Topic: Budapesta - metroul
17 posts, 7294 views
📖 Pagination options
- Dr2005
-
Posted:
-
Budapesta - metroul
Dr2005
Înainte să mergem la tramvaie, să coborâm puţin la căldură şi vedem câteva aspecte legate de metrou.
Accesul spre statia de metrou Astoria:
Pe peronul statiei Budapest Keleti pu.:
,,pu" ăla vine de la palyaudvar, adică gară.
La Budapesta nimeni nu se plange de vechimea ramelor de metrou si nu vin cei de la Scorseze sa te salte de la prima vedere a camerei foto (nu mai zic de folosirea ei).
#164 si #189 la Budapest Keleti pu.:
Înainte să mergem la tramvaie, să coborâm puţin la căldură şi vedem câteva aspecte legate de metrou.
Accesul spre statia de metrou Astoria:
m_statia_astoria_383.jpg (366.49 KB; downloaded 6572 times)
Pe peronul statiei Budapest Keleti pu.:
m_statia_budapest_keleti_pu_133.jpg (360.11 KB; downloaded 6563 times)
,,pu" ăla vine de la palyaudvar, adică gară.
La Budapesta nimeni nu se plange de vechimea ramelor de metrou si nu vin cei de la Scorseze sa te salte de la prima vedere a camerei foto (nu mai zic de folosirea ei).
#164 si #189 la Budapest Keleti pu.:
m_164_334.jpg (325.92 KB; downloaded 6559 times)
m_189_342.jpg (381.79 KB; downloaded 6566 times)
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Budapesta
bercenicity
Poze cu statiile de pe M4 (7.4 km in prima faza) care se deschide pe 30 martie
https://www.facebook.com/media/set/?set...636&type=1
Poze cu statiile de pe M4 (7.4 km in prima faza) care se deschide pe 30 martie
https://www.facebook.com/media/set/?set...636&type=1
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Budapesta - metroul
Robert24
Metroul din Budapesta detine in prezent 4 linii
-
- linia 1 - intre Vörösmarty tér ↔ Mexikói út - este cea mai veche linie de metrou din Europa continentala, datand din 1896. Are 4.7km si 11 statii
-
- linia 2 - intre Déli pályaudvar (Gara de Sud) ↔ Örs vezér tere - dateaza din 1970, are 10.3km si 11 statii
-
- linia 3 - intre Újpest-Központ ↔ Kőbánya-Kispest - dateaza din 1976, este cea mai lunga linie de metrou din Budapesta: 16.5km si are 20 de statii
-
- linia 4 - intre Kelenföld vasútállomás (Gara Kelenföld) ↔ Keleti pályaudvar (Gara de Est) inaugurata la 28 martie 2014, are 7.4km si 10 statii
Pe linia 1, circula 23 trenuri scurte formate din 3 vagoane (21-41 din 1973, 42 si 43 din 1987).
Pe linia 3, circula trenuri foarte vechi sovietice produse de Metrovagonmas, care dateaza din 1975-1991. Unele se prezinta intr-un grad excesiv de uzura.
Pe linia 2, circula trenuri noi produse de Alstom - modelul Metropolis AM5. Sunt 22 garnituri cu 5 sectiuni produse intre 2009 si 2013. La nevoie mai pot fi intercalate si trenuri vechi.
Pe linia 4, circula trenuri noi produse de Alstom - modelul Metropolis AM4. Sunt 15 garnituri cu 4 sectiuni produse in 2013. Pe aceasta magistrala se circula in sistem ATO.
Metroul din Budapesta detine in prezent 4 linii
-
- linia 1 - intre Vörösmarty tér ↔ Mexikói út - este cea mai veche linie de metrou din Europa continentala, datand din 1896. Are 4.7km si 11 statii
-
- linia 2 - intre Déli pályaudvar (Gara de Sud) ↔ Örs vezér tere - dateaza din 1970, are 10.3km si 11 statii
-
- linia 3 - intre Újpest-Központ ↔ Kőbánya-Kispest - dateaza din 1976, este cea mai lunga linie de metrou din Budapesta: 16.5km si are 20 de statii
-
- linia 4 - intre Kelenföld vasútállomás (Gara Kelenföld) ↔ Keleti pályaudvar (Gara de Est) inaugurata la 28 martie 2014, are 7.4km si 10 statii
Pe linia 1, circula 23 trenuri scurte formate din 3 vagoane (21-41 din 1973, 42 si 43 din 1987).
Pe linia 3, circula trenuri foarte vechi sovietice produse de Metrovagonmas, care dateaza din 1975-1991. Unele se prezinta intr-un grad excesiv de uzura.
Pe linia 2, circula trenuri noi produse de Alstom - modelul Metropolis AM5. Sunt 22 garnituri cu 5 sectiuni produse intre 2009 si 2013. La nevoie mai pot fi intercalate si trenuri vechi.
Pe linia 4, circula trenuri noi produse de Alstom - modelul Metropolis AM4. Sunt 15 garnituri cu 4 sectiuni produse in 2013. Pe aceasta magistrala se circula in sistem ATO.
- Robert24
-
Posted:
-
- Hawkuletz
-
Posted:
-
Re: Budapesta - metroul
Hawkuletz
Si cateva imagini de pe M1, multumita faptului ca la ei este permis fotografiatul la metrou:
Statiile pastreaza aspectul original:
Capat si oglinda la Vorosmarty Ter
Intregul tren e surprinzator de mic.. dar intervalul de succedare compenseaza
Interiorul vagonului:
Apropos de ce spuneam la inceput - la capete de linie sunt agenti de paza care controleaza biletele; nu au avut nimic de comentat cu privire la fotografiat.
Un alt aspect interesant este ca tot metroul este imediat sub nivelul strazii, se coboara un singur rand de scari pana in statie; de fapt in ultima poza se vede lumina zilei in dreptul scarilor. Desigur, daca vrei sa treci de la un peron la altul iesi la suprafata si cobori la peronul celalalt.
Si cateva imagini de pe M1, multumita faptului ca la ei este permis fotografiatul la metrou:
Statiile pastreaza aspectul original:
M1_Opera.JPG (93.13 KB; downloaded 5652 times)
Capat si oglinda la Vorosmarty Ter
M1_Vorosmarty.JPG (127.55 KB; downloaded 5650 times)
Intregul tren e surprinzator de mic.. dar intervalul de succedare compenseaza
M1_tren_Mexikoi.JPG (119.31 KB; downloaded 5648 times)
Interiorul vagonului:
M1_interior.JPG (122.29 KB; downloaded 5653 times)
Apropos de ce spuneam la inceput - la capete de linie sunt agenti de paza care controleaza biletele; nu au avut nimic de comentat cu privire la fotografiat.
Un alt aspect interesant este ca tot metroul este imediat sub nivelul strazii, se coboara un singur rand de scari pana in statie; de fapt in ultima poza se vede lumina zilei in dreptul scarilor. Desigur, daca vrei sa treci de la un peron la altul iesi la suprafata si cobori la peronul celalalt.
- Radu Stanescu
-
Posted:
-
Re: Budapesta - metroul
Radu Stanescu
Proiectul unei statii de metrou de pe noul M4. Poate invatam si noi ceva de la ei!
http://www.archdaily.com/546390/twin-st...rchitects/
Proiectul unei statii de metrou de pe noul M4. Poate invatam si noi ceva de la ei!
http://www.archdaily.com/546390/twin-st...rchitects/
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Budapesta - metroul
Robert24
Contract pentru modernizarea trenurilor vechi
Metrovagonmash a fost selectat pentru modernizarea a 222 vagoane de metrou vechi care circula in Budapesta. Compania ruseasca a fost declarata castigatoare in fata a altor 6 ofertanti.
Contractul acopera modernizarea a 185 vagoane de tip 81-717/714, 10 vagoane de tip 81-717/714-2M si 27 vagoane de tip Ev3 si va include sistem de monitorizare CCTV, instalatii AC in cabinele conductorilor, instalatii de ventilatie fortata in saloane, dar si upgradarea echipamentelor de tractiune si control. Metrovagonmash a declarat ca viata acestor trenuri va fi extinsa cu 25 de ani.
Primul vagon modernizat va fi livrat la 265 zile de la semnarea contractului, iar durata totala a contractului va fi de 34 de luni.
Sursa: http://www.railwaygazette.com/news/news...tract.html
Contract pentru modernizarea trenurilor vechi
Metrovagonmash a fost selectat pentru modernizarea a 222 vagoane de metrou vechi care circula in Budapesta. Compania ruseasca a fost declarata castigatoare in fata a altor 6 ofertanti.
Contractul acopera modernizarea a 185 vagoane de tip 81-717/714, 10 vagoane de tip 81-717/714-2M si 27 vagoane de tip Ev3 si va include sistem de monitorizare CCTV, instalatii AC in cabinele conductorilor, instalatii de ventilatie fortata in saloane, dar si upgradarea echipamentelor de tractiune si control. Metrovagonmash a declarat ca viata acestor trenuri va fi extinsa cu 25 de ani.
Primul vagon modernizat va fi livrat la 265 zile de la semnarea contractului, iar durata totala a contractului va fi de 34 de luni.
Sursa: http://www.railwaygazette.com/news/news...tract.html
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Budapesta - metroul
Florinds
Super, atentie: modernizat, nu inlocuit. Cred ca aceste trenuri vechi dau un farmec aparte metroului unguresc...
Super, atentie: modernizat, nu inlocuit. Cred ca aceste trenuri vechi dau un farmec aparte metroului unguresc...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Budapesta - metroul
andrei11
Mie tot nu-mi pica fisa. Daca fac niste trenuri supermoderne, dar la exterior sa arate ca cele vechi, care este problema ? Sta cineva sa se intrebe din ce an este fierul ?
Mie tot nu-mi pica fisa. Daca fac niste trenuri supermoderne, dar la exterior sa arate ca cele vechi, care este problema ? Sta cineva sa se intrebe din ce an este fierul ?
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Budapesta - metroul
Robert24
BKV a receptionat pe 11 mai primul tren de 6 vagoane modernizat de Metrowagonmash.
Celelalte trenuri vor fi modernizate pana in mai 2018, extinzand durata lor de exploatare cu inca 30 de ani.
Sursa: Railway Gazette
Robert24 wrote:
Contract pentru modernizarea trenurilor vechi
BKV a receptionat pe 11 mai primul tren de 6 vagoane modernizat de Metrowagonmash.
Celelalte trenuri vor fi modernizate pana in mai 2018, extinzand durata lor de exploatare cu inca 30 de ani.
Sursa: Railway Gazette
- punmeister
-
Posted:
-
- BodoMinea
-
Posted:
-
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Budapesta - metroul
mcosmin
Două trenuri de metrou au intrat luni dimineaţă în coliziune la Budapesta, zece persoane fiind rănite, a declarat Mate Kisdi, un purtător de cuvânt al autorităţii de gestionare a dezastrelor din oraş, citat de MTI.
Accidentul a avut loc după ce un tren care circula spre gara Deli din Budapesta l-a ajuns din urmă pe un altul şi a intrat în spatele lui. În ambele trenuri se aflau călători.
Nouă dintre cei răniţi au fost transportaţi la spital, a comunicat Seviciul Naţional pentru Ambulanţe. Viaţa niciunuia nu este în pericol, a mai transmis serviciul penu MTI. Un pasager a primit îngrijiri la locul accidentului pentru răni minore.
Serviciul a fost suspendat imediat între staţiile de metrou Piaţa Ors Vezer şi Stadionul Puskas Ferenc şi înlocuit de autobuze.
http://www.mediafax.ro/externe/zece-ran...a-16015535" target="_blank">http://www.mediafax.ro/externe/zece-ran...a-16015535
https://twitter.com/Megatrainlover/status/805684424016805889/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw
Aparent, o eroare in ATO.
Două trenuri de metrou au intrat luni dimineaţă în coliziune la Budapesta, zece persoane fiind rănite, a declarat Mate Kisdi, un purtător de cuvânt al autorităţii de gestionare a dezastrelor din oraş, citat de MTI.
Accidentul a avut loc după ce un tren care circula spre gara Deli din Budapesta l-a ajuns din urmă pe un altul şi a intrat în spatele lui. În ambele trenuri se aflau călători.
Nouă dintre cei răniţi au fost transportaţi la spital, a comunicat Seviciul Naţional pentru Ambulanţe. Viaţa niciunuia nu este în pericol, a mai transmis serviciul penu MTI. Un pasager a primit îngrijiri la locul accidentului pentru răni minore.
Serviciul a fost suspendat imediat între staţiile de metrou Piaţa Ors Vezer şi Stadionul Puskas Ferenc şi înlocuit de autobuze.
http://www.mediafax.ro/externe/zece-ran...a-16015535" target="_blank">http://www.mediafax.ro/externe/zece-ran...a-16015535
https://twitter.com/Megatrainlover/status/805684424016805889/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw
Aparent, o eroare in ATO.
- Cristy
-
Posted:
-
Re: Budapesta - metroul
Cristy
Ungaria: Antifrauda euroopeană a identificat o fraudă de peste 500 milioane de euro la proiectul unei noi linii de metrou
Oficiul european de luptă antifraudă (OLAF) a identificat o 'gaură' de circa 167 miliarde de forinţi (543 milioane euro) în legătură cu proiectul de construire a magistralei 4 de metrou din capitala ungară Budapesta, fapt pentru care Comisia Europeană ar putea impune Ungariei o amendă de 76,6 miliarde de forinţi (249 milioane euro), a anunţat luni un responsabil guvernamental ungar citat de MTI.
Proiectul liniei 4 de metrou constituie cel mai mare caz de corupţie din cei 13 ani de istorie a Ungariei ca membră a Uniunii Europene, a afirmat într-o conferinţă de presă Nandor Csepreghy, secretar de stat parlamentar la cabinetul premierului
O sumă de aproape 167 miliarde de forinţi din cadrul acestui proiect au fost fie 'furaţi, fie fraudaţi', bani care trebuie recuperaţi de autorităţile europene şi ungare, a precizat oficialul ungar. Din aceşti bani, 76,6 milioane de forinţi au venit de la UE sub formă de fonduri pentru dezvoltare, iar Bruxelles-ul i-ar putea cere înapoi.
Erzsebet Gy Nemeth, reprezentanta formaţiunii de opoziţie Coaliţia democratică în consiliul municipal, a menţionat că a solicitat guvernului să facă public imediat raportul OLAF, subliniind că responsabilii corupţi, indiferent dacă se întâmplă sau nu să fie politicieni din formaţiunea guvernamentală Fidesz, trebuie să fie pedepsiţi.
La rândul său, reprezentantul partidului de opoziţie Egyutt în Adunarea generală a Budapestei, Marton Pataki, a apreciat că acest caz arată că procuratura generală împreună cu sistemul de justiţie al ţării sunt 'aproape de colaps sau deja s-au prăbuşit'. El a amintit că biroul primarului din Budapesta şi Oficiul de stat pentru audit au elaborat propriile rapoarte pe acest subiect în 2010, după care au formulat plângeri penale, şi a adăugat că este 'revoltător' faptul că a fost nevoie de o anchetă realizată de autorităţi străine asupra unor infracţiuni comise în Ungaria.
http://www.economica.net/ungaria-antifr...739.html#n
Ungaria: Antifrauda euroopeană a identificat o fraudă de peste 500 milioane de euro la proiectul unei noi linii de metrou
Oficiul european de luptă antifraudă (OLAF) a identificat o 'gaură' de circa 167 miliarde de forinţi (543 milioane euro) în legătură cu proiectul de construire a magistralei 4 de metrou din capitala ungară Budapesta, fapt pentru care Comisia Europeană ar putea impune Ungariei o amendă de 76,6 miliarde de forinţi (249 milioane euro), a anunţat luni un responsabil guvernamental ungar citat de MTI.
Proiectul liniei 4 de metrou constituie cel mai mare caz de corupţie din cei 13 ani de istorie a Ungariei ca membră a Uniunii Europene, a afirmat într-o conferinţă de presă Nandor Csepreghy, secretar de stat parlamentar la cabinetul premierului
O sumă de aproape 167 miliarde de forinţi din cadrul acestui proiect au fost fie 'furaţi, fie fraudaţi', bani care trebuie recuperaţi de autorităţile europene şi ungare, a precizat oficialul ungar. Din aceşti bani, 76,6 milioane de forinţi au venit de la UE sub formă de fonduri pentru dezvoltare, iar Bruxelles-ul i-ar putea cere înapoi.
Erzsebet Gy Nemeth, reprezentanta formaţiunii de opoziţie Coaliţia democratică în consiliul municipal, a menţionat că a solicitat guvernului să facă public imediat raportul OLAF, subliniind că responsabilii corupţi, indiferent dacă se întâmplă sau nu să fie politicieni din formaţiunea guvernamentală Fidesz, trebuie să fie pedepsiţi.
La rândul său, reprezentantul partidului de opoziţie Egyutt în Adunarea generală a Budapestei, Marton Pataki, a apreciat că acest caz arată că procuratura generală împreună cu sistemul de justiţie al ţării sunt 'aproape de colaps sau deja s-au prăbuşit'. El a amintit că biroul primarului din Budapesta şi Oficiul de stat pentru audit au elaborat propriile rapoarte pe acest subiect în 2010, după care au formulat plângeri penale, şi a adăugat că este 'revoltător' faptul că a fost nevoie de o anchetă realizată de autorităţi străine asupra unor infracţiuni comise în Ungaria.
http://www.economica.net/ungaria-antifr...739.html#n
📖 Pagination options