Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Tarifele transportului public din București

206 posts, 68960 views
 
Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective andrei11

:twisted:
Si cu multi salariati care nu castiga 1500 lei ce se intampla ?

 


Re: Stiri, noutati, perspective georgica2704

Pentru prima oara apare ca si contraventie, sanctionata cu 10 lei, ne validarea abonamentului valabil.  ;)Trebuia mai demult , dar si o intesificare a controalelor mai ales pe liniile mai ,,speciale,, ( gen 139,220,32,117, etc. )

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective 133 313

Genial, bravo RATB. Deci sa nu mai dea primaria subventia pentru pensionarii care merg cu autoturismul. Si sa ia mai multi bani la bunplatnici. Una prosta, alta si mai proasta. Gata, s-a rezolvat! Am sarit din lac in put. Deci baltismul, furturile, chestii trestii, contractele de kko... astea raman batute in cuie.
Azi cred ca am fost singurul care a validat in 173 pe 3/4 din traseu. And believe me, nu era plin de pensionari.
SI BONUS!!! Apare in premiera... PEDEPSIREA BUNPLATNICILOR! Ca au indraznit sa nu faca blatul ca majoritatea, in acest fel sfidand-o. :lol:  :twisted: La executare silita cu ei! Cu RATB adica, nu cu bunplatnicii.
P.S. Directorii mai sunt in functie maine?  :twisted:

 


Re: Stiri, noutati, perspective andrei11

Recunosc ca am citit doar titlul. Si cum isi dau seama ca am validat sau nu abonamentul ?
Ce, daca il validez scrie pe terminal card deja validat sau scrie perioada de valabilitate a abonamentului ? Ca nu inteleg.

 


Re: Stiri, noutati, perspective cobradinberceni

Ai incercat sa validezi de doua ori? Nu merge, iti spune ca ai validat deja. Parca iti indica si 15 minute pentru urmatoarea validare?! Aici poate gresesc, dar cert e ca iti zice ca ai validat deja.
In fine, o prostie. Ii freaca grija de statistici de genul platitori vs utilizatori.

 


Re: Stiri, noutati, perspective autob368

Tarifele abonamentelor mi se par exagerat de mari in viziunea proiectului de redresare a RATB, atata timp cat salariile sunt inca la un nivel scazut... ar insemna ca un abonament lunar la RATB + METROREX sa ma coste circa 150 lei, la un venit de 1000-1200 lei lunar... majorarile ar trebui sa fie la pretul pentru o calatorie, la contraventii si taxarea pensionarilor cu venituri peste 1000 lei si introducerea acelui interval orar pentru gratuitatile pensionarilor. Si de ce eu, bun platnic, platitor de abonament, daca uit / nu am cum valida cardul / uit cardul acasa, sa fiu sanctionat cu 10 lei??? Doar pentru statisticile lor???? Sa intensifice controalele pe TOATE liniile si IN TOATE zonele Capitalei, fara "favoritisme" pe criterii etnice...  :twisted:

 


Re: Stiri, noutati, perspective ov1d1u

misterr wrote:
RATB mai propune şi o suprataxă pentru nevalidarea abonamentului de 10 lei, iar pentru călătoria cu mijloacele de transport fără achiziţionarea unui titlu de transport valabil, suprataxa ar urma să ajungă la 100 de lei.


Super, deci acum "conaţionalii" noştri or să se poată uita cum fraierul care a dat bani pe abonament ia amendă pentru că nu l-a validat în timp ce de ei nu se atinge nimeni. În ţara asta furtul nu doar că e sport naţional, ci e şi încurajat, aparent.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Daddy

misterr wrote:
"RATB mai propune şi o suprataxă pentru nevalidarea abonamentului de 10 lei.".

Acum chiar m-am convins ca decidentii din RATB nu calatoresc si nu calatorit niciodata cu ITB/RATB. Ca si ideea pe care am auzit-o acum ceva vreme din partea unui reprezentant la regiei - ca accesul calatorilor sa se faca numai pe la usa din fata. As vrea sa vad cum domniile lor vad aceste lucruri realizandu-se la ora de varf pe linii ca 41,102 sau 381. Nu ma mir de ce RATB a ajuns in faliment cu asemenea dilentantism.

"Potrivit RATB, creşterea preţului unei călătorii la 1,8 sau 2 lei ar putea să "resusciteze" regia "pe partea de încasări"

Incasarile vor creste dar nu semnificativ. Daca pana acum validau 4 din 10 calatori de acum incolo vor valida 3. O idee mai buna ar fi fost gratuitatea pt toti, ar fi atras calatori, i-ar fi scos din autoturismele proprii. Dar ar fi sarit sindicatul in sus, controlorii, casierii trebuiau concediati. Asa ca se va alege marirea tarfielor fie la 1.8 fie la 2 lei. Probabil la 1.8.

Dar daca tot vom avea tarife de lux, astept si conditii de lux!

 


Re: Stiri, noutati, perspective alchimistul

In cazul unei scumpiri precum cea propusa mai sus, calatorii platitori ar trebui sa inceteze orice validare sau achizitie de titluri de calatorie. Cu denuntarea in masa a amenzilor, pana la reglarea situatiei in asa fel incat toata lumea (inclusiv "discriminatii") sa plateasca. Ori e " moca" pentru toti, ori platim toti, jucam dupa aceleasi reguli. Ei probabil au socotit ca printr-o majorare de 50% a pretului abonamentelor si de 60-70% a pretului biletelor, vor incasa de la cei 60% platitori aceeasi suma care s-ar incasa daca ar plati toti INAINTE de scumpire.
Ne e de ajuns sa platim o data pentru noi, nu vrem sa tinem in carca si "parazitii"  :evil:

 


Re: Stiri, noutati, perspective zapacitu

In alte tari, accesul se face pe o singura usa; eventualele usi suplimentare sunt pentru situatii de urgenta. Iar soferul nu pleaca din statie daca cineva nu a validat. Cica initial mergea cu un jandarm langa el. Actualmente (la zeci de ani de la introducere) se circula civilizat. Da, dureaza mult sa te urci in autobuz dar cand colectezi de la toti si nu de la 10%... e ceva.

Eu stiu un pusti care timp de 13 ani a mers cu RATB-u: din clasa a Va pana la facultate. Avea reducere 50% (nu avea de la facultate gratuit, doar 50), mergea zilnic cu un autobuz dus si unul intors. Nu si-a facut niciodata abonament. Stiti ce mi-a zis? Ca la cate controale sunt la orele la care merge el, e mai ieftin sa plateasca o amenda pe an decat abonament lunar. Stiu ca l-a prins de vreo 3 ori controlu si a primit o singura amenda - la care a dat datele colegului sau de grupa cu abonament valabil.

Ce pretentii sa avem noi (vezi paragrafu 1 cum e la altii) cand pustimea se ceva pe ea de regie?

Eu unul sustin:
- tarif de 2 lei / calatorie
- subventii mari pentru elevi, studenti si pensionari cu pensii mici (sa zicem sub 1500 - parca si ei vehiculau suma asta)
- gratuitate in afara orelor de varf pentru pensionari cu pensii mici
- acces monitorizat, urcare doar pe la usa din fata
- taxare obligatorie la urcare sau nu plecam din statie + vin jandarmii
- amenzi aplicate la sange
- supracontroale periodice: stop autobuz, jandarmii verifica toti calatorii - care e ok primeste 2 calatorii bonus, pt ca a fost intarziat degeaba

Si uite asa in loc sa dea 40-50% (eu cred ca e mult la ora actuala) cate 1 leu, dau 90-95% cate 2 lei si Regia incepe sa aiba bani. Viteza nu va fi afectata decat in primele 2-3 luni pana se obisnuieste lumea.


Sunt complet impotriva gratuitatii. Platiti in mama ei de treaba, ca nicaieri in tarile civilizate nu e mocca; doar la noi nesimtirea troneaza... si unii vor sa o faca lege observ  :cry:

 


Re: Stiri, noutati, perspective cris_m

Indiferent de masuri, tarife etc pana nu se face control la sange in toate vehiculele nu scapam de licheni!

Eu unul as mai face o chestie care sincer mi se pare de bun simt: o amarata de baza de date in care sa fie introdus istoricul calatorului (macar CNP-ul) astfel incat chiar daca ti-ai uitat cardul acasa, dar tu ai abonament sa scapi de amenda. Nu mi se pare ok sa primesti amenda doar pt ca l-ai uitat sau ai uitat sa iti faci reincarcare pentru 2 zile si tu sa fi platit luna de luna :!:
Cu CNP-ul e cel mai sfant ca asa daca ai avut mai multe carduri de-a lungul timpului esti mai usor de identificat...

Repet, masura sa fie aplicata doar pentru bun-platnici care isi fac abonament luna de luna. A nu se intelege ca tin cu blatistii...Doamne fereste! Spun de acest lucru, deoarece si eu era sa ma confrunt cu acest lucru... tot pentru ca mi-am uitat 1 zi abonamentul acasa.... ceea ce m-a deranjat maxim.

 


Re: Stiri, noutati, perspective alchimistul

Eu ma indoiesc ca o data cu scumpirea se vor intensifica controalele ori ca va fi controlata toata lumea, nediscriminatoriu. Cu atat mai putin ca se vor aplica amenzi celor care si pana acum au mers "moca".

E absurd sa fiti de acord cu o scumpire care sa acopere banii neincasati pana acum de la cei 50% blatisti. Nu faceti altceva decat sa fiti partasi, indirect, la "furt", ba mai mult, sa il incurajati in mod tacit. Nu sunt oare de ajuns ajutoarele sociale pe care statul DEJA le plateste din banii vostri ? Care ajutoare sociale au incurajat la greu lenea, drept dovada vin investitori dornici deschida cate o unitate de productie, iar lumea refuza (mai ales in mediul rural) pentru ca primeste deja de la stat suficient, fara sa presteze nimic.

Altii sunt in stare sa iasa in strada pentru te miri ce, iar noi nu putem face un amarat de boicot la adresa regiei pentru ca ne cere sa platim per capita cat pentru doi. Ori platesc toti, ori sa subventioneze statul 100%. Dar nu sa luam mai mult de la cei care deja platesc ca sa acoperim pierderile. Modelul asta nu a dat roade pana acum in nicio companie de stat in ultimii 25 de ani.

 


Re: Stiri, noutati, perspective andrei11

Cat din totalul veniturilor reprezinta incasarile din bilete / abonamente ?

 


Re: Stiri, noutati, perspective Florinds

Buna intrebare... Si cred ca nu vor creste prea mult chiar daca se scumpesc.
Mie sincer mi se pare si acum prea scump pentru ce se ofera si nu poti cere oamenilor bani mai multi ca sa strangi tu la ciorap sa schimbi flota.
Totusi, de ce trebuie milioane de euro bagate in SAP, daca nu se face controlul cum trebuie si se scurg banii?

Mi se pare aberant sa dau 6 lei daca merg cu 3 mijloace... Si sa astept la fiecare mijloc si stau inghesuit.
Si pentru 1 l de benzina care iti ajunge cam 10 km dai chiar mai putin de 6 lei (vorbim de cost imediat, mai sunt si altele, dar e cel mai important cost, cu cat mergi mai mult, cu atat 1 km este mai ieftin)...
Daca deja merg mai mult de 2 persoane... Ce sa mai, unii nu au nicio limita.
Deci pana la urma care mai e incurajarea transportului in comun?

 


Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420539 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use