Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Vandalizarea mijloacelor de transport și a stațiilor

302 posts, 128928 views
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 22
 
 

📖 Pagination options
Re: Vandalizarea mijloacelor de transport si a statiilor crocodil

Tot ce a lucrat ieri in linia 44 si a avut remorca a fost pictat!
opere de arta
2014-04-29 20.48.21.jpg (285.74 KB; downloaded 8886 times)

 


Re: Vandalizarea mijloacelor de transport si a statiilor Gabi23

Vagoanele de Colentina nu ajungea ca sunt jegoase, infecte și mâncate de rugină, au fost ”atacate” recent și de către zugravii de mahala  :evil:

350 - 16 - 12.07.2015.JPG (170.93 KB; downloaded 8634 times)

 


Re: Vandalizarea mijloacelor de transport si a statiilor PaulIP

Si la Dudesti e aceeasi situatie...
Ce se intampla? S-a redus semnificativ paza? Au gasit "hartistii" metode noi de intrare prin efractie?

 


Re: Vandalizarea mijloacelor de transport si a statiilor Gabi23

Astea posibil să fie făcute pe stradă... :roll: Oricum paza din depouri nu prea e, singurii care mai sunt cât de cât eficienți ar fi câinii unde n-au fost luați de ASPA.

 


Re: Vandalizarea mijloacelor de transport si a statiilor PaulIP

Poate doar la cap de linie unde tramvaiul stationeaza mai mult, cat sa aiba "baietii" timp de un desen mai "complex". Totusi, nu ii vede nimeni, ziua? Nici macar vatmanul, ca e " obiectul muncii" lui...?

 


Re: Vandalizarea mijloacelor de transport si a statiilor mikeeb777

Cum e posibil asa ceva? Presupun ca sunt vandalizate la depou, dar cum intra "baietii" astia acolo? Unde sunt paznicii? Sau daca ei nu vor sa intervina, de ce nu cheama politia ?  :evil:

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Vandalizarea mijloacelor de transport si a statiilor Tom

Nu există camere de supraveghere? Dacă s'ar aplica legea și i-ar acuza de pătrundere ilegală în depou, iar peste asta i-ar lua mai tare la puricat sub aspectul riscului mare de amenințare teroristă, iar pe urmă când vor vrea să plece la căpșunit sau în Italia nu vor putea să urce în avion, atunci se vor potoli și va scădea foarte tare această formă de vandalism și la transportul de suprafață și la metrou.

 


Re: Vandalizarea mijloacelor de transport si a statiilor misterr

Vandalism la metrou. FOTO, VIDEO. Câţi bani dă Metrorex pentru pază şi curăţenie

Unul dintre trenurile de metrou Bombardier a fost vandalizat recent de grafferi, care au mâzgălit vagoanele, acoperind cu graffiti o bună parte din exteriorul ramei de metrou. Deşi Metrorex spune că grafferii sunt "vânaţi" de paznici, ei reuşesc să se strecoare şi să îşi lase "amprenta" asupra trenurilor. De cele mai multe ori, vinovaţii sunt prinşi rar şi scapă cu o simplă amendă.

Un tren de metrou Bombardier de pe Magistrala 1 a fost fotografiat şi filmat recent de un călător circulând plin de graffiti, . Asta deşi, potrivit reprezentanţilor care gestionează transportul în comun în subteranul bucureştean sunt "vânaţi" intens de paznici.

Iniţial, grafferii se axau pe inscripţionarea trenurilor vechi de metrou, însă ulterior nu au omis nici unităţile tip Bombardier. Astfel, chiar şi trenurile pentru care Metrorex a plătit peste 4 milioane de euro pe bucată au ajuns să fie mâzgălite cu graffiti, în ciuda faptului că toate trenurile tip Bombardier sunt păzite de agenţi de securitate. Potrivit declaraţiilor anterioare ale oficialilor Metrorex, în toate trenurile tip Bombardier sunt câte doi paznici. Aceştia spun că agenţii de securitate trebuie să asigure paza de la un capăt la celălalt al trenului de metrou, pe o distanţă de circa 114 metri şi, chiar dacă, de obicei, paznicii patrulează, unii grafferi le distrag atenţia, cerându-le anumite informaţii, în timp ce colegii lor de breaslă îşi lasă amprenta pe vagoanele trenurilor.

"Deşi există nenumărate motive pentru care putem considera graffiti-ul ca fiind o formă inedită şi modernă de artă, în ciuda originilor ilegale, nu putem trece cu vederea latura dăunătoare. În ciuda faptului că unele mesaje sunt pertinente, există tendinţa de a se folosi un limbaj inadecvat. Graffiti-ul poate fi, cu siguranţă, privit din multe puncte de vedere. Ne putem aştepta să-l admirăm în muzee, iar atâta timp cât nu îl găsim în spaţii nepermise, îl putem accepta ca pe o formă de artă. Totuşi, în ceea ce priveşte fenomenul ilegal "graffitti în metrou", din păcate legislaţia noastră este foarte permisivă, astfel încât şi persoanele care sunt prinse in flagrant se pare că nu pot fi trase la răspundere", a declarat, anterior pentru B365.ro, Evelyne Croitoru, şefa Biroului de Presă al Metrorex.

Potrivit reprezentantei Metrorex, până în prezent, au fost prinse mici grupuri de astfel de "artişti ". Vinovaţii au fost predaţi oamenilor legii, care i-au identificat şi i-au amendat, dar nu au putut face mai mult.

În urma lor au rămas, însă, de multe ori, mâzgălelile, care a fost trecute pe ştatul de plată al companiei de pază. "Facem eforturi deosebite pentru contracararea acestui fenomen. Au loc operaţiuni de degraffitizare a ramelor pe suprafeţele vitrate. De asemenea, în cadrul contractului încheiat cu firma de pază s-au suplimentat posturile de pază a obiectivelor din metrou. Firma este răspunzătoare pentru orice revopsiri cu graffitti ale ramelor, suportând pe propria cheltuială operaţiunile de eliminare a efectelor acestora. Toate acestea presupun eforturi financiare deosebite, suportate de compania de pază, cu scopul de a preîntâmpina, pe cât este posibil, actele de vandalism şi incidentele de orice natură", a mai spus anterior Evelyne Croitoru.

Cât costă paza şi curăţenia la metrou

Anual, pentru curăţenia şi paza la metrou se plătesc până la 7,15 milioane de euro. Pentru servicii de pază, monitorizare şi intervenţii la metrou, Metrorex a încheiat la finele lui 2014, cu firma Nei Guard, un acord-cadru în valoare de 55,9 milioane lei (12,4 milioane euro), inclusiv TVA, cu o durată de doi ani şi jumătate. Contractul a fost atribuit la 29 decembrie prin licitaţie deschisă, unde s-au înscris doi ofertanţi, potrivit unui anunţ al administratorului metroului bucureştean.

Serviciile vizează staţiile, trenurile şi depourile metroului.

"Asigurarea serviciilor de pază, monitorizare şi intervenţie se va face după un program astfel stabilit încât să acopere atât intervalul orar în care staţiile şi trenurile de metrou sunt disponibile (conform orarului/ graficului de circulaţie) accesului publicului pentru efectuarea călătoriei, precum şi pe timpul nopţii, acolo unde analiza de risc la securitate fizică şi planurile de pază impun acest lucru", potrivit caietului de sarcini aferent procedurii de achiziţie.

Durata acordului este de 30 de luni, Metrorex estimând că va încheia minim 3 şi maxim 30 de contracte subsecvente.

Proiectul este finanţat din subvenţie de la bugetul de stat şi veniturile proprii ale companiei Metrorex.

Pentru curăţenia la metrou, Metrorex va plăti, până în 2018, până la 38,5 milioane lei, echivalentul a circa 8,75 milioane euro, în următorii patru ani, pentru "servicii de salubrizare spaţii publice, spaţii tehnice din staţiile de metrou, trenuri electrice de metrou, locuri de remizare material rulant pe magistralele de metrou, colectare, evacuare gunoi din staţii şi depouri, spaţii (birouri)". Firma care a câştigat licitaţia, SC Libro Events SRL, a fost criticată intens, înainte de câştigarea licitaţiei, din cauza situaţiei deplorabile în care se aflau staţiile de metrou.

Potrivit anunţului de atribuire publicat în SEAP, pentru acest contract s-a organizat licitaţie deschisă, iar contractul a fost atribuit, pe 8 septembrie 2014, firmei cu preţul cel mai scăzut. Din cele 3 oferte primite, doar 2 au fost admisibile pentru licitaţie. Conform anunţului de participare asociat, Metrorex a estimat că valoarea acestui acord-cadru se va ridica la 53,5 milioane lei fără TVA, iar valoarea acordului-cadru încheiat cu SC Libro Events SRL se ridică la aproape 31,1 milioane lei fără TVA, cu circa 42% mai puţin faţă de valoarea estimată a contractului.

Directorul general al Metrorex de la acea vreme, Aurel Radu, a declarat anterior, pentru B365.ro, că vrea să scadă costurile cu serviciile de curăţenie şi dezinsecţie cu 30%. Însă, această măsură a fost intens criticată de sindicalişti care s-au plâns de mai multe ori de mizeria din staţiile de metrou. În timp ce sindicaliştii susţineau că s-a ajuns în această situaţie din cauza faptului că serviciile de curăţenie erau asigurate de SC Libro Events SRL, o firmă de catering cu 50 de angajaţi, şeful Metrorex a precizat că staţiile de metrou din Bucureşti erau pline de gunoaie din cauza firmei Romprest, care a blocat, prin contestaţii, licitaţia pentru serviciile de curăţenie. Directorul general al Metrorex a mai spus că preţul plătit atunci pentru asigurarea curăţeniei în staţiile de metrou era de 12 ori mai mic faţă de cel practicat anterior, dar se făcea doar "strictul necesar".



12375592_987645597943796_1756380581_o_71687500.jpg (177.42 KB; downloaded 8051 times)
12386578_987646041277085_91688563_n_69786400.jpg (170.4 KB; downloaded 8110 times)
12387948_987645741277115_835584478_n_12625500.jpg (171.07 KB; downloaded 8045 times)
12394289_987645541277135_1032080874_o_06259700.jpg (180.63 KB; downloaded 8040 times)
12395491_987645754610447_1924773106_n_49697100.jpg (186.67 KB; downloaded 8076 times)

 


Re: Vandalizarea mijloacelor de transport si a statiilor Florinds

Pentru servicii de pază, monitorizare şi intervenţii la metrou, Metrorex a încheiat la finele lui 2014, cu firma Nei Guard, un acord-cadru în valoare de 55,9 milioane lei (12,4 milioane euro), inclusiv TVA, cu o durată de doi ani şi jumătate. Contractul a fost atribuit la 29 decembrie prin licitaţie deschisă, unde s-au înscris doi ofertanţi, potrivit unui anunţ al administratorului metroului bucureştean.

2 ofertanti?? Chiar nu a vrut nimeni 12.4 mil. EUR / an? Ce conditii au fost puse in caietul de sarcini?  :shock:  :shock:  :shock: Poate s-a specificat si locul unde trebuie sa aiba sediul firma. :)

 


Re: Vandalizarea mijloacelor de transport si a statiilor punmeister

Ăla e doar un exemplu de BM mâzgălit. Ce-i drept, grafferii au început să picteze și BM-uri după retragerea masivă a IVE-lor.
Dacă dai un search pe Facebook sau pe Instagramul grafferilor o să găsești zeci de BM-uri mâzgălite.
Am să vă las 2 exemplare luate de pe Instagramul lui MSER.
C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_12276944_1671884679754181_1991275311_n.jpg (20.35 KB; downloaded 7960 times)
C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_12331712_434057980138080_1558784208_n.jpg (16.58 KB; downloaded 7956 times)

 


Re: Vandalizarea mijloacelor de transport si a statiilor PaulIP

"Din dragoste"...
:popa: Astia nu-s normali... :evil:  :evil:

Pe ce magistrale se intampla asta cel mai frecvent? Vad un BM la T.N. (M1)... Au curaj pe M2? Sunt si CAF-uri mazgalite?

 


Re: Vandalizarea mijloacelor de transport si a statiilor punmeister

În general pe M3, ca BM-urile în Militari nu rezistă. BM-ul Vilnius cel mai probabil a fost mâzgălit în remiza de la Republica, că grafferii n-au cum să intre în Fortăreața Pantelimon. Cât despre CAF-uri, a avut MOHS tupeul să mâzgălescă rama UT10 Buzău prin Vară.

Cine știe, poate grafferii le-au pus Nervocalmin somn ușor în sticlele de apă ale paznicilor, ca să nu audă focurile de armă îndreptate spre ei.  :twisted:
IMG-20150609-WA0014.jpg (211.04 KB; downloaded 7856 times)

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Vandalizarea mijloacelor de transport si a statiilor 133 313

Aia-i veche. Uite unele de actualitate. Tot pe la Colentina este un vagon proaspat curatat (caci avea sectiunile 2 si 3 umplute masiv) care a luat-o de la capat.
IMG032.jpg (98.55 KB; downloaded 7669 times)
IMG030.jpg (130.76 KB; downloaded 7668 times)

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Trenurile CAF GPS

Poate in "Civilizație la metrou" ! :)

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 22
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420531 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use