Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Tarifele transportului public din București

206 posts, 68453 views
 
Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 15
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures florin

Da, Robert, te rog introdu' în calcul și încălzirea globală, exploziile solare și prețul acadelelor. Special pentru colegii cârcotași. :roll:

Multumesc pentru efort, se vede cu ochiul liber că prețul biletelor este mic. Dar să le păstrăm așa, avem 55 de ture lipsă la tramvaie, nu contează, 'eftin să fie!

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures 133 313

De ne-ar duce si pe noi citarele pana la Sagrada Familia sau macar pana la turnul lui Eiffel...  :|
E mic domnule, ce mai. Dar trebuie sa va ganditi si la soarta controlorilor, ca risca sa zboare prin parbiz.  :twisted:
P.S. Si va repet ca salariul mediu net in Romania nu-i 1866lei. Nu stiu unde l-ati gasit dar nu-i ala. Poate in ratb.

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Florinds

Analiza e clar trasa din patent pentru a iesi un anumit rezultat, de ce e luat ca baza de calcul un salariu de 1866 lei?
Eu vorbeam de salariul minim, pentru ca si cei cu salariul minim trebuie sa mearga cu transportul in comun, ca sa nu spun ca este singura varianta pentru ei. Este 900 lei brut! -> aprox 600 lei net, de ori mai mic, de trei ori mai putine calatorii.
Nu stiu daca la ceilalti exista discrepanta asta.

De asemenea comparatia s-a facut cu alte tari unde salariile sunt destul de mici.
De ce nu faceti comparatia cu Paris, Berlin, Viena, unde pretul este asemanator, dar alt salariu minim.
O alta problema, de ce nu se spune si cate mijloace schimbi ca sa ajungi la o anumita destinatie? tramvai + tramvai + metrou + tramvai de ex.?
Alt exemplu: tramvai (8,25) + autobuz (x68) + autobuz (336, 601) + troleu (70, 92)? Asa patiti si in Viena? In general am mers cu o singura linie, maxim doua pana la destinatie.
Ce relevanta mai are un cost de 1.3 lei / calatorie cand schimbi de 7 ori pe zi.

De ce nu spunem si conditiile, a mers careva cu 32? Poate e un exemplu nefericit din cauza faunei, dar sunt si alte zone OK unde mijloacele arata execrabil.

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Robert24

Florinds, de ce nu pui tu mana sa faci ce calcule vrei?
E usor sa dai din papagal aiurea, nu?
Eventual fa o comparatie si cu orase de prin Africa si Asia?.....

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Florinds

OK, o sa o fac in weekend, mi se pare chiar aiurea sa tragi pentru un anumit rezultat. Tocmai, ne comparam cu Europa, nu suntem aici?
Frumoasa exprimare pentru un admin...

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Costin

Verificam si noi informatia inainte sa ne atacam asa usor?...  :roll:

În luna decembrie 2014, câştigul salarial mediu nominal brut a fost de 2582 lei, cu 7% mai mare decât în luna noiembrie 2014, potrivit Institutului Național de Statistică (INS).

Câştigul salarial mediu nominal net a fost de 1866 lei, în creştere faţă de luna precedentă cu 123 lei (7,1%).


http://www.capital.ro/ins-salariul-medi...steri.html

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Florinds

Cos, sunt economist...
Salariul mediu este diferit de cel minim, nu am contestat cifrele lui Robert, chiar o sa folosesc unele din ele, si anume pretul abonamentului. Voi face analiza pe salariul minim, salariul mediu este inselator pentru ca sunt discrepante foarte mari, iar mediile nu sunt relevante. Daca intr-un grup sunt 5 copii cu inaltime de 1 m si aduci printre ei pe Ghita Muresan (afaceristi, parlamentari sa zic), nu inseamna ca media celor 6 va fi relevanta.

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Robert24

Atata vreme cat transportul public este destinat tuturor persoanelor, este absolut normal ca aceasta comparatie sa fie realizata folosind veniturile medii nete.
Nu doar cei cu salariul minim folosesc transportul in comun. Iar diferenta intre salariul minim si cel mediu este oriunde in lumea asta...
Chiar crezi ca am avut vreun interes sa trag de rezultate?!?!?

PS: Puteam sa folosesc salariile medii in respectivele orase, iar daca faceam asta, salariul mediu in Bucuresti este deja undeva la vreo 2400 lei net!
PS2: Daca esti economist, si nu numai, ar trebui sa stii ca salariul minim brut in RO este 975 lei, adica aprox. 725 lei net...

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures 133 313

Eu zic 3000. Da cineva mai mult?  :)
E adevarat nu zic de la INS, zic din... Cora poftim, ca se uita casierele la mine ca la extraterestru la un bon de 300 lei. Si ma umplu de puncte la tigai, feonuri, si mai stiu eu ce tampenii.  :P
P.S. Pacat ca nu pot sa cumpar abonamentul pe tichete de masa.

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Florinds

Salariul minim brut, nu net de 975. Scuze, eu am zis 900, dar de curand s-a modificat. Oricum vei vedea, bunul simt spune ca in Romania serviciile sunt mult mai scumpe raportate la salarii in comparatie cu celelalte tari din Europa si oricum urma sa caut date oficiale.

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures survola

Normal,  cheltuielile fixe sunt cam la fel.

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Florinds

Stam intr-adevar  bine la transportul la suprafata, dar aici trebuie rezolvata intai problema neplatitorilor. Mai poti creste, dar parerea mea personala este ca suma incasata va fi mai mica. Pentru cateva statii lumea va prefera alte solutii, iar pentru distante lungi nu vor cumpara bilet utilizand diferite metode de evitare a validarii.
O mentiune: in capitalele care se respecta ai o multime de avantaje pentru tichetul cumparat... In Lisabona ai acces la lifturi de exemplu, in altele acces la muzee etc.
Alta mentiune: am pus pretul maxim, pentru zona centrala. As fi calculat si pentru Londra, dar mi s-a parut complicat si am sarit.

Se mai poate edita... E un punct de plecare. Salariul minim mi s-a parut foarte mic in mai multe tari fata de cel mediu, deci pana la urma m-am dezavantajat singur. :) Dar chiar si asa per total avem un transport mai scump raportat la alte tari europene, cu exceptia Bulgariei.
Comparatie.jpg (49.01 KB; downloaded 6579 times)

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Icsilviu

Va trebui sa faceti o corectura la Varșovia, pentru că abonamentul lunar este 90 PLN și nu 110 PLN, iar dacă ești rezident fiscal în Varșovia (ești angajat pe teritoriul orașului sau îți plătești taxele și impozitele către muncipalitea Varșoviei o perioadă de minim 3 luni) ajungi să plătești doar 80 PLN. Deci cifra corectă este 80 PLN, ceea ce implică autobuz, tramvai, metrou, SKM - echivalentul local al S-Bahn-ului german în zona tarifară 1 între granițele administrative ale Varșoviei, ceea ce este arhisuficient. Zona tarifară 2 înseamnă deja comunele și orașele din jurul Varșoviei, și aici intră doar linii preorășenești de tip 7xx și 8xx sau trenurile SKM în afara orașului. Deci clar Bucureștiul este semnificativ mai scump decât Varșovia dacă luăm în considerare abonamentul global RATB+Metrorex, însă pe de altă parte raportul între salarii Varșovia-București este net în favoarea capitalei Poloniei.

 


Re: Stiri, noutati, perspective misterr

RATB cere CGMB majorarea tarifelor pentru transportul în comun şi gratuitate doar pentru pensionarii care au până în 1.500 lei

Pentru creşterea veniturilor regiei şi asigurarea surselor financiare necesare achitării lunare a obligaţiilor eşalonate de către ANAF, RATB cere CGMB să aprobe proiectul de hotărâre privind aprobarea politicii tarifare actualizate a regiei, a normelor privind desfăşurarea transportului în comun în mijloacele de transport şi a modului de sancţionare a abaterilor săvârşite.

RATB mai cere CGMB aprobarea unui proiect de hotărâre pentru acordarea de gratuitate la transportul cu mijloacele de transport ale RATB pensionarilor cu nivelul pensiei inferior unei limite, în anumite intervale orare, pe baza cardurilor de transport electronice, dar şi a unui proiect privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pentru anul 2015.

Astfel, RATB propune noi tarife pentru călătoriile cu mijloacele de transport în comun, costul pentru o singură călătorie urmând să fie de doi lei, un abonament lunar pe o linie - 45 de lei, pe două linii - 55 de lei, un abonament general pe toate liniile urbane - 75 de lei, iar un abonament general urban plus expres, adică pe toate liniile urbane şi expres - 180 lei.

Preţurile abonamentelor lunare nominale reduse ar urma să fie de 22,50 lei pentru o singură linie, 27,50 lei pentru două linii, şi 37,50 pentru abonamentul pe toate liniile urbane.

Pentru cursele expres costul a două călătorii va fi de 10 lei, pentru 10 călătorii ar urma să se plătească 40 de lei, iar un abonament lunar ar costa 120 de lei.

De asemenea, un abonament nenominal pentru o zi ar trebui să coste 12 lei, un abonament nominal pentru 7 zile - 25 de lei, iar un abonament nominal pentru 15 zile - 40 de lei.

RATB mai propune şi o suprataxă pentru nevalidarea abonamentului de 10 lei, iar pentru călătoria cu mijloacele de transport fără achiziţionarea unui titlu de transport valabil, suprataxa ar urma să ajungă la 100 de lei.

În proiectul de hotărâre propus de RATB se mai arată că abaterile de la dispoziţiile dcoumentului vor fi contravenţii şi se vor sancţionează cu amendă de la 200 de lei la 500 de lei, cu excepţia cazului în care utilizatorul serviciului de transport public călătoreşte fără a valida titlul de transport tip abonament (inclusiv abonament destinat persoanelor care beneficiază de gratuitate), pentru care se aplică o amendă mai mică.

Conducerea RATB arăta, în luna februarie, că ultima majorare a tarifelor a fost aprobată în februarie 2008, prin Hotărârea Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB) nr. 7/2008, iar atunci preţul unui bilet a crescut de la 1,1 lei la 1,3 lei, cât este şi în prezent.

Potrivit RATB, creşterea preţului unei călătorii la 1,8 sau 2 lei ar putea să "resusciteze" regia "pe partea de încasări".

Reprezentanţii RATB mai menţionau că, în Bucureşti, în conformitate cu Hotărârea Consiliului General nr. 139/2006, se acordă gratuităţi pentru pensionarii cu domiciliul stabil în Capitală.

"În privinţa acestei gratuităţi, pentru viitor, sunt în calcul mai multe variante, cum ar fi: să se menţină gratuitatea, dar într-o formă adaptată la fluxurile de călători pe perioade caracteristice ale zilei, de exemplu acordarea gratuităţii pentru pensionari în intervalul orar 9.00 - 15.00, când cererea de transport din partea persoanelor active, aflate în câmpul muncii, începe să scadă. De asemenea, ar fi de luat în calcul şi acordarea unor carduri de călătorie pentru pensionari, prin care să oferim un anumit număr de călătorii gratuite, în intervalul orar convenit", preciza atunci sursa citată.

 


Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 15
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419387 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use