Tarifele transportului public din Bucuresti

Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde iliutu » Vin, 09 Aug 2013, 16:53

Hmmm, pensionarii ar fi bine sa plateasca 50%... Iar dupa o anumita varsta deducerea sa fie 100%. Sau putem discuta variante.
Rabdare si tutun
iliutu
Moderator forum
 
Mesaje: 1230
Membru din: Dum, 21 Noi 2010, 22:26

Scumpire absurdă la RATB

Mesajde serafim » Lun, 19 Aug 2013, 14:33

Scumpire absurdă la RATB. Cum pot călătorii s-o fenteze, plătind și cu 40 de lei mai puțin pe lună

Regia Autonomă de Transport București (RATB) a operat începând de săptămâna aceasta o modificare de prețuri de-a dreptul absurdă, care arată că cei care fac politica de prețuri la nivelul instituției sunt fie lipsiți de o elementară logică, fie au în minte oarecari jocuri ascunse.
Concret, RATB a mărit prețul la două categorii de abonamente – cel valabil pe toate liniile preorășenești și urbane și cel valabil pe o linie preorășenească și una urbană – lăsând în schimb la același nivel prețul tuturor celorlalte categorii de abonamente, nominale și nenominale, precum și prețul călătoriilor. Astfel, pentru abonamentul nominal valabil pe toate liniile preorășenești și urbane, cei care ar dori să se alinieze noii politici de prețuri a RATB ar trebui să plătească aproape dublu: 125 de lei în loc de 65, cât costa până acum. La fel, abonamentul valabil pe o linie preorășenească și una urbană costă acum 95 de lei, față de 50 de lei cât costa până în prezent. A rămas în schimb nemodificat prețul unui abonament pe o singură linie preorășenească, respectiv 35 de lei, ceea ce le va permite călătorilor care locuiesc sau muncesc în zonele limitrofe Capitalei să „fenteze” absolut legal noua ofertă a RATB. Aceasta pentru că nimeni nu folosește în practică mai mult de o linie preorășenească, așa încât călătorii își vor putea procura abonamentul de 35 de lei, căruia îi vor adăuga, în cazul în care în oraș folosesc o singură linie urbană un abonament nenominal valabil pe respectiva linie, care costă 40 de lei. Astfel, ei vor plăti 75 de lei lunar, în locul celor 95 solicitați cu „inteligență” de RATB. Pe de altă parte, în cazul în care folosesc mai multe linii urbane, călătorii au mai multe variante. Una din ele este să achiziționeze un abonament nominal valabil pe toate liniile urbane (50 de lei), iar pe linia preorășenească să folosească plata călătoriei (care costă 1,5 lei). La 22 de zile lucrătoare ar însemna 44 de călătorii (dacă validează de fiecare dată), adică 66 de lei, ceea ce ar duce la un total de 116 lei, puțin mai ieftin decât „pachetul” oferit de RATB cu 125 de lei. Cam tot acolo ar ajunge călătorii dacă ar folosi cealaltă posibilitate, respectiv achiziția unui abonament nominal pe o linie preorășenească (35 de lei) și a unuia nenominal pe toate liniile urbane (80 de lei). Totalul ar fi de 115 lei, mai ieftin deci decât „oferta” RATB de 125. Acestea sunt însă situații ipotetice, pentru că de fapt cei care locuiesc sau lucrează în afara Capitalei și folosesc liniile preorășenești nu utilizează în general, pe lângă linia preorășenească, mai mult de două linii urbane. Aceștia reprezintă marea majoritate și ei pot plăti chiar cu 40 de lei mai puțin decât cei 125 pe care li-i cere RATB-ul. Și asta cumpărând un abonament nominal pe linia preorășenească (35 de lei) și unul nenominal pe două linii urbane (50 de lei); ar ajunge astfel la un total de 85 de lei.
Ce este absurd (și chiar ușor ilegal) în noua „ofertă” a RATB este și faptul că practic Regia obligă un cumpărător să achite mai mult pentru un pachet (en-gros) decât dacă ar cumpăra componentele pachetului (en detail). Astfel, în momentul de față un abonament nominal valabil pe o linie preorășenească este, cum am spus, 35 de lei, iar unul valabil pe una urbană (tot nominal) costă 30 de lei. În total, ar fi vorba de 65 de lei, dar „pachetul” ce cuprinde cele două componente costă 95! Și cum un călător nu are voie să dețină decât un singur tip de abonament nominal, el este nevoit pentru a ieși mai ieftin fie să apeleze la subterfugiul descris mai sus (nominal pe linia preorășenească și nenominal pe cea urbană, pentru un total de 75 de lei), fie să apeleze la un artificiu care nu mai este însă la fel de legal, respectiv să-și cumpere două abonamente nominale, utilizând pentru cel de-al doilea documentele unei cunoștințe care nu utilizează liniile RATB (controlorii nu solicită niciodată actul de identitate al persoanei controlate dacă aceasta prezintă un abonament valabil).
Modificarea prețurilor RATB, de-a dreptul absurdă după cum se vede, poate ascunde însă diverse jocuri. Cu titlu zvon, circulă deja ideea că ar fi vorba despre o înțelegere cu transportatorii privați care fac curse în afara Capitalei: modificarea prețului la abonamente pe liniile preorășenești ar fi menită să descurajeze călătorii din Ilfov (mulți fără mari posibilități materiale) să mai valideze, ceea ce va conduce în final la scoaterea liniilor preorășenești din oferta RATB (în momentul de față, diferența între ceea ce strânge de la călători și costul operării curselor este achitat de Primării; dacă cei care călătoresc nu vor mai valida, multe Primării ar putea renunța la curse deoarece ar trebui să achite o diferență mai mare). Un alt zvon este acela că mărirea prețurilor la „preorășenești” a fost făcută intenționat în acest mod absurd pentru a justifica pe viitor și creșterea prețurilor abonamentelor urbane, care va putea avea, chipurile, scopul de a „regla” discrepanțele din actuala ofertă a RATB.

http://ampress.ro/stiri/scumpire-absurd...n-pe-luna/
serafim
 
Mesaje: 25
Membru din: Vin, 06 Ian 2012, 12:00

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde ADY881 » Sâm, 15 Feb 2014, 12:09

Pensionarii din Bucureşti nu vor mai călători în RATB cu legitimaţia şi talonul de pensie. Ce se schimbă

Din vară, pensionarii bucureşteni ar putea fi nevoiţi să renunţe la legitimaţia de călătorie şi talonul de pensie, acte necesare pentru a putea călători gratuit cu mijloacele de transport în comun, şi să primească, gratuit, un card magnetic pe care să-l bifeze de fiecare dată când urcă într-un vehicul RATB.
Consiliul Local al Municipiului Bucureşti analizează posibilitatea ca, din vară, pensionarii bucureşteni să poată circula cu mijloacele de transport în comun numai cu ajutorul unui card magnetic nominal, spune Ion Dedu, şeful Direcţiei de Transport din Primăria Capitalei. Acesta va fi livrat gratuit şi va înlocui actuala legitimaţie de transport, valabilă doar cu prezentarea talonului de pensie.

„Avem în lucru o analiză a impactului pe care l-ar avea înlocuirea actualei legitimaţii de transport pentru pensionari cu un card magnetic nominal, cu poză, care să fie validat la fiecare călătorie cu un mijloc de transport RATB. Totul gratuit, să ne înţelegem. Avem în vedere echilibrarea flotei de transport cu numărul de pensionari dintr-o anumită regiune a Capitalei şi cu regimul lor orar zilnic de călătorie. Asta ne-ar permite să realizăm economii din dimensionarea adecvata a flotei”, a precizat Dedu, pentru ECONOMICA.NET.
Analiza va fi finalizată în câteva luni, iar, dacă se va concretiza într-o Hotărâre de Consiliu, sutele de mii de pensionari din Bucureşti vor trebui să-şi înlocuiască actuala legitimaţie de transport, altfel nu vor mai putea circula cu mijloacele RATB.

La nivelul Consiliului sunt încă destule probleme care trebuie rezolvate. „Cine le plăteşte, cum se distribuie, cum se depistează transferul fraudulos al card-ului către altcineva decât titularul”, arată oficialul citat. Totuşi, afirmă el, aceste probleme vor fi rezolvate în timp util, iar soluţia card-ului magnetic va deveni realitate, în doar câteva luni.

Pensionarii nu plătesc contravaloarea biletului de călătorie sau a abonamentului lunar Toate chletuielile cu trasnportul lor sunt suportate de Primărie. Bucureştiul are circa 500.000 de pensionari, reprezentând o cincime din populaţia totală a oraşului.

RATB are datorii totale de 443 de milioane de lei, dintre care 221 de milioane de lei restanţe la plata TVA şi 222 de milioane de lei dobânzi şi penalităţi, conform datelor de la ANAF, valabile la 31 decembrie 2013. Regia Autonomă de Transport Bucureşti mai are şi datorii de 23,7 milioane de lei către bugetul asigurărilor sociale, sumă pentru recuperarea căreia s-a declanşat executarea silită. RATB trece pe primul loc în topul datornicilor la bugetul de stat, asta după ce prima poziţie a fost ocupată ani la rând de Compania Naţională a Huilei.
RATB are o cifră de afaceri de 700 de milioane de lei şi este subvenţionată cu 400 d emilioane de lei de la bugetul Primăriei.

Sresa:http://www.economica.net/pensionarii-din-bucuresti-nu-vor-mai-calatori-in-ratb-cu-legitimatia-si-talonul-de-pensie-ce-se-schimba_73101.html
Stire buna pentru bugetul de stat si proasta pentru unii functionari RATB ce mai ciupeau din banii pentru pensionari.
ADY881
 

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde Costin » Sâm, 15 Feb 2014, 12:14

Stirea e foarte proasta pentru RATB, care primea o suma de bani in contul calatoriilor pensionarilor, calculata ca o estimare. Evident, plata per validare vor insemna bani mai putini de la bugetul local. Ceea ce e foarte bine si corect si normal... doar ca, in situatia actuala, masura e doar inca un sut in fundul RATB-ului...
Avatar utilizator
Costin
Site Admin
 
Mesaje: 9790
Membru din: Dum, 24 Ian 2010, 06:57
Localitate: Oslo

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde ADY881 » Sâm, 15 Feb 2014, 12:23

cos scrie:Stirea e foarte proasta pentru RATB, .... Ceea ce e foarte bine si corect si normal... doar ca, in situatia actuala, masura e doar inca un sut in fundul RATB-ului...

Sa vedem pana in primavara, ce se intampla, daca pana la sfarsit va fi cum spui tu, eu propun sa initiem niste proteste mici in fata Primariei(cel putin cu cei de aici, care le pasa de transportul public in Bucresti, cel mult se poate face o pagina pe facebook si acolo de promovat si chemata lumea).
ADY881
 

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde georgica2704 » Dum, 23 Mar 2014, 19:05

Transport GRATUIT la metrou şi RATB pentru peste şase mii de bucureşteni.

Peste 6.000 de bucureşteni vor primi transport GRATUIT cu metroul şi RATB, în acest an. Decizia a fost luată de Consiliul Local Sector 3 şi vizează persoanele cu handicap şi însoţitorii acestora, precum şi asistenţii personali ai acestora.
Conform Legii 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, beneficiază de gratuitate pe toate liniile la transportul urban cu mijloacele de transport în comun de suprafaţă şi cu metroul, următoarele categorii de persoane:

- persoanele adulte cu handicap grav, asistenţii lor personali şi însoţitorii acestora

- persoanele adulte cu handicap accentuat şi asistenţii lor personali profesionişti

- însoţitorii adulţilor cu handicap auditiv şi mintal, dacă aceştia se pot deplasa numai cu însoţitor

- copiii cu handicap grav, asistenţii lor personali şi însoţitorii acestora

- copiii cu handicap accentuat, asistenţii lor personali profesionişti şi însoţitorii acestora.

Potrivit evidenţelor Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi protecţia Copilului (DGASPC) Sector 3, anul trecut au fost eliberate 6.345 de abonamente la metrou pentru persoanele cu handicap şi însoţitorii acestora, precum şi pentru asistenţii persoanli ai acestora. În total, în 2013, DGASPC Sector 3 a decontat cheltuieli de transport la metrou şi RATB în sumă de 7,24 milioane lei.

Pentru anul 2014, autorităţile locale estimează un număr similar de beneficiari ai transportului gratuit cu metroul şi la RATB la nivelul Sectorului 3.
Intreaga stire aici:http://www.b365.ro/transport-gratuit-la-metrou-si-ratb-pentru-peste-6-000-de-bucuresteni_203454.html
georgica2704
Membru Silver
 
Mesaje: 932
Membru din: Sâm, 12 Noi 2011, 02:01
Localitate: Bucuresti, sector 4- Piata Sudului

Tarifele transportului public din Bucuresti

Mesajde Robert24 » Mie, 22 Apr 2015, 13:09

S-a tot vorbit in ultima perioada despre costul calatoriei in Bucuresti raportat cu alte capitale din zona.
Am facut un mic research si iata rezultatele:
tarife.PNG
tarife.PNG (22.74 KiB) Vizualizat de 3003 ori
43: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MA, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UA, UAE, USA, V
----------
2019: 22.523 mile (36.247 km) în aer / 9.530 km pe calea ferată - 10.03.2020: 1.818 mile (2.926 km) în aer / 2.740 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 8589
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Barcelona

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures

Mesajde 133 313 » Mie, 22 Apr 2015, 13:18

Si comparatia rutelor disponibile, a destinatiilor...? Ca iar ne scoatem ochii aiurea ce si cat trebuie sa scumpim cand controlorii zboara (in curand) pe fereastra. :twisted:
P.S. Salariul mediu net include si munca la negru, zilieri, chestii...? :twisted:
133 313
 

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures

Mesajde florin » Mie, 22 Apr 2015, 15:08

Da, Robert, te rog introdu' în calcul și încălzirea globală, exploziile solare și prețul acadelelor. Special pentru colegii cârcotași. :roll:

Multumesc pentru efort, se vede cu ochiul liber că prețul biletelor este mic. Dar să le păstrăm așa, avem 55 de ture lipsă la tramvaie, nu contează, 'eftin să fie!
florin
Membru Silver
 
Mesaje: 604
Membru din: Dum, 14 Mar 2010, 11:42

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures

Mesajde 133 313 » Mie, 22 Apr 2015, 21:18

De ne-ar duce si pe noi citarele pana la Sagrada Familia sau macar pana la turnul lui Eiffel... :|
E mic domnule, ce mai. Dar trebuie sa va ganditi si la soarta controlorilor, ca risca sa zboare prin parbiz. :twisted:
P.S. Si va repet ca salariul mediu net in Romania nu-i 1866lei. Nu stiu unde l-ati gasit dar nu-i ala. Poate in ratb.
133 313
 

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures

Mesajde Florinds » Joi, 23 Apr 2015, 07:45

Analiza e clar trasa din patent pentru a iesi un anumit rezultat, de ce e luat ca baza de calcul un salariu de 1866 lei?
Eu vorbeam de salariul minim, pentru ca si cei cu salariul minim trebuie sa mearga cu transportul in comun, ca sa nu spun ca este singura varianta pentru ei. Este 900 lei brut! -> aprox 600 lei net, de ori mai mic, de trei ori mai putine calatorii.
Nu stiu daca la ceilalti exista discrepanta asta.

De asemenea comparatia s-a facut cu alte tari unde salariile sunt destul de mici.
De ce nu faceti comparatia cu Paris, Berlin, Viena, unde pretul este asemanator, dar alt salariu minim.
O alta problema, de ce nu se spune si cate mijloace schimbi ca sa ajungi la o anumita destinatie? tramvai + tramvai + metrou + tramvai de ex.?
Alt exemplu: tramvai (8,25) + autobuz (x68) + autobuz (336, 601) + troleu (70, 92)? Asa patiti si in Viena? In general am mers cu o singura linie, maxim doua pana la destinatie.
Ce relevanta mai are un cost de 1.3 lei / calatorie cand schimbi de 7 ori pe zi.

De ce nu spunem si conditiile, a mers careva cu 32? Poate e un exemplu nefericit din cauza faunei, dar sunt si alte zone OK unde mijloacele arata execrabil.
Florinds
Membru Silver
 
Mesaje: 2489
Membru din: Sâm, 15 Noi 2014, 16:08

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures

Mesajde Robert24 » Joi, 23 Apr 2015, 07:51

Florinds, de ce nu pui tu mana sa faci ce calcule vrei?
E usor sa dai din papagal aiurea, nu?
Eventual fa o comparatie si cu orase de prin Africa si Asia?.....
43: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MA, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UA, UAE, USA, V
----------
2019: 22.523 mile (36.247 km) în aer / 9.530 km pe calea ferată - 10.03.2020: 1.818 mile (2.926 km) în aer / 2.740 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 8589
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Barcelona

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures

Mesajde Florinds » Joi, 23 Apr 2015, 08:07

OK, o sa o fac in weekend, mi se pare chiar aiurea sa tragi pentru un anumit rezultat. Tocmai, ne comparam cu Europa, nu suntem aici?
Frumoasa exprimare pentru un admin...
Florinds
Membru Silver
 
Mesaje: 2489
Membru din: Sâm, 15 Noi 2014, 16:08

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures

Mesajde Costin » Joi, 23 Apr 2015, 08:20

Verificam si noi informatia inainte sa ne atacam asa usor?... :roll:

În luna decembrie 2014, câştigul salarial mediu nominal brut a fost de 2582 lei, cu 7% mai mare decât în luna noiembrie 2014, potrivit Institutului Național de Statistică (INS).

Câştigul salarial mediu nominal net a fost de 1866 lei, în creştere faţă de luna precedentă cu 123 lei (7,1%).


http://www.capital.ro/ins-salariul-medi...steri.html
Avatar utilizator
Costin
Site Admin
 
Mesaje: 9790
Membru din: Dum, 24 Ian 2010, 06:57
Localitate: Oslo

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 10 vizitatori