MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM7 Sos. Alexandriei - Unirii - Colentina - Voluntari

 

Topic: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7

84 posts, 31316 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 andrei11

In continuare in acest topic vom discuta despre propunerile voastre despre noile statii de metrou "Obor" de pe magistralele M 1 / M 7.
Pentru inceput voi prezenta pe scurt situatia actuala din intersectia bulevardelor ( soselelor / cailor) Stefan cel Mare / Mihai Bravu / Colentina / Mosilor asa cum se prezinta ele dupa sistematizarile complexe ale anilor '970.
Precum se stie in intersectia cu pricina, denumita genericBucur Obor avem de-a face cu un complex de constructii de pe vremea comnismului constand din :
- Un pasaj rutier subteran pe directia Stefan cel Mare - Mihai Bravu costand dintr-o sosea cu 2 benzi / sens.
- Doua parcaje subterane pe doua nivele, respectiv Parcajul Colentina si Parcajul Mosilor cu acces / evacuare prin pasajul rutier mai sus amintit.
- Doua treceri subterane de pietoni care subtraverseaza Calea Mosilor respectiv Soseaua Colentina.
- Acces direct din pasajul pietonal Colentina catre statia de tramvai care (de)serveste sos Colentina / Calea Mosilor.
- O fosta statie de tramvai subterana pe directia Stefan cel Mare - Mihai Bravu convertita in statia de metrou "Obor" / M 1.
In timpul capitalismului contemporan a aparut si o statie de tramvai la nivel care serveste tramvaiele din directia Stefan cel Mare - Mihai Bravu.
In mare complexul de constructii din intersectie prezentat mai sus este compus din 3 dreptunghiuri egale dezvoltate pe directia Colentina - Mosilor independente si lipite intre ele, asa cum se observa din plansa 4 ( Dreptunghiul Verde, dreptunghiul Albastru, dreptunghiul Galben* )
Plan general 05.png (1.78 MB; downloaded 5665 times)

Daca ne uitam atent, pe plansa 4 apar unele anomalii evidentiate in plansa 11 anomalii care daca este cazul le vom detalia in viitor.
Plan general 06.png (1.8 MB; downloaded 5344 times)

Deocamdata atat, astept observatii / dezvoltari ale subiectului.
Atrag atentia in mod categoric, aceste planse ( si cele care vor urma ) pot fi folosite de voi in modul cel mai firesc cu putinta, pot fi preluate, modificate, corectate, etc, fara nici o problema din partea mea.
_________________________
Evident ca cele 3 dreptunghiuri sunt de fapt paralelipipede, dar intelegeti ideea.  :idea:

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 andrei11

O sa extragem toata constructia din harta Google si o sa rezulte ( in plan ) un dreptunghi, cu dimensiunile care le-am notat pe desen. Cele 3 dreptunghiuri unite acum intre ele formeaza o figura geometrica unica orientata pe directia Stefan cel Mare - Mihai Bravu avand ca si axa de simetrie centralaAxa T Rex   :D  (plansa 2 ).Nu am notat si anomaliile semnalate mai sus, o sa le evidentiez data viitoare.
Constructia este dezvoltata pe lungime pe 14 axe ( A --> N ), avand ca si axa de simetrie Axa T Rex  :D iar pe latime pe 25 de axe, numerotate ca atare. Axele 9 si 17 sunt lipite doua cate doua corespunzatoare celor 3 dreptunghiuri care formeaza ansamblul.
In Detaliu ( plansa 1 ) puteti observa si alte dimensiuni.
Stalpii se gasesc la intersectia tuturor axelor  A --> N  cu 1 --> 25, evident cu anomaliile de rigoare pe care le vom comenta data viitoare.
Aveti si o sectiune A - A corespunzatoare axei 8.
Succes la studiat / comentat / modificat / criticat.   :D
Important :
Desenele respecta proportiile din teren, sunt facute la scara, desi scara nu apare in desene.
Gabaritul constructiei.png (15.55 KB; downloaded 5512 times)
Detaliu dimensiuni.png (17.12 KB; downloaded 5511 times)
Sectiunea A-A.png (12.65 KB; downloaded 5510 times)

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 mcosmin

Cred ca un prim lucru ce ar trebui facut in statie este largirea peroanelor. Actuala statie abia daca poate prelua fluxul de calatori de pe M1. Daca mai vin si posibili calatori de pe M7 ... nici nu vreau sa ma gandesc.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 sab

Largit ? Nu prea ai unde....
Trebuie demolata actuala statie si construita o statie de metrou adevarata.

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 andrei11

Nu se largeste, se intra cu tancul acolo / cu bomba atomica si o sa apara ceva de genul de mai jos, dar asta in...episoadele viitoare.
Ca sa fiu mai explicit, statia lui M 1sub actuala statie / pasaj rutier ( din ambele sensuri ) / apoisub viitoarea statie M 1  pasajul de acces in statiile M 1 / M 7 si acces cu suprafata iar sub toate statia lui M 7  :roll:  :mrgreen:
Modificare 10.png (34.12 KB; downloaded 5339 times)

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 andrei11

Pentru colegul mcosmin si pentru alti cititori / useri, actualele statii de metrou Obor / Muncii sunt "ca si locatie"  :shock:  fix in fostele statii de tramvai transformate in statii de metrou,la nivel cu pasajele rutiere respective. In concluzie nu ai unde sa mai latesti statia pentru ca dai in pasajele rutiere.  :twisted:
7-26-2015 8-34-31 PM.png (355.32 KB; downloaded 5491 times)

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 mcosmin

Se muta pasajul mai hacana atunci. Nu prea ai cum sa opresti circulatia pe M1 ca sa muti linia mai jos.

Ca nu se vrea e o alta problema. Dar de putut sigur se poate.

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 andrei11

O oprartie dureroasa dar necesara... Se opreste circulatia pe M 1 ( statia terminus o sa fie Victoriei ) si :
1) Se rezolva statia Obor asa cum am gandit-o eu.
2) Se transforma actuala statie Stefan cel Mare in parcare subterana.
3) Se construieste statia de metrouDorobanti si pasajul rutier / de tramvai aferent pe sub Polona / Floreasca / Dorobanti.
4) Se construieste o noua statie de metrou aproximativ in dreptul Spitalului Colentina.
5) Se rezolva statia Dristor 2 pentru continuarea traseului magistralei 1 ( M 1 / eventual M Inelară ) pe sub str.  Ramnicu Vâlcea.
Arhitectul lui Napoleon a pus tunurile in Paris si a trasat actualele bulevarde.
Cinci ani vor trece ca o clipa dar in urma lor vom avea o portiune de magistrala ( indiferent cum se va numi ) demna pentru o suta de ani de atunci  incolo.
Desi si ideea ta e de luat in seama, eu nu m-am gandit la asta. Tot aveam in cap cele 5 puncte enumerate mai sus. Trebuie rezolvate odata si statia de la Dorobanti,  de la Spitalul Colentina si  prelungirea de la Dristor 2  :(

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 George

Vise...totul va ramane asa, mai bine construim ceva nou...M 4, M 5, M  6, M 7, poate....

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 andrei11

De acord, dar ce faci cu M 7 la Obor ?  Sau nu prevezi o corespondenta cu M 1 acolo ?
# mcosmin revin, sa stii ca asta e solutia cea mai plauzibila, bravo, a fost o idee de milioane ( economisite )  :!:  :!:
Acum n-am timp, dar o sa incerc maine sa fac o schita dupa ideea ta, chiar merge !

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 rosetti61

Statia de pe M7 se va face dincolo de statia de tramvai sub Colentina, probabil cu legatura si din pasajul pietonal.
Problema corespondentei acolo e o chestiune cu cantec - daca se va face un tunel de legatura din vestibulul sau de la peronul M7 pana la M1, statia actuala va fi sufocata de fluxul celor care vor sa schimbe cu M1, printre care se vor gasi si "destepti" care sa iasa din M7 direct la tramvaiul 1, fara sa mai stea la semafor. Peroanele vor fi ingustate de gurile scarilor de acces (cate doua pe fiecare parte, orientate spre capetele statiei, scari rulante pereche urcare/coborare sau fixe), pozitionate intre stalpi.
O alta metoda ar putea fi aplicata numai la Obor, pentru facilitarea transferului intre linii si anume validarea si la iesire a cartelei - poarta doar citeste si imprima data/ora iesirii si un cod care este valabil o anumita perioada de timp, sa zicem nu mai mult de 15 minute; in acest interval, la intrarea in M1 sau M7 aparatul citeste codul si permite accesul fara taxare.  Necesita ceva logistica, programare, dezavantaje are prin faptul ca trebuie sa iesi si sa cobori, trafic mare pe accese si turnicheti.
Orice solutie fizica de corespondenta presupune spargeri, ca n-ai ce sa faci, ca sa nu carpesti sunt necesare lucrari de anvergura, cu inchiderea/devierea traficului, reproiectari. Nu s-a putut face peron central ca la Muncii din cauza acceselor in parcare?

Ca sa largesti peroanele trebuie modificate accesele in parcare - mutarea/demolarea acelui zid despartitor; peretii statiei sunt turnati sau din prefabricate/caramida? Nu se poate face decat oprind traficul auto in pasaj si statia de metrou deschisa partial fie se circula fara oprire.

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 andrei11

Solutia luimcosmin e castigatoare. Actualul pasaj auto o sa fie tot peron. In felul acesta peronul va fi suficient de lat pentru accesele pentru corespondenta. Intr-adevar pe timpul lucrarilor probabil ca metroul nu va opri in statia Obor.
Pasajul nu are pereti de rezistenta, are numai stalpi si grinzi. Tot ce e perete e de umplutura.
Corespondenta cu M 7 se va face pe dedesubt cu oarece modificari la unii stalpi si nu va necesita taxare la iesire / intrare.  8-)
Sper ca maine sa ma ocup de schita, mcosmin a fost cu ideea   :idea:  eu o sa vin numai cu desenul. :oops:
rosetti61 wrote:
... Nu s-a putut face peron central ca la Muncii din cauza acceselor in parcare?

Nu, datorita configuratiei structurii de rezistenta, respectiv al amplasamentului stâlpilor din actuala statie de metrou Obor. La Muncii s-a preferat alt amplasament al stâlpilor.

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 florin

Dar chiar trebuie mărite peroanele? Dacă nu se face iar un racord, mă gândesc că vor fi mulți care vor merge cu M7 spre centru direct, nu o să schimbe cu M1. Chiar și o parte din cei care acum folosesc M1, la Obor vor coborî direct la M7.

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 zapacitu

Foarte interesanta statia asta, intr-adevar.

Probabil statia in sine va fi pe partea cu Colentina.

Eu prevad o solutie în stilul acesta :
- "Mancat" o parte din parcare si inlocuit cu pasaj auto; practic mutat totul o banda spre parcare, cel putin in zona centrala a pasajului;
- Fosta banda 2 din pasaj, zona centrala va fi utilizata pentru (intrarile unui) pasaj subteran de comunicatie (gen Izvor; acestuia  poate ii pun lifturi sau rulante);
- din acest pasaj de comunicatie (care sper sa fie cel putin de doua ori mai lat decat la Unirii), acces in statia M7 - oriunde ar fi ea amplasata.

Si cam atat. Alternativa ar fi desfiintarea unei zone de parcare. Nu imi surade ca idee.

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M7 Sos. Alexandriei - Unirii - Colentina - Voluntari  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use