Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Tarifele transportului public din București

206 posts, 68984 views
 
Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10  ... 15
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective Costin

Nu va certati... sunt cateva lucruri clare

1. scumpirea e inevitabila (cat s-au scumpit motorina, curentul electric, consumabilele si forta de munca fata de ultima scumpire?) si nu poate fi acoperita prin scaderea blatismului, pentru ca, pur si simplu, pretul real al calatoriei nu este 1.3 lei. Este, cel mai probabil, in jurul sumei de 5 lei, si asta ca sa mearga pe pierdere zero, profit zero si subventie zero, la o situatie ideala de 100% calatori corecti si 100% angajati corecti care fac licitatii 100% corecte. Diferenta pana la 1.3 lei + pensionari o plateste primaria. Abia apoi exploatarea ineficienta, blatismul si consumabilele supraevaluate intra in ecuatie drept pierderi. Apoi, exista totusi un prag sub care costurile de exploatare nu mai pot scadea oricat de multe vehicule ai rula pe traseu, deci nu e viabil nici acest argument.

2. Trecerea de la RATB la STB presupune o mai mare independenta pentru noua societate. Daca va fi facuta cu cap, atunci va fi un lucru bun, dar cumva trebuie sa aiba cadrul legal (pretul calatoriei!) ca sa suporte trecerea. Si se va intampla curand.

3. Urmatorul pas dupa RATB->STB este privatizarea, unde si acolo este nevoie de un pret corect reglementat pe calatorie.

In acest context ne situam. Va rog sa nu visati calatoria la un pret mai mic sau egal cu 1.3 lei ca nu se va intampla, nu este de dorit in contextul actual (si pt viitor), iar economic este imposibil.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective 133 313

Sa ne fie cu pardon, acum scoatem cifre din burta? 5 lei calatoria? 5 lei si ceva este acum litrul de benzina pentru un autoturism cu 5 locuri inclusiv. Consideram autobuzul sau tramvaiul incarcat standard cu 10 calatori?
Nu suplimentez cu alte comentarii, pentru ca-mi este clar, aici nu functioneaza legea engross-ului si nu ma apuc eu sa o implementez cu forta.
Bafta la scumpire.  :twisted:

 


Re: Stiri, noutati, perspective Florinds

In link-urile pe care le-am postat scria si ca in Viena de exemplu exista transport public nocturn si am mers cu el. In Londra de asemenea exista transport public nocturn, am mers cu el.
Eram 5 calatori maximum, daca nu chiar singurul calator.
Cat trebuia sa fie calatoria ca sa suporte atatia calatori?
Conform limitelor, cand merge gol mijlocul inseamna ca pretul trebuie sa fie o infinitate, nu?

 


Re: Stiri, noutati, perspective Florinds

@cos si florin:
http://ro.wikipedia.org/wiki/Elasticitatea_pre%C8%9Bului_cererii

Un pret mai mare nu inseamna neaparat incasari mai mari, poti fi mai mici! Guvernul va reduce acciza la motorina pentru a mari incasarile la buget!
In plus fata de asta, la noi mai exista si efectul de bumerang si razbunare, vor fi si mai putini cei care platesc!

 


Re: Stiri, noutati, perspective Costin

@133 313:
Un autobuz nu consuma numai motorina... consuma resurse umane mai multe decat masina ta (1-2 soferi, 2-3 mecanici, 1-2 dispeceri, 5-6 vanzatori de bilete - da, astea sunt cam din burta, am luat niste cifre apropiate de realitatea de pe un traseu oarecare de autobuz), piese de schimb mai multe si mai des decat masina ta (ca nu mergi cu ea 8h/zi in continuu) + acelasi autobuz hraneste si sefii care nu interactioneaza direct cu el. Asta e realitatea. Pana si un taximetrist cheltuie mai mult cu masina lui decat cheltui tu cu a ta. De ce nu te revolti ca tu cu masina ta cheltui mai putin de 1.39 lei/km?

@Florinds:
E de asteptat sa apara efectul de bumerang / razbunare. Dar asta nu justifica subtaxarea si se rezolva cu masuri la indemana lor. Ca nu le aplica nici acum, e altceva...

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective 133 313

Consuma de  x ori mai mult si transporta de cate (xy) ori mai multi calatori? Ora de ora si zi de zi?
Nu ma revolt ca autoturismul inghite mai multi bani decat autobuzul datorita legii engross-ului pe care aparent nimeni nu o intelege. Iesi mai ieftin la mai multe bucati de calatori transportati. Ai cheltuieli suplimentare pe care le acoperi si tot iesi mai ieftin.
Piese de schimb necesita orice vehicul, mecanici de asemenea. Mi se pare jenant de mentionat. Totul se cumpara mai ieftin en-gross inclusiv resursa umana.

Poti sa egalezi virtual costul per kilometru intre autoturism si autobuz (desi este aberant). Calatorii autobuzului vor plati de 5 ori mai putin decat soferul autoturismului. In conditii de transport total diferite.
Mai scriu o ultima data: legea en-gross-ului. Nu exista contraargument logic. Furtul, delapidarea, incompetenta, blatul nu sunt contraargumente. Sunt gauri produse de altii pe care nu le va acoperi nimeni voluntar. Nu eliminam subventii pe categorii sociale, nu eliminam blatul. Scumpim ca sa acoperim gaurile din urma produse de acestea. Asta inseamna FALIMENT. Nu stiu cum se mai viseaza la STB, ca nu se mai ajunge pana acolo.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Florinds

Pai acum pe ce se razbuna calatorii?
5 lei pentru ce anume? Pentru 2 statii, sa nu spunem una? 5 lei la taxi inseamna cam 4 statii. (cu tot cu pornirea...) ;)
Ceva diferente intre 4 statii inghesuit cu autobuzul si 4 statii cu taxiul? Se pare ca nu sunt. :)
Nota bene: se pare ca pana la urma Uber va intra pe piata cu 1 leu/km (info de la un taximetrist).
@cos, fa un calcul cum poti combate frauda: cate mijloace de transport sunt? cate echipaje de politie/jandarmi disponibile pentru a putea intra in toate?
Daca toti vor sta ciorchine in jurul aparatelor de taxat si vor taxa numai daca exista miscare in autobuz?
Romanul e inventiv, cos...Cu 5 calatorii neplatite castigi deja 25 RON (sau 10 daca e calatoria 2 lei, sa spunem o zi de plimbare) care sunt o suma buna pentru spagi, chiar si pentru acoperit suprataxa...Bani care insa nu vor intra la RATB, ci in buzunarul controlorilor.
De ce sa ajungi aici, cand poti castiga bani mai multi reducand tariful si banii chiar sa fie incasati real.

 


Re: Stiri, noutati, perspective PaulIP

Neplatitorii sunt genul ala de oameni care nu vor (nici picati cu ceara) sa dea bani pe un serviciu care considera ca li se cuvine, indiferent ca o calatorie costa 1.3 lei sau 0.13 lei. Asa sunt ei. Ieftinirea ar avea sens in contextul enuntat de 133 313, dar numai teoretic. In realitate, practica beats. :twisted: Intr-adevar, o companie nu trebuie sa aiba nici un profit prea mic (ca nu acopera multele alte costuri: salariile angajatilor, resurse materiale etc.) indferent de cati clienti se folosesc de ea, dar nici prea mare. Pretul pe calatorie s-ar putea majora treptat: intai 1.5 lei, dupa aceea 1.75, sau orice alte "trepte", insa abonamentele sau calatoriile multiple sa fie prezentate prin intermediul unor oferte mai "atragatoare" pentru calatori.
Am vazut intr-unul din mesajele anterioare ca se compara produsul in masa al napolitanelor cu transportatul calatorilor in masa de catre RATB.
Daca de exemplu producatorul X (indiferent ce produce) alege sa dezvolte productia in alta tara (China, sa mai zicem), iar chinezii fac 1.000.000 de unitati, producatorul X le va plati, pe cand cu evazionistii mioritici, nu stiu ce ar mai fi de zis...
Eu cred ca schimbarile (indiferent de importanta) nu incep de "sus", de la conducere. Ci de la om. Sustin ideea controalelor riguroase si consecventa celor angajati sa le faca. Asa cum tariful de 1.3 lei a fost introdus in subconstientul publicului calator (nu generalizez) si gresit interpretat ca "stas" pentru orasul asta (fapt ce conduce la represalii din partea publicului vis-a-vis de orice scumpire, indiferent ca aceasta e necesara pentru a readuce compania pe "linia de plutire"), asa ar trebui introdusa in subconstient propozitia "daca nu ai bilet nu mergi cu RATB-ul". Daca ar exista capete luminate atat de inteligenta, cat si de dorinta de a face ceva in folosul cetatenilor, ar putea face, de exemplu, niste statii precum in Coreea de Sud sau in Dubai, cu modificari: cu turnicheti la intrarea in statie, si cu usi de acces care sa se deschida "la unison" cu cele ale vehiculului.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Costin

Mai zic un singur lucru (si asa am impresia ca discutia deviaza): pretul pe calatorie este un concept gresit dpdv economic (si nu ma refer la valoare, poate fi 1.3, 2, 5 lei, nu conteaza). Ar trebui implementat pretul / interval de timp / zona, problema e inertia maxima a calatorilor, care se vor obisnui f greu cu sistemul. Dar macar ar reflecta modul de calcul al costului de exploatare (care se face pe km).

 


Re: Stiri, noutati, perspective Florinds

Si daca ai de schimbat mai multe mijloace? La RATB nu e ca la metrou, sa pleci din Berceni si sa ajungi la Gara sau Bazilescu cu 1.5 lei (daca iei bilet de 10 calatorii). Dai 15 lei? Sa presupunem ca esti din provincie sau ai masina personala si momentan e indisponibila. Cine va mai valida asa.
Mai e de cumparat si cardul (3.6 lei cel verde sau 1.9 cel albastru  daca nu ma insel)... Asta nu a fost o miscare buna? Sa transfere costul biletelor catre noi. Uite o scumpire recenta.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Daddy

Am citit ce s-a scris aici si cred ca s-a uitat care este (sau care ar trebui sa fie) scopul transportului in comun in Bucuresti. Din punctul meu de vedere, in Bucuresti spre deosebire de alte orase din tara, da, este necesara o subventie mai mare din partea decidentilor si de un tarif mai scazut pentru a-l face mai atractiv pentru ca avem o mare problema cu traficul, problema ce nu trebuie sa devina si mai mare.

Salariul mediu net de 2300 lei e irelevant, relevant e venitul mediu a celor care folosesc transportul in comun. Cresti foarte mult pretul calatoriei ori ii faci sa fenteze sistemul si sa mearga pe blat (niciodata nu vor fi destui controlori) ori ii faci sa scoata masina din parcare ori, in cel mai rau caz, vor aparea dubarii. Sigur ca 1.3 lei e putin dar si 2 lei e cam mult, asta de fapt e problema, pana unde pot intinde coarda iar specialistii lor vor trebui sa stabileasca pretul corect. Daca insa nu vor lua in vedere toate implicatiile tare mi-e ca problemele se vor adanci.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Sava_6115-6315

Sunt curios ce argumente pozitive are aceasta propunere de scumpire a biletelor. Sunt satul de subventii prea mici/ blatisti/ hoti  de garaje si manageri incompetenti.
La ultima scumpire de tarife ar fi trebuit sa imbunatateasca conditiile de transport; nu sa acopere gauri negre! Se pare ca scumpirile au acelasi scop de fiecare data.
As vrea sa-i  aud pe sefii  de la RATB ca au crescut numarul incasarilor reducand blatistii, ca s-au implementat benzi unice pentru  RATB, ca s-a eficentizat transportul prin desfintarea de linii nerentabile si infiintarea altora; ca s-a investit in parcul  de vehicule si  atunci poti sa-mi bagi  scumpirea in  fata bineinteles cu  propuneri solide de genul  vrem  sa facem  investitii,  extinderi , modernizari.  Ce se propune astazi  e ridicol: scumpim biletele ca sa salvam  regia! De ce nu  s-au  scumpit mai  demult si  s-a asteptat prabusirea regiei?

Legat  de calatori, nu conteaza cine merge. Este discriminare sa spui  ca merg cu RATB-ul  doar saracii. Comozii din masini n-o  sa-i  castige RATB-ul niciodata. Asta este mentalitatea, din pacate. Plus ca traseele sunt aceleasi  de dinainte de '89 cu unele exceptii. Dar, intre timp locurile de munca s-au schimbat (ma refer ca amplasare), fluxurile de trafic s-au schimbat  si  ele. Cum sa castigi soferi  care lucreaza in Pipera cand ai  in zona un 5 destul  de rar pe o linie execrabila, 112 /135 vin la 10-20 min teoretic, dar la orele de varf timpii cresc; 16 si  36 pierd timp pretios prin ambuteaje? Pana si metroul  e sufocat: la ore de varf se asteapta cam 10 min pentru  a intra/iesi din statia Aurel Vlaicu.

Vina pentru dezastrul  regiei merge mult mai  departe,  adica spre primarie, care o consider direct responsabila pentru fraudele produse aici. Din punctul meu  de vedere, poate sa fie tariful  50 de bani sau 5 lei,  eu tot nu voi folosi  RATB-ul pentru  a face o ora pana la locul  de munca. Asa ,  ca fapt divers, cu masina fac 8-10 min, iar cu bicicleta 15-20 min.  Deci  sa nu ne uitam doar la "saracii" care folosesc transportul in comun. Hai sa mai castigam calatori! Cum?? Asta ramane de vazut....

 


Tarifele transportului public din Bucuresti Robert24

S-a tot vorbit in ultima perioada despre costul calatoriei in Bucuresti raportat cu alte capitale din zona.
Am facut un mic research si iata rezultatele:
tarife.PNG (22.74 KB; downloaded 6855 times)

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures 133 313

Si comparatia rutelor disponibile, a destinatiilor...? Ca iar ne scoatem ochii aiurea ce si cat trebuie sa scumpim cand controlorii zboara (in curand) pe fereastra.  :twisted:
P.S. Salariul mediu net include si munca la negru, zilieri, chestii...?  :twisted:

 


Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10  ... 15
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420558 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use