topic: Tramvaie

59 posts, 23757 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
Re: Cracovia - tramvaie Icsilviu

Tronsonul de tramvai către Czerwone Maki construit pe partea laterală a străzii în 2012 folosind totodată conceptul de green track este una din cele mai solicitate linii de tramvai din oraș. Cartierul Ruczaj în care s-a construit linia nu are mai mult de 20 de ani, însă solicitarea transportului în acest cartier era atât de mare înainte de constucția tramvaiului încât autobuzele veneau la interval de un minut. 4 linii de tramvai circulă acum, dintre care linia 52 la intervale de 5 minute la orele de vârf. Apărută în 2012 odată cu înființarea acestui tronson de tramvai, numărul 52 sugerează ideea de metrou ușor, însă aruncă în derizoriu acest concept pentru că nu are nimic în comun cu el. Este doar singura linie în afară de 50 care are frecvență de 5 minute la orele de vârf, restul liniilor circulând la intervale de 10 sau 20 de minute.
DSC_5842.jpg (355.84 KB; downloaded 3968 times)
DSC_0566.jpg (334.28 KB; downloaded 3967 times)
DSC_0569.jpg (247.36 KB; downloaded 3967 times)
DSC_0570_1.jpg (205.68 KB; downloaded 3967 times)

 


Re: Cracovia - tramvaie Icsilviu

Linia spre Borek Fałęcki este construită pe partea dreaptă a străzii în stil de cale ferată și este aproape complet separată de trafic exceptând câteva parcări, lucru remarcabil pentru un tronson realizat în anii 50. Ceea ce este destul de ciudat pentru această linie destul de veche este că ocolește înainte de capăt un Mall apărut recent.
DSC_0770.jpg (425.74 KB; downloaded 3968 times)
DSC_0771.jpg (432.41 KB; downloaded 3968 times)
DSC_0772_2.jpg (364.21 KB; downloaded 3966 times)
DSC_0767.jpg (367.22 KB; downloaded 3966 times)
DSC_5807.jpg (444.1 KB; downloaded 3969 times)
DSC_5808.jpg (587.52 KB; downloaded 3966 times)

 


Re: Cracovia - tramvaie Icsilviu

Tramvaiul spre cartierul Kurdanów nu are nimic spectaculos decât bucla construită parțial pe estecadă. A fost primul tronson de tramvai realizat după căderea comunismului în 1999, un tronson mult așteptat având în vedere că strada pare să fi fost proiectată încă de pe vremea comuniștilor cu spațiu dedicat pentru tramvai. Ceea ce este interesant este legătura dintre tramvaiele low floor și acest tronson, datorită obsesiei autorităților locale de a trimite aici cele mai bune tramvaie. Pentru acest tronson au fost livrate la inaugurarea lui în 1999 primele tramvaie Bombardier, și a rămas pentru mulți ani singura zonă din Cracowia în care predominau tramvaiele low-floor, în condițiile în care în Nowa Huta primele tramvaie low-floor au apărut 10 ani mai târziu. Actualmente Kurdanów este capătul liniei de metrou ușor 50.
DSC_5881.jpg (331.41 KB; downloaded 3976 times)
DSC_5882.jpg (408.4 KB; downloaded 3974 times)
DSC_5883.jpg (468.08 KB; downloaded 3975 times)
DSC_0590.jpg (278.78 KB; downloaded 3977 times)
DSC_0591.jpg (326.1 KB; downloaded 3976 times)

 


Re: Cracovia - tramvaie Icsilviu

Capătul de la Biezanów Nowy:
DSC_0685.jpg (431.4 KB; downloaded 3976 times)
DSC_0686.jpg (426.23 KB; downloaded 3975 times)
DSC_0688.jpg (416.59 KB; downloaded 3975 times)
DSC_0679.jpg (415.47 KB; downloaded 3976 times)

 


Re: Cracovia - tramvaie Icsilviu

Cel mai nou segment de tramvai din Cracovia, estacada de tramvai este un pasaj construit peste stația de cale ferată Płaszów. Acest pasaj, construit cu fonduri europene exclusiv pentru tramvai, deși ar fi fost util și pentru traficul auto, în condițiile în care nu există trecere peste calea ferată pe o distanță de 10 km, leagă în aparență doar 2 cartiere alăturate, însă asigură o rută alternativă de tramvai care descongestionează mult centrul. Abia după inaugurarea acestui mic tronson, linia 50 de metrou ușor a devenit cu adevărat rapidă, însă cu prețul că ocolește tot centrul orașului exceptând stația subterană de sub Gara Centrală. Pasajul hobanat se remarcă prin virajul brusc pe care îl face spre capătul din nord-est. Stația de pe estacadă aflată deasupra gării și tronsonul în sine produce un număr redus de călători, însă esențială este economia de timp de 5 minute adusă liniilor 9 și 50.
DSC_0578.jpg (338.39 KB; downloaded 3976 times)
DSC_0579.jpg (350.77 KB; downloaded 3974 times)
DSC_0583.jpg (289.66 KB; downloaded 3985 times)
DSC_0584.jpg (311.3 KB; downloaded 3976 times)
DSC_0585.jpg (269.5 KB; downloaded 3975 times)
DSC_0586.jpg (324.99 KB; downloaded 3977 times)
DSC_0587.jpg (290.36 KB; downloaded 3974 times)
DSC_0588.jpg (283.39 KB; downloaded 3976 times)
DSC_0589.jpg (324.63 KB; downloaded 3975 times)
Si o poză din tramvai cu virajul făcut pe estacadă.
DSC_0704_1.jpg (239.99 KB; downloaded 3973 times)

 


Re: Cracovia - tramvaie Icsilviu

Inaugurata în 2010 și cuprinzând cel mai nou pod peste Vistula, linia spre Mały Płaszów a fost inaugurată simultan cu bulevardul pe care îl străbate printr-o zonă cu aspect industrial și se remarcă prin numărul redus de călători care folosesc stațiile de pe acest tronson. Utilitatea liniei de tramvai a apărut abia odată cu inaugurarea estacadei, având rolul unei alternative mai rapide la străzile înguste din centru.
DSC_0574.jpg (312.16 KB; downloaded 3988 times)
DSC_5808.jpg (308.17 KB; downloaded 3975 times)
DSC_5809.jpg (282.87 KB; downloaded 3975 times)

 


Re: Cracovia - tramvaie Icsilviu

În Nowa Huta, Plac Centralny reprezintă emblema cartierului construit în perioada stalinistă. Grand Union-ul de tip Grand Circle asigură legături facile cu tramvaiul către toate părțile cartierului imaginat de comuniști ca un implant muncitoresc în corpul unui oraș burghez. De aici liniile spre est ajung invariabil la combinatul siderurgic (Huta). În imediata vecinătate a intrării în combinat se află depoul de tramvaie Nowa Huta, iar de aici liniile se bifurcă ocolind pe la sud și nord combinatul. Combinatul a fost preluat de același ArcelorMittal cunoscut și în România, și reprezintă zona cea mai dezolantă a orașului cu clădiri abandonate aflate în ruină. Dacă linia spre Pleszów mai are câțiva călători care se îndreaptă spre satele învecinate, spre bucla de la Walcownia tramvaiele circulă complet goale.

Piața Centrală Ronald Regan, o combinație de arhitectură stalinistă și denumire de lider capitalist cum rar cineva și-ar fi imaginat:
DSC_5855.jpg (495.79 KB; downloaded 3964 times)
DSC_5856.jpg (416.58 KB; downloaded 3964 times)
DSC_5857_1.jpg (470.05 KB; downloaded 3964 times)
DSC_5858.jpg (444.67 KB; downloaded 3965 times)
DSC_5859.jpg (391.2 KB; downloaded 3963 times)
DSC_5904.jpg (650.4 KB; downloaded 3965 times)
DSC_5905.jpg (573.34 KB; downloaded 3964 times)
În această poză din nou un MAN GT6 care nu mai există din 2012.
DSC_5906.jpg (566.75 KB; downloaded 3964 times)

 


Re: Cracovia - tramvaie Icsilviu

Capătul de la Pleszów la sudul combinatului:
DSC_0735.jpg (518.64 KB; downloaded 3964 times)

 


Re: Cracovia - tramvaie Icsilviu

Bucla de la Walcownia la nordul combinatului. Deservită în mod tradițional de 3 linii, acum nu mai circulă aici decât un tramvai la 20 minute pe linia 22, și chiar și așa tramvaiele sunt goale.
DSC_5908.jpg (638.5 KB; downloaded 3965 times)

 


Re: Cracovia - tramvaie Icsilviu

Un pic mai la nord, linia spre Wzgórza Krzesławickie se remarcă prin podețele cu linie intercalată. În rest, tramvaiele străbat o zonă pustie lăsată în voia naturii.
DSC_5896.JPG (345.63 KB; downloaded 3962 times)
DSC_5898.JPG (337.74 KB; downloaded 3961 times)
DSC_5899.JPG (346.46 KB; downloaded 3961 times)
DSC_5860.jpg (517.88 KB; downloaded 3964 times)

 


Re: Cracovia - tramvaie Icsilviu

În schimb liniile care merg spre vestul cartierului prezintă o diferență notabilă. Aici prodomină blocurile de locuințe construite în ultimile decenii comuniste la care se adaugă blocuri noi, construite recent. În zona buclelor de tramvai de la Mistrzejowice și Osiedle Piastów orașul este în plină dezvoltare. Cererea de transport este în creștere și la fel și numărul liniilor de autobuz din zonă, în condițiile în care tramvaiul ajunge de aici în centru pe rute destul de lungi și ocolitoare. O posibilă legătură de tramvai directă spre centru a fost luată în considerare, dar rămâne ipotetică. În ultimii doi ani, autoritățile au pus în discuție și o eventuală linie de metrou spre acest cartier.

Capătul de la Mistrzejowice în 2009:
DSC_5910.jpg (440.15 KB; downloaded 3963 times)
DSC_5911.jpg (368.56 KB; downloaded 3960 times)
DSC_5913.jpg (411.85 KB; downloaded 3962 times)

 


Re: Cracovia - tramvaie Icsilviu

Linia spre Osiedle Piastów
DSC_0731.jpg (430.83 KB; downloaded 3963 times)
DSC_0732.jpg (375.98 KB; downloaded 3962 times)
DSC_0733.jpg (369.29 KB; downloaded 3962 times)
DSC_0734.jpg (444.08 KB; downloaded 3962 times)

 


Re: Cracovia - tramvaie Icsilviu

În 2015, Cracovia a decis să aplice o nouă schemă de numerotare a tramvaielor după modelul implementat cu câțiva ani în urmă pentru autobuze. Astfel, s-a introdus un cod din 2 litere și 3 cifre:  XYxxx.
Prima literă reprezintă depoul sau destinația specială a tramvaiului: H - depoul Nowa Huta, R - depoul Podgórze, O - vehicul de școală, Z - vehicul de muzeu.
A doua literă reprezintă modelul de vehicul; B - remorcă C3 de la SGP/Lohner, F - Duwag GT8S/C, G - Pesa 2014N Krakowiak, K - MAN N8S/C, L - Rotax EU8N, P - Bombardier NGT6, T - vagoane tehnice, W - vagon motor E1 de la SGP/Lohner, V - vehicul de muzeu, X - Protram 405N, Y - Bombardier NGT8, Z - Konstal 105Na.
În momentul de față există următorul parc circulant:
- 12 tramvaie N8S provenite din Nurnberg (11) și Essen (un M8S - convertit pentru ecartament normal) cu numere de parc actuale HK451-HK462. Toate au fost modernizate după preluarea de câtre MPK.
- 28 tramvaie GT8S second hand din Dusseldorf cu numere RF301-RF328
- 72 tramvaie E1 din Wiena cu numere de la 101 la 174 și prefixe HW și RW.
- 62 remorci Lohner C3 cu numere de la 502 la 563 și prefixe HB și RB.
- 35 tramvaie Rotax provenite din fostele garnituri de metrou de pe linia U6 din Viena. Toate au trecut printr-un amplu proces de reconstrucție realizat de MPK. Numerotarea este HL401-HL435.
- 97 de vagoane Konstal 105N cu numere de la 201 la 290 și de la 701 la 722 cu prefixe HZ și RZ.
- 14 tramvaie Bombardier NGT6 generația 1 cu numere RP601-RP614
- 36 tramvaie Bombardier NGT6 generația 2 cu numere RP615-RP650
- 24 tramvaie Bombardier NGT8 cu numere RY801-RP824
- 1 prototip Protram 405N cu numărul HX999
- 36 tramvaie PESA 2014N Krakowiak cu numerele RG901-RG914, HG915-HG936

 


Re: Cracovia - tramvaie Icsilviu

Câteva imagini reprezentative privind tramvaiele, cuprinzând în special poze din interiorul vehiculelor:

Pesa Krakowiak:
DSC_0581.jpg (332.73 KB; downloaded 3968 times)
DSC_0580.jpg (365.56 KB; downloaded 3969 times)
DSC_0798_1.jpg (322.58 KB; downloaded 3968 times)
DSC_0801_1.jpg (323.52 KB; downloaded 3967 times)
DSC_0802_1.jpg (190.4 KB; downloaded 3968 times)
DSC_0803_1.jpg (226.09 KB; downloaded 3971 times)
DSC_0804_1.jpg (300.7 KB; downloaded 3968 times)
DSC_0806_1.jpg (328.06 KB; downloaded 3968 times)
DSC_0809.jpg (302 KB; downloaded 3967 times)

 


Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Cracovia / Kraków  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420554 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use