Transportul în lumeEuropaPolonia / PolskaVarșovia / Warszawa

 

Topic: Metroul

27 posts, 7164 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Metroul Icsilviu

Metroul din Varșovia

Unica linie de metrou a orașului constuită pe direcția nord-sud la vest de Vistula și paralelă cu acest râu reprezintă coloana vertebrală a transportului public din Vașovia și în jurul ei tot restul transportului public al orașului este organizat. Parerea mea este ca si in viitor dupa ce vor fi date in folosință alte magistrale de metrou, ea va continua să rămână principala magistrală a orașului, cu cel mai mare număr de pasageri, echivalentul magistralei 2 din București. Diferența față de București este că în Varșovia sudul este polul de atracție al orașului, zona unde se construiește cel mai mult atât ca ansamble rezidențiale cît și ca spații de birouri.
Acesta este și motivul pentru care construcția metroului a început de la capătul din sud, iar singurul depou de garnituri de metrou al orașului este tot acolo. Primele 3 stații de metrou din sud: Kabaty, Natolin, Imielin formează o zonă rezidențială care era foarte nouă în 1995 când s-a dat în folosință metroul și destul de selectă față de cartierele comuniste.
În primii ani de existență, linia de metrou a avut o importanță secundară, dat fiind că nici nu ajungea în centru. Magistralele de tramvai au rămas până în prima parte a anilor 2000 mult mai importante, lucru vizibil și din numărul mare de linii de tramvai pe axele nord-sud, precum și din faptul ca existau linii de tramvai de ramforsare în partea centrală a orașului. Lucrurile s-au schimbat pe măsură ce lucrările la metrou au trecut de centru și au început să avanseze în nordul orașului.
Treptat diverse linii de tramvai sau autobuz pe axa nord-sud au fost desființate sau modificate, punctul culminant fiind în anul 2008 când în special transportul cu tramvaiul a fost redus la maxim pe magistrala formată de bulevardele Gen. Andersa și Marszałkowska pe sub care trece metroul.
A crescut în schimb importanța terminalelor de tramvai și autobuz de-a lungul liniei de metrou, de la ele pornind numeroase linii secundare care deservesc zone adiacente asigurând naveta la linia de metrou și nimic mai mult. Este un fapt neobișnuit până acum pentru Polonia, unde liniile obișnuiesc să ajungă în celălalt capăt al orașului. De remarcat terminalele de la stațiile de metrou Wilanowska în sud și Marymont și Młociny în nord de la care pornesc numeroase linii de tramvai și autobuz.

Linia de metrou în sine nu se remarcă prin nimic deosebit, fiind construită în mod strict funcțional și lipsită vreun stil arthitectonic sau deosebit al stațiilor. Toate stațiile mai puțin cea centrală Centrum precum și Słodowiec, Stare Bielany, Wawrzyszew, Młociny
au platformele de așteptare ale pasagerilor pe mijloc. Singurul lucru deosebit pe care îl observi când aștepți în stație este că panourile electronice cu timpul de așteptare rămas îți indică vizual ce garnitură de metrou va urma în stație. Poți ști astfel dacă va veni un Alstom Metropolis, un Siemens Inspiro, iar în cazul garniturilor rusești 81 dacă vor veni din cele care au fața cabinei conductorului modernizată sau din cele cu aspectul clasic. Decizia de a afișa această informație a venit ca urmare a faptului că garniturile rusești sunt cu 10 cm mai înalte decât platformele de așteptare și prin urmare este mai dificil pentru persoanele cu handicap să aibă acces în ele. Sistemul de afișare mai generează erori, așa că primul Siemens Inspiro pe care mi l-a anunțat și pe care l-am așteptat cu ardoare s-a dovedit Alstom Metropolis.
Cea mai nouă achiziție a companiei de metrou din Varșovia, garniturile Siemens Inspiro se doresc un vârf de lance al tehnologiei, și de aici designul extrem de futurist, care însă arată destul de inestetic în exterior. Situația este compensată din plin însă de aspectul interior și de buna ventilație din interiorul garniturii (față de senzația de etuvă din garniturile de Bombardier și CAF de la noi).

Viitoarea magistrală de metrou cu numărul M2 a Varsoviei, este asezata conform aliniamentului strazilor din oraș pe axa Est-Vest. Ea este prima magistrală de metrou care va traversa fluviul Vistula, ajungând pe malul drept al acestuia în estul orașului. Construcția magistralei a început în 2009, la doar căteva luni de la inaugurarea capătului de nord de la Mlociny a magistralei 1 și s-a sperat că se va putea inaugura prima parte a ei cu ocazia campionatului european de fotbal deschis în capitala Poloniei în 2012. Motivația era și evidentă, dat fiind că principalul stadion de fotbal al Varșoviei, Stadion Narodowy, se află pe malul estic al Vistulei, în cartierul mai marginalizat și privit cu nasul pe sus de polonezii din vestul orasului, numit Praga. A nu se confunda acest cartier cu orașul Praga.
Dupa ce în august 2012 constuctorii metroului au dat peste o sursă de apă care a inundat galeriile metroului, lucru neașteptat mai ales că făcuseră sondări înainte, previziunile pentru inaugurarea secțiunii centrale rămân pentru finalul anului 2014. Cele două magistrale se vor intersecta perpendicular în centrul orașului în stația Świętokrzyska, care va deveni în mod cert cea mai aglomerată stație de metrou. Parcul circulant de metrou pentru noua magistrală va fi constituit din garniturile Siemens Inspiro.

 


Metroul din Varsovia Icsilviu

Imagini de pe Magistrala 1
Alstom Metropolis
DSC_5995.JPG (230.01 KB; downloaded 4953 times)
Alstom Metropolis
DSC_5997.JPG (265.82 KB; downloaded 4952 times)
Alstom Metropolis - statia Kabaty
DSC_6760.JPG (223.08 KB; downloaded 4961 times)
Garnituri rusești - 81
DSC_6264.JPG (255.23 KB; downloaded 4961 times)
Vagon de metrou rusesc - interior
DSC_6267.JPG (263.19 KB; downloaded 4958 times)
Garnitură rusească în stația Centrum
DSC_6760.JPG (223.08 KB; downloaded 4952 times)
Siemens Inspiro
DSC_6982.JPG (454.72 KB; downloaded 4974 times)
Siemens Inspiro
DSC_6983.JPG (252.16 KB; downloaded 4949 times)
Siemens Inspiro
DSC_6984.JPG (252.75 KB; downloaded 4979 times)
Siemens Inspiro plecand din stație
DSC_6985.JPG (233.14 KB; downloaded 4968 times)

 


Re: Polonia, Varsovia Icsilviu

Imagini metrou
Siemens Inspiro venind în stație
poza.JPG (238.58 KB; downloaded 4952 times)
Interior Siemens Inspiro
poza (3).JPG (220.7 KB; downloaded 4948 times)
Stația Kabaty
DSC_6756.JPG (231.07 KB; downloaded 4949 times)
Afișaj sucedare următorul tren
DSC_6758.JPG (174 KB; downloaded 4955 times)

 


Re: Polonia, Varsovia Icsilviu

Si o stire de ultima ora din Varsovia. Se apropie data inaugurarii celei de-a doua linii de metrou. Deja lucrarile la suprafata s-au incheiat si strazile sunt redate circulatiei.
In perioada 8-11 se va inaugura oficial noua magistrala de metrou cu 7 statii date in folosinta: "Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" si "Dworzec Wileński". Ultimele doua statii sunt pe malul estic al Vistulei.
O serie de jurnalisti si oficialitati din Varsovia au fost invitate sa faca o calatorie in premiera pe M2.
Filmuletul este postat aici: http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,167...l#TRrelSST

 


Re: Polonia, Varsovia Robert24

A doua linie a metroului din Varsovia s-a deschis pe 8 Martie. Primul tren a plecat din statia Świętokrzyska la ora 9.40. Desi nu a existat o inaugurare oficiala, calatoriile in prima zi au fost gratuite si au fost efectuate 233,000 calatorii.

Magistrala est-vest in lungime de 6,5 km leaga Rondo Daszyńskiego de Warszawa Wileńska, avand 7 statii si include un tunel de 870 m pe sub raul Vistula (Wisła). Linia 2 intersecteaza magistrala 1 nord-sud la Świętokryzska, si exista noduri intermodale cu principala linie de cale ferata la Stadion Narodowy si Wileńska. O semi-cursa dureaza aproximativ 10 min, iar intervalul de succedare la ore de varf este de 3 min.

contractul pentru constructia acestei linii a fost semnat in Octombrie 2009 cu un consortiu format din Astaldi, Gülermak si Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów, care au creat in acest scop compania AGP Metro. Costul total al constructiei si al parcului de trenuria fost de 5,9 miliarde zloti, UE contribuind cu suma de 3,1 miliarde zloti.

Constructia propriu-zisa a inceput la finalul lui 2010. linia trebuia sa fie inaugurata la finalul lui 2014, dar constructia statiei Centrum Nauki Kopernik a dus la intarzieri. Trenurile Siemens au trebuit sa parcurga 5 000 km fara probleme, iar acest termen a fost atins pe 6 martie.

http://www.railwaygazette.com/news/urba...-line.html

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Polonia, Varsovia ADY881

Am dat de poze:
Linia noua este notata cu rosu:






Constructia s-a inceput in pe 16august 2010



Precum se vede in schema de mai sus, linia este partial facuta, insa cand va fi gata va avea o lungime de 32 de km si 27 de statii(deci polonezii iarasi au facut chestia mai calitativ ca noi, care facem liniile de metrou ca in prima jumatate al sec 20 cu statii dese).






Usile sunt din sticla, imi place!









Lumina, banci verzi, in asa un metrou nici nu iti vine sa te sinucizi (spre deosebire de Piata Romana, dar lasa ca economisim banii ca sa facem M6).


















Ramele Siemens Inspiro






Scaune tapitate sunt comode, dar in contextul culturii balcanice este o solutie dubioasa.



Ramele au si monitoare



Sursa pozelor :http://www.skyscrapercity.com

 


Re: Polonia, Varsovia Icsilviu

O prezentare a Magistralei 2 în imagini cu o scurtă descriere a stațiilor


De menționat că M2 în forma actuală este doar secțiunea centrală a unei magistale care va lega orașul de la est la vest. În est M2 este gândit să se ramifice de la Stadion Narodowy spre nord-est și spre sud-est. Linia încă nu are un depou, având în schimb spații de garare a trenurilor la cele două capete și în paralel cu stația Stadion Narodowy. Trenurile pot trece de pe magistrala 2 pe 1 prin joncțiunea existentă între stațiile Rondo ONZ (M2) și Centrum (M1). Spre deosebire de parcul pestriț al liniei M1 (4 tipuri de trenuri), pe M2 circulă doar Siemens Inspiro.

 


Re: Polonia, Varsovia Icsilviu

Dworzec Wschodni sau Gara de Est în traducere este printre cele mai importante stații de metrou ale Varșoviei, nu atât pentru că deservește una din multele gări ale orașului, cât pentru poziția sa strategică în cel mai central punct din estul orașului și în același timp unul din foarte puținele noduri de legătură prin care se poate tranzita între nordul și sudul orașului pe malul drept al Vistulei. Este totodată un nod important de comunicație cu foarte multe linii de tramvai și autobuz.
De remarcat că accesul la stația de metrou se face atât de pe trotuarele din cele 4 colțuri ale intersecției, cât și de pe peroanele stațiilor de tramvai.
IMG_3118.JPG (230.75 KB; downloaded 5321 times)
IMG_3119.JPG (232.5 KB; downloaded 5321 times)
IMG_3121.JPG (215.48 KB; downloaded 5320 times)
IMG_3122.JPG (303.71 KB; downloaded 5320 times)
IMG_3124.JPG (305.65 KB; downloaded 5320 times)
IMG_3126.JPG (287.55 KB; downloaded 5330 times)
IMG_3127.JPG (247.14 KB; downloaded 5319 times)
Vestibulul statiei
IMG_3128.JPG (220.42 KB; downloaded 5319 times)
IMG_3129.JPG (263.13 KB; downloaded 5318 times)
IMG_3131.JPG (295.27 KB; downloaded 5321 times)

 


Re: Polonia, Varsovia Icsilviu

Dworzec Wschodni
IMG_3132.JPG (277.39 KB; downloaded 5318 times)
IMG_3133.JPG (289.94 KB; downloaded 5338 times)
IMG_3134.JPG (309.91 KB; downloaded 5328 times)
IMG_3135.JPG (291.77 KB; downloaded 5319 times)

 


Re: Polonia, Varsovia Icsilviu

Stadion Narodowy asigură un acces foarte bun la Stadionul Național modernizat și redeschis cu ocazia Campionatului European de Fotbal din 2012. Oferă de asemenea o legătură foarte bună pentru accesarea liniilor de tren regionale și locale SKM, gara fiind situată chiar deasupra stației de metrou. Stația este însă mai puțin facil accesibilă locuitorilor din zonă, iar principalul flux de călători se înregistrează în weekenduri când amatorii de evenimente sportive se strâng pe stadion. Prin curba largă realizată de magistrala de metrou în zona acestei stații, cât și prin faptul că este prevăzută cu 3 linii pentru o ipotetică viitoare ramificație, stația amintește de Crângași. Uneori a treia linie este ocupată de un tren garat. De asemenea înainte de intrarea în stație dinspre centru se pot vedea alte linii de garare.
IMG_3136.JPG (297.33 KB; downloaded 5340 times)
IMG_3138.JPG (259.91 KB; downloaded 5319 times)
IMG_3140.JPG (270.36 KB; downloaded 5319 times)
IMG_3152.JPG (248.2 KB; downloaded 5321 times)
IMG_3153.JPG (307.09 KB; downloaded 5319 times)
IMG_3154.JPG (310.49 KB; downloaded 5317 times)
IMG_3156.JPG (244.96 KB; downloaded 5317 times)
Panoul informativ al stației
IMG_3155.JPG (208.18 KB; downloaded 5331 times)
Accesul prin turnicheți pentru persoanele cu bagaje si prentru cele cu handicap
IMG_3151.JPG (240.88 KB; downloaded 5317 times)
IMG_3142.JPG (185.83 KB; downloaded 5317 times)

 


Re: Polonia, Varsovia Icsilviu

Accesul către Gara Warszawa Stadion și ca o mică deviere de la subiect, câteva vederi din Gară
IMG_3141.JPG (254.9 KB; downloaded 5311 times)
IMG_3143.JPG (165.78 KB; downloaded 5312 times)
IMG_3144.JPG (216.93 KB; downloaded 5311 times)
IMG_3145.JPG (181.43 KB; downloaded 5310 times)
IMG_3147.JPG (210.55 KB; downloaded 5311 times)
IMG_3148.JPG (181.74 KB; downloaded 5311 times)
IMG_3149.JPG (258.49 KB; downloaded 5310 times)

 


Re: Polonia, Varsovia Icsilviu

Centrum Nauki Kopernik este situată chiar pe malul stâng al Vistulei într-o zonă dedicată învățâmântului universitar. Aici se află Biblioteca Universitară și Muzeul de Știință Copernicus de unde stația a preluat numele. De remarcat gurile de ieșire și liftul aflate chiar pe malul apei, departe de zona de clădiri, care practic asigură doar accesul pe cheiul Vistulei pentru amatorii de plimbări. În ultima poză se poate vedea zona decoperată prin care se permite accesul luminii naturale direct în vestibulul stației.
IMG_3157.JPG (194.07 KB; downloaded 5085 times)
IMG_3158.JPG (218.04 KB; downloaded 5083 times)
IMG_3159.JPG (263.91 KB; downloaded 5084 times)
IMG_3160.JPG (183.83 KB; downloaded 5082 times)
IMG_3162.JPG (233.95 KB; downloaded 5083 times)
IMG_3164.JPG (191.2 KB; downloaded 5081 times)
IMG_3165.JPG (233.17 KB; downloaded 5083 times)
IMG_3167.JPG (201.88 KB; downloaded 5081 times)
IMG_3166.JPG (263.57 KB; downloaded 5084 times)

 


Re: Polonia, Varsovia Icsilviu

Vestibulul iluminat natural este pozat și în interior.
IMG_3171.JPG (227.78 KB; downloaded 5086 times)
IMG_3172.JPG (215.06 KB; downloaded 5083 times)

 


Re: Polonia, Varsovia Icsilviu

Chiar în dreptul ieșirii din stație se află statuia sirenei din legenda întemeierii Varșoviei.
IMG_3170.JPG (205.8 KB; downloaded 5066 times)

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Varșovia / Warszawa  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420552 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use